.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Wyciek paliwa

ted88 - Pią 31 Sie, 2007
Temat postu: Wyciek paliwa
Witam
Niedawno nabyłem Gs 500 i mam taki problem tak wywnioskowałem ze jak mam za mało benzyny w baku to zaczyna mi wyciekac paliwo z werzyka który jest prawdopodobnie odbrowadzony z baku.. zauwarzyłem ze sa tam 2 werzyki jak przekreciłem na ON to juz nic nieleci a jak było na pozycji RES to były wycieki z tego werzyka. Jak miałem połowe w baku to nic nieciekło smigał az miło. Moze jest ktos dobry w tych klockach i mi powie o co biega.
Albo jak mam ustawiac kranik bo juz sie potraciłem.
Dzieki bardzo za pomoc.
PZDR[/url]

KAWA - Pią 31 Sie, 2007

na email wysle Ci schemat jak to wyglada w GS ( tu uklon dla Brezniewa to od niego ) i moim zdaniem jest tak ze masz przewod paliwoy uszkodzony od rezerwy.
na schemacie widoczne jest ze jedem przewod idzie do ON a nastepny jest chyba dla rezerwy ( ten krótki ). Jak masz sporo paliwa to jest ok kranik w pozycji ON. pozom paliwa spadnie przelanczasz na RES i zaczyna sie problem. Może to tylko to.

Pewnosci nie mam ale sprawdzic nie zaszkodzi ;0)

Breżniew - Pią 31 Sie, 2007



Napisz z ktorego węża leci paliwo.

KAWA - Pią 31 Sie, 2007

MASA !! ! JAK ZWYKLE NA POSTERUNKU ;0)
jak to wstawiles?

ted88 - Sob 01 Wrz, 2007

Ok KAWA jak tylko sie temu bardziej przyjrze to Ci napisz. Ale wydaje mi sie ze z wezyki z kranika sa dobre tylko mam 2 takie wezyki jakies 20 cm nad stopką i z nich cieknie moze sie jeden odczepił o czegos bo wiem jak jest zalany gaznik to nadmiar paliwa wypływa na zewnatrz, mozliwe ze kazdy wezyk idzie z jednego gaznika. Zlukam to dzisiaj dokładnie i napisze.
PZDR :

Breżniew - Sob 01 Wrz, 2007

Jak leci z wężyka z pod silnika to mozliwe ze gaźnik ktorys przelewa. Powodem moze byc uszkodzony zaworek iglicowy pływaka w ktorymś z gażnikow lub brud ktory sie do niego dostał i nie domyka przepływu.

Fiszki możesz zobaczyć w necie na tej stronce http://www.ronayers.com/f...120&parent=3070

Potem zwyczajnie wklejasz adres obrazka. Na tej stronce są też fiszki do innych motocykli japońskich.
Zobacz też stronkę BikeBandits.

ted88 - Pon 03 Wrz, 2007

Witam.
teraz odpalam Gs-e i ciezko zapala nadal ciekło z jednego wezyka jak odpalił to juz nieciekło ale jakos dziwnie chodzi... :| byłem u mechanika powiedziałem mi o co chodzi to on mi powiedział ze gaznik jest zawalony albo iglica poszła. Słychac jeszcze jak by na jednym garze chodził. Spr moze dmuchnac w wezyk co idzie do gazników moze sie cos odetka.
Niechcce zabardzo gaznika rozkrecac bo nie mam pojecia jak to tam wyglada czy to wielka filozofia to rozkrecic ??


Aha tak mi sie zrobiło ( Czyli zabardzo niechce odpalic, i nie ma obrotów ) jak mi sie GSa przewrociła moze pływak gdzies sie zawiesił, bo tak to chodził super.

tomektychy - Pon 17 Wrz, 2007

Ja mam podobnie:/ mam wyciek z air boxu paliwa z olejem bo plama na asfalcie została:( śmigałem na moto i wężyk był suchy już...jednak czy z tą usterką można jeździć? czy koniecznie trzeba to zrobić lub oddać do mechanika? wyciek pojawił się raz jak do tej pory....a ma być ładnie i chciałbym łapać pogodę:)
ted88 - Pon 17 Wrz, 2007

No nie wiem byłem u mechanika i powiedziałem mu o co chodzi o mi powiedział ze sa rozlegulowane gdazniki i czyszczenie i synhronizacje trzeba zrobic czekam teraz jak oszczedze troche hajsu to mu go oddam :(
ronin810 - Wto 27 Maj, 2008
Temat postu: Cieknace paliwo
Po ostatniej przejazdzce odstawilem moto do garazu.po 2 godzinach wchodze a pod moto plama benzyny wyciekała ona z węża który prowadzi do airbox-a,czyzby przelało gazniki -- z jakiego powodu ?? /.Prosze o porady
Otyniak - Sro 28 Maj, 2008

Hej,
ja miałem taki problem - to (wg wyjaśnień serwisu) były złe zaworki w gaźniku (chyba z jakiegoś innego modelu). To że ciekło paliwo to nic - sprawdź czy ci się do silnika nie dostaje (jaki masz poziom oleju?).

-evil- - Sro 28 Maj, 2008

zobacz czy nie ustawiłeś kranika na PRI niechcący
ronin810 - Sro 28 Maj, 2008

Na PRI miałem zawsze ustawione i mi nic nie ciekło
Majic - Sro 28 Maj, 2008

No to masz coś z kranikiem. Możliwe, że przewody masz źle podłączone. Na PRI właśnie POWINNO cieknąć paliwo.
Yarccom - Sro 28 Maj, 2008

zacznij od przejrzenia forum i zapoznania sie z serwisówką
Breżniew - Czw 29 Maj, 2008

ronin810 napisał/a:
Na PRI miałem zawsze ustawione i mi nic nie ciekło


Najprostszy sposób do zabicia silnika. Wystarczy niewielka nieszczelność zaworka pływakowego w którymś gaźniku i paliwo dostaje sie do oleju w silniku. czym grozi jazda na rozwodnionym benzyna oleju nie trzeba chyba pisać.
Zawsze kranik powinien byc ustawiony na ON chyba że jest mało paliwa to na RES.

jankees - Pią 30 Maj, 2008

ronin810 napisał/a:
Na PRI miałem zawsze ustawione i mi nic nie ciekło

To pewnie masz źle zmontowany kranik ,odkręć go i sprawdź i zamontuj poprawnie . ;)

sezrg - Pią 03 Kwi, 2009

Breżniew napisał/a:
Jak leci z wężyka z pod silnika to mozliwe ze gaźnik ktorys przelewa. Powodem moze byc uszkodzony zaworek iglicowy pływaka w ktorymś z gażnikow lub brud ktory sie do niego dostał i nie domyka przepływu.

Fiszki możesz zobaczyć w necie na tej stronce http://www.ronayers.com/f...120&parent=3070

Potem zwyczajnie wklejasz adres obrazka. Na tej stronce są też fiszki do innych motocykli japońskich.
Zobacz też stronkę BikeBandits.


brezniew ja własnie mam ten sam problem leci mi benzyna z węzyka od airboxa i to jak z kranu
który to jest ten zaworek iglicowy?
który to nr ?
http://fiche.ronayers.com...roup/CARBURETOR

Breżniew - Pią 03 Kwi, 2009

Sprawdź oringi 34 oraz zawór z gniazdem 33. sam zaworek ma gumowy stożek uszczelniający. Jeśli w gumie jest odciśnięty okrąg to zaworek do wymiany.
Oring 34 jesli jest sparciały to puszcza paliwo z pominięciem zaworka.

Poza gaźnikami paliwo może się też dostawać niesprawnym kranikiem. w przypadku dziurawej membrany lub zabrudzeń. Zacznik od sprawdzenia kranika. Odłącz wężyki od gąźnika i zobacz czy paliwo nie zaczyna samo płynąc mimo braku podciśnienia.

sezrg - Nie 05 Kwi, 2009

brażeniew zobacz na fotke i powiedz czy to normalne bo na moje to coś jest nie tak

[img][/img]


pozatym ten stożek i oring o którym pisałeś jest cały

Macieja - Nie 05 Kwi, 2009

Z "dmuchaniem w gaźniki" masz tak jak powinno być.

W prawym gaźniku masz ten otwór, w który dmuchałeś zaślepiony, a w lewym gaźniku w tym otworze tworzone jest podciśnienie które podnosi membrane w kraniku i otwiera przepływ paliwa gdy silnik się kręci.

sezrg - Nie 05 Kwi, 2009

Macieja napisał/a:
Z "dmuchaniem w gaźniki" masz tak jak powinno być.

W prawym gaźniku masz ten otwór, w który dmuchałeś zaślepiony, a w lewym gaźniku w tym otworze tworzone jest podciśnienie które podnosi membrane w kraniku i otwiera przepływ paliwa gdy silnik się kręci.


no żeczytwiście teraz dobrze spojrzałem i jest zaślepiony w takim razie ide wykrecac kranik


to teraz kranik :

[img][/img]

a wnetrze kranika wyglada tak : wszystko czyste i całe

Macieja - Nie 05 Kwi, 2009

zrób jeszcze fotke z kurkiem i z umiejscowieniem (napisami) blaszki pod kurkiem, no i z tej pierwszej fotki nie wynika jak do zbiornika miałeś te przewody podpięte
sezrg - Nie 05 Kwi, 2009

Macieja napisał/a:
zrób jeszcze fotke z kurkiem i z umiejscowieniem (napisami) blaszki pod kurkiem, no i z tej pierwszej fotki nie wynika jak do zbiornika miałeś te przewody podpięte




[img][/img]

wydaje mi sie ze ta blaszka jest odwrotnie
przestawiłem blaszke ale nie da rady samej blaszki przestawić wiec przestawiłem razem z zaworem i tam gdzie leciało samo (na ON)juz leci tylko pod cisnieniem ale za to ani na pri ani na res nic nie leci nawet pod cisnieniem.

kurde coś jest nie tak z tym kranikiem

Macieja - Nie 05 Kwi, 2009

no na fotce na pewno masz zle, dzisiaj to przerabiałem u siebie (też miałem poprzestawiane).
ON powinieneś mieć na dole i wtedy cały zawór też się odpowiednio ustawi. Najlepiej zdemontuj zawór i przeanalizuj jak leci paliwo przez cały kranik - mi to dużo wyjaśniło i znam całą zasadę działania ustrojstwa.
Jak złożysz to sobie przetestuj. Ja podłączyłem wężyk do podciśnienia i zassałem ustami powietrze, wtedy otwiera się ON/RES (zależnie od położenia kranika) a w położeniu PRI zawsze powinno lecieć.

Breżniew - Nie 05 Kwi, 2009

Po pierwsze - blaszka z oznaczeniami jest odwrotnie , po drugie - jesli dmuchałeś w wężyki i leciało na On i Res to masz niesprawny kranik. Powinno lecieć tylko na PRI. Przepływ paliwa na ON i RES możliwy jest tylko po podaniu podciśnienia na króciec w kraniku za membraną. Spowoduje to odciągniecie membrany i otwarcie przepływu.
sezrg - Pon 06 Kwi, 2009

macieja i brezniew wielkie dzieki za pomoc !! !!!poprzestawiałem blaszke wraz z zaworem co jest w srodku i chyba teraz działa poprawnie tylko jeszcze jedno mnie zastanawia :
skoro miałem przestawione ON na górze a PRI na dole to cały czas śmigałem w takim badz razie na PRI skoro przestawione było. to dlaczego wczesniej mi nie wylał benzyny(poprzedni cały sezon ) , stał nieraz po kilka dni w garazu i nic sie nie działo aż tu nagle w ciągu 10 godzin nocnych zaczeło lać sie konkretnie bo o0koło 8 do 10 litrów poszło na glebe :niepewny:

Macieja - Pon 06 Kwi, 2009

no tutaj moja wiedza sie już kończy, może Breżniew ma na to wytłumaczenie.
Ja doszedłem do wniosku, że też zeszły sezon leciało mi cały czas przez PRI a nie zalało go nigdy.
Czy to przypadkiem nie jest tak, że jak komory pływakowe się zapełnią to jest jakiś zaworek w gaźniku i paliwo już nie ścieka do niego?? Może coś z takim zaworkiem poszło?

Breżniew - Pon 06 Kwi, 2009

Owszem , jesli zaworki iglicowe pływaków są sprawne, to nie powinno zalac. jednak w wielu gaźnikach ich szczelność jest umowna...
Po zalaniu koniecznie sprawdzić poziom oleju oraz czy nie śmierdzi paliwem.

mazurek1500 - Nie 06 Cze, 2010
Temat postu: Cieknące paliwo z wężyka nadmiaru benzyny (chyba)
Witam.

Wczoraj postanowiłem wyregulować sobie gaźniki (były regulowane na starym silniku w zeszłym roku), więc podłączyłem sobie wakuometry home made okazało się że jeden cylinder bardziej zasysa, po wyregulowaniu wszystko było super. Dziś rano również odpalił bez problemu, tylko że po zejściu z suzi okazało się że mam czymś spodnie ochlapane, moto nadal chodził ok. Po powrocie do domu szukałem usterki pochlapanych spodni i podczas odkręcania zaczęło wypływać paliwo z wężyka który jest podłączony między oba gaźnikami (prawdopodobnie nadmiar) a moto wchodziło na 4 tys i nie chciało zejść. jeszcze dodam że gdy moto było na tych 4 tys i włączyło się ssanie to moto gasł. Proszę o pomoc!! Do wieczora jeszcze trochę...

Special - Nie 06 Cze, 2010

wezyki madz dobrze podlaczone?
na pri tez tak jest?

mazurek1500 - Nie 06 Cze, 2010

wężyki dobrze tak mi się wydaje...Na pri też...
jacek - Nie 06 Cze, 2010

Odkreć gaźniki i sprawdz zaworki iglicowe (gumowe szpice) oraz czy gniazdo owych zaworków ktore jest osadzone na oringu w korpusie gaźnika jest szczelne.
mazurek1500 - Nie 06 Cze, 2010

Spoko sprawdzę to jutro. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz silnik wystygł i na ssaniu moto w ogóle nie pali, zapala po dodawaniu lekkiego gazu. A jeśli się na odpalonym silniku włączy ssania to silnik zaczyna dławić i gaśnie.
Breżniew - Pon 07 Cze, 2010

A co w tym dziwnego? Po prostu go zalewa. są dwie możliwości - zaworki puszczają lub pomyliłeś wężyki.
mazurek1500 - Wto 08 Cze, 2010

Jakie zaworki?? No i druga sprawa dzień wcześniej było ok i tak nagle się popsuło??
Breżniew - Wto 08 Cze, 2010

Zaworki iglicowe pływaków. Moze był jakiś mały syfek w paliwie i podlazł pod stożek zaworka niepozwalający mu się zamknąć. Stad te przelewanie.
mazurek1500 - Wto 08 Cze, 2010

Ok dzięki w piątek wszystko posprawdzam w piątek :)
godofrock90 - Pią 21 Cze, 2013
Temat postu: Poci się, cieknie
Cześć,
zauważyłem mały wyciek na silniku. Moto jeszcze nie jeździ, czeka na ładowanie, ale po wytarciu elementu po jakimś czasie pojawia się płyn. Konsystencja wskazuje na benzynę.
Nie jest to jakiś wielki wyciek, bardziej pocenie się. Widać, że coś się błyszczy. Możliwe, że to wina uszczelnienia bo silnik straszy silikonem, zestaw nowych uszczelek wraz z pełnym serwisem silnika mam w najbliższych planach ale chciałbym wiedzieć czego się spodziewać.
Dodam, że prawdopodobnie mieszanka jest zbyt bogata (dopala w tłumiku, strzela w tłumik a zdarzy się że zadymi na biało- siwo)

Na biało zaznaczyłem prawdopodobne miejsce wycieku,
na czerwono miejsce "zbierania" się płynu.

Riva - Pią 21 Cze, 2013

Tam są zawory, i zdarza się, że uszczelka już rady nie daje, no ale to olej stamtąd, nie paliwo ;) Wymienić jej nie ma większego problemu, zdjąć bak, zdjąć pokrywę, zmienić uszczelkę i założyć z powrotem, przy okazji można luzy zaworowe sobie sprawdzić jak będzie rozkręcone. Ta uszczelka kosztuje koło ~100 złoty.
godofrock90 - Wto 29 Paź, 2013

W koncu po dlugich miesiacach, 2-och probach i kupie 'zmarnowanej' kasy i nerwow ZDALEM dzis egzamin :D hurra!
W koncu moglem wziac GSa na dluga legalna jazde.
Po ok 4 godzinnej jezdzie zauwazylem wyciek przy kolektorze a dokladniej przy mocowaniu do glowicy.

Jestem prawie pewny, ze jest to benzyna.
Uszczelki kolektora wymienilem z miesiac temu, czasem zdazy sie ze lekko przydymi takze podejzewam ze trzeba troche dociagnac srubki.

Martwi mnie tylko ten wyciek.

Nie jest duzy, nie kapie na asfalt ale wyglada na to jakby bena noe spalala sie calkiem w komorze. (iglice na 3 rowku, sruby na 2.5 obr)
Ogolnie moto jest ok, trzyma obroty i w ogole ale byloby o wiele cudowniej jakby nie rzygal bena z wydechu :P

Jezeli macie jakies pomysly to prosze :)

sezrg - Sro 30 Paź, 2013

kolego jesli chodzi o ten wyciek z poprzedniego postu to tak jak mój przedmówca pisał. tam tylko olej moze sie nagromadzic no chyba ze masz dziure w zbiorniku i tam kapie. innej mozliwosci nie ma bo w tamtym miejscu nie ma nic odnosnie paliwa ani wezyka ani nic. tylko zbiornik do góry
godofrock90 - Sro 30 Paź, 2013

Nie, nie. Ten ze starego postu to byl olej spod klawiatury. Nowa uszczelka zalatwila sprawe.

Tak jak opisalem powyzej cieknie mi z mocowania kolektora do glowicy.
Na 99% bena bo rzadka jest i nic innego tam za bardzo nie ma.
Podejrzewam, ze nowe uszczelki od kolektora sie nie ulozyly idealnie i trzeba bedzie dociagnac sruby.

sezrg - Sro 30 Paź, 2013

kolektor ssący ?
godofrock90 - Sro 30 Paź, 2013

wydechowy :)
Sory zapomnialem sprecyzowac

sezrg - Sro 30 Paź, 2013

kolego przy wydechu nie ma mozliwosci ciekniecie paliwa no chyba ze masz zbiornik dziurawy nad kolektorem.
a jak wywala ci kolektorem to masz sporo paliwa w garach wiec powinienes miec czesto zalane swiece.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group