|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - Kierunkowskazy
Keso_turbo - Nie 02 Mar, 2008 Temat postu: Kierunkowskazy Mam takie moze troche glupie pytanie gdzie w gsce jest przerywacz i jak on wyglada? Nie mam kierunkow i nie wiem jaka moze byc tego przyczyna jak podawalem prad na te kostki to wlaczaly sie wiec zarowki sa sprawne. Czy moze to byc cos z tym przelacznikiem (ale wsrodku wyglada raczej ok )?? Kurcze nie za bardzo znam sie na elektryce Jak ma ktos jakis pomysl to bylbym bardzo wdzieczny za podpowiedz. A i ma ktos moze schemat elektryki po polsku?
Breżniew - Nie 02 Mar, 2008
Przerywacz znajduje się pod prawym plastykiem siedzenia obok reglera . Regler- aluminiowa obudowa z radiatorem. wychodza z niego 2 przewody - pomarańczowy i niebieski.
Przerywacz w razie czego mozna zastapic zwykłym z malucha bimetalem lub elektronicznym z samochodu. wyjdzie duzo taniej niz oryginał motocyklowy. jak zdecydujesz sie na bimetal to taki na żarówki 42W. Podłączasz go pod + i L ozanaczone na obudowie.
Sprawdż czy pomiedzy niebieskim przewodem i masą jest napięcie np zarówką 21W . jak nie swici to przerywacz padł lub instalacja do poprawki .Jak swieci i zacznie migać to przerywacz ok . Wtedy rozkręć przełącznik i sprawdź czy na przewodach czarnym i zielonym pojawia się napięcie po przełaczeniu.
matsujama - Sob 31 Maj, 2008
Hmm znalazlem tylko ten temat wiec pytam
Wysiadly mi kierunki poczas jazdy tzn. jechalem sobie spokojnie i nagle przestal dzialac jeden potem drugi i potem pozostale , nie bardzo wiem co jest przyczyna. Myslalem ze przelacznik ale nie , zarowki, bezpieczniki ok. Ma ktos moze pomysl co to moze byc??? Moze to co wyzej ?
TSK27 - Sro 22 Paź, 2008 Temat postu: Kierunki zapalają się ale nie migają Witam mam mały kłopot z kierunkami, zapalają się ciągłym światłem. Przeglądałem całą instalacje wyjąłem i przeczyściłem przerywacz, zaskakuje dobrze ale jakiś dziwny jęk wydaje przy włączeniu kierunku. Myślicie ze to przerywacz??? czy moze gdzieś jakieś zwarcie??
poper - Nie 02 Lis, 2008 Temat postu: Re: Kierunki zapalają się ale nie migają
TSK27 napisał/a: | Witam mam mały kłopot z kierunkami, zapalają się ciągłym światłem. Przeglądałem całą instalacje wyjąłem i przeczyściłem przerywacz, zaskakuje dobrze ale jakiś dziwny jęk wydaje przy włączeniu kierunku. Myślicie ze to przerywacz??? czy moze gdzieś jakieś zwarcie?? |
mam to samo właśnie co to może być
TSK27 - Pon 03 Lis, 2008
poper napisał/a: | mam to samo właśnie co to może być |
U mnie był to przerywacz. Znalazłem tutaj : www.sklepmotocyklowy.pl
82przemek82 - Sob 13 Gru, 2008
problem z kierunkami raz sa raz nie ma co moze byc?
k2 - Sob 13 Gru, 2008
one mają tak działać
sorki - nie potrafiłem się powstrzymać
MZMaxi - Sob 13 Gru, 2008
82przemek82, hehe no właśnie tak mają działać
Na serio, to sprawdź przełącznik (może kbelek przetarty przy wejściu) oraz czy przy przerywaczu nie zaśniedziały końcówki.
82przemek82 - Nie 14 Gru, 2008
k2 dobre hehe a myslelem ze na stale maja dzialec. jednak chyba mysze jeszcze troche poczytac instrukcji
k2 - Nie 14 Gru, 2008
Przecież przeprosiłem
MZMaxi, ma rację. Włącz kierunki i zacznij ruszać kablami w różnych miejscach. Jak nie będzie żadnych zmian to trzeba poszukać w "urządzeniach". Tzn przełączniku, przerywaczu ...
Praca na długie , zimowe wieczory
82przemek82 - Nie 14 Gru, 2008
k2 wiem przeciez jest spoko znam sie na zartach i lubie sie posmiac wiec mi to nie przeszkadza
[ Dodano: Nie 14 Gru, 2008 ]
no do przelacznika nie chcial bym zbytnio zagladac bo nowy pewnie kosztuje troche jak sie okaze do wymiany a uzywanego pewnie nie ma sensu vo moze sie taki sam kupi
[ Dodano: Pią 26 Gru, 2008 ]
witam wie ktos jaki moze przerywacz pasoac do Gs-a tak zeby nic nie przerabiac??
JasiuW - Sro 12 Sie, 2009
Witam - dopiszę się tutaj bo pytanie najbardziej pasuje.
W moim świeżo kupionym GSie z 95 roku dziwnie chodzą kierunki. Tzn. lewa strona normalnie, a prawa jest dziwnie przyśpieszona. Sprawdziłem sterownik kierunków ( turn signal relay ) i ..nic. Po odpięciu nie działają, po wpięciu działają jak dawniej. Wydaje mi się , że w moto było coś dłubane, bo przed kupnem miał inne, bardziej "bajeranckie" kierunki ( nie LEDY ) i być może problem bierze się właśnie ztąd. Niestety na dostępnych na forum schematach nie ma oznaczenia tego elementu. Czy ktoś z userów mógłby zerknąć do swojej GSy i zczytać oznaczenie prawidłowo działającego sterownika? Nie pamiętam moich, a moto stoi na parkingu, ale wieczorem sprawdzę i porównamy czy Helmut od którego kupiłem Suzę czegoś nie namieszał.
wielkie dzięki!
Kubunia - Czw 13 Sie, 2009
JasiuW napisał/a: | W moim świeżo kupionym GSie z 95 roku dziwnie chodzą kierunki. Tzn. lewa strona normalnie, a prawa jest dziwnie przyśpieszona. |
A sprawdziłeś, czy wszystkie cztery żarówki w kierunkach są takiej samej mocy? Ja miałem podobnie po zakupie GSa jak z jednej strony ktoś wsadził 5W a z drugiej 18W.
JasiuW - Pon 28 Gru, 2009
Gwoli uczciwości odpisuję, po 4 miesiącach:)
Sprawdziłem żarówki, dopiero tydzień temu, faktycznie, jedna miała jakąś dziwną moc.
Po wymianie na jednakowe wszytko jest ok
Wielkie dzięki!!
regius15 - Sro 12 Maj, 2010
Witam,
w niedawno zakupionym GS'ie mam problem z kierunkami. Jak włączę jakikolwiek to świecą wszystkie. Poprzedni właściciel wymienił kierunki na diodowe plus do tego diody w lusterkach. Czy możliwe, że coś jest uszkodzone czy ktoś musiał coś źle podłączyć?
Spotkał się ktoś z czymś takim?
matix19 - Sro 12 Maj, 2010
przerywacz musisz wymienić na taki do kierunków led lub dać rezystory ale chyba lepiej przerywacz kupić
studi - Sro 12 Maj, 2010
matix19, ale regius15 napisał, że mu się włączają wszystkie, czytaj prawe i lewe a nie że nie migają lub migają za szybko więc to nie jest wina przerywacza, może to być problem z przełącznikiem kierunkowskazów lub zwarcie na kontrolce kierunków, bo w GS'ie jest ona dziwnie połączona między + prawego a + lewego kierunku i obwód zamyka przez "zgaszone" kierunki do masy.
Być może kierunki led'owe mają tak małą moc, że ta żarówka powoduje zwarcie między oboma stronami, zobacz czy zaczną prawidłowo działać jeśli wyjmiesz żarówkę z kontrolki kierunków.
matix19 - Sro 12 Maj, 2010
A no to sorry mój błąd, myślałem że typowa usterka po zmianie na diodówki
midd - Sro 12 Maj, 2010
bo to jest typowa usterka po zmianie na ledy, one mrugaja wszystke i to tak szybko ze wydaja sie jakby swieciły.
gdzies juz na forum opisywalem swoje walki z ledowymi kierunkami - poszukaj,
wymiana przerywacza niewiele dała, dopiero oporniki na kierunkach pomogły i wszystko zaczeło działac.
regius15 - Sro 12 Maj, 2010
kontrolka od kierunków właśnie nie świeci, aa jeszcze taka dodatkowa podpowiedź na uruchomionym silniku świecą wszystkie mocno na zgaszonym słabo (akumulator nowy więc to nie jego wina ładownie również w porządku). Spróbuje podłączyć z pominięciem kontrolki.
Zastanawiam się co mogą mieć owe oporniki do tego że świeci mi 6 zamiast 3 kierunkowskazów.
Już przeglądam wspomniany temat o diodowych kierunkach (dzięki leon)
Breżniew - Czw 13 Maj, 2010
Wyjmij żarówkę z kontrolki kierunków i będzie wszystko działać prawidłowo.
Przy kierunkach LED aby świeciła kontrolka trzeba przerobić jej zasilanie. Do tego celu potrzebne będą dwie diody prostownicze i kawałek przewodu do podłączenia masy. Diody prostownicze trzeba połączyć tak, by odseparować lewą i prawą stronę kierunków od siebie umożliwiając jednak zasilenie żarówki w kontrolce.
regius15 - Czw 13 Maj, 2010
pomoglo kontrolki nie ma ale kieruneczki śmigają. Dzięki wielkie Panowie
gutek - Sro 26 Maj, 2010
Wczoraj coś mi się schrzaniło z kierunkami:
Jak włączę prawy to obydwa prawe działają w porządku, ale nie miga kontrolka.
Jak włączę lewy to żaden lewy nie miga, ale miga kontrolka.
Podobno zasilanie żarówki kontrolki jest puszczone przez żarówki kierunków przeciwległych ...czy to by sugerowało, że mam przepalone obydwie żarówki lewych kierunkowskazów?
studi - Czw 27 Maj, 2010
gutek napisał/a: | Jak włączę prawy to obydwa prawe działają w porządku, ale nie miga kontrolka.
Jak włączę lewy to żaden lewy nie miga, ale miga kontrolka. |
Sugeruje to jedną z usterek:
- przepalone obie żarówki lewe
- uszkodzone połączenie między kierunkami a kontrolką (dalej od kontrolki do przerywacza ok)
- uszkodzone połączenie między kierunkami lewymi a masą (najmniej prawdopodobne)
gutek - Czw 27 Maj, 2010
Zajrzałem.
Wyszło, że oberwały się kabelki wewnątrz obydwu lewych kierunkowskazów.
regius15 - Sob 12 Cze, 2010
Witam,
jakiś czas temu pisałem o niepoprawnie działających kierunkowskazach LED. Do tej pory jakoś z nimi tak jeżdże ale przydałoby się to zrobić. Problem na obecną chwilę wygląda tak, że na światłach postojowych wszystko działa sprawnie i w czasie jazdy i postoju, na oryginalnym przerywaczu. Gdy włączę światła (krótkie) kierunkowskazy działają dobrze gdy jadę. Natomiast gdy stanę np na światłach na skrzyżowaniu tylko lekko pomigują, ruszam i już dalej jest ok. Czyżby coś nie tak z ładowaniem? jak myślicie?
Z góry dzięki
gutek - Sob 12 Cze, 2010
A jak przygazujesz stojąc dalej w miejscu -Czy wtedy zaczynają świecić poprawnie?
To wygląda jakby na jałowych obrotach, przy większym obciążeniu (tutaj światła krótkie - czyli mijania stanowią obciążenie) spada Ci napięcie na akumulatorze.
Przyczyny wykluczałbym w następującej kolejności:
-wina kierunkowskazów - czy inni użytkownicy tych konkretnych kierunkowskazów nie skarżyli się na podobne objawy?
-da się tam wymienić na słabsze oporniki ograniczające prąd?
-złe podłączenie
Jak zmierzysz napięcie na akumulatorze na jałowych obrotach i przy dodaniu gazu to powinieneś już więcej wiedzieć.
regius15 - Sob 12 Cze, 2010
Tak jak dodam gazu to wraca ich sprawność do normy. Kierunkowskazy przestają działać właśnie na wolnych obrotach. Wydaje mi się że za duże obciążenie stanowią te kierunki bo oprócz czterech standardowych są jeszcze w lusterkach. Zmierzę to napięcie i spróbuję też odłączyć te z lusterek może coś się dowiem.
Jaka może być przyczyna ewentualnie takiego spadku napięcia na wolnych obrotach?
dawid_black - Nie 27 Cze, 2010
Odkopuje temat.
zamówiłem diodowe kierunki, aby uniknąc problemów z kontrolką migaczy i pozostawieniem oryginalnego przerywacza z prostej przyczyny, ze przy sprzedaży zmienie kierunki na oryginalne, chce je zbocznikowac rezystorami.
Pytanie jest nastepujące, czy ktoś ostatecznie ma zamontowane kierunki LED z rezystorami
Chętnie dowiedział bym sie np czy rezystory nie grzeją sie zbyt mocno i jaki rodzaj uzywacie
studi - Pon 28 Cze, 2010
dawid_black
1. proponuje używać opcji szukaj i w zapytaniu podać słowo "rezystor"
2. jak już jesteś taki leniwy to tu masz odpowiedź na swoje pytanie odnośnie jaki rodzaj rezystora, a wystarczy zobaczyć na zdjęciu jak on wygląda i jaki ma radiator aby domyśleć się, że nieźle się grzeje, pozatym na zwykłą logikę skoro zwykły kierunek ma 21W a na ledach ~2W to gdzies trzeba w postaci ciepła upłynnić te 19W
3. po co pisać te same zapytanie w kilku tematach, jak ktoś ma Ci odpowiedzieć to zrobi to w jednym
Jagusia - Nie 25 Lip, 2010
Witam serdecznie Jestem nowym forumowiczem i właściwie muszę zacząć od problemu z moim kochanym GSem a mianowicie Oddałam moto na serwis w celu regulacji i synchronizacji (zdjęta blokada) oraz obrotomierz robili bo jak się okazało wykręciła się linka i po odbiorze z serwisu nie wiedzieć dlaczego nie działają mi kierunkowskazy (zaznaczam że działały zanim oddałam moto na serwis) Nie działa również kontrolka kierunków. Gdzie mam szukać przyczyny już się zastanawiałam, że może coś rozpięli przy robieniu obrotomierza i nie podłączyli ale kompletnie nie mam pojęcia gdzie tego szukać. Kierunkowskazy są oryginalne, nie przerabiane na diodowe czy jakieś inne, z tego co wiem przerywacz też działa (sprawdzone). Proszę Was o pomoc bo jazda w dzień to jeszcze mały problem bez kierunków ale w nocy no tak średnio
mr0zd - Nie 25 Lip, 2010
Jak Ci spieprzyli to oddaj im znowu, niech naprawiają za frajer.
Jagusia - Nie 25 Lip, 2010
tak ale miałam nadzieję że to bzdet i nie będę musiała jechać na serwis znowu
Jagusia - Pon 26 Lip, 2010
Uszkodzony kabel ..... naprawili
Cynamon - Pon 13 Wrz, 2010
Cześć. Nie działa mi prawy tylny kierunek. Co muszę sprawdzić? Żarówki są ok, tyle mogłam sprawdzić. Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję
studi - Pon 13 Wrz, 2010
Zobacz pod kanapą czy na złączce nie rozłączył się kabel idący do tylnego kierunku, czasami się tak dzieje. Warto by przy okazji sprawdzić, czy na tych złączkach jest prąd jak masz włączony kierunek i czy np. nie jest uszkodzony przewód między tą złączką a oprawą lub sama oprawa.
Cynamon - Pon 13 Wrz, 2010
studi napisał/a: | Zobacz pod kanapą czy na złączce nie rozłączył się kabel idący do tylnego kierunku, czasami się tak dzieje. |
I tak się zadziało. Tylko trudno się tam dostać, ciasno jakoś. Dzięki studi,
afron - Sro 06 Paź, 2010 Temat postu: Dziwny problem z kierunkowskazami Ostatnio jadąc sobie po mieście w pewnym momencie przestały mi działać kierunkowskazy. Przełączanie przełącznika w lewo, prawo, wciskanie go nic nie pomaga. Po prostu nic nie reaguje na ruchy przełącznika. Po pewnym czasie jakby samo się naprawiło, trochę pojeździłem a potem znowu to samo.
Zauważyłem po pewnym czasie że jedynym ratunkiem jest wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu. Po tym kierunki znowu działają idealnie.
Dziwne ale prawdziwe.
Orientujecie się może co to może być?
Wielkie dzięki za pomoc
Kat - Sro 06 Paź, 2010
Sprawdź czy nie masz jakiś styków zaśniedziałych przy przełączniku, a kontrolka mruga czy tez zdycha?
afron - Sro 06 Paź, 2010
Kontrolka też zdycha. wygląda to tak jakby właśnie przełącznik padał i ani kontrolka nie działa, ani nie słychać klikania, ani światła nie migają. Dziwne tylko że wyłączenie i włączenie zapłonu załatwia sprawę:P
Paulo - Sro 06 Paź, 2010
Obstawiałbym przerywacz
kruk - Sob 09 Paź, 2010
To ja też się dopiszę do tego tematu.
Kierunkowskazy wszystkie działają, ale przestały migać. Kontrolka świeci tak jak świeciła dotychczas. Nie miga, bo nigdy nie migała od kiedy ja zarządzam tym GS-em. Poprzedni właściciel wymieniał kierunki, ja nic nie grzebałem. Teraz dopiero jak pojawił się problem, to dobrałem się do przerywacza, poruszałem kablami (wg sugestii z wcześniejszych postów), ale bez zmian. Co diagnozujecie i co proponujecie? Kupować nowy przerywacz? Jeśli tak, to jaki (takie parametry jak dotychczasowy czy jakiś inny) i gdzie najlepiej? Jest możliwość, że to coś innego nawaliło?
Dla lepszego zobrazowania sytuacji załączam kilka zdjęć, pokazujących jakie mam kierunkowskazy i przerywacz.
studi - Sob 09 Paź, 2010
Może masz zły przerywacz w stosunku do żarówek w kierunkach.
Jak w ostatnim wierszu jest napisane przerywacz jest do obciążenia 2 x 10W + 3.4W -> czyli kontrolka i dwie żarówki po 10W, natomiast standardowe żarówki w kierunkach (przynajmniej fabryczne) to 21W.
Zobacz czy jak odłączysz przedni kierunek (rozłączenie/wyjęcie żarówki) to tylny zacznie działać OK, jeśli tak to znaczy, że przerywacz jest sprawny, tylko za mocne żarówki dla niego masz.
Generalnie po diagnozie przerywacza będą dwa wyjścia
- przerywacz przystosowany do 2 x 21W + 3.4W
- zmiana żarówek na 10W
Generalnie możesz zastosować przerywacz dwu lub trzystykowy, GS używa tylko 2 i w tym ostatnim ten trzeci sobie wisi luźno, bo jest on do sterowania kontrolką, ale nie w GS'e
kruk - Sob 09 Paź, 2010
studi, dzięki za szybką odpowiedź.
Zrobiłem test o którym pisałeś. Po wykręceniu przednich żarówek, tylne kierunkowskazy dalej świecą światłem ciągłym.
Przy okazji sprawdziłem oznaczenia na żarówkach: 12V/23W. Czyli chyba za mocne do tego przerywacza, ale dlaczego przez cały rok wszystko działało bezproblemowo? Dodam jeszcze, że to chyba są żarówki halogenowe.
Zatem co będzie lepiej/łatwiej/taniej wymienić - przerywacz czy żarówki?
Paulo - Sob 09 Paź, 2010
Wydaje mi się, że studi ma rację. Mam te same kierunki i są w nich żaróweczki 21W
Najwidoczniej Twój Flasher nie wyrabia
AdamSsS - Sob 09 Paź, 2010
Masz za mocne żarówki i przerywacz w końcu nie wytrzymał takiego obciążenia, musisz wymienić żarówki i przerywacz . Wymień na przerywacz 2x 21w+3.5w jak pisał studi i żarówki wymień na 21w
Paulo - Sob 09 Paź, 2010
Ale żarówki mu działają Po co miałby je wymieniać
studi - Sob 09 Paź, 2010
21W czy 23W to już nie taka duża różnica więc wymienił bym sam przerywacz.
A dla czego wcześniej działał, tak jak napisał AdamSsS przerywacz w końcu dokonał żywota
AdamSsS - Sob 09 Paź, 2010
tak się wydaje że niby nie wiele ale to jednak przeciąża obwód i przerywacz jest jego najsłabszym punktem i choć działa to skraca to jego żywot
studi - Nie 10 Paź, 2010
AdamSsS, różnica 4W (czyli oba kierunki przedni i tylny) to przy 12V jedynie 300mA różnicy, przy odporności styku na poziomie 5A to coś co jest w granicy błędu.
Jeśli nie chcesz ryzykować proponuje taki przerywacz
1320399 - przerywacz do kierunkowskazów Suzuki LED12 V 0,1 - 130W + uni nie dość, że odporność na styku do 130W czyli ponad 10A to jeszcze elektroniczny i można stosować diodowe kierunki bez konieczności stosowania rezystorów
kruk - Nie 10 Paź, 2010
Panowie, dzięki za pomoc i wszystkie sugestie. Jutro wybieram się do sklepu po ten przerywacz, czyli chyba taki najbardziej standardowy do GS-a. Chyba nie ma żadnej szczególnej filozofi w samodzielnym zamontowaniu tego w motocyklu?
Żarówek raczej nie będę wymieniał. Liczę że skoro tak długo działały na przerywaczu 10W, to taki 21W spokojnie da radę z żarówkami 23W. A w przyszłym sezonie może zmienię kierunkowskazy i żarówki na oryginalne, bo gdzieś mi się walają w szafie, tylko zbyt leniwy byłem żeby je zamontować.
kruk - Pon 11 Paź, 2010
Kupiłem ten przerywacz i coś nie działa. Jest trójstykowy, więc są 3 kombinacje podłączenia 2 kabelków, ale w żadnym wariancie nie działa. Tylko że teraz w ogóle nie zapalają się kierunkowskazy ani kontrolka. Sprzedali mi walnięty przerywacz czy ja coś źle robię? Tymczasowo zamontowałem stary przerywacz, bo lepiej mieć ciągłe światło niż żadnego.
studi - Pon 11 Paź, 2010
A czy masz jakiś schemat na tym przerywaczu, albo jakieś oznakowania na końcówkach, na pewno będziesz wykorzystywać wyłącznie dwa styki, tylko trzeba wybrać te dwa właściwe i to w dobrą stronę.
Co do kontrolki, to ona w GS'e jest tak podłączona, że będzie działać jak będą działać kierunki, nie jest osobno podłączana do przerywacza.
Może ten schemat pomoże Ci zrozumieć jak funkcjonują kierunki i kontrolka w GS'e
kruk - Pon 11 Paź, 2010
Właśnie wróciłem z ponownego grzebania przy tym. Okazało się że przerywacz działa, ale tylko wtedy gdy wszystkie 3 styki dotykają przewodów! No i działa w tym sensie, że kierunki świecą, ale wciąż nie migają, więc nic się nie zmieniło. Sprawdzałem też przy wykręconych przednich żarówkach i tylne wciąż nie migają. Ja już zupełnie zgłupiałem... Nie ma żadnego schematu ani na starym ani na nowym przerywaczu. Załączam fotki jak wygląda ten nowy.
studi - Pon 11 Paź, 2010
Poszperałem trochę w sieci i na jednym z forów dotyczących ATV, a dokładnie dorabianiu kierunków do tego typu sprzętu, jeden z forumowiczów wypowiada się o przerywaczu, który posiada: kabel E - zielony, kabel B - czerwony oraz kabel L - szary.
W tamtym opisie jest informacja o następującym połączeniu, być może u Ciebie zadziała
- czerwony - B do + po stacyjce
- zielony - E - do masy (tego nie ma w GS'e i musisz dorobić)
- szary - L - do przełącznika kierunkowskazów
Proponuje podłączyć standardowe kable GS'a pod B i L oczywiście odpowiednio i na pająka do masy i zobaczyć czy zadziała, być może jest elektroniczny i wymaga obu biegunów zasilania
kruk - Wto 12 Paź, 2010
Niniejszym chciałem podziękować studiemu za pomoc i zaangażowanie. Oczywiście działa po podłączeniu, które zaproponowałeś.
maniek - Pon 09 Maj, 2011
Witam, podłączyłem dzisiaj kierunkowskazy ledowe w lusterkach i zwykłe z tyłu. Wszystko działało słabo i jedna strona i druga. Później przełączyłem na normalne kierunkowskazy i nie działają nawet kontrolka. Co może być przyczyną? Jak włączę alarm to kierunki mrugają.
studi - Pon 09 Maj, 2011
Może gdzieś masz jakieś zwarcie, rozłącz wszystko i zacznij od podłączenia najpierw tylko tyłu, sprawdź czy działa, potem odłącz tył a podłącz sam przód (oryginały) i znowu sprawdź czy jest ok.
Ponieważ nie będzie to pełne obciążenie to kierunki mogą migać szybko.
A co do kierunków w lusterkach, czy są to same ledy, czy z wbudowanym rezystorem bocznikującym?
maniek - Pon 09 Maj, 2011
Podłączyłem i nic, zero reakcji.
Trudno powiedzieć, http://allegro.pl/show_item.php?item=1597706230
Dodam że teraz poszedłem zobaczyć jeszcze raz bezpieczniki i są ok, mam podłączone tylko tylni kierunki i jeden się zaświecił cały czas (nie mrugał) ale jak go wyłączyłem i ponownie włączyłem to już zero reakcji
studi - Wto 10 Maj, 2011
coś mi to wygląda na problemy z przerywaczem z powodu niedostatecznego obciążenia
maniek - Wto 10 Maj, 2011
A jak bym podłączył z przodu razem zwykłe kierunki + ledy, a z tyłu zwykłe i odłączył kontrolkę kierunków to by nie działało? Albo zmienię wszystkie na led.
studi - Wto 10 Maj, 2011
maniek napisał/a: | A jak bym podłączył z przodu razem zwykłe kierunki + ledy, a z tyłu zwykłe i odłączył kontrolkę kierunków to by nie działało? |
Podłączyć możesz przednie + tylne + led + kontrolka, nie jest od ledów tak ogromny wzrost poboru mocy aby się coś stało, kontrolke zostaw w spokoju, bo to i tak prawie nic prądu nie bierze.
maniek napisał/a: | Albo zmienię wszystkie na led |
To wtedy musisz zmienić przerywacz na elektroniczny (przystosowany do ledów) albo stosować rezystory bocznikujące dla uzyskania wystarczającego poboru mocy przez układ, o tych rezystorach było już pisane na forum.
maniek - Wto 10 Maj, 2011
podłączyłem wszystko i nadal działają kierunki tylko z alarmem
Czy tu nie powinno być bezpiecznika https://picasaweb.google.com/lh/photo/y0J_4pN_axmFN5nATLjwRPp1a0G7qoqsTR3snCbC6-g?feat=directlink
Czy może tutaj jest https://picasaweb.google.com/lh/photo/PoYZ7BzKMb4jc__QrBLRTvp1a0G7qoqsTR3snCbC6-g?feat=directlink
studi - Wto 10 Maj, 2011
W GS'e normalnie jest tylko jeden bezpiecznik w obudowie przekaźnika rozrusznika (drugi - zapasowy jest też przymocowany do tego przekaźnika więc czasami ludzie go mylą)
Ta kosta z dwoma bezpiecznikami obok aku to jakiś patent w twoim moto, może związany z alarmem, choć ja mam alarm "firmowy" czyli LEGOS'a sygnowanego przez SUZUKI i nic takiego nie ma.
maniek - Wto 10 Maj, 2011
ja mam FOXa, może przekaźnik padł, albo jest jeszcze ukryty gdzieś bezpiecznik?
Odłączyłem przerywacz i jego kostkę podłączyłem bezpośrednio do akumulatora włączyłem zapłon i kierunek i wszystko działa
studi - Wto 10 Maj, 2011
maniek napisał/a: | Odłączyłem przerywacz i jego kostkę podłączyłem bezpośrednio do akumulatora włączyłem zapłon i kierunek i wszystko dział |
Więc dalej podtrzymuje to co powiedziałem, przy odłączonych przednich kierunkach oryginalnych i tylko podłączonych tylnych + ledy w lusterkach przerywacz jest za mało obciążony (płynie przez niego za mały prąd) aby działał prawidłowo. No i jest jeszcze druga opcja, że jest uszkodzony, ale skoro przed podłączeniem lusterek było OK to raczej bym to wykluczył.
Tu przyda się mały wykładzik - przerywacz w GS'e jest mechaniczny, zbudowany z wykorzystaniem bimetalu (czyli dwóch kawałków różnych metali złączonych razem, które mają różny współczynnik rozszerzalności temperaturowej, przez co jego podgrzanie wygina go).
Na tym bimetalu znajduje się grzałka, która grzeje tym mocniej im większy prąd przez nią przepływa (wynika to ze wzoru na moc w układach prądu stałego P=U*I, U jest stałe więc wzrost I powoduje wzrost wydzielonej P), a przepływa tym większy im większe jest obciążenie.
W klasycznym układzie obciążenie to 2x21W+1.7W, jeśli odłączysz przednie i podłączysz LED'owe to moc obciążenia spadnie do 1x21W+1.7W+1W (średnia moc kierunków LED) czyli brakuje jakieś 20W mocy obciążenia w stosunku do oryginału.
Mniejszy moc obciążenia to mniejszy prąd, co z kolei powoduje mniejsze odkształcenie bimetalu i w rezultacie kierunek raz ci mignie lub nie miga wcale, lub co częściej spotykane miga z dużo większą prędkością (mniej się nagrzewa, więc szybciej stygnie i powtórnie załącza przepływ prądu)
I teraz rozwiązaniem twojego problemu prawdopodobnie będzie wymiana przerywacza na elektroniczny przystosowany do LED'ów lub zainstalowanie dodatkowych rezystorów równolegle do LED'ów, które wytracą te brakujące 20W mocy, kupisz je w większości sklepów motocyklowych w necie.
maniek - Wto 10 Maj, 2011
Ale ja chcę narazie żeby mi działały wszystkie oryginalne + led czyli 21+21+1,7+1.
Na swoim przerywaczu mam 21+21+3,4 więc powinno starczyć.
A jak bym kupił ten przerywacz do led to działał by z oryginalnymi kierunkowskazami + led?
studi - Wto 10 Maj, 2011
maniek napisał/a: | A jak bym kupił ten przerywacz do led to działał by z oryginalnymi kierunkowskazami + led? |
tak, jeśli by był przystosowany do takiej mocy, ale większość jest
maniek - Wto 10 Maj, 2011
Ten był by dobry do instalacji 21+21+1,7+1? http://www.moto-akcesoria...owskazow,p,5022
studi - Wto 10 Maj, 2011
Nie, na obudowie masz wyraźnie napisane 1-30 WATT więc za mało
Proponuje:
A swoją drogą to taki układ (2 x 21 + 1 + 1.7) powinien bez problemu zadziałać na seryjnym przerywaczu, nie musisz mieć do tego elektronicznego - wiem, bo u siebie tak miałem przez ponad rok, tyle, że na led'ach miałem dodatkowe z tyłu na stelażach do kufra, potem zmieniłem to na inną elektronikę i teraz dodatkowe mam wewnątrz kufrów, ale to już inna bajka.
maniek - Wto 10 Maj, 2011
To ten byłby najlepszy do obecnego zestawienia 21+21+1,7+led i późniejszego jak bym chciał zrobić wszystkie kierunki led? http://www.larsson.pl/ind...==&t=przerywacz
studi - Wto 10 Maj, 2011
Tak, jak widzisz zakres pracy obciążenia to od 0.1W aż do 130W
maniek - Wto 10 Maj, 2011
To jutro po niego podjadę.
A to już oporników nie muszę montować?
Sprawdziłem swój przerywacz i musiałem spowodować spięcie i się przepalił.
studi - Sro 11 Maj, 2011
maniek napisał/a: | A to już oporników nie muszę montować? |
Do elektronicznego nie.
Sprawdziłem stany magazynowe i mają po 1 szt. w oddziale na Połczyńskiej i na Grochowskiej
maniek - Sro 11 Maj, 2011
Ok, wielkie dzięki, też sprawdzałem i podlecę na grochowską a następnie będę instalował. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
wladimir - Wto 03 Kwi, 2012
Breżniew napisał/a: | Przy kierunkach LED aby świeciła kontrolka trzeba przerobić jej zasilanie. Do tego celu potrzebne będą dwie diody prostownicze i kawałek przewodu do podłączenia masy. Diody prostownicze trzeba połączyć tak, by odseparować lewą i prawą stronę kierunków od siebie umożliwiając jednak zasilenie żarówki w kontrolce. |
Prosty i genialny zarazem patent na działanie kontrolki kierunków. Diody można wlutować na przewodzie w puszce licznika a masę pociągnąć od "-" żarówki podświetlającej prędkościomierz. Wówczas przeróbka będzie zabezpieczona i niewidoczna. Wszystko elegancko mruga.
Piotras_5 - Wto 05 Cze, 2012
Bez przerywaczY nawet nie montuj
Powodzonka, jak ja zamontuje moje LEDy to pokaże jak to wygląda
Piotras_5 - Wto 05 Cze, 2012
Odpowiedź 2ga, po 1 przerywaczu na 1 kierunkowskaz heh.
I wątpię by oryginalne dawały radę
lencol - Sro 06 Cze, 2012
Te kierunki co wstawiłeś link są badziewne. Wiem bo mam takie same.
Co do przerywacza to proponuję dydykowany suzuki
A co do wiekszej ilości przerywaczy to zostałeś wpuszczony w maliny bo jeden wystarczy
A co do kontrolki kierunków to napewno nie bedzie migać, bo jej obwód zamyka sie przez strone nieświecącą kierunków. Musisz wyciągnąć żarówkę z kontrolki kierunkowskazów bo będzie Ci się robić choinka. Jak chcesz mieć kontrolke działającą to musisz przerobić instalację niestety.
studi - Sro 06 Cze, 2012
lencol napisał/a: | A co do kontrolki kierunków to napewno nie bedzie migać, bo jej obwód zamyka sie przez strone nieświecącą kierunków. Musisz wyciągnąć żarówkę z kontrolki kierunkowskazów bo będzie Ci się robić choinka. Jak chcesz mieć kontrolke działającą to musisz przerobić instalację niestety. |
Dokładnie jak lencol pisze aby kontrolka działała musisz przerobić instalację, musisz ją i tak przerobić aby podłączyć ten przerywacz, bo oryginalny ma tylko styki B+ i L+ nie ma masy i trzeba ją dorabiać.
A co do Piotrasa, to pozostałem trzy przerywacze bym mu odesłał za pobraniem jak taki dowcipny jest.
Machu - Sro 06 Cze, 2012
studi napisał/a: |
A co do Piotrasa, to pozostałem trzy przerywacze bym mu odesłał za pobraniem jak taki dowcipny jest. |
Dokupi jeden i będzie miał komplet do Dziora
Tak z ciekawości zapytam, co jak się taki kierunek przepali? Wymienia się cały czy jak?
P.S. studi zrobił Ci się cytat z patbaja a nie lencola w poście.
studi - Sro 06 Cze, 2012
dzięki Machu, już poprawiłem, ale ciekawe dla czego tak się zrobiło skoro zaznaczałem tekst lencola
lencol - Sro 06 Cze, 2012
patbaj napisał/a: | lencol napisał/a: | są badziewne |
a w czym się ich badziewność odznacza? Słabo świecą, odpadają czy co?
Na szczęście zakupy na odległóść - więc nadmiar przerywaczy mogę zwrócić... |
Hmm, jakby Ci to napisać...
Napisze w podpunktach:
- w jednym ta przezroczysta szybka odskakiwała więc musiałem ją przykleić na zawsze (kiepskie spasowanie),
- w innym gwint odkleił się od tej gumy, w której jest zalany i musiałem go ponownie wkleić na silikon.
Poza tym będziesz musiał dorabiać kable bo są za krótkie, więc się za w czasu na to przygotuj.
A i przekrój kabli woła o pomstę do nieba, bo mocniej pociągniesz i pozrywasz je (to akurat można im wybaczyć bo w końcu płynie mały prąd przez nie to i przekrój może być mniejszy - ale są pewne granice, które chyba przekroczyli...)
Nie mają homologacji, więc dochodzą tłumaczenia jak trafisz na policjanta frajerzyne.
Ogólnie to już mam zamówione całkiem inne, droższe ale z homologacją i o wiele porządniej wyglądają.
Tu masz linka do mojego sprzetu z tymi badziewiami.
Foto
lencol - Sro 06 Cze, 2012
Szukaj takich na allegro:
Linka do aukcji nie mam niestety
Konus0 - Czw 21 Cze, 2012
Witam!
Mam pytanie odnosnie przerywacza..
Mam objawy opisane tutaj:
Breżniew napisał/a: |
Sprawdż czy pomiedzy niebieskim przewodem i masą jest napięcie np zarówką 21W . jak nie swici to przerywacz padł lub instalacja do poprawki. |
stad moje pytanie -
Nie mam napiecia miedzy niebieskim przewodem a masa, za to mam napiecie miedzy pomaranczowym przewodem a masa.
Czy przerywacz zwykle psuje sie w ten wlasnie sposob?
Z gory dzieki za odp.
Pozdrawiam
studi - Czw 21 Cze, 2012
Konus0 napisał/a: | Nie mam napiecia miedzy niebieskim przewodem a masa, za to mam napiecie miedzy pomaranczowym przewodem a masa.
Czy przerywacz zwykle psuje sie w ten wlasnie sposob? |
Pomarańczowy przewód to napięcie za stacyjką dla tego jest, i wchodzi do przerywacza, jasny niebieski, to jego wyjście, które idzie do przełącznika na kierownicy, jeśli nie ma tam napięcia, to znaczy, że styk wewnątrz przerywacza jest uszkodzony (inne kwestia jak jest uszkodzony, ale nie o to się pytasz).
Ergo przerywacz do wymiany.
Konus0 - Czw 21 Cze, 2012
studi napisał/a: | (inne kwestia jak jest uszkodzony, ale nie o to się pytasz).
Ergo przerywacz do wymiany. |
Dzieki wielkie, a co tu wyzej masz na mysli?
studi - Czw 21 Cze, 2012
może być uszkodzona cewka bimetalu, albo sama kotwica przerywacza, mogły tez wypalić się od jakiegoś przeciążenia styki przerywacza.
Konus0 - Czw 21 Cze, 2012
Czyli i tak wychodzi na to ze przerywacz do wymiany
Dzieki za pomoc.
PS
gdzie sie tu klika "pomogl" ?
studi - Czw 21 Cze, 2012
Konus0 napisał/a: | gdzie sie tu klika "pomogl" ? |
To może zrobić jedynie pierwotny autor posta
Konus0 - Czw 21 Cze, 2012
Ajc, no to sorry studi, nie zarobisz tym razem
Ale checi mialem
Dzieki jeszcze raz.
Pozdro
Konus0 - Sob 23 Cze, 2012
patbaj, tak zrobilem poszlo juz PW do niego.
A dla nastepnych:
ja zastapilem przerywacz GSowy przerywaczem od Cinquecento (kosztowal 8zl):
pomaranczowy z GSa do "+" z przerywacza
niebieski z GSa do "L" z przerywacza
i "31" z przerywacza do masy z GSa
Smiga ladnie
Pozdrawiam
B4X - Sro 03 Paź, 2012
Hej kupilem nowe kierunkowskazy,po wymianie wszystko swiecilo(lewa + prawa razem), dzis kupilem przerywacz i mam wrazenie ze prawa strona swieci mocniej (jasniej) a jak wlaczam lewy to prawy sie leciutko mieni w ciemnosci ciezko to zobaczyc) moge tak jezdzic? cos poprawic? kontrolka kierunkow nie byla ruszana czy to ja trzeba jeszcze przerobic?
studi - Sro 03 Paź, 2012
B4X napisał/a: | kupilem nowe kierunkowskazy,po wymianie wszystko swiecilo |
mogę się jedynie domyślać, że chodzi o kierunkowskazy LED bo zwłaszcza przy takich występuje to zjawisko, ale pisz chłopie dokładnie bo wróży tu nie ma na forum.
B4X napisał/a: | dzis kupilem przerywacz |
Jaki?
B4X napisał/a: | mam wrazenie ze prawa strona swieci mocniej (jasniej) a jak wlaczam lewy to prawy sie leciutko mieni w ciemnosci |
To, że jedna strona świeci jaśniej a druga ciemniej może wynikać z wielu czynników.
Generalnie albo uzupełnij o wymagane dane swoje zapytanie albo przeczytaj dokładnie ten wątek, dużo tu pisałem o mocach, przekaźnikach i różnego rodzaju kierunkach, albo poszukaj w wątku dotyczącym kierunków LED - http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2105
B4X - Sro 03 Paź, 2012
nie ledy ale taki sam pobor/moc 12w 0.5v bodajze przerywacze mialem 2+1
1. kupiony pod led nie reagowal pstryknal raz ale nie swiecilo nic
2. wzialem z motoru ojca 2 pinowy ( dziall tak samo jak obecny)
3. 4 pinowy (1pin wolny w sklepie mowila babka ze nawet 6 kieronkow oganie) (1 pin mam wolny) dziala jak ten 2pinowy ( do lewego mieni sie prawy, a na pawym mocniej swieci.
parametry moge podac jutro gdyz moto na hali stoi.
studi - Sro 03 Paź, 2012
Po pierwsze to jeśli już to 12V 0,5W ale nie widziałem takich jeszcze jeśli chodzi o klasyczne.
Druga sprawa to kwestia przerywacza, ten 2 pinowy jest obliczony na obciążenie ~43W i dla tego nie działał prawidłowo, opisałem to wenwcześniejszych postach więc nie będę się tu powtarzać
Co do tego przerywacza z czterema pinami to zapewne ma wyjście normalne oraz specjalne wyjście na kontrolkę, którego w GSe nie powinieneś używać, czyli korzystasz wyłącznie z dwóch pinów w nim, może źle go podpiołeś i z tego ten efekt
B4X - Wto 09 Paź, 2012
1. 2pin 12V8-23Wx2MAX 4PCS ( czestotliwosc jakby wolniejsza)
2. 4pin 12V 10-200W 1-8 kierunkow ( czestotliwosc normalna)
przy oby prawa swieci mocniej, oraz jak prawa wlaczam to lewa sie leciutko mieni
troche to trwalo ale paca zwobowiazuja a moto nie pod domem stoi
lukasW124 - Sro 16 Sty, 2013
Witam.
Troszkę odkopie temat ze wzgledu na to że szukam kierunków do GSa, znalazłem takie kierunki :
http://allegro.pl/kierunk...2896316193.html
Pytanie moje brzmi: czy nie będą za małe? Nie moge kompletnie sobie wyobrazić jak one mają się do oryginalnych..
Chciałbym żeby były w miare widoczne, bez zadnych ledów i posiadały kształt pasujący do sylwetki gsa, więc te wydają się idealne. Dzięki!
PS. Dział być może nieodpowiedni - zasugerowałem się samą nazwą tematu ponieważ inne też nie pasują.
dymny - Sro 16 Sty, 2013
lukasW124 napisał/a: |
Pytanie moje brzmi: czy nie będą za małe? Nie moge kompletnie sobie wyobrazić jak one mają się do oryginalnych..
Chciałbym żeby były w miare widoczne, bez zadnych ledów i posiadały kształt pasujący do sylwetki gsa, więc te wydają się idealne. Dzięki!
|
Też kiedyś naszlo mnie na zmianę kierunków na mniejsze. Kształt miały taki jak w twoim linku tylko, że biały klosz i dłuższe ramie ( na allegro opisywane jako "długie").
Z czasem przestały mi się podobać, szczególnie z przodu, były zbyt małe, niedopasowane rozmiarem do dużej lampy przedniej. Optycznie zmniejszały i zawężały motocykl. Ogólnie mi się nie podobały
[/URL]
Zdecydowałem sie więc na powrót do orgynałów z drobnym odswieżeniem. Skróciłem ramię przednich kierunków ( całość opisałem TUTAJ ). Pomalowałem na srebrny kolor wnętrze kierunków i zamontowałem nowe klosze kupione w LARSSONIE za niewielkie pieniądze. Białe kierunki sprzedałem
Tak wiec moim zdaniem do małego gsa srednio pasują małe kierunki. Z kształtów, które pasują zaliczyłbym kierunki z GSa rocznik >2000r lub takie:
Set3 - Sro 16 Sty, 2013
Podoba mi się Twoja wypowiedz. Kierunki małe do GSki nie pasuję. Mam nawet kilka kompletów małych na ledach ale większość i tak kupuje oryginalne kierunki.
Wogóle GS 500 Najładniej wygląda jak jest cała oryginalna bez unowocześnień,
Machu - Sro 16 Sty, 2013
Set3 napisał/a: |
Wogóle GS 500 Najładniej wygląda jak jest cała oryginalna bez unowocześnień, |
Dokładnie tak.
GSadmirer - Sro 16 Sty, 2013
też myslę, że producenci wiedzili co optycznie wkładaja. Mnie bawią lytry z maciupeńkimi diodami, które wygląda IMO niepoważnie i jeszcze migaja szybko jak na rowerze
marny123142 - Sob 20 Kwi, 2013
Breżniew napisał/a: | Wyjmij żarówkę z kontrolki kierunków i będzie wszystko działać prawidłowo.
Przy kierunkach LED aby świeciła kontrolka trzeba przerobić jej zasilanie. Do tego celu potrzebne będą dwie diody prostownicze i kawałek przewodu do podłączenia masy. Diody prostownicze trzeba połączyć tak, by odseparować lewą i prawą stronę kierunków od siebie umożliwiając jednak zasilenie żarówki w kontrolce. |
______________________________________________________________________________Witam mam problem z kierunkowskazami po wymianie na ledy. zastosowałem się do rady kolegi. faktycznie po wyjęciu żarówki świeci tylko jedna strona ale ciągłym światłem nawet z przerywaczem który był w zestawie razem z kierunkowskazami. jesli podłączę przerywacz odwrotnie swiecą słabym bladym światłem ale wciąż nie mrugają. kto ma pomysły?
studi - Sob 20 Kwi, 2013
Jakieś opisy z tego przerywacza od kompletu z LEDami, jak zachowują się na oryginalnym przerywaczu ?
marny123142 - Sob 20 Kwi, 2013
studi napisał/a: | Jakieś opisy z tego przerywacza od kompletu z LEDami, jak zachowują się na oryginalnym przerywaczu ? |
2 piny bez zadnych napisów niebieski okrągły na nim napisana jest data produkcji zdaje sie (chociaz jest to 2013.05 czyli jeszcze tej daty nie było).
mam teraz wiekszy problem bo motocykl nie odpala (włozyłem stary przerywacz tak jak był) kiedy probuje odpalic słychac tylko szybkie tykanie a silnik wogóle nie rusza. przerywacz był sprawny. na starym przerywaczu kierunki zachowują się dokładnie tak jak na nowym czyli świecą ciągłym światłem.
KATANA - Sob 20 Kwi, 2013
Naładować akumulator/lub zastosować drugi sprawny, i motocykl odpali. Z tymi kierunkami to również mogło być spowodowane padniętym aku.
marny123142 - Sob 20 Kwi, 2013
KATANA napisał/a: | Naładować akumulator/lub zastosować drugi sprawny, i motocykl odpali |
a skad to stukanie?
powinien odpalic na pycha?
KATANA - Sob 20 Kwi, 2013
Z przekaźnika rozrusznika (zworka klepie o styki). Na pych powinien, ale łatwiej/wygodniej jest to zrobić tak jak napisałem.
studi - Sob 20 Kwi, 2013
marny123142 napisał/a: | a skad to stukanie? | to jest klikanie przekaźnika od rozrusznika, natomiast aku jest rozładowane na tyle, że nie ma siły zakręcić
marny123142 napisał/a: | powinien odpalic na pycha? | tak
marny123142 napisał/a: | przerywacz był sprawny. na starym przerywaczu kierunki zachowują się dokładnie tak jak na nowym czyli świecą ciągłym światłem. | być może nowy wcale nie jest dostosowany do kierunków LED, trudno to określić gdy nie ma na nim oznaczeń, zazwyczaj przerywacze mają wydrukowane oznakowanie polaryzacji pinów oraz zakres mocy wymagany do prawidłowego działania
marny123142 - Sob 20 Kwi, 2013
niestety nie mam prostownika wiec bede musial odpalic na pycha i troche pojezdzic. ładowanie jest więc nie powinno być problemu. dzieki za pomoc
sqra - Pon 24 Cze, 2013
Siema, nie mam kierunków i jest to wina przerywacza. Mam drugi od F3 ale nie za bardzo wiem jak to podłączyć. Dorzucam w załączniku schemat instalacji od tej cebry żeby było wiadomo jakie kable od czego. Mój GS rok 2004 przerywacz na dwa piny.
studi - Pon 24 Cze, 2013
W F3 masz trzypinowy przerywacz, prawdopodobnie elektroniczny, kable odpowiednio to:
szary - do przełącznika kierunków
zielony - masa
czarno-brązowy - + po stacyjce
W GS'e natomiast:
pomarańczowy - +po stacyjce
jasnoniebieski - do przełącznika kierunków
Zatem kable GS'owe łączysz na zasadzie tam gdzie szedł szary idzie jasnoniebieski, tam gdzie czarno-brązowy idzie pomarańczowy, tam gdzie był zielony musisz dorobić dodatkowy kabel i podłączyć go do masy
sqra - Pon 24 Cze, 2013
Nie działa ale ten drugi może też jest padnięty. Jutro zamówię normalny.
KATANA - Pon 24 Cze, 2013
To sprawdź czy przerywacz zadziała podłączając go na krótko.
sqra - Pon 24 Cze, 2013
Na krótko czyli jak?
studi - Pon 24 Cze, 2013
podłącz bezpośrednio do aku zielony do - a czarnobrązowy do + a do szarego podłącz żarówkę i ją też z drugiej strony do - aku
jak zadziała, to problem nie w przerywaczu masz tylko w instalacji
sqra - Pon 24 Cze, 2013
Nic nie świeci. Dodam że jak złączę pomarańczowy z jasnoniebieskim to świecą się czyli to raczej przerywacz.
KATANA - Pon 24 Cze, 2013
Czyli coś tam świeci ale nie miga tak?
Aby przerywacz zadziałał, potrzebne jest jego obciążenie żarówkami o odpowiedniej mocy.
Podłącz dwie żarówki każdą po 23 lub 21W. Żarówki 23W. występują fabrycznie w cbrze f3.
Jeżeli i tym razem nie zadziała... to przerywacz do wymiany. Dodatkowo możesz sprawdzić sprawność instalacji elektrycznej kierunkowskazów po stronie motocykla, wystarczy że połączysz ze sobą dwa kabelki (z pominięciem przerywacza), i jeżeli będzie w porządku to kierunki zapalą się światłem (ciągłym).
sqra - Sro 26 Cze, 2013
Kupiłem nowy przerywacz i wszystko działa. Dzięki wszystkim za pomoc.
misiorek - Sro 26 Cze, 2013
ja mam pytanie odnośnie kierunków, nie znam się na elektryce...;p
przy wyprzedzaniu kierunki bardzo szybko migają, wynika to ze zwiększonego napięcia ładowania? jest w porządku wszystko?
sziwu - Sro 26 Cze, 2013
Tylko kierunkowskazy szybciej migają czy podświetlenie zegarów i światła też świecą jaśniej? Zachodziłem ostatnio w głowę czemu przepalały mi się żarówki z przodu, zauważyłem że czasami jadąc nagle rozświetla się wszystko zależnie od obrotów. Myślałem że regulator napięć siada ale na spokojnie wszystko przemyślałem i okazało się, że zaśniedział mi styk przy akumulatorze. Sprawdź tam bo przyczyna może być prozaiczna, ewentualnie punk masowy przy ramie.
misiorek - Sro 26 Cze, 2013
no wiesz... generalnie jest tak, że jak dodam gazu, to lekko wszystko przyświeca mocniej, to chyba normalne jest:p
sziwu - Sro 26 Cze, 2013
Jeśli mówimy o obrotach jałowych i właśnie po dodaniu lekko gazu światła świecą jaśniej ale utrzymują ten poziom rozświetlenia wraz z dodawaniem gazu to raczej jest to w granicach normy. Chodzi o to , że kiedy dodajesz gaz nie ma efektu coraz jaśniej. Mimo wszystko możesz sprawdzić akumulator i styki, nie zaszkodzi. U mnie wszystko wydawało się być ok tylko czasem jadąc nagle wszystko się rozświetlało. Akumulator też spełnia funkcję wyrównywania napięcia więc nie zaszkodzi sprawdzić
misiorek - Sro 26 Cze, 2013
ok, przejrzę go
sziwu - Sro 26 Cze, 2013
Kierunkowskazy mogą też szybciej migać jeśli któraś z żarówek nie świeci. Nie wiem na ile to prawdopodobne ale może coś wpada w rezonans przy wyprzedzaniu i nie łączy któraś z żarówek. Można w sumie zdjąć klosze i zerknąć.
misiorek - Sro 26 Cze, 2013
jeżeli miałbym tu strzelać, to coś może być nie tak z elementem a'la kondensator, nie wiem jak to się nazywa, przerywacz czy jakoś tak...
nie powiedziałem jeszcze jednej rzeczy, migacze potrafią nawet świecić stale przy wyprzedzaniu, ale to około 9k obrotów już:p
sziwu - Sro 26 Cze, 2013
Wydaje mi się, że gdyby przerywacz był uszkodzony to kierunkowskazy nie mrygały by zależnie od obrotów. Większe obroty to większe napięcie więc to może skutkować tym, że kierunkowskazy mrygają szybciej. Jeśli regler pada to zwykle na dobre a wtedy łatwo na postoju to zaobserwować. Musisz puki co styki poczyścić i pobiegać z miernikiem.
makumba88 - Pon 08 Lip, 2013
Musiałem ostatnio wymienić kierunki i kupiłem ledowe. Zgodnie z tym, co wyczytałem kupiłem też nowy przerywacz (na starym kierunki nie działały). Przerywacz z larssona.
Problem mam taki, że teraz nie wiem jak to podłączyć. W starym przerywaczu miałem podłączone trzy kable. Dwa w kostce: jasnoniebieski i pomarańczowy i jeden czarno-biały. Nowy przerywacz zaś posiada tylko dwa wypuszczone kable. Tak wygląda stary przerywacz:
Jak sprawdzałem metodą prób i błędów, to w pewnym momencie zrobiłem zwarcie i puścił bezpiecznik.
Pomożecie z podłączeniem?
studi - Pon 08 Lip, 2013
Stary przerywacz nie był oryginalny, w nowym kabel czerwony do pomarańczowego a czarno-czerwony do jasnoniebieskiego.
makumba88 napisał/a: | Jak sprawdzałem metodą prób i błędów, to w pewnym momencie zrobiłem zwarcie i puścił bezpiecznik. |
miejmy nadzieję, że tylko bezpiecznik, a nie również coś w samym przerywaczu
makumba88 - Pon 08 Lip, 2013
Studi, wielkie dzięki. Wszystko działa. Na szczęście przerywacz nie poleciał. Teraz tylko muszę przerobić zasilanie kontrolki i będzie gitara. Pozdrawiam
Sikor - Wto 18 Mar, 2014
Witam, poszukuję kierunkowskazów tylnych do mojego Gs-a. Lewy tylny jest złamany i najchętniej znalazłbym po prostu identyczny - chciałem więc Was zapytać czy może kojarzycie gdzie można takie kierunki zakupić ?
Drugą opcją jest po prostu zakup dwóch nowych kierunków - i tu chciałem się Was zapytać jakie polecacie? Nie mam ciśnienia na wyłącznie oryginalne części do mojego GSa więc priorytetem jest raczej cena (chociaż oczywiście nie chciałbym też kupić szajsu tylko dlatego, że jest za grosze ). Moglibyście polecić sensowne kierunki za znośną cenę?
Dziękuję za ewentualne odpowiedzi
Set3 - Wto 18 Mar, 2014
te kierunki to jakies zastepcze.
Dizel - Wto 18 Mar, 2014
Ja powiem tak lecz może już było jeśli chodzi o kierunkowskazy aby ulepszyć ich działanie i aby był lepszy efekt oświetlenia w swoich kierunkach dokonałem modyfikacji którą było odkręcenie klosza wyciągnięcie żarówki i wyklejenie środka aluminiową taśmą która pełni funkcję odbłyśnika . Efekt w nocy lepsza widoczność na drodze.
Set3 - Sro 19 Mar, 2014
Dizel super pomysł.
Ja dodam coś od siebie. Oczywiście to tylko moje zdanie. Gska najładniej wygląda w oryginalnych kierunkach, oryginalnej okrągłej lampie i tak samo lusterkach. Każda zmiana tych asortymentów wpływa wg mnie udziwniająco.
Pamiętam pierwszy samochód mojego taty. To był Fiat 126p. Pamiętam jak po kolei dokłądał jakies piękności. A to owiewki z tyłu wlotu powietrza, a to bagaznik na stałe by auto było wyższe. a to obszycie kierownicy, gałkę zmiany biegów. Jajku lista zmian byłaby tak długa ze nie wiem czy ktoś to przeczyta. Teraz u mnie w autach nie ma nic z tych rzeczy. Wszystko może poza radiem jest oryginalne i nie zmieniam. Nie lubie obciachu.
Wacko - Sob 12 Lip, 2014
Hej,
3 tyg temu kupilem GSa z 2007 roku, podczas jazdy nagle przestaly dzialac kierunkowskazy, zaden nie dziala, kontrolka przy kierownicy tez nie. Nie wiem czy to przelacznik, przerwany obwod gdzies czy moze przerywacz. Nie bardzo sie na tym znam i nie chcialbym czegos jeszcze bardziej popsuc ale zanim pojade na serwis wolalbym sam pogrzebac i moze znalezc przyczyne. Jakies pomysly od czego zaczac?
studi - Nie 13 Lip, 2014
Zdjąć plastiki ogona będziesz miał tam przerywacz dochodzą do niego dwa kable pomarańczowy i jasnoniebieski, odepnij kable od niego i zewrzyj na stałe a następnie włącz kierunki.
Jeśli będą się świecić światłem ciągłym to znaczy, że uwalony jest przerywacz, jeśli nie będą działać, to trzeba szukać w okolicach kostek w lampie (czy się nie rozłączyło coś) i przełączniku kierunkowskazów na kierownicy.
Wacko - Pon 14 Lip, 2014
Dzieki studi, naprawione.
Jak tylko zdjalem plastik i wyjalem przerywacz okazalo sie ze jest przepalony, wiec juz wszystko bylo jasne. Nowy za 3,5 euro sprawil ze kierunki dzialaja.
Swoja droga ciekawe czy ten poprzedni spalil sie "ze starosci" czy moze jest jakas powazniejsza wada
Set3 - Wto 15 Lip, 2014
a swoja drogą dobrze ze jest te forum gs 500. Bo dzięki temu elektronik spec od komp i innej dziedziny pomoże w Maladze przy sprawdzeniu przerywacza.
Teraz tylko trzeba bedzie wystawić rachunek za 100euro za doradztwo i będzie ok.
Wczoraj klient przyprowadził mi GS 500. Nie odpalała.
5 minut i paliła. Bezpiecznik na cewce rozrusznika. 50zł skasowałem nie za bezpiecznik a za głupotę klienta.
Wacko - Wto 15 Lip, 2014
Nie skasowales za glupote klienta tylko za swoja wiedze ktora pewnie nabywales przez lata. A to ze naprawa trwala chwile to nie wazne, tutaj akurat czas sie nie liczy.
No to sie nacieszylem, 10km po autostradzie, wrzucilem kierunek do zmiany pasa i znowu przestaly dzialac.
Wroce po pracy to sprawdze, bedzie grubsza sprawa jesli sie okaze ze znowu przerywacz przepalony.
studi - Wto 15 Lip, 2014
Wacko napisał/a: | bedzie grubsza sprawa jesli sie okaze ze znowu przerywacz przepalony. |
trzeba będzie polecieć po kablach prawej i lewej strony i szukać zwarcia, tylko proponuję zaopatrzeć się w miernik z pomiarem rezystancji będzie łatwiej szukać, no i zaczął bym od sprawdzenia samych lamp kierunków, każda z nich jest osobno na wsuwkach odłączana więc nie będzie problemu z indywidualnym sprawdzaniem.
Set3 - Wto 15 Lip, 2014
ja od razu podpowiem gdzie są najczęsciej zwarcia w kierunkowskazach GSki. 2 przewody wchodzą w kierunek. W miejscu gdzie te przewody wchodą do kierunkowskazu te przewody się przecierają i tam często zwierają. Mam sporo takich poprzerywanych kierunkowskazów.
_adam_ - Czw 09 Paź, 2014
Muszę odkopać... Wie ktoś gdzie znajdę takie migawki ? Przeskanowałem 70 stron na alledrogo i nic
Set3 - Czw 09 Paź, 2014
mialem kiedys takie lub podobne.
Mam pytanie obudowa kierunku jest identyczna jak do standardu? Tylko szkło przezroczyste i zarówka pomarańczowa czy ma inny kształt?
Wydaje mi sie ze sa podobne ale bardziej zaokraglone nie tak kasciaste.
_adam_ - Czw 09 Paź, 2014
To nie jest w pełni przezroczyste tylko przyciemnione (dymione ?) Są całkiem fajne ale nie mogę nigdzie znaleźć
aro550 - Czw 09 Paź, 2014
Dymienie można wykonać samemu i kosztuje to jakieś śmieszne grosze
_adam_ - Czw 09 Paź, 2014
Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat ?
studi - Czw 09 Paź, 2014
Ja miałem u siebie w Fce zmienione klosze na białe, tylko ich nie dymiłem, przy czym zarówno żarówka jak i cała oprawka są minimalnie inne w kloszach pomarańczowych i białych, tak, że bez podpiłowywania nie da się po prostu samego klosza zamienić, trzeba z całym uchwytem żarówki zmieniać.
A szukać coś po allegro nie potraficie koledzy - GS nigdy nie miał białych w oryginale, ale w tej samej formie z różnych roczników kierunki były w GSF, SV, TL, Hajce i kilku innych ze stajni SUZUKI
http://allegro.pl/kierunk...4630708293.html
http://allegro.pl/kierunk...4619081054.html
_adam_ - Czw 09 Paź, 2014
Ja nie szukałem do GS`a tylko wszystkie możliwe oglądałem Ale te co podesłałeś nic a nic nie przypominają takich jak szukam
studi - Czw 09 Paź, 2014
to są dokładnie takie jak szukasz, tylko jak napisał kol. aro550, nie są przydymione, i przydymić musisz we własnym zakresie
_adam_ - Czw 09 Paź, 2014
I tak muszę poszukać zamienników, 170PLN za 2 sztuki to lekka przesada
aro550 - Pon 13 Paź, 2014
Panowie, czy na tym przerywaczu Link kontrolka kierunkowskazów oraz kierunki led a dokładnie te Link będą działać poprawnie ?
studi - Pon 13 Paź, 2014
aro550, jeśli w GSe BĘDĄ WYŁĄCZNIE KIERUNKI LED to nie ma znaczenia jaki będzie przerywacz kontrolka i same kierunki NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ POPRAWNIE, trzeba przerobić instalacje przy kontrolce lub ją w ogóle zdemontować, było to przeze mnie i nie tylko wałkowane kilkakrotnie
Przerywacz, który pokazałeś jest dedykowany do kierunków LED i do zwykłych więc częstość migotania będzie poprawna.
nowi47 - Czw 19 Lut, 2015 Temat postu: Problem z kierunkowskazami Odkopuje temat.
Mam problem z kierunkowskazami. Kiedy włączę prawe kierunkowskazy działają jednak kontrolka sie nie swieci. Kiedy włączę lewe kierunkowskazy nie działają jednak kontrolka swieci stałym światłem. Próbowałem wymienić przerywacz ale kupiłem z 3 pinami. Nijak nie chce działać. Jaki moze być problem?
Z góry dziękuje za pomoc
Sowa80 - Nie 17 Maj, 2015
Czy ktoś miał styczność z takimi kierunkowskazami led?
http://allegro.pl/kierunk...4806803865.html
Zależy mi na zmianie kierunkowskazów w 500F na Ledowe. Szukam kierunków które będą dobrze widoczne.(duże) nie jakieś pipidówy. Najlepsze były by kierunki ledowe długości seryjnych. Tylko węższe. Ktoś się spotkał z takimi?
Sowa80 - Wto 19 Maj, 2015
Może ktoś z autopsji poleci duże ładne i wyraźne ledy?
blazek1883 - Czw 07 Kwi, 2016
Szukam czegoś takiego. Może ktoś ma pomysł gdzie znajde. W Inermotors tylko na zamówienie, okres oczekiwania ok miesiąca.
Może komuś zalega w piwnicy, jak tak to chętnie odkupie
yaszczi - Czw 07 Kwi, 2016
Blazek co za szpeja kupiłeś ? czy to do gixxa?,
blazek1883 - Pią 08 Kwi, 2016
Do gixa, jeden mi się rozsypał przy próbie wymiany żarówki.
kubek5081 - Pią 08 Kwi, 2016
Panowie jak będziecie zakładać do gs 500 F polecam takie nakładki plastikowe (maskownice ?) które z dużej dziury na seryjne kierunkowskazy zwężają estetycznie na małą, mam to u siebie koszt około 20 zł wygląda elegancko, zero problemu z montażem Polecam postaram się wstawić do tej odpowiedzi zdjęcie z mojego gs
|
|