.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Impulsator...

Majic - Sob 01 Mar, 2008
Temat postu: Impulsator...
Podejrzewam, ze mam z nim problem. Po nagrzaniu sie przestaje działać jeden z elektromagnesow i nie ma iskry w cylindrze. Przewertowałem serwisowke, ale nie moglem znaleźć kilku wiadomości.
Ile powinna wynosić szczelina między magnesem, a wirnikiem ?
Jak mógłbym sprawdzić ten podejrzany impulsator ?
Czy mogę te elektromagnesy zamienić miejscami ? Wiem, że problem jest z tym, który jest po lewej stronie ( patrząc naprzeciw prawego dekla ).
Czy zdarza sie, ze jest to wina zimnych lutów ?
jeżeli coś złe nazwałem proszę mnie poprawić :wink:

Breżniew - Sob 01 Mar, 2008

Najprościej sprawdzisz cewki impulsatora w ten sposób , że wykręcasz swiece i wkładasz je z powrotem do fajek i kładziesz na ramę lub głowice. Włączasz zapłon i do metalowego rdzenia cewki dotykasz i odrywasz od niej np stalowy wkrętak. Powinna pojawic sie wtedy iskra na jednej ze świec. tak samo robisz z drugą cewka impulsatora.
Wielkośc szczeliny powietrznej ma duze znaczenie i można ją ustawic za pomoca szczelinomierza. W tym celu luzujesz wkręty mocujące płytkę impulsatora i w niewielkim zakresie mozna ja przesunąć.
Inny sposob sprawdzenia to pomiar rezystancji uzwojenia cewek. w tym celu trzeba odpiąc wtyczkę przy module i zmierzyc za pomoca omomierza. pomiędzy przewodami brązowym lub zielonym z paskiem a czarnym z paskiem powinno byc 250 - 420 Ohm.
Drugim elementem odpowiedzialnym za wytworzenie iskry są cewki HV czyli zapłonowe.
można je sprawdzić za pomoca omomierza. Rezystancja pomiędzy zaciskiem + i - powinna wynisic w zakresie 3 - 6 Ohm natomiast miedzy + i fajką świecy 18 - 30 kOhm.
Jeśli wszystki pomiary sa ok to pozostaje sprawdzenie samej instalacji , lutow , mas itp oraz modułu. Niestety , sam go nie sprawdzisz.
zanik iskry moze tez byc przyczyną uszkodzenia przewodów HV lub fajki . Jeśli będziesz wymieniał przewody to tylko na takie , ktore maja miedziana żyłe w srodku a nie grafitową bo iskra bedzie za słaba.
W przypadku gdy podejrzenie padnie na uszkodzony moduł to jest firma w Ostrołęce zajmujaca się naprawa modułow motocyklowych polecana przez innych. Elserwis w Ostrolece tel 029 764 2867

michal_elwuo - Sob 01 Mar, 2008

nie będę zakładał nowego tematu: dlaczego tylko miedziane? Bo inne są podobno 'lepsze' (pytanie pod jakim ktem patrząc). A i jeszcze teraz wchodzą jakieś nowe silikonowe, podobno super izolacja, super iskra, wilgoć nic nie przeszkadza (nic tylko wkładać do moto)?
Breżniew - Sob 01 Mar, 2008

Przewody w izolacji silikonowej maja z reguły żyłę z grafitu. Ma ona wysoka rezystancje i powoduje to znaczne osłabienie iskry. Do motocykli sie kompletnie nie nadaje. Stosuje sie je do instalacji zapłonowej w samochodach gdzie ani fajka , ani swieca nie posiadaja dodatkowego rezystora przeciwzakłóceniowego.
Świece w GS maja juz wbudowany rezystor . Jest to zaznaczone nawet w symbolu swiecy - DPR 8.

Majic - Sob 01 Mar, 2008

Breżniew napisał/a:
Wielkośc szczeliny powietrznej ma duze znaczenie i można ją ustawic za pomoca szczelinomierza. W tym celu luzujesz wkręty mocujące płytkę impulsatora i w niewielkim zakresie mozna ja przesunąć.


Ile powinna wynosić ta szczelina ?

W razie usterki cewki impulsatora wystarczy zmienić tylko wadliwa czy trzeba kupować od razu cala płytkę ?

Breżniew - Sob 01 Mar, 2008

nie pisze dokładnie ile ma wynosić szczelina. Ważne by na obu cewkach w momencie przejscia palca rotora była taka sama.
Jesteś pewny ze to ta cewka a nie np przełamany przewod w wiązce lub przebicie przewodu HV ?
Nowa część zamienna jest tylko w postaci płytki z 2 cewkami i kosztuje 114$. szukaj ewentualnie uzywki na allegro.

Majic - Sob 01 Mar, 2008

Głowy nie dam, ale zamieniałem cewki zapłonowe, kable, fajki i świece. Efekt ciągle ten sam. Jak motor zimny to pali na dwa cylindry, a po kilku minutach przestaje pracować lewy cylinder ( nie ma iskry ).

Podobny, a nawet taki sam problem znalazłem gdzieś w necie ( teraz nie moge znaleźć linka ) i po zmianie impulsatora wszystko grało. Koleś ogrzewał suszarka impulsator, żeby go na ciepło "zbadac".

koti88 - Sro 02 Cze, 2010

Witam

Kupiłem licznik wraz z obrotomierzem firmy Koso:


http://www.allegro.pl/ite...pit_db_01r.html


I mam mały problem. Nie wiem jak podłączyć licznik do impulsatora. Gdzie on dokładnie się znajduje i jak do niego podłączyć obrotomierz elektroniczny.
Dodam że z licznika wychodzi tylko jeden przewód który należy podłączyć do impulsatora.

Proszę o pomoc

Breżniew - Sro 02 Cze, 2010

koti88 napisał/a:
Nie wiem jak podłączyć licznik do impulsatora. Gdzie on dokładnie się znajduje i jak do niego podłączyć obrotomierz elektroniczny.
Dodam że z licznika wychodzi tylko jeden przewód który należy podłączyć do impulsatora.


Ten przewód podłączasz pod jedna z cewek zapłonowych HV do przewodu idącego do cewki z modułu zapłonu. Nie do przewodu pomarańczowego łączącego dwie cewki bo to zasilanie +12V ze stacyjki.

kr28is - Nie 06 Cze, 2010

Mam pytanie, nie będę zakładał nowego tematu, ale czy wiecie gdzie dostępne są nowe Impulsatory, padł mi z lewego cylindra, po nagrzaniu nie jedzie tylko wali kangurki :przestraszony:

Chodzi mi by kupić po przystępnej cenie nowy impulsator , nie chcę inwestować w używkę z Allegro niewiadomego pochodzenia!!!

Jeszce jedno, orientował się ktoś czy występują jakieś zamienniki tego nieszczęsnego impulsatora????

wojt - Pon 03 Sty, 2011

a ja mam pytanie czy impulsator z modelu z 95 roku albo z 2000 bedzie pasować do modelu z roku 2002 ??
KATANA - Wto 04 Sty, 2011

Tylko nie ELSERWIS W OSTROŁĘCE. W 2004 r. oddałem do tej "niby" firmy moduł zapłonowy od kawasaki klr 650, i już go nieodzyskałem. Po prostu mi go nieoddali, czemu???? nie wiem, tak się nierobi panowie. Ostrzegam z mojego doświadczenia. Taki moduł "sprawny" na rynku wtórnym kosztuje 1500 zł, niezła gratka dla złodzieja prawda?.
swistaq - Pią 07 Sty, 2011

Sorry za offtop, ale tak z ciekawości nie wziełeś żadnego papiera na to że oddałeś część do serwisu ?
artur72 - Sro 08 Cze, 2011

Witajcie.
Też mam problem z impulsatorem [chyba?] - tak twierdzi mój mechanik. Sam niestety nie znam się na tym. Kupiłem więc na rynku wtórnym, bo nowy w serwisie kosztuje ponad 900 pln [sic!]. Ten, co kupiłem ma 4 piny, natomiast ten w moto 3. Teraz nie wiem czy wtopiłem parę złoty, czy też będzie pasował? Jeśli ktoś wie, to prosze o odpowiedź. Dodam, że przyczyną, która zmusiła mnie do tego zakupu był fakt, że moja [zakupiona tydzień temu] gs-a, po pprzejechaniu 20 km i rozgrzaniu sie po prostu gasła, nie było też iskry. Podobno to ten nieszczęsny impulsator... [?]
Pozdro

tomcyp - Pon 19 Wrz, 2011

Witajcie koledzy.
Kupiłem rozbitego GS's 1997r po przewrotce na prawą stronę. Uszkodzona była pokrywa z impulsatorem.
Pokrywa wymieniona, impulsator także.
Elektryka - światła, migacze, klakson, kontrolki - działają.

Objaw:
BRAK ISKRY, rozrusznik kręci

sprawdziłem impulsator i cewki wg w.w. opisu o konkretnych przedziałach rezystancji i mieści się dokładnie tak jak napisano.
Zauważyłem, kostka do której podłączam impulsator ma 3 piny, a z impulsatora wychodzą 4. Mam stary poszarpany impulsator to tam też były tylko 3 kable. W kostce wychodzącej z instalacji pod impulsator - brakuje ZIELONO_BIAŁEGO - idzie od górnego styki lewej ceweczki w impulsatorze.

Ten 10A bezpiecznik jest ok.
Podejrzewałem moduł, pożyczyłem na razie jeden i taki sam objaw. Moduł mam ten nowy z gniazdem na 16pinową wtyczkę(nie ten z dwoma wychodzącymi kablami).

Sprawdzałem rezystancję czujnika stopki, to generalnie nic nie przewodzi. Ćma.
Ale chyba gdyby nie działał to rozrusznik by nie kręcił, no nie ?? ?

Przekaźnik rozrusznika się przełącza jak przekręcę stacyjkę(ten bliżej przodu motocykla).

Zastanawia mnie jeszcze zaślepiona wtyczka z 3-ema przewodami w okolicach modułu - biała wtyczka, 3 kable w linii o kolorach : zielony, niebieski, niebieski_z_czarnym_paskiem

Mam wątpliwości do:
1. czujnika nóżki bocznej
2. zaślepiona wtyczka
3. inny impulsator???
4. coś czego jeszcze nie sprawdziłem...

Od czego jest ten drugi przekaźnik?? ten regulatora napięcia??

wymieniono - świece, impulsator, moduł
sprawdzono - impulsator, cewki

Proszę o pomoc!

ziomek4000 - Pią 11 Maj, 2012

przeczytałem jak pomierzyć ale niewiele zrozumiałem więc bardzo proszę o wyjaśnienie. posiadam taki miernik:

nada się żeby pomierzyć oporność impulsatorów? jeśli tak to jak ustawić pokrętło?

jeśli tak do drugie pytanie. tu są fotki impulsatorów:

co i gdzie mam podłączyć żeby pokazało mi dobre wyniki.

i na tą chwilę ostatnie pytanie. jaka powinna być szczelina między kowadełkiem a impulsatorem bo nie mogłem tego znaleźć. ostatnio odkręcałem oba impulsatory i przykręciłem nierówno. oczywiście silnik nie palił na 1 cylinder jeszcze zanim zdążyłem odkręcić.

Pawlus - Pią 11 Maj, 2012

Musisz najpierw odpiąć impulsatory na kostce (pod siedzeniem) od reszty instalacji elektrycznej. Cytat chyba nawet z tego tematu:

Cytat:
po rozpięciu wtyczki musisz pomierzyć oporność i na obu mają być te same wartości. W granicach 250-420 Ohmów.


Miernik ustawiasz na 2000 Ohm (czyli jak obrócisz na tym mierniku pokrętło pionowo do dołu (będzie wtedy 200 Ohm) to przekręć o jedna pozycję w lewo na 2000). Mierzysz po odpięciu albo na kablach w kostce, albo przy samych impulsatorach tam gdzie masz przylutowane kable (z prawej brązowy i czarny), każdą z cewek osobno. Tutaj nie ma żadnych kowadełek bo to nie iskrownik. Wskaźnik nie może obcierać o żadną z końcówek cewek impulsatorów. Szczelina ma być, raczej nie większa niż 1mm.

lencol - Pią 11 Maj, 2012

Wymień kable od tego miernika na nowe bo takie posklejane to wątpię by Ci pokazały nie sfałszowaną oporność.
ziomek4000 - Pią 11 Maj, 2012

Pawlus, po twoim opisie powinienem sobie poradzić. odpocznę po pracy i idę do garażu.


lencol napisał/a:
Wymień kable od tego miernika na nowe bo takie posklejane to wątpię by Ci pokazały nie sfałszowaną oporność.


kable same w sobie są dobre. żyła w środku nie pękła. zagiąłem po prostu za bardzo i otulina pękła. do tej pory zawsze pokazywało dobre wartości.

ziomek4000 - Nie 13 Maj, 2012

rozłączyłem. pomierzyłem oporność i jest w normie. jeden impulsator ma 340 a drugi 338. przyczyną nie działania na jeden cylinder było co innego. opisałem w odpowiednim temacie. a skoro tu mowa o impulsatorach to moje pytanie który jest od lewego a który od prawego cylindra?
Harry - Pią 19 Kwi, 2013

Hey, mam pytanie do was spece:)
Od pewnego czasu po rozgrzaniu (ok.18km jazdy) motocykl zaczął mi palić na jeden gar, z postu wywnioskowałem że to może być wina impulsatora. Dzisiaj się dobrałem do niego i zauważyłem jedną nieprawidłowość, a mianowicie jeden z magnesów w kostkach (przy tej z zielonym przewodem) jest ukruszony. Wyczyściłem z drobin gniazdo i wkręciłem z powrotem. nie miałem okazji przetestować jeszcze na rozgrzanym silniku ale puki co pali normalnie. Pytanie moje to czy mogło być to powodem braku iskry na jednym cylindrze po rozgrzaniu ( w sensie ? jak będę miał chwilę przetestuję na rozgrzanym silniku i dam znać. osobiście twierdzę że dość dziwna sprawa. Nadzieję mam że to było powodem. Może ktoś z was ma inny pomysł. Dodam że sprawdzałem oporność to wynosiła 357 i 366 to chyba w miarę w normie.

KATANA - Pią 19 Kwi, 2013

Tak jest to możliwe, ważnym elementem jest utrzymanie właściwej przerwy/szczeliny pomiędzy impulsatorem a cewką indukcyjną zazwyczaj szczelina ta wynosi 0.3mm
Harry - Nie 21 Kwi, 2013

No niestety, objaw cały czas ten sam. Macie może inny pomysł? może cewki zapłonowe albo przewody HV?
KATANA - Nie 21 Kwi, 2013

Jeżeli impulsatory są sprawne to musisz w następnej kolejności sprawdzić oporności cewek zapłonowych: uzwojenia pierwotnego/oraz uzwojenia wtórnego. Pomiaru dokonujesz włącznie z przewodem WN i fajką, sprawność świecy zapłonowej także ma tu znaczenie. Jeżeli układ zapłonowy będzie w porządku, możliwe jest że coś się dzieje z układem zasilania (gaźnikiem) danego cylindra, szczelnością układu tłok-cylinder/luzy zaworowe. Powyższe warunki muszą być spełnione aby cylinder pracował prawidłowo.
Harry - Sob 27 Kwi, 2013

No usterka usunięta. Powodem jednak była ta cewka od impulsatora, nie wiem dlaczego, ale po nagrzaniu nie działała. wymieniłem część i śmiga maszyna... aż miło;)
KATANA - Sob 27 Kwi, 2013

Być może w tej cewce induktora doszło do przebicia międzyzwojowego/na masę, a temperatura nagrzania tej cewki jeszcze bardziej wzmagała to zwarcie.
marek - Sro 28 Sie, 2013

siema, czy może ktoś wie ? zna temat o impulsatorach do GS500F ? Czy da się do nowszego silnika z pojedyńczym impulsatorem wstawić od starszego silnika, gdzie są dwa, po prostu jeden odciąć i wstawić jako pojedyńczy, czy oporność będzie taka sama ? Gdyż pojedyńczy znależć graniczy z cudem. Pozdrawiam
KATANA - Sro 28 Sie, 2013

A co się stało z oryginalnym generatorem impulsów, że chcesz go wymienić?. Twój pomysł powinien praktycznie zadziałać "po małych przeróbkach". Jednak jeśli chcesz mieć ten element w oryginale, to zostaje np. jakiś serwis aukcyjny, lub ostatecznie aso.
marek - Sro 28 Sie, 2013

Na aukcjach nie mogę znaleźć, a w serwisie wołają 632.-
a te podwójne od starszych na aukcjach są po 80.- za 2szt.
teraz mam dylemat....

KATANA - Sro 28 Sie, 2013

Na ebayu jest do kupienia.
marek - Sro 28 Sie, 2013

Masz może linka ?
KATANA - Sro 28 Sie, 2013

Proszę bardzo:
http://www.ebay.com/itm/s...0-/251322613953
http://www.ebay.com/itm/2...3cf0c02&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/G...5db5b99&vxp=mtr

marek - Sro 28 Sie, 2013

Dzięki...
Cicholek - Sob 19 Kwi, 2014

Witam, chciałbym odnowić temat. Objawy: po przejechaniu 40km motocykl ewidentnie tracił na mocy, momentalnie, po sprawdzeniu okazało się że prawy cylinder stracił iskrę. Wyczytałem tu, że to wina impulsatora, rozebrałem, szczeliny: prawy impulsator 0,15, lewy 0,4. Zrobiłem jak było wyżej napisane na 0,3 mm oba. Niestety motocykl po przejechaniu 39,5 km znów stracił jeden cylinder, a po przejechaniu 48 km cylinder wrócił. Odłączyłem więc impulsator od modułu, zmierzyłem i wartości jakie uzyskałem to lewy 357 Ohm i prawy 362 Ohm. Czyli wychodzi na to, że chyba wszystko ok. Prosiłbym Was o pomoc, może ktoś ma jakieś pomysły? Pozdrawiam.
Mario1.15 - Wto 22 Kwi, 2014

Niby banał ale... próbowałeś zmienić świece? ;)
solo_9594 - Sro 10 Wrz, 2014
Temat postu: impulsator
U mnie byly iskry na jednej i drugiej swiecy moto palilo na lewy gar okazalo sie ze magnes pod impulsatorem byl delikatnie uszczerbiony przelożyłem magnesy i palił ma prawy wiec kupilem pojedynczy impulsator z netbikera wlożyłem nowy magnes i było ok znowu miał moc i palil na 2 gary.
wisnia0709 - Pią 21 Lis, 2014

Witam,

Zeby nie zakładać kolejnego tematu o impulsatorze zapytam tutaj.
Mianowicie miałem delikatny wyciek pod impulsatorem okazało sie ze simering własnie przy impulsatorze jest do wymiany i teraz porsze o wymiary tego simeringu ponieważ ten stary przy wyciaganiu zniszczył sie i nie moge odczytać nic z niego.

sezrg - Nie 14 Gru, 2014

jak nic z niego nie mozesz odczytac to proponuje użyć suwmiarki
wisnia0709 - Pon 22 Gru, 2014

problem w tym ze jestem za domem ( taka praca ) a chce sobie poskładac go w zime. Jesli ktoś wie jakie sa wymiary bardzo prosze o pomoc
konrad1f - Nie 10 Kwi, 2016

w serwisówce podane są dwa rodzaje pomiaru impulsatorów
-mierzenie rezystancji
-mierzenie napięcia szczytowego podczas kręcenia silnikiem

czy ktoś mierzył drugim sposobem i potwierdza jego skuteczność?
chodzi mi o to czy w przypadku pojedynczego impulsatora (jak w modelach po 2002r) pojawia się napięcie powyżej 3V?
czy ktoś miał sytuację, że pomiar rezystancji wskazywał, że impulsator jest OK a pomiar napięcia wykazywał 0V?

damien26 - Pon 19 Wrz, 2016

Breżniew napisał/a:
Rezystancja pomiędzy zaciskiem + i - powinna wynisic w zakresie 3 - 6 Ohm natomiast miedzy + i fajką świecy 18 - 30 kOhm.


Mam problem bo moto pali na 1 cylinder kupilem cewke ale to nie pomogło na sprawnej cewce i na tej zakupionej po zbadaniu miernikiem miedzy + i - wyszlo po 9 Ohm. Czy to źle?
Ten drugi pomiar mi nie wychodzi,miernik nie pokazuje żadnych wartości.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group