.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Uszczelka pod deklem od zaworów

raf...77 - Czw 23 Sie, 2007
Temat postu: Uszczelka pod deklem od zaworów
witam niewiem czy miał ktoś z was taki zonk w sezonie zimowym zawiozłem bike do serwisu do tarnowskich gór wiadomo standard po wymianie oleju zastawu napędowego akumy płynu chamulcowego ,klocków itp . to zrobiłem sam . przyszła pora na regulację zaworów i synchro gazników , po przejechaniu jakieś niewiem może 500km uszczelka się zaczeło pocić pod deklem od zaworów mało mnie h... nie strzelił pojechałem do znajomego już na miejscu założył na nowo
tę starom nowy silikon [po regulacji byla założona nowa] ale po przejechaniu ok 100km wydmuchało ją całkiem aż oil polał się po wydechu moto na busa i do mech...
i tu moje pytanie jak to się mogło stać przecież wszystko było nowe może serwis ? :evil:

Cedi - Czw 23 Sie, 2007

Ja mialem taki przypadek po remoncie silnika oddalem moto na targowa do suzuki bo tam zostal serwis(teraz yamaha salon) na regulacje zaworow. Przyjechalem po odbior moto i gosciu mi mowi ze uszczelka jest do wymiany bo sie poci a ja mu nato ze jest nowa swierzo zalozona. Potem oddalem moto do suzuki jasklowski na prymasa tysiaclecia(wawa) i tam poprosilem o regulacje gaznikow i wymaine uszczelki wlasnie pod deklem. Przychodze po odbior i widze ze jest silikon ale w tym miejsu gdzie uszczelka ma kolniesz gdzie zaslania bok walka rozrzadu dalej juz nie wszystko jest ok nic sie nie poci. I teraz nie wiem czy dali nowa uszczelke i z doswiadczenia wiedza ze tu sie poci i dali silikon czy dali silikon ze stara uszczelka nie wiem bo nie pytalem i tak by pewnie nie powiedzieli. To bylo juz po zimie a wczesniej na starej przed remontem sie pocil.
Breżniew - Wto 28 Sie, 2007
Temat postu: Re: uszczelka pod dekle nowa a nie dała rady
raf...77 napisał/a:
witam niewiem czy miał ktoś z was taki zonk w sezonie zimowym zawiozłem bike do serwisu do tarnowskich gór wiadomo standard po wymianie oleju zastawu napędowego akumy płynu chamulcowego ,klocków itp . to zrobiłem sam . przyszła pora na regulację zaworów i synchro gazników , po przejechaniu jakieś niewiem może 500km uszczelka się zaczeło pocić pod deklem od zaworów mało mnie h... nie strzelił pojechałem do znajomego już na miejscu założył na nowo
tę starom nowy silikon [po regulacji byla założona nowa] ale po przejechaniu ok 100km wydmuchało ją całkiem aż oil polał się po wydechu moto na busa i do mech...
i tu moje pytanie jak to się mogło stać przecież wszystko było nowe może serwis ? :evil:


Sprawdź czy przewód odmy nie jest załamany lub przygnieciony oraz czy ma przelot. Tak samo siatka pod pokrywką w deklu.
Uszczelkę po odtłuszczeniu smaruje sie lekko silikonem i czeka chwile na podeschniecie. Potem przykleja na odtłuszczone elementy silnika. Nie ma prawa nic lecieć. Jesli pod czas demontazu nie uszkodzi sie uszczelki , mozna ja śmiało stosowac kilka razy.
Nie stosuj tylko tego czerwonego silikonu. Wyglada paskudnie na silniku . Jest do kupienia czarny.

pootietang - Pią 12 Paź, 2007
Temat postu: Re: uszczelka pod dekle nowa a nie dała rady
raf...77 napisał/a:
pojechałem do znajomego już na miejscu założył na nowo
tę starom nowy silikon [po regulacji byla założona nowa] ale po przejechaniu ok 100km wydmuchało ją całkiem aż oil polał się po wydechu moto na busa i do mech...
:evil:


w zasadzie jeśli jest uszczelka to nie stosuję się silikonu a jeśli do tego nie odtłuści się powierzchni przylegających do siebie to już w ogóle można być pewnym ze silikon nie pomorze tylko zaszkodzi bo uszczelka będzie się wtedy ślizgać. jeśli już trzeba użyć silikonu to tak jak napisał Breżniew trzeba odczekać trochę aż silikon podeschnie z lekka. ja ostatnio sprawdzałem w moto luzy zaworowe i skręciłem na starą uszczelkę bez silikonu, nie leci nic.

Breżniew - Pią 12 Paź, 2007

Niestety konstrukcja uszczelnienia tego dekla przewiduje pastę uszczelniającą w miejscach wyciec w głowicy na wałki rozrzadu. Sama uszczelka moze puszczać.
W autoryzowanych serwisach jest tez stosowana metoda z pastą.

Maciekkg - Pon 15 Paź, 2007

Broń Boże nie dawac na sam silikon bo wtedy wam biegi nie bedą odbijac
W Gsie uszczelka musi byc odpowiednio gruba
To tak na przyszlosc ;)

Breżniew - Wto 16 Paź, 2007

Dekiel głowicy co ma wspólnego z biegami?
Łączenie bloku silnika (karterów) przewiduje wyłącznie pastę uszczelniającą bez uszczelki papierowej ze względu na wielkość luzu na panewkach. Ja u siebie zastosowałem pastę CURIL T firmy ELRING do kupienia w Larssonie Nie jest to silikon tylko nie zastygający , zielonkawy żel . Nie ma więc niebezpieczeństwa ze farfocle zatkają kanał olejowy lub dyszę.
http://www.elring.de/pdf/...il_T_pl_scr.pdf
Uszczelki pokryw bocznych są papierowe i można je też posmarować pastą. To na pewno nie zaszkodzi.
Uszczelki pod głowicę i cylinder posiadają już odpowiedni klej.

metalbeast - Sro 15 Paź, 2008

chcę się upewnieć bo dzisiaj składam: smarować silikonem wcięcie w pokrywie (całe?) i zagłębienia przy wałkach rozrządu?

Na filmie o regulacji zaworów gośc wpuścił silikon w całą szczelinę, przykleił do niej uszczelkę i założył pokrywę, albo czegoś nie rozumiem. Wolę się upewnić.

andrzej - Nie 04 Sty, 2009

Witam mam pytanie co myślicie o założeniu uszczelki z kartonu pod dekielek od odmy wytrzyma czy nie?????????????? :wstyd:
Breżniew - Nie 04 Sty, 2009

Karton może rozmoknąć w oleju. Lepszy jest preszpan (stosowany tam oryginalnie) lub klingeryt.
Podkopnik - Nie 04 Sty, 2009

Brezniew ile taka pasta kosztuje ?? ? i podpinam sie pod pytanie metalbesta
Breżniew - Pon 05 Sty, 2009

Niestety nie pamiętam ale chyba cos ok 30 pln. zobacz w Larssonie.

Możesz posmarować całą szczelinę oraz gniazda wałków. Wedle uznania byle nie za duzo.

andrzej - Sro 07 Sty, 2009

Witam ja kiedyś posmarowałem wnękę w pokrywie zaworów to przy następnym razie miałem dwie godziny czyszczenia tej szczeliny :wstyd: . Z tego co wiem to fabrycznie smaruje się tylko zagłębienia obol wałków :)
Kwaku - Wto 13 Lip, 2010

widzial ktos na sprzedaz taka uszczelke ??
na allegro znalazlem 2 aukcje ale cena 99 pln + wysylka ... wydaje mi sie ze cena troche z kosmosu ;) patrzac na inne uszczelki pod pokrywe zaworow ( nawet do auta placilem mniej )

jak by ktos mial namiar na tansze uszczelki to z checia kupie ... moja chce wymienic na nowa i sprawe chce zalatwic szybko bo moto stoi rozebrane :)

hubertgontarz - Wto 13 Lip, 2010

Wejdź na stronę Larssona, znajdź najbliższego dystrybutora/sprzedawcę i kup u niego.
Na stronie znajdziesz katalog produktów.

Kwaku - Wto 13 Lip, 2010

dzieki za info ... bede szukal w okolicach :)

pozdrawiam

wolf - Sro 14 Lip, 2010

Wtam!
Nie będę śmiecił nowym tematem tylko zapytam tu. Mam problem z uszczelką pod deklem. Poprzedni właściciel założył nową za 86 PLN ale dość szybko zaczęło mi się coś tam pocić - pomyślałem, że nie dał sylikonu we wgłębieniach wałków więc rozebrałem i :szok: taka mniej więcej minę miałem - nowa uszczelka wyglądała jakby ją pies dorwał - dziura na dziurze. Na szczęście dostałem w spadku te starą - skręciłem na sylikon i jakiś czas było ok ale znowu mi się poci. Zauważyłem że próba mocniejszego dokręcenia dekla powoduje wypychanie uszczelki, zwłaszcza przy wałkach, czy taką popierdułkę muszę kluczem dynamometrycznym skręcać żeby było ok? Odma drożna.

wolf - Pią 18 Lut, 2011

Nie doczekałem się odpowiedzi ostatnio więc powtarzam moje pytanie. Sezon się zbliża, części już zgromadzone, jak tylko zrobi się ciut cieplej zabieram się za szykowanie Suzi do jazdy i nie chciałbym żeby moja nowa uszczelka skończyła jak poprzednia.
Damianu - Pią 18 Lut, 2011

wolfcbr napisał/a:
czy taką popierdułkę muszę kluczem dynamometrycznym skręcać żeby było ok?
Jasne że trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym, no chyba że masz takie wyczucie że potrafisz ręcznie zwykłym kluczem dociągnąć śrubę z dokładnością do kilku Nm :wstyd:
swistaq - Sob 19 Lut, 2011

Nowa uszczelka była zniszczona prawdopodobnie z powodu złego ułożenia przed przykręceniem dekla. Stara Ci się poci najprawdopodobniej dlatego że jest stara i zużyta. Kup nową przesmaruj lekko silikonem RTV albo preparatem takim jak Curil T zwłaszcza miejsca w okolicy wałków i całość skręć kluczem dynamometrycznym zgodnie z zaleceniami serwisówki. Generalnie jak nie masz klucza dynamometrycznego to się nie zbliżaj do sprzęta bo kupno nowych części albo ich naprawa sporo przewyższy koszt dobrego klucza jak coś spierniczysz ;)
KATANA - Pią 25 Lut, 2011

Ja cały silnik składałem na HYLOMAR, i jest git malina, jak ta lala.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group