.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - Kupno Suzki GS - porady, pytania. Wiecej? Wejdz....

adrian44 - Czw 27 Gru, 2007
Temat postu: Kupno Suzki GS - porady, pytania. Wiecej? Wejdz....
Witam jak juz pisalem wczesniej po nowym roku.... (JUZ od poniedzialku moge przymierzac sie do kupna suzuki gs 500, juz wczesniej to robilem ale dopiero teraz bede mial potrzebna na to gotówkę)

W związku z tym mam pytania na które mam nadzieje odpowiedziecie....

1. Na co patrzec przy kupnie suzuki gs ( wiadomo nie pytam o takie rzeczy:
*proste lagi, czy motor jest dwusladem, czy nie jest po stuczce,papiery i te sprawy....) Chodzi o niebezpieczesntwa które dotyczą tego modelu.... "Suzuki gs"... Takie z którymi sie spotkaliscie sami? lub slyszeliscie o nich i warto sie przed nimi ustrzec.... Nie wiem np slyszalem o tym stukaniu silniku przy rozgrzaniu a gdy jest zimny to nic nie słychac...

2. Pisaliscie w poprzednich postach, ze bardzo latwo złapac sie na "uszkodzony regulator napiecia, który kosztuje 810zł bodajze?"
-Rozumiem ze ten miernik który kupie na rynku? podlaczam pod ako i jest bedzie miedzy 13,4-14v to jest wszystko ok.... (CZY kupie go na rynku i jak o niego pytac? zwyly miernik do pradu?)

3. Mam o tyle dogodna sytuacje ze mam kolege który posiadal ten motorek przez 2 lata ... Wiem z doswiadczenia ze ten kto jedzie ogladac motorek z kims kto posiadal taki model jest o wiele bezpieczniejsze ze wyłapie jesli cos bedzie nie tak... Wiec tutaj mysle ze warto po prostu jechac z kims takim....

Noo na teraz to by bylo tyle... jesli mi cos cos przypomni lub znajde jakies moto i bede mial pytania to sie odezwe... Mam nadzieje ze odezwiecie sie tak miło jak w powitaniu.... Dzieki z góry :D

Szczesliwego nowego roku 2008 , udanej impry :lol:

Grzechu16 - Czw 27 Gru, 2007

co do punktu pierwszego myśle że jedna z wazniejszych rzeczy jest odpalenie go na zimnym silniku i patrzenie jak sie zachowuje... czy obroty nie hopsają czy nie przygasa albo czy (tak jak u niektórych) odpala bez ssania. to sa takie rzeczy ktore ja zauwazylem na ktore warto popatrzec...

punkt drugi ominę a co do trójeczki to kolega na pewno swietnie bedzie wiedzial co jest nie tak i jakies ewentualne braki niedociągnięcia zlokalizuje bo bedzie mial porowania jego byly sprzet a ten takze mysle ze to bedzie dobry zakup.
i nawzajem udanego sylwestra !! ^^

Breżniew - Czw 27 Gru, 2007

Generalnie sprawdzasz wszystko , czyli wycieki oleju z silnika, uszczelniacze w lagach , czy sa nie porysowane o jednośladowosci nawet nie wspominam.
Sprawdź stan łańcucha , czy jest równomiernie wyciagnięty , stan oringow i rolek w łańcuchu , zębatki . Naped jest drogi więc sprawdź dokładnie.
Kolejnym miejscem do kontroli jest wahacz i jego łozyska. Stan tylnego amora , czy nie cieknie , czy działa tłumienie itp.
Łożyska kół , klocki hamulcowe i tarcze. Brak luzu w przedniej tarczy , nie powinna stukać na wybojach.
Kontrola łądowania powinna byc zrobiona tak jak w kazdym kupowanym moto. W GS nie jest to jakaś specjalnie awaryjna część instalacji i zamienniki kosztują max 200 pln a nie 800 . Za pomocą woltomierza prądu stałego o zakresie 20VDC mierzysz napięcie na zaciskach akumulatora przy pracującym silniku i włączonych światłach. Przy 5000 obr/min powinno byc w zakresie 13,5- 15V optimum 14,4V. Mierni kupisz w castoramie czy innym tego typu markecie za 30pln. Przyda sie tez do innych rzeczy.
Opony nie powinne byc starsze niż 5 lat wiec jak maja wiecej to nastaw sie na wymianę.
Kontrolka cisnienia oleju nie powinna zapalać sie na gorącym silniku i wolnych obrotach. Poziom oleju sprawdzasz na bagnecie bez wkręcania na stojącym pionowo na kołach motocyklu. Olej powinien być czysty , najwyzej ciemny ale nie czarna smoła. Świece - kolor elektrod i izolatora -jasnobrązowe , kawa z mlekiem.
W ramie sprawdź też ograniczniki skrętu kierownicy czy nie były spawane lub podgiete . Świadczy to o duzej glebie.

hubertgontarz - Pią 28 Gru, 2007

najlepszym rozwiązaniem *chyba prawie nie możliwym* byłoby zapalenie całkowicie zimnego silnika nie odpalanego kilka dni - kilka tygodni


W moim GS-ie wystąpiły dwie sytuacje lekko awaryjne *że tak powiem*:
1. silnik nie zapalany 1 dzień, stojący w garażu przy temperaturze powietrza ok. 3-5 stopni zapalił bez ssania - od pierwszego kręcenia (nie wiem czy tak powinno być, sprawę poruszałem na forum)
2. po dłuższej przerwie bez zapalania (ponad 2 tygodnie) nastąpiła nie równomierna praca silnika - palił przez kilka chwil na jednym cylindrze - najprawdopodobniej za sprawą wilgoci (oczywiście objawiało się to brakiem chęci wkręcania na obroty itd.)


Nie miałem nigdy problemów z samym odpaleniem GS-a czy to było 3-5 stopni czy -3 stopnie


wg mnie ważnymi sprawami są:
1. Akumulator - ważne ile ma lat i jakiej jest marki i jak dbał o niego właściciel - cena akumulator od ok. 90 do 140 zł
2. Opony - sprawdź datę produkcji, na oponie zapisana jest w formacie XXYY gdzie XX oznacza tydzień produkcji a YY oznacza rok np. 3202 oznacza 32 tydzień roku 2002 - nowe opony to koszt 600-800 zł
3. zestaw napędowy - sprawdź jaka jest możliwość naciągu łańcucha, wymiana całego zestawu napędowego to ok. 400 zł
4. sprawy związane z silnikiem - rozrząd, zawory, gaźnik - wg mnie sprawy które trudno sprawdzić organoleptycznie (w Boosterze w Katowicach lub DynoTechu w Katowicach sprawa wygląda tak: wymiana rozrządu ok. 200 zł, regulacja zaworów ok. 120-150 zł, regulacja-czyszczenie gaźnika ok. 150 zł)


Kolejną ważną sprawą na która zwróciłbym uwagę to malowanie motocykla, naklejki na baku i plastikach, dekle silnika, stan gmoli, obudowa zegarów, końcówki manetek, lusterka - może to świadczyć o braku większych wypadków.
Przykładowo obudowa zegarów czy dekle silnika są drogimi elementami *ok.190 i 300zł* i bardzo często w ramach oszczędności nie są wymieniane przy naprawie.
W moim GS-ie mam lekko porysowane dekle silnika, minimalnie pękniętą obudowę zegarów (wygląda to na parkingową przewrotkę).


Sprawy o których napisałem są wiadome ale warto na to zwrócić uwagę (akumulator + opony + zestaw napędowy = 1000 zł nie Twoje).
To tyle co mogę dodać od Siebie.

Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.

GSadmirer - Pią 28 Gru, 2007

adrian44 napisał/a:
Teraz tylko szukac dogodnej okazji


Bylem dzisiaj na allegro , tu masz pare ciekawych ofert:

http://moto.allegro.pl/it...00_f_2006r.html
niezły, prawie nowka bo tylko roczny, ale jest licyjka wiec nie wiadomo na czym stanie.

http://moto.allegro.pl/it...olska_nowy.html
a tu jak masz głębokie kieszenie i kasa ci wisi

http://www.otomoto.pl/ind...show&id=M583412
tez nie jest zły początek produkcji F

http://moto.allegro.pl/it...10_500_zl_.html

ten niby wydaje sie ok., co prawda nie ma lusterka, ale cos mie się wydaje ze był majstrowany. Tez farba wydaje mi się jakas lipna

adrian44 - Pią 28 Gru, 2007

Dzieki Hubert za odpowiedz na pewno wszystko sie przyda.... dzieki dzieki

Co do ostatniego postu z linkami to akurat nie interesuja mnie suzuk gs powyzej 97 rok z wiadomoego powodu... Jest juz nowy model i nie stac mnie na takiego...
Szukam cos miedzy 93-96 .... w granicach 4tys....

Mam jedna oferte która mnie ciekawi ale jakby ktos chcial pomóc to zapraszam na gadu.... pisac zawasze... Link podesle.... dzieki za odpowiedzi

smoku - Sob 29 Gru, 2007

ja jeszcze dodam ze jak masz mozliwosc to zaciagnij ze soba znajomego co choc jako-tako zna sie na motorach (im lepiej sie zna tym lepiej ofc :))

nie dosc ze moze zauwazyc rzeczy ktore tobie umkna to we 2 zawsze lepiej marudzic co do ceny ;p

Magda - Sob 29 Gru, 2007

ja mialam inny sposób. uwówilam sie z ludzmi z salonu SUZUKI. podjechalam z gosciem. wyladowali motor godzine na niego patrzyli. zabulilam 50zl ale podczas ogledzin doszukali sie czegos tam i dzieki temu moglam sie potargowac o cene. wiec w sumie 50zl wydatku ale na cenie motoru 400zl mniej wiec razem do przodu 350 :-D polecam ten sposób. no chyba ze znasz sie zajebiscie na motorach. ja tak dobrze sie nie znam. :-) jeszcze :-P
hubertgontarz - Sob 29 Gru, 2007

Magda napisała tak naprawdę o najlepszym sposobie zakupu motocykla - ocenę fachowca *serwis, mechanik i po sprawie* (przy okazji po zakupie można motocykl w serwisie na regulacje, drobne naprawy zostawić).
Magda - Sob 29 Gru, 2007

:-) chyba ze ktos ma daleko do serwisu...
adrian44 - Sob 29 Gru, 2007

Noo wlasnie jestem z Okolic poznania... ale ja troche jezdze na motorkach troche wiem.... mój kumpel tez sporo noo i na pewno wiecej wie ogólnie o gs bo posiadal go wiec mysle ze obedzie sie bez Pana z Suzuki ale oczywiscie popieram was jak ktos ma blisko.... Bo ja raczej daleko....
Dzieki za pomysly:D

adrian44 - Czw 03 Sty, 2008

Hej po dluzszej przerwie....
NOo kasa juz jest... do dyzpozycji prawie 5tys.... Macie jakies okazje gs? malo wiele z Wielkopolski??
Rozgladalem sie tez za Suzki Bandit... za ta sama cene co gs tyle ze nowsza z 4 latka... ale znowu wiecej spalii .... i jest sporo cieższa 205kg;/// Co radzicie?

demondemidi - Pią 04 Sty, 2008

http://moto.allegro.pl/it...na_zobacz_.html

http://moto.allegro.pl/it...00_e_1994r.html

mysle ze to dosc dobre propozycje, ale mieszkajac w poznaniu pokusilbym sie na twoim miejscu o szukanie za zachodnia granica :)

jimmy - Pią 04 Sty, 2008

ja swojego niesprzedałem, niebyło wogóle chętnych w zimie, teraz chce gs'a wystawić tak za 2 miechy, jesli chcesz to moge podesłać ci zdjęcia 97 rok.
adrian44 - Sob 05 Sty, 2008

a ile za ten 97??? Wlasnie tego chce ogladac.... i chyba pojade Tego w 1 linku
jimmy - Sob 05 Sty, 2008

5 tyś.
adrian44 - Sob 05 Sty, 2008

skad jestes? i czy zarjestrowany i wymaga jakiego wkładu?
jimmy - Sob 05 Sty, 2008

http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?t=346
tam jest też link do allegro moze jeszcze ci sie wyświetli pozdro.

adrian44 - Sob 05 Sty, 2008

Niestety za daleko... ale dzieki za propozycje
Chociaż nigdy nic nie wiadomo.... moze jak nic nie znajde

hubertgontarz - Nie 06 Sty, 2008

Co do tego GS-a to przebieg może przerazić ale tutaj jest pytanie: czy wolelibyśmy widzieć 22 tys. km zamiast 60?
Tak jest z większością motocykli, nie wierzę że Japońska konstrukcja, sprawdzony silnik można zajechać po 40 czy 50 tys. km i wtedy przeprowadzać bardzo poważny remont silnika.
Jestem zdania że serwisowana jednostka wytrzymuje 100 tys. km.

Yarccom - Nie 06 Sty, 2008

czy ja wiem czy to tak duzo
10 lat 67 tys to daje 6700 km rocznie jedna zmiana oleju

wiem że kazdego kreci gs z 90 roku za 2000-3000 zł z przebiegiem 20 000 km
ale nie ma takiuch motocykli
miec mało na liczniku tylko dla wałsnego samopoczucia to zupełny bezsens

jimmy - Nie 06 Sty, 2008

Jestem zdania, że jeśli motocykl jest serwisowany i wszystko jest wymieniane na bieżąco to można śmiało 100 tyś nakręcić.Jak ktoś czytał jaki silnik jest założony np. przy gs to wie o czym mówię.
michal_elwuo - Nie 06 Sty, 2008

przede wszystkim jak się dba i nie jeździ się na zurzytych częściach... nowsze motocykle mogą tyle nie robić (gigantyczna moc z mniejszej pojemności jste niekiedy uzyskiwana kosztem trwałości), ale gs jak się o niego zadba i będzie wszystko w porę wymieniać, regulować, jednym slowem serwisować to myślę że to 100tys zrobi bez większych problemów
adrian44 - Nie 06 Sty, 2008

kazdy ma troche racji... tak ja mysle
michal_elwuo - Nie 06 Sty, 2008

i to najbardziej racjonalna odpowiedź ;)
adrian44 - Sro 09 Sty, 2008

Hej pisze bo w sobote mam jechac obejrzec to co wczesniej mówilem mianowicie
http://www.allegro.pl/ite...na_zobacz_.html

Myslicie ze warto??? Ponoc chodzi idelanie... niby nie malowany (farba wyglada jak z salonu) ....
Do tego dochodzi rejestracja.... noo i mam problem bo kumpel nie pojdzie;/ idzie do pracy a zmiany nie moze wziasc np na nocke bo rano jedzie do szkoly... a MI W INNE DNI NIE PASUJE BO NIE MAM TRANSPORTU ITP...
W koncu tez sie znam ale typowo z suzki gs az takiego doswiadczenie nie mam... Co mówicie??

Breżniew - Sro 09 Sty, 2008

Obejrzyj , jak najbardziej ale jeszcze nie kupuj jesli masz watpliwosci co do stanu technicznego .
adrian44 - Sro 09 Sty, 2008

Tzn wiadomo..... lepiej sie przespac z tym..... Tyle ze ja go jeszzce nie widzialem... Oczywiscie jesli bede slyszal jakies stuki puki, widzial wycieki czy cos podobnego to sie zastanowie i moze nie wezme , nie chce szmelcu juz raz sie przejechalem.... Problem w tym ze jezeli tam pojade w sobote go ogladac to od razu z przyczepka.... I 2 raz tam nie pojade bo mam z 130Km a pojade nie swoim samochodem... Wiec albo w jedna albo w druga.... Zawsze mozna nie wziąsc....

Chociaz sprzedajacy... (jak to sprzedajcy) mówi ze stan jest idelany jak nówka, po regulacjach itp ... spalanie okolo 4,5litra predkosc max od 170-180 Nie sprawdzal dokladnie bo jechal tylko kilka razy .... "

Sc0uT - Sro 09 Sty, 2008

Dla mnie moto malowane... Ciezarek prawy wyglada jak by był wygiety do góry... Felgi niby tez malowane, ale co kto lubi ;P
Moto lezalo na prawą strone - inny dekielek (impulsatora) brak napisów SUuzki... O i nawet widac prawe lusterko przetarte :P Cos lakier z mocowan tylnich stopek od pasazera jakis taki swiezy, troche inny odcien od reszty.

To co napisalem, to oczywiscie nie dyskawifikuje tego moto, ale wiesz... Sprzedawca slodiz jak nie wiem, ale mu to nie wychodzi. Przebieg ? Bez komentarza ;)

Sprawdz, czy nie kopci na niebiesko jak go rozgrzejesz porzadnie ( na czarno to luz- gazniki zle wyregulowane, ale z drugiej storny napisane jest, ze regulowane co nie ?), reszte juz napisali poprzednicy... Dobrze by bylo jesli bys sie juz zdecyodwal na kupno, to pusc olej, a raczej odkrec cala dolna pokrywe z oleju i zobacz czy jest czysty i czy czasem nie ma tam opiłek np z panewek. Jesli olej bedzie czysty, to bierz ;) i czasem nie poparz sie olejem ;P P no i oczywiscie posprawdzaj reszte ;)

Jescze jedno... Jesli moto ma taki przebieg, to zobacz tarcze palcem... Jesli maja rowki jakies wieksze, to go trzepnij w leb, bo przy przebiegu 20k to tarcze powinny byc super.... Dobrze by bylo, ale na to sprzedajacy Ci nie pozwoli... Sprawdzicz mocowania bocznych plastikow, czy sa cale i wykrecic budziki, bo od dolu na budzikach masz rod produkcji np "99r" co moze potwierdzic np dzwon...

Jesli by to bylo blisko, to moglbym podjechac, ale tak to.... POWODZENIA !

GSadmirer - Sro 09 Sty, 2008

:shock: Scout ale ty masz oko

normalnie jak bede kupowal sobie motocykle to ciebie wynajme :twisted:

Sc0uT - Sro 09 Sty, 2008

Jak do GS, to spoko ;))
Mieszko - Pią 11 Sty, 2008

Oprocz tego co napisał Scout jeszcze zauważyłem, że wachacz jest malowany bo czarnego nie było w tych starszych GSach, przynajmniej ja się nie spotkałem a troche GSów oglądałem. No i uważam że felgi też były malowane bo wiem, że białe były i szare ale te mają jednak inny odcień takiego też nigdy nie spotkałem. To nie przekreśla tego moto ale daje do myślenia po co ktos malował sobie felgi i wahacz? Może poprostu mu sie taki kolor bardziej podobał - to tez możliwe:)
Sc0uT - Pią 11 Sty, 2008

Co do malowania felg, to czemu nie ? Mi np jeslibym mila biale, to na pewno sa pomalowane, bo to siarczyscie wyglada... Wachacz? No po czasie tez to zauwazylem... Ale... Ja mam tez troche kijowy lakier na wachaczu i tez mysle nad pomalowaniem, wiec... ;)

Zeby tylko silnik fajnie chodizl, moto jechalo prosto.... Brac ;)

adrian44 - Pią 11 Sty, 2008
Temat postu: gs
Hej znowu ja niestety tamten sprzedany... ponoc przyszedl ktos z jego miejscowosci i go wziol... Szkoda bo wlasnie bym juz pewnie wracał z nim...
Jesli mozecie to zerknijcie na tego
http://www.allegro.pl/ite...imowa_cena.html
Facet twierdzi ze motorek ma nie dlugo od wakacji.... Spalanie max o 5litrów... 180Km/h
Mówil z góry ze go sam malowal... caly lakier,felgi,kupil lusterka... chyba przy kireoniwcy tuningowal hamulce itp (rączki do hamulca,sprzegla)
Mówi ze jest idelalna(jak kazdy) nowe oponki... kupiona od handlowca,zarejestrowana... ale chce kupic enduro... nawet chce sie zamienic jeslibym mial ....
Co mówicie?? widac ze pójdzie sie z nim targowac itp...
Lakier mi nie przeszkadza (twierdzi ze poprzedni byl brzydki i troche juz zdewastowany) Sam malowal bo pracuje w tym zawodzie... nawet ladnie

Wszystko bylo by ok martwie sie tylko o silnik....
Ps widac ze po prawej stronie tez jakis wslizg (zdarta naszywka suzuki)

michal_elwuo - Pią 11 Sty, 2008

wygląda ładnie... co do zdartegop dekielka to róznie bywa... mi się udało przewrócić moto na parkingu :oops: i też jest jaki jst... fakt że był nie lepszy :P trzeba pojechać zobaczyć. oblukć wszystko, przejechać się... ze zdjąc nie widać... ale mi się nawet podoba ;)
jimmy - Pią 11 Sty, 2008

widać, że był malowany,tuningował hamulce? ja tam widze, że koncówka klamki od hebla jest wyszczerbiona, dekle delikatnie przeszlifowane, lusterka nawet ładne, błotnik z tyłu wygląda ok, jest cały, posłuchaj jak silnik pracuje i bierz :)
Sc0uT - Sob 12 Sty, 2008

Dla mnie moto po dzwonie... Malowane, razem z rama, lusterka inne ( pewnie oryginalnych nie mogl dostac, zreszta jak dekielka impulsatora) w ogole malowanie mega siarczyste.... Kolor ni z dupy, ni z pietruchy ! Cena za niska... Odpusc sobie...
adrian44 - Sob 12 Sty, 2008

No wlasnie ze kolega ma tam rodzince.... w tej miejsowosci i o 14 go sprawdzi co to za gosciu i co to za motor..... Wiec moze troche bede wiedzial....
On nawet w sumie to chce yamaha tdm750 bo ten mu za slaby (tak twierdzi) bede cos wiedzial po 14 jak go sprawdzi...

adrian44 - Sob 19 Sty, 2008

Hej powrócilem bo jest Suzki gsf 600 (bandit) stoji w mojej miejscowosci ogladlem go... Hmm rok 97 .... bak do wyciagniecia (mala sprawa) liczniki klosz do wymiany (sprzedawca posiada i dorzuca...) Wszystko inne ok silnik jest na prawde igła bardzo ladnie chodzi.... Niestety byl przywieziony w lipcu... a jak wiemu od 25 grudnia (wszedł przepis ze moto przywiezione za zagranicy musi posiadac orginlany dowoód ..) Wszystkie papiery i umowy ma... ale tego nie... Nie wiem co z TIV (BO JESLI POSIADA TEN TIV TO PONOC PÓJDZIE ZAJREJESTROWAC, to przeciez chore motorek stoji w garazu zamkniety przez tyle miesiecy(historie jego znam bo to znajomego ) i teraz taki motorek co na czesci???
Mam tez na oku kawasaki er 5... Wiem ze moto ma wady jak i zalety
Rok 2003 przebieg 16tyS! Z FRACNcjii.... 80Km ode mnie... Silniktez po nocos bdb stanie (tak jak mówi sprzedajacy oczywiscie) male poprawki i bylby ok.. Wady to zapewne beben w tyle i te amory po bokach co wyglada jak jakis stare moto... no i rama która ponoc szybko peka...(to raczej zalezy od uzytkowania) No i przystepna cena... ale motorek ma papierki itpd umowe ale co z tego jesli nie posiada ORGINALNEGO DOWODU.... Sprzedawaca złozył petycje to TELEKOMUNIKACJI z zwiazku z tym ze przywiózł go pare dni temu nadaje sie do jazdy itp ... szkoda by bylo takiego motorka na złom albo bez prawa rejestracji :(
Co mysliscie??? jechalem na cbr 600 f2 i jednak zdecydowanie za mocna na poczatek tych wiekszych pojemnosci... Wiec mysle nad kawą er5 ...

Sc0uT - Sob 19 Sty, 2008

Ja odradzam er5 ;) czemu ? Jechalem z kumplem na slowacje. Ja Gs'ka, on Er'ka :)
adrian44 - Sob 19 Sty, 2008

Noo rozwiń temat .... To ze jechales to duzo mi nie mówi heh :)

I co powiecie na to HONDA CB 500
http://www.allegro.pl/ite...na_zobacz_.html oraz
http://www.otomoto.pl/ind...show&id=M605888

michal_elwuo - Nie 20 Sty, 2008

CB500 mi sporo osób polecało. Ale mi sobiście gs jakoś bardziej się podoba. Nie wiem, tak jakoś. Co do Kawy to wiesz że mi tak średnio się podoba i średnio się nastawiam osobiście, bo jest mniej wytrzymała itd. Co do bandita, jeżeli by wyszło to kozak. Bandicik WYPAS :D
adrian44 - Nie 20 Sty, 2008

Noo tak tak gs jest ok... Tyle ze szukam czegos z chłodnica.... A CB ma i ponoc jak trafisz na dobra sztuke to silnik nie do zajechania... Co innego w kawasaki (rama do bani hamulce) ale za to rok cena i wyglad robi swoje
michal_elwuo - Nie 20 Sty, 2008

A w gsie brak chłodnicy Ci przeszkadza? Zbytnio się nie grzeje chyba, a nawet jeśli by coś to i tak co jakiś czas musisz się zatrzymać, bo nie wyrobisz niewiadomo ile jechać ;)
adrian44 - Nie 20 Sty, 2008

Wiesz nie mam tak łatwo... jezeli z tym banditem 600 nie wyjdzie... a raczej nie wyjdzie to do wyboru pozostaje kategoria 500 hmm mianowicie

a)Suzuki gs - no fajny motorek ta wada to ze nie ma hlodnicy... ale ogólnie boje sie tego ze np przejade 15 km tak dosyc dynamicznie (kumpel ma 91 rok wszystko ladnie pali jezdzi i mówi ze przjedzie 15-20Km i sie grzeje jak skurwes***) A juz przez taka przygode raz motor zatarłem ....
A jak bede smigal nad morze z pasazerem ? to co to wtedy bedzie...?
Jedni mówią ze jada z 200Km i nic sie nie grzeje a inni ze z 20 i dupa... Wiec sam zgupialem teraz (tata naturlanie odradza gs z powodu ze chłodnica to zawasze chłodnica itp itd)

B)kawasaki er5 (nie powiem ladny motorek... dobry rocznik bo powyzej 2000 za ta kase dostane... minusy= bęben w tyle... amory po bokach jak w jakims copie... ponoc najmniej wytrzymaly silnik jesli chodzi o te trzy 500ccm motorki (suzuki gs, kawa er 5 , honda cb 500)

c) honda cb 500 - ponoc jesli trafisz na dobra szutke to silnik nie do zajechania... Tyle ze za ta kase rok to 95-96 .... No i Honda najwytrzymalsza z tego co słyszałem.... Troche ten tyl szpeci nie wiem czy to lampa czy co ale ogólnie moto fajne...

I co powiecie??

Grzechu16 - Nie 20 Sty, 2008

ja powiem moze o GSie cos....jak go kupilem smigalem tak tylko po miescie w sumie i wogole to hmm... bylem na zlocie bylo gorąco jechalismy powolutku na paradzie momentami no silnik sie grzal mocno ale zadnych problemow z nim nie bylo... co do silnika podobno 100 tys km da sie przejechac bez remontu jak jest dobrze utrzymany sprzet...
michal_elwuo - Nie 20 Sty, 2008

no ja bym stawiał na gs-a lub na hondę . Honda fajniutka, ja się troszkę bałem, bo jak dobrze pamiętam to mocniejsza jest. Oczywiście rolę i tak odegrała odległość no i cena. Bo honda zdaje się droższa niż gs :P mi się gs podoba :D nie zamieniłbym na hondę <chyba> a na kawe na 100% nie
kikon18 - Nie 20 Sty, 2008

no wiec tak, ja też się zastanawiałem na tymi motorkami i jeszcze oprócz nich brałem pod uwage KAwe GPZ 500. Ja z tych wszystki to najbardziej polecałbym Honde CB. Honda jak to Hona ma swją renome i naprwde silniczki hondy sa super. ER5 hmm chyba wolałbym już GS :) Nasz GS to że nie ma chłopdnicy to w niczym nie przeszkda, jest torszke inaczej skonstruowany i wcale sie nie grzeje do takiego stponia po 20 minutach że może sie zatrzeć chyba ze smigałbyś cały czas powyżej 8 tys obortów. Jak bym miał wiecej kaski to bym kupił honde a tak to kupiłem GS i tez jestem bardzo zadowlony jak narazie :) ZObaczymy co inni napisza :)
smoku - Nie 20 Sty, 2008

ja bym sie decydowal na GS'a lub Honde

osobiscie ten model Hondy mi sie srednio podoba ale to jak wiadomo kwestia gustu

co do chlodzenie GS'a to raczej bylbym spokojny o silnik no chyba ze w upal by sie stalo dlugo w korku czy cos ewentualnie... ale szczerze mowiac nie znam nikogo kto by uszkodzil maszyne w zwiazku z tym

born_to_ride - Nie 20 Sty, 2008

Ja polecam GS 500 z własnych doświaczen, nie spotkalem sie z taka sytuacja aby sie grzal. Wracalem ze zlotu ponad 50km z Banditem 600 ,CbF 600,Zl 600 chlopaki jechali naprawde szybko wiec 160-170km/h praktycznie caly czas i jak wrocilem do domku nic niepokojacego nie zauwazylem. Ale w sumie jakbys mial troche wiecej kaski to zamiast GS 500 moge ci zaproponowac Kawasaki Zephyr 550 super motor duzo lepszy niz ER 5 ma z tylu tarcze. Popatrz poczytaj naprawde fajne moto. Ale z GS'a jestem bardzo zadowolony
adrian44 - Nie 20 Sty, 2008

Jesli chodzi o honde Cb 500 to wiadomo najpiekniszeja ona nie jest.. chociaz brzydka tez nie... Dalbym jej 4+ jesli chodzi o wizalną ocene co do silnika to z tego co wiem to jednym minisem jest rozrząd a dokłądnie jakis napinacz który warto wymienic od innego modelu....

Niestety kawasaki zepyhr czy jak on sie zwie 550 kompletnie nie jest dla mnie ogladalem i z góry wiem ze na pewno go nie bede bral pod uwage...
Ale dzieki za podpowiedzi doceniam naturlanie...

Jesli mozecie zerknijcie bo znalazlem bardzo ciekawą oferte Hondy CB i z mojej miejscowości ! ! ! (znalazlem ja zupelnie przypadkowo)
http://www.otomoto.pl/ind...show&id=M611935
Widac ze troche po obijana... co do roku to swietny 98 rok maly przbieg (o il ejest orginalny) cena tez niczego sobie (mozna by najmniej oddjac 500zł za rejestracje)

Yarccom - Nie 20 Sty, 2008

Cytat:
maly przbieg (o il ejest orginalny)


prosze Cie nie mów że w niego wierzysz
303xx km a tu juz 4 jako dziesiątki tysięcy km wskakuje .....

adrian44 - Nie 20 Sty, 2008

To sie okaze po stanie silniku oraz tarcz.... Czy ma tyle czy wiecej... 40 juz ma
michal_elwuo - Nie 20 Sty, 2008

co do przebiegu moze być oryginalny. Mój gs ('93) ma nawinięte 43000... to nie dużo jak na ten rok raczej. Ostatnio tak sobie gadam z poprzednim właścicielem i to jest oryginalny. Mówi że kupił go w 2005, od kolesia (jakieś 50 latek), który był pierwszym właścicielem a moto było jakby z fabryki (po 12 latach =O ) te wszystkie rysy, wgniecenia etc. mówi że to on, ale że jak kupował to jak nóweczka. Więc jest to możliwe... chociaż przy tym stanie to smiem wątpić. Ta honda wygląda jak po niejednym ślizgu :P
Plaster - Nie 20 Sty, 2008

kilka slow co do grzania silnika. mam gs z 95roku w poprzednim sezonie zrobilem nim 9tys km. najwiekszy test przeszedl latem kiedy w 2 dni zrobilem 1200km(pogranicze pld. francji i hiszpani) z czego polowa na autostradach z predkoscia 130-150 reszta to krete gorskie drogi gdzie odrecalem ostro :twisted: i nie mialem problemow z przegrzaniem(jechalem solo) najwieksze minusy przy takich przebiegach to bol tylka jak cholera :!: a takze rak no i brak szyby(ale to juz tak nie boli he)
adrian44 - Nie 20 Sty, 2008

Zerknijcie na zdjecia bo ja doszlem do pewnego wniosku
o to ta honda cb o której mówimy
http://www.otomoto.pl/ind...show&id=M611935
Na zdjeciach sa podpisane daty....
zdjecie 1 data to koniec sierpnia (8miesiac czyli) plastiki widac ze sa malo wiele na pekniete

Na zdjeciu 7 licza kolejno (misiac 12 ) widac juz w tym samym miejscu o wiele wiecj pekniec i przerysowan... Czyli mozna powiedziec ze ten o to wlasciciel mial mala przygode na sniegu lub czyms podobnym... tak jak mówil michal wazne zeby silnik byl igla

cygan - Nie 20 Sty, 2008

Adrian44 nie wiem czy można na 100% sugerować się datą na zdjęciach.Ja swoje zdjęcia robiłem kilka miesięcy temu a datę mam 2006 .Czyste lenistwo.Nie chciało mi się przestawiać.
adrian44 - Nie 20 Sty, 2008

aha noo ok.. ja tylko tak podejrzewam... skoro sprzedawca sam nic nie wspomniał to raczej tak jest.... HMM moto według sprzedajacego (nie wymaga zandego wkładu finansowego , spalanie srednie to 5 litrów, nie wymaga zandych regulacji , sinik ladnie chodzi,przebieg moze potwierdzic ksiazka serwisową....) naturlanie nie mówie ze ksiazka mówi cala prawde.. ale zawsze cos.
"Sprzedaje z powodu innych wydatków"

adrian44 - Czw 24 Sty, 2008

Eloo noo pochwale sie :D ale najpierw dzieki za wszystkie odpowiedz.. wiem ze nie zajmujcie Sie HONDa ale suzuki... ALE W KONCU MOTOR TO MOTOR!Ale i tak dzieki za wszystkie odpowiedzi, podpowiedzi,rady wszytkim wielkie dzieki! NA prawde sie przydały.... Zakupilem Honda Cb 500.... xD Pozdrawiam do zobaczenia na drodze
maly - Wto 05 Sie, 2008
Temat postu: Kiedy kupować?
Interesuje mnie wasze zdanie odnośnie zakupu gs'a? Czy opłaca się czekać do zimy, czy jest duza różnica w cenie i mozna znależć coś fajnego??
Majic - Wto 05 Sie, 2008

Musisz sam wertować i szukać. Nie trzeba czekać do zimy, by trafić na dobra ofertę. Często jest też tak, że zimą jest taniej, ale i tak musisz dołożyć na części eksploatacyjne, by przygotować do sezonu. Chyba na to samo wychodzi. Ogółem szukaj, szukaj, a jak znajdziesz bądź pierwszy :)
Lemon - Wto 05 Sie, 2008

maly napisał/a:
Czy opłaca się czekać do zimy, czy jest duza różnica w cenie i mozna znależć coś fajnego??

a to trzeba szukać drogi panie! a to co Ci się uda zaoszczędzić w ziemie często ucieka, gdy trzeba przygotowac moto do sezonu. No i pozostaje jeszcze pytanie- wolisz zaoszczędzić kosztem nie smigania w sezonie? ;)

Kid - Wto 05 Sie, 2008

Kupie w miare dobrego do jazdy GS-a 97 rok za 4500 zł ?
Yarccom - Wto 05 Sie, 2008

Kid napisał/a:
Kupie w miare dobrego do jazdy GS-a 97 rok za 4500 zł ?

a ja wygram w totka ? ;)

Kid - Wto 05 Sie, 2008

acha

czyli jaki rocznik raczej za 4500 w dobrym stanie znajde ?

Yarccom - Wto 05 Sie, 2008

masz kase przegladaj oferty i jezdzij ogladac

jak juz ktos napisał
motocykla nie kupujesz klikając w klawiature i podniecając sie kolejnymi zdjeciami

leon - Wto 05 Sie, 2008

Kid napisał/a:
czyli jaki rocznik raczej za 4500 w dobrym stanie znajde ?


Kid nie ma wzoru na takie coś! Komuś się spieszy i chce sprzedać tanio, ale szybko. Inny cały czas jeździ na moto, z kupnem nowego się nie spieszy i będzie mu wisiało czy sprzeda za dwa dni, czy za dwa miesiące, więc daje cenę wyższą i czeka. Druga sprawa to stan, przebieg, pochodzenie, ewentualne uszkodzenia, udokumentowana historia, nr właściciela, itp, itd.

Kid - Wto 05 Sie, 2008

ok dzięki za odpowiedź i sory za tego posta leon
hubertgontarz - Wto 05 Sie, 2008

Czy opłaca się czekać do zimy, czy jest duza różnica w cenie i mozna znależć coś fajnego??

Różnie z tym bywa, jest to jedna wielka loteria.
Ja kupiłem w zimie i jestem zadowolony, cena również była dobra.

Za 4500 zł roczniki 1991-1993. Może i nie są to młode roczniki ale od rocznika ważniejszy jest stan.
Szukaj czegoś w db stanie technicznym albo zbieraj kasę.


Za 6 tys. można kupić GS-a nawet z 1999, a za ok. 8 po 2001.

k2 - Czw 07 Sie, 2008

to dorzucę dwa grosze.
Jak obserwowałem rynek , to wynika z tego że najlepszym okresem na kupno sprzęta jest właśnie środek sezonu.
Teraz jest większy wybór, dużo użytkowników , po zimie wyjmuje maszyny , i jednak decyduje sie na zmiany. Można wybierać i targować ceny.
Jesień, zima to trudny okres na sprzedaż wdedy mało ludzi myśli nad zmianami, no i importerzy też mało przywożą .

Chociaż nigdy nie ma reguły
leon napisał/a:
Kid nie ma wzoru na takie coś! Komuś się spieszy i chce sprzedać tanio, ale szybko. Inny cały czas jeździ na moto, z kupnem nowego się nie spieszy i będzie mu wisiało czy sprzeda za dwa dni, czy za dwa miesiące, więc daje cenę wyższą i czeka.

....właśnie ....

maly - Sob 09 Sie, 2008

takie pytanie? Czy tylna ośka w gs'ie jest w środku pusta...chodzi mi o to że mam taki samoróbczy:) stojak i w razie transportu czy miałby zastosowanie...
Borko - Sob 09 Sie, 2008

Za 4500zł możesz kupić rocznik 91, tak samo za te pieniadze możesz kupić rocznik 98. Nie rocznik się liczy, a stan i przebieg, przynajmniej ja tak myśle :P
Komor - Wto 12 Sie, 2008

ja za mojego '93 68kkm dalem 3700 + 600 oplaty + 250 wymiana oleju w lagach z uszczelniaczami i ppylkowymi + 1400 stroj kask itp. najwiekszy plus to to ze moto calkowicie przygotowany do sezonu (tylko lagi do zrobienia). moto przyjechal z niemiec a ostatnie 10 lat jezdzila na nim pani ktora w tym roku skonczyla 58 lat :) i sewisowala GS w serwisie suzuki. dlatego jest w bdobrym stanie. myslalem caly czas ze sa nowe opony (brigestone) ale ostatnio zajrzalem na rocznik i okazalo sie ze '04 :) to jeszcze bardziej przekonalo mnie ze moto nie byl katowany... kazdy kto spojrzy na oponki to mowi - o i gumy masz nowe :)))
Sc0uT - Wto 12 Sie, 2008

Borko napisał/a:
Za 4500zł możesz kupić rocznik 91, tak samo za te pieniadze możesz kupić rocznik 98. Nie rocznik się liczy, a stan i przebieg, przynajmniej ja tak myśle :P


Moze nie tyle ten przebieg, ale jednak stan motocykla. Przebiegi w PL sa jedne i te same ;) ok 20k km ;)

metalbeast - Sro 13 Sie, 2008

Komor napisał/a:
ale ostatnio zajrzalem na rocznik i okazalo sie ze '04 :) to jeszcze bardziej przekonalo mnie ze moto nie byl katowany... kazdy kto spojrzy na oponki to mowi - o i gumy masz nowe :)))


nowe czy nie nowe, w moim są z rocznika 03 obie. Bieżnika jest jeszcze z 2 -3 mm. Z tego co wiem, trzeba by wymienić ze względu na wiek gumy. Tylko ciagle inne wydatki są, ale myśle że oboje sie powinniśmy za nowymi gumami rozejrzeć ;]

Komor - Sro 13 Sie, 2008

metalbeast napisał/a:
Komor napisał/a:
ale ostatnio zajrzalem na rocznik i okazalo sie ze '04 :) to jeszcze bardziej przekonalo mnie ze moto nie byl katowany... kazdy kto spojrzy na oponki to mowi - o i gumy masz nowe :)))


nowe czy nie nowe, w moim są z rocznika 03 obie. Bieżnika jest jeszcze z 2 -3 mm. Z tego co wiem, trzeba by wymienić ze względu na wiek gumy. Tylko ciagle inne wydatki są, ale myśle że oboje sie powinniśmy za nowymi gumami rozejrzeć ;]




ja juz sie rozgladam, chyba wezme pirelli sport demon ale to na koniec miesiaca...

nordtrans - Sro 13 Sie, 2008

Pirelli Sport Demon polecam, zamykałem na nich gume.
Świetnie się kleją nawet na mokrym :)

leon - Sro 13 Sie, 2008

Temat opon kontynuujmy tutaj:

http://gs500.boo.pl/viewt...der=asc&start=0

Tomeczek - Nie 09 Lis, 2008

czy na felgach jest gdzies wybity rok podukcji? jesli tak to gdzie?

licze na Wasza szybką odpowiedź poniewaz jutro jade obejżec pewien kontrowersyjny model i chce wszystko dokładnie sprawdzić ;)

hubertgontarz - Nie 09 Lis, 2008

wydaje mi sie że nie ma, patrz na malowanie felg.
Tomeczek - Nie 09 Lis, 2008

malowanie nie oryginalne, wręcz debilne ;| jedna zielona druga pomarańczowa
Maciey - Pią 12 Cze, 2009

Przyłącze się do tematu...
Mam "na oku" pełnoletnią Zuzę :rotfl:
Na chwilę obecną jestem po dokładnym obejrzeniu zdjęć i jak można wnioskować po godz, o której umieszczam post nie dają mi zasnąć :znudzony:
Pytanie brzmi: Czy możliwe jest aby w moto z roku '90 jeden z dekli (lewy) na silniku miał napis "SUZUKI" a drugi (prawy) go nie miał?
Lewy jest już przerysowany z pozostałych śladów domyślam się, że miał przewrotkę raczej parkingową, ale jeśli prawy jest malowany to ta panna położyła się też na drugim boku ;)

Majic - Pią 12 Cze, 2009

Maciey napisał/a:
Czy możliwe jest aby w moto z roku '90 jeden z dekli (lewy) na silniku miał napis "SUZUKI" a drugi (prawy) go nie miał?

To i tak wyczyn, że ma chociaż jeden emblemat :D

Maciey - Pią 12 Cze, 2009

Majic napisał/a:
To i tak wyczyn, że ma chociaż jeden emblemat

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :padam:

hubertgontarz - Pią 12 Cze, 2009

Można to ując tak jak Majic, napisał.
Liczy się ogólny stan motocykla, jeżeli istnieje taka możliwość zmierz kompresję silnika, zrób przejażdżkę próbną i jeżeli wszystko jest ok to go kup.

Maciey - Pią 12 Cze, 2009

zgadzam się po prostu wśród mojego przeglądania GS-ów pojawiło się spostrzeżenie, że co któryś z kolei ma czarny dekiel prawy a opisany lewy :] jeśli będzie ok (i o ile będzie, bo boję się, że w weekend nie dokończę sprawy) to nabędę, jeśli nie znajdę innego GS-a (niekoniecznie 500), bo raczej inna marka w grę nie wchodzi...
Leon84 - Sob 13 Cze, 2009

Tomeczek napisał/a:
czy na felgach jest gdzies wybity rok podukcji?

Jest

Lipa - Sob 17 Paź, 2009

1. Ile powinien kosztować mniej więcej egzemplarz z ok. '93 r. w miarę dobrym stanie?
2. Jak ma się GS do stawiania go na koło? Podobno silnik bardzo dostaje.
3. Jaki jest koszt eksploatacji (serwisowania) GS'a przez ok. 2 sezony?

Makar00n - Sob 17 Paź, 2009

Od 4000 zł w górę, dobre egzemplarze.

Zmienia się kąt nachylenia i olej nie dociera tam gdzie powinien, czyli moto się zaciera.

Podkopnik - Sob 17 Paź, 2009

Lipa napisał/a:
3. Jaki jest koszt eksploatacji (serwisowania) GS'a przez ok. 2 sezony?


Nikt tutaj wrózką nie jest. To zalezy ile km nabijesz im mniej tym koszta beda mniejsze to chyba logiczne nie??? Poza tym nie wiesz czy kupisz moto bez wkladu czy po zakupie okaze sie ze trzeba bedzie kupe rzeczy wymienic bo juz sie zużyły. Popatrz sobie na allegro ile kosztuja częsci eksploatacyjne do gs-a to będziesz mial mniej wiecej pojecie. Klocki oleje filtry opony uklad napędowy. To wszytsko jest i na forum wystarczy troche chęci zeby poszukać.

Lipa napisał/a:
2. Jak ma się GS do stawiania go na koło? Podobno silnik bardzo dostaje.


Smok pompy rozprowadzającej olej po silniku znajduje sie w przedniej częscie miski olejowej więc jak postawisz Gs-a to pompa nie ma jak rozprowadzic oleju po silniku dlatego sie zaciera. Mozna cofnąc smok pompy (temat opisany na forum).

hubertgontarz - Nie 18 Paź, 2009

1. Ile powinien kosztować mniej więcej egzemplarz z ok. '93 r. w miarę dobrym stanie?
Tego nikt nie wie dokładnie. 4-5 tys. zł to granica w której powinieneś się zmieścić.

2. Jak ma się GS do stawiania go na koło? Podobno silnik bardzo dostaje.
Patrz na tematy tego usera: http://forum.gs500.pl/vie...56b5c4af2#27705

3. Jaki jest koszt eksploatacji (serwisowania) GS'a przez ok. 2 sezony?
Nie licz kosztów eksploatacji na sezony, tylko na tys. km.
Dla Leona 2 sezony to np. 40 tys. km, a ja na białym GS-ie w 2 sezony zrobię 3 tys. km
Więc ja będę zmieniał opony raz na 5 sezonów, a Leon co sezon. U mnie wymiana oleju raz w roku, u Leona kilka razy w roku itd.

hermes - Wto 01 Cze, 2010

Za miesiąc, po ogłoszeniu list na studia :P będę przymierzał się do kupna GS'a.
Mam 5k zł. Jakiego rocznika mogę się spodziewać.
Pozdrawiam serdecznie ;)

ViX - Czw 03 Cze, 2010

hermes napisał/a:
Mam 5k zł. Jakiego rocznika mogę się spodziewać.

Myślę, że '94-'96 we w miarę dobrym stanie kupisz. Sam szukałem w tych pieniądzach sprzęta i znalazłem swoją '94.

tom jenkinson - Wto 06 Lip, 2010

przymierzam sie do kupna GS'a, z tego co wyczytalem z Waszych konkretnych opinii wazny jest stan a nie wiek.
Ok, Gs'a produkowano do 94r. w Japoni, mam zamiar sprowadzić moto z Niemiec, czy warto zasygnalizowac ta uwage dla osoby sprowadzajacej?( jest to osoba ktora sie tym zajmuje na codzien, sprowadza, rewitalizuje, sprzedaje), czy wystaczy bym jej powiedzial:" sluchaj, by Gs byl w dobrym stanie:)".
Totalnie sie nie znam na motocyklach, Waszym zdaniem w kwocie 6tys. zamkne sie z sprowadzeniem, formalnosciami papierkowymi itd.?

Pozdr.

aha nie mialem czasu wniknac, cj z tymi normami spalania, cos tam Gs sie nie łapie, ale problemow z sprowadzeniem nie bede miec?

Domin46 - Wto 06 Lip, 2010

tom jenkinson napisał/a:
przymierzam sie do kupna GS'a, z tego co wyczytalem z Waszych konkretnych opinii wazny jest stan a nie wiek.
Ok, Gs'a produkowano do 94r. w Japoni, mam zamiar sprowadzić moto z Niemiec, czy warto zasygnalizowac ta uwage dla osoby sprowadzajacej?( jest to osoba ktora sie tym zajmuje na codzien, sprowadza, rewitalizuje, sprzedaje), czy wystaczy bym jej powiedzial:" sluchaj, by Gs byl w dobrym stanie:)".
Totalnie sie nie znam na motocyklach, Waszym zdaniem w kwocie 6tys. zamkne sie z sprowadzeniem, formalnosciami papierkowymi itd.?

Pozdr.

aha nie mialem czasu wniknac, cj z tymi normami spalania, cos tam Gs sie nie łapie, ale problemow z sprowadzeniem nie bede miec?


Nie jestem pewien, czy do 94 produkowano w Japonii. Ja mam 96r i na silniku i ramie pisze made in JAPAN, a silnik jest srebrny, czyli nie był szczepiony ze starszego modelu. Kolega ma rocznik 2001 i pisze made in spain na silniku. Co do tego co piszesz, niektórzy pisali, że silniki produkcji Hiszpańskiej więcej oleju żłopią, ile w tym prawdy - pojęcia nie mam.
Ludzie jeżdżą i nie narzekają. Ja bym się tym nie przejmował, a patrzał na ogólny stan.
Za 6 tysięcy ze wszystkim powinieneś znaleźć sztukę w bdb stanie. Ja za swojego dałem 4,5 tys a zrobiłem nim 6,5 tys od marca i oby tak dalej chciał służyć.

Pozdrawiam,
Domin46

tom jenkinson - Wto 06 Lip, 2010

i w to mi graj,
Dzieki za pozytywnie strojaca odp.
Pozdr.

hubert - Sro 07 Lip, 2010

ja mam z 2000r i też pisze japan
no i kosztował mnie 6500 :D

http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=4830

tom jenkinson - Sro 07 Lip, 2010

hee choc nie ladnie zazdoroscic, to ladna sztuka! To juz nie wiem o co chodzi z tym przeniesiem produkcji.
Chyba bede musial odlozyc to forum na 3 miechy dopudy bede miec $, bo tylko ciisnienie mi skacze jak widze taka suczke;)

marasxl22 - Pią 13 Sie, 2010

Witam wszystkich.
Prawko zdane, odłożyłem trochę złotówek i chciałbym kupić GS 500 do 5000 (najlepiej do 4,5K). Czytając fora spotkałem się z różnymi opiniami na temat kupna w środku sezonu. Jedni piszą, że przy starszych motorach wahania cen nie są zbyt duże pomiędzy zimą a latem, inni inaczej. Zimą dochodzi transport, brak możliwości dobrej jazdy próbnej itp. Jest jeszcze w sumie prawie 2 miesiące sezonu (zależy od pogody), co o tym sądzicie? Warto coś kupować?
Druga sprawa to kupno samego motocykla - nie znam się zbytnio na mechanicznych i technicznych aspektach i mimo ze czytalem mnostwo na ten temat to i tak trudno mi to w praktyce odniesc do samych ofert. Stąd prośba - wkleję tu 2 linki, jeden z allegro, drugi z otomoto (nie ma tego dużo - po 2 stronki) z ofertami gs-ow 500 z lat 95-00 i cenach od 3 do 5k. Gdyby ktoś miał chwilkę czasu i zechciał zerknąć co jest warte uwagi to będę bardzo wdzięczny. Sam codziennie przeglądam te same oferty jednak jako laik mam zawsze mnóstwo wątpliwości i pytań. Niestety nikt ze znajomych nie ma Suzuki gs 500, a tylko 1 w ogole mial kiedys stycznosc z jakims kawasaki stad prosba do Was. Na samo obejrzenie mam zamiar wziac wlasnie tego wspomnianego mechanika, ktory cos tam kiedys jezdzil na motorach i w ogole jest mechaniczna zlota raczka wiec moze cos pomoże. Jednak wsrod ofert Internetowych - liczę na Was. Pozdrawiam - Marek

http://www.otomoto.pl/ind...0352&order_by=i

http://allegro.pl/listing...um%5B178%5D=all

kempes - Pią 13 Sie, 2010

Witaj.
Linki z motocyklami to oceny umieszczamy w innym dziale ;)

Myślę, że sam powinieneś przeglądać oferty i podsyłać konkretne oferty. Nikt za Ciebie motocykla nie wybierze. Zwracaj uwagę na ogólny stan wizualny motocykla. Jeżeli ktoś dbał o to aby sprzęt nie był poobijany, itp. to może świadczyć, że dbał o moto również pod względem mechanicznym. Zwracaj uwagę na szczegóły: czy malowanie/kolor silnika jest zgodne z rocznikiem, czy są poobijane dekle i wydech, czy są oryginalne ciężarki kierownicy, lusterka, kierunkowskazy, klamki hamulca i sprzęgła, w jakim stanie jest napęd i opony.... Dużo więcej się nie dowiesz ze zdjęć.

Powodzenie w poszukiwaniach! A tak na szybko to zobacz te:
1. http://otomoto.pl/suzuki-...n-M2134323.html
2. http://otomoto.pl/suzuki-gs-500-M2109953.html
3. http://allegro.pl/item117...uki_gs_500.html
5. http://allegro.pl/item117...gla_okazja.html - tylko cena trochę wysoka jak na ten rok, mimo "idealnego" stanu

hubertgontarz - Pią 13 Sie, 2010

Wg mnie wszystko zależy od oferty. Wg mnie jak dobrze pójdzie to i w październiku i listopadzie spokojnie pojeździsz (więc zostało spokojnie nawet 100 dni jazdy).
W poszukiwaniach ogranicz się do ok. 150-200 km od miejsca zamieszkania (mieszkasz w środku Polski więc możesz w kilka miejsc zajrzeć bo nie będziesz miał daleko).

Daj konkretne oferty. Ale w osobnym poście.

PumpThis - Pon 06 Wrz, 2010

Witam. Jestem nowy na forum, i przymierzając się na razie do kupna motocykla, najwięcej myślę o gs gdyż no.. wiecie najlepiej jaki jest:)
Moje pytanie, które po cześci było poruszane, czy opłaca się gs sprowadzać niemcowni?
Moto nie jest drogie, w niemcowni też będę musiał zapłacić swoje, do tego transport, dobrą wódkę dla paru znajomych:)) nie mówiac już o opłatach. Jak to wg was wygląda? pozdrawiam

hubertgontarz - Wto 07 Wrz, 2010

A za ile w Niemcowni możesz kupić?
I motocykl nie ma się opłacać, to nie interes, to same koszta, wydatki, serwisy, oleje-filtry-opony-klocki, paliwo.

PumpThis - Wto 07 Wrz, 2010

Problem w tym, że stane niedługi przed dylematem- zlecić znajomym szukanie albo sam szukać;D dlatego zapytałem o poradę czy ktokolwiek miał styczność, ze sprowadzaniem GS i jak na Tym wyszedl. przeglądając stronę mobile.de zauwazylem, ze jest drożej niz na alledrogo;/ ale wiadomo - niemcy, cenia się, ale tanio też mozna kupić.


Opłacać w sensie-korzystniej zakupić;)

Co do utrzymania maszyny, zdaję sobie sprawę z kosztów i myślę, że w przypadku GS nie będą porażające, jeżeli oczywiście kupie zdrowy egzemplarz.

Phantom - Wto 01 Lut, 2011

Witam serdecznie wszystkich!
Jestem tutaj świeżakiem, i to mój pierwszy post.
Aktualnie nie posiadam żadnego moto, i noszę się z zamiarem zakupu jakiegoś w tym roku bądź przyszłym [wszystko uzależnione od PLNów].

Nie potrafię się zdecydować na konkretny egzemplarz- GS500F, lub jakiś pseudo-supermoto [DR-Z, KTM, FMX,etc]
Nie chcę się rzucać na głęboką wodę na pierwszy moto [>600ccm] bo to samobójstwo, a życie mam jedno [niestety].

Jako, że jestem aktywnym uzytkownikiem innego forum [patrz mój podpis] to wiem, że w przypadku upatrzenia sobie danego egzemplarza 206tki można udać się do ASO w celu zweryfikowania zgodności licznika ze stanem faktycznym, sprawdzić co było naprawiane [jeśli było w ASO], i innych takich napraw.

Moje pytanie:
- Czy w przypadku motocykli, a konkretnie GSa, ASO Suzuki ma takową możliwość jak w/w?

Nie chciałbym się naciąć na wrak i składaka, bo poczytałem troszkę Wasze forum i widzę, że co 3 na allegro to zrobiony z 3-5 innych... [btw za to powinien być kryminał dla sprzedającego taki wynalazek]
Pozdrawiam wszystkich

Emwu96 - Wto 01 Lut, 2011

Phantom napisał/a:

Nie chciałbym się naciąć na wrak i składaka, bo poczytałem troszkę Wasze forum i widzę, że co 3 na allegro to zrobiony z 3-5 innych... [btw za to powinien być kryminał dla sprzedającego taki wynalazek]
Pozdrawiam wszystkich


no wiesz, niektorzy po prostu czasami sie np. przewracaja, albo cos zmieniaja w swoim moto = wiec biora czesci z innych.
Gdyby kazdy, robil tak, zeby wszystko miec tylko oryginal, to GSow byla by polowa mniej.

Mam nadzieje, ze Ty w swoim pezocie tez masz wszystko oryginalne, a jak Ci sie cos zepsuje to na pewno nie kupisz od kogos tylko kupisz nowe oryginalne w aso.
:cwaniak:

Phantom - Wto 01 Lut, 2011

Źle mnie zrozumiałeś.
Nie mówię tutaj o częściach eksploatacyjnych i innych. Jasne, że można z allegro/forum odkupić uzywki.
Ale chodzi o to, żeby nie mieć modelu z 2007, z kierownicą z 94, lagami z 2001 [przykład].
Nie znam się na specyfiacjach motocykli, i nie chciałbym kupić z krzywą ramą itp

tmi - Wto 01 Lut, 2011

Kupić motocykl od kogoś z forum.
Oglądać różne GS'y aby zorientować się w malowaniach (motocykle z danego rocznika mają unikalne malowanie, którego nie ma zazwyczaj w innym roczniku, w przeciwieństwie do samochodów).
Upatrzone oferty pokazać na forum, rzucimy okiem co i jak, przynajmniej wizualnie.
Na oględziny możesz jechać z kimś kto się zna (np. z mechanikiem) lub zabrać motocykl do warsztatu motocyklowego w celu oględzin.

pchelka - Czw 03 Lut, 2011

Phantom napisał/a:

Nie chciałbym się naciąć na wrak i składaka, bo poczytałem troszkę Wasze forum i widzę, że co 3 na allegro to zrobiony z 3-5 innych... [btw za to powinien być kryminał dla sprzedającego taki wynalazek]
Pozdrawiam wszystkich



A propo myślę iż jest to blednę podejście, składaki wcale nie muszą być złe - to bardziej zależy od właściciela/ osoby składającej

za przykład podam tutaj siebie, pierwszego gsa robiłem (byl tu na forum) - przód i przekrzywienie ramy

Za grosze (2200zł a itak przepłaciłem) kupiłem 2 giego z prosta ramą ok lakierem i lagami, ale mocno zmęczonym silnikiem przez młodych gniewnych mieszkańców okolicznych wsi.

Opona była wręcz kwadratowa, a motocykl nie chciał jeździć - także rozebrałem go do gołej ramy, poskładałem na nowo. do silnika z *2 giej* maszyny założyłem gaźniki oraz całą instalacje elekt z pierwszej (silnik z wypadku czeka na rozłożenie i remoncik).

Efekt ? motocykl jeździ bardzo dobrze - znam każdą śrubkę wiem co zrobiłem i co zrobić w nim jeszcze mam. Parę razy jeździł po torze w Biłgoraju i ganiał 600 tki :)

Jest to składak - pytanie tylko co z tego ? Nie ustępuje innym gs-om z allegro - ważniejsze niż składak jest to od kogo kupujesz, jeżeli od pasjonata który lubi coś robić i grzebać to nawet składak będzie bez problemowy.

Patrz na stan oraz na sprzedającego - warto zadawać pytania związane z mechaniką gsa, wyczujesz (lub znający się towarzysz) czy trafiłeś na właściciela który dba czy tylko pali gumę.

Antoni - Czw 03 Lut, 2011

Moja porada może komuś się wydawać głupia, ale warto ją też brać pod uwagę.
Patrzcie na miejsce w którym kupujecie motocykl. Jeśli obejście domu jest zadbane (wystrzyżone trawniki, estetyczny brukowiec), w garażu panuje porządek, a samochód właściciela wygląda na zadbany i czysty (już na zdjęciach w allegro można to przyuważyć), to można sądzić, że podobne podejście właściciel przejawiał w stosunku do motocykla - dbał, zmieniał olej na czas, serwisował, czyścił.
Jeśli natomiast po podwórku walają się graty, a motocykl fotografowany jest w jakiejś komórce na węgiel (dobrze, że kury na nim nie siedzą :zdziwko: ), to w takie miejsce nie jadę.
Oczywiście nie ma reguły. Mój samochód terenowy jest zazwyczaj upier....y błotem po szyby, ale motocykl po każdej jeździe jest czyszczony i woskowany dwa razy w miesiącu, a olej zmieniany wcześniej, niz przewiduje to serwisówka

panbodzio - Czw 03 Lut, 2011

Antoni tak jak mowisz nie ma reguly.
jak masz hajs to pilujesz auto/moto ile fabryka dala bo stac Cie zeby za chwile zmienic na inny. wiec po co dbac?
z drugiej strony jakis mlodziak za ostatnie srebrniki kupi wymarzona suze i piesci ja w byle szopie.
aczkolwiek ciekawe spostrzezenie

david939 - Wto 22 Mar, 2011

Na początku witam Was serdecznie :)

Nie zakładam nowego wątku, ponieważ ten idealnie do mnie pasuje - też jestem z Poznania i też szukam gs500 z okolic :) mam do dyspozycji 4-5k niestety nie jestem biegły w temacie motocykli.. Przeczytałem już wiele tematów dowiadując się na co zwracać uwagę przy zakupie, poza tym znam kogoś kto kiedyś posiadał gs, więc może uda mi się dobrze wybrać..

Nie chciałbym trafić na wraka (jak każdy zresztą), dlatego powiedzcie na jaki rocznik mogę polować w tej cenie?, bo nie jestem przekonany do "okazji", które często kończą się tylko stratami..;/

W sumie dopiero za tydzień zapisuję się na prawo jazdy, ale myślę że już warto się porozglądać :) Myślałem oczywiście również o cb, ale w wielkopolsce znalazłem tylko jedną o wysokiej cenie, a gs jest naprawdę sporo :)

AdamSsS - Wto 22 Mar, 2011

roczniki to w sumie tak do 97 no 98 jak sie trafi . ael 97 powinien w tej cenie być zadbany .
david939 - Wto 22 Mar, 2011

znalazłem kilka:

http://allegro.pl/suzuki-...1504790860.html

http://otomoto.pl/suzuki-...y-M2203502.html

http://allegro.pl/gs-500-...1521584904.html

http://allegro.pl/suzuki-...1522190657.html

jak dla mnie niezbyt się różnią - może Wy znajdziecie jakieś większe różnice :P

Bzdryk - Wto 22 Mar, 2011

Co do pierwszego linka Gs'sik ładny tyle że do rejestracji, także cena wzrośnie.
W drugim linku zastanawia mnie ten 2' kolorowy silnik.
W trzecim linku "na szybko" nie mam się do czego przyczepić.
W ostatnim w sumie też, oprócz tego co napisał sprzedający, "Gs'a jest trochę poobdzierana" i brak ciężarków na kierownicy tak jak i w 2' linku.

david939 - Wto 22 Mar, 2011

no pierwszy drogo wyjdzie, rejestracja + tylna opona..

nie wiedziałem, że są tam jakieś ciężarki i szczerze mówiąc nie widzę ich :P

mam nadzieję, że jeszcze kilka osób się wypowie, w każdym razie dzięki za opinię :)

Kat - Wto 22 Mar, 2011

W drugim brak ciężarków kierownicy, nieoryginalne kierunkowskazy, na pewno leżał na prawą stronę: podrapany tłumik i dekiel na silniku. Widać że miał akcesoryjną szybę Puig, ale zostały po niej tylko mocowania. Do tego głowica jest czarna, czyli wymieniona z modelu sprzed 94 roku, może to świadczyć że coś złego się działo z silnikiem.

Trzeci wygląda najlepiej, krzywy kierunkowskaz z tyłu, ale to drobiazg. Reszta wszystko w oryginale. Dodatkowo ma gmole na silniku.

Czwarty to anglik, więc trzeba się liczyć z ogniskami rdzy na ramie i śrubach, a to duży kłopot przy wymianach lub remontach. Poza tym na tych zdjęciach nic nie widać.

AdamSsS - Wto 22 Mar, 2011

Pierwszy cena wiadomo wyższa plus rejestracja opona i serwis wyjdize dość sporo bo prawie 7k no chyba że koleś wystawi fakturę to z przerejestrowaniem wyjdzie cię tka z 6.5k

Drugi odpuść głowica była zmieniana jest od starszego rocznika , brak ciężarków kiedyś miał szybę i kierunki od po liftingowego .

Zastanawiałbym się nad trzecim wygląda dobrze .

Czwarty , no niby cena niższa z tych "poobdzierań " to brak ciężarków ( nowe 60zł) brak obydwu dekielki z napisem SUZUKI ( 1szt. 80zł czyli 160zł ) , dekielek od impulsatora od starszego ( koszt 50zł ) . No i jagi przednie są dziwne , ni są to z rocznia 89-93 ani od 03-09 , są z zakrętką wypuszczoną w GS to nei występowało . A tylna felga to nie wiem kiedy była czyszczona .

Zastanawiał bym się jednak nad trzecim ewentualnie nad 4 ale jak jego to dokładnie zlukał bo te lagi mogą o czymś poważniejszym świadczyć , nie niej jednak jeżeli rama prosta silnik zdrowy to nad nim też warto się zastanowić .

david939 - Wto 22 Mar, 2011

kurcze, dzięki za opinie - 3 mi odpowiada i miejscowością, bo często tam bywam :)

a drogo wychodzi zdjęcie blokady?

AdamSsS - Wto 22 Mar, 2011

chodzi ci o odblokowanie go do poełnej mocy ?? Z tego co wiem to wymieniasz sprężyny w gaźnikach dysze i ściągasz zwężki . A ile to nie wiem zajrzyj do działu mechanika tam jest wątek w którym jest wszystko opisane .
david939 - Wto 22 Mar, 2011

napisał mi, że koło 100zł.. Kumpla biorę i jadę niedługo:)


Myślę, że jak kupię przed prawkiem, to się nic nie stanie :D

kruk - Wto 22 Mar, 2011

Też mam wersję zdławioną (jak chyba wszystkie GS-y sprowadzane z Niemiec) i kiedyś czytałem na temat odblokowania. Nie pamiętam szczegółów, ale ogólnie to trochę zabawy z tym jest i na pewno jest to znacznie wyższy koszt niż 100 zł. No chyba że jesteś mechanikiem i sam wszystko sobie zrobisz. Przyrost mocy też nie jest na tyle duży, żeby warto było się z tym bawić. Ja uznałem że jak będę chciał większą moc, to sobie kupię mocniejszy motocykl.
david939 - Sro 23 Mar, 2011

to jeszcze się zastanowię.. znalazłem już na forum instrukcję jak to zrobić to mogę w zimę spróbować :D


zastanawia mnie czarny błotnik z przodu, chyba jednak powinien być czerwony.. Może być od innego, a wymiana błotnika może świadczyć o tym ze gdzieś uderzył przodem, prawda?

http://allegro.pl/gs-500-...1521584904.html

AdamSsS - Sro 23 Mar, 2011

nie koniecznie , sąsiad w jak miał jeszcze bandziora dość mocna uszkodził poprzez zasyfoiną drogę z auta jadącego przed nim wystrzlił kamień i rozwalił błotnik . Ale tak może to świadczyć o jakiejś przygodzie.
mr0zd - Sro 23 Mar, 2011

david939 napisał/a:
to jeszcze się zastanowię.. znalazłem już na forum instrukcję jak to zrobić to mogę w zimę spróbować :D


zastanawia mnie czarny błotnik z przodu, chyba jednak powinien być czerwony.. Może być od innego, a wymiana błotnika może świadczyć o tym ze gdzieś uderzył przodem, prawda?

http://allegro.pl/gs-500-...1521584904.html


Ta, czołg po nim przejechał...

david939 - Czw 24 Mar, 2011

mr0zd napisał/a:

Ta, czołg po nim przejechał...


nie musiał czołg przejechać.. uważam, że zawsze warto zapytać :kwasny:

rybki66 - Wto 29 Mar, 2011

Witam!
Jestem nowy na forum. W zeszłym roku zrobiłem prawko na moto i rozglądam się za pierwszym moto. GS to chyba najlepszy wybór. Planuję przeznaczyć na moto 3,5-4 tys. Wiem, że to trochę mało, ale z tego co czytałem to może się trafić zadbany egzemplarz. Wiadomo, że po kupnie i tak trzeba jeszcze trochę doliczyć.

http://otomoto.pl/suzuki-gs-M2495961.html
http://moto.allegro.pl/su...1529752367.html

Co sądzicie?

Pozdrawiam

AdamSsS - Wto 29 Mar, 2011

niczego nie pokojącego nie zauważyłem . Warto obejrzeć obydwa .
rybki66 - Wto 29 Mar, 2011

Do tego pierwszego mam 50 km z Olsztyna. Tamten z owiewkami lepiej się prezentuje, ale nie wiem jeszcze ile chce sprzedawca, no i dużo dalej. Czarny to chyba nie jest kolor dla tego rocznika?
AdamSsS - Wto 29 Mar, 2011

Nie nie jest. Wiesz popros tego z owiewkami o zdjęcai owiewke od środka czy są poklejone itp bo widać że malowane .
rybki66 - Sro 30 Mar, 2011

Znalazłem jeszcze taki egzemplarz:
http://otomoto.pl/suzuki-gs-500-M2432169.html

kruk - Sro 30 Mar, 2011

rybki66, nie rób tu syfu w temacie. Masz specjalny dział dla ogłoszeń, więc tam się pytaj. Załóż nowy temat że szukasz moto i na pewno uzyskasz więcej odpowiedzi niż tutaj.
Lucek1234 - Pią 24 Cze, 2011
Temat postu: Kupno GS-a
Witam zastanawiam się nad kupnem GS-a, co możecie mi powiedzieć o tym moto ja z awaryjnością, czy dają rade hamulce itd. Mam do tego jeszcze jedno konkretne pytanie odnośnie kiery a mianowicie.Czy da się zmienić kierownice w gs 500 w tych modelach przed liftem na kierownice taką jak jest w modelach po lifcie. Ma ktoś coś takiego zrobione . Chodzi mi o coś takiego jak ma ten koleś na tym filmiku.

http://www.youtube.com/watch?v=uSKekHnW2Bo

Zmienić z takiej co w tym motorze.

http://otomoto.pl/suzuki-...r-M2653424.html

RedShadow - Pią 24 Cze, 2011

A jakbyś tak poszukał? Na forum wszystko już było tyle razy powiedziane, tylko trochę chęci, a nie żeby na tacy podać. Tobie chyba łatwiej jest znaleźć niżnam napisać wszystko od nowa?
Grzechu16 - Pią 24 Cze, 2011

Lucek1234 kruca bomba to jest forum o Suzuki GS500 i nie trzeba być jasnowidzem, żeby się domyślić iż podobny temat już istnieje. Ten post i powyższy usunę wieczorem, żeby nie robić tutaj mambarasu ;)
teodor2424 - Pią 24 Cze, 2011

Witam. Jestem tutaj nowy, szukam dla żonki GS-a.
Moglibyście zerknąć na tą ofertę?? http://allegro.pl/suzuki-...1670091946.html
A może jest ktoś z okolic Chojnic na forum który mógłby podjechać i zobaczyć motocykl??

Borek - Pią 24 Cze, 2011

Tutaj był ruszony temat tego motocykla: http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=8327
Zerknij ;)

nav - Pią 24 Cze, 2011

http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=8327 4 godziny temu ktoś już pytał o tę ofertę :-)
teodor2424 - Pią 24 Cze, 2011

oho to trzeba by się spieszyć z tym oglądaniem bo jeszcze mnie forumowicz ubiegnie :)
Tylko że ja mam aż 100km do przejechania :/ ale ogólnie to sztuka wygląda całkiem przyzwoicie :) ciekawe co z podzespołami i stanem technicznym.

A co sądzicie o tym http://otomoto.pl/show?id=M2655341 jak dało by się stargować do 5,5k to warto??

Borek - Pią 24 Cze, 2011

No tego to już Ci nie powiemy. :) 100 km to nie tak dużo, ludzie nie takie odległości pokonują ,żeby obejrzeć suzi :)
teodor2424 - Pią 24 Cze, 2011

mam dosyć tych jazd ostatnio jeździłem z kuzynem po Virago, przejechaliśmy 600km a i tak kupiliśmy tego pierwszego który był w odległości 90km od nas :)

Może poszukam tutaj na forum jakiejś laleczki wychuchanej i odpicowanej :) Wolę do takiej dopłacić i wiedzieć co mam niż kupować okazje do których na start trzeba dołożyć 1/4 ceny.

kempes - Sob 25 Cze, 2011

teodor2424 napisał/a:
oho to trzeba by się spieszyć z tym oglądaniem bo jeszcze mnie forumowicz ubiegnie :)
Tylko że ja mam aż 100km do przejechania :/ ale ogólnie to sztuka wygląda całkiem przyzwoicie :) ciekawe co z podzespołami i stanem technicznym.

A co sądzicie o tym http://otomoto.pl/show?id=M2655341 jak dało by się stargować do 5,5k to warto??


Na pewno miał jakiegoś szlifa na prawą stronę (brak dekla z napisem suzuki i wgnieciony wydech). Ma nieoryginalne ciężarki kierownicy i manetki. Bak chyba malowany to powinien wyglądać tak:


guayre - Pon 27 Cze, 2011

http://moto.allegro.pl/su...1669500154.html
A co sądzicie o tej sztuce? Jadę go dzisiaj obejrzeć popołudniu, a niestety bardzo słabo się znam na motorach, ten mi się wizualnie bardzo podoba, cena w porządku, ale może jakieś wprawne oko wypatrzy niepokojące rzeczy..? :)

studi - Pon 27 Cze, 2011

guayre napisał/a:
ale może jakieś wprawne oko wypatrzy niepokojące rzeczy..?

- malowana rama
- malowany silnik
- malowane plastiki
- malowany bak
- nieoryginalne kierunki przód i tył
- brak ciężarków kierownicy
- dołożone filtry paliwa (a co z oryginalnym który jest w baku?)
- koniec naciągu napędu
- rysy na wydechu i zadupku
- opona tylna max po sezonie do wymiany
- opona przednia praktycznie kwadratowa - do wymiany

kempes - Pon 27 Cze, 2011

To jest '92 rok, więc raczej nie patrzyłbym że moto malowane, czy kierunki zmienione bo przez tyle lat mogło się poobijać i ktoś postanowił odświeżyć lakier. Bardziej skupiłbym się na stanie technicznym, a tu jak pisze Studi opony + napęd do zmiany praktycznie od zaraz, a to koszt ~1000 zł (pamiętaj też o standardowych wymianach: filtry + olej). Poza tym cena 4,5 tys jest zdecydowanie za wysoka na ten rocznik, nawet jeżeli nic nie trzeba by wymieniać. Jeżeli motor dobrze pracuje, skrzynia jest ok to można się głębiej zastanowić, ale wg. cena powinna wynosić ~3800 zł.

P.S Studi, czy montowanie dodatkowych filtrów paliwa oznacza, że coś jest nie tak z filtrem z baku? Chyba nie. Ja sam chciałem dodatkowo założyć u siebie takie filtry, więc IMO to bardziej zaleta, która może świadczyć, o tym że ktoś dbał o sprzęt, niż wada.

studi - Pon 27 Cze, 2011

kempes napisał/a:
Studi, czy montowanie dodatkowych filtrów paliwa oznacza, że coś jest nie tak z filtrem z baku?

Nie zawsze, ale historia zna takie przypadki, że te w baku zostały zniszczone, bo się skutecznie zapchały i dla tego są dodatkowe na wejściach do kranika.

Więc widząc dodatkowe filtry należy zadać sobie pytanie, a i właścicielowi, licząc na szczerą odpowiedź, czemu one są, bo filtrowanie tego co już odfiltrowane to chyba mija się z celem.

kempes napisał/a:
więc raczej nie patrzyłbym że moto malowane, czy kierunki zmienione bo przez tyle lat mogło się poobijać i ktoś postanowił odświeżyć lakier

Ale mogło być też tak, że moto zostało pomalowane a kierunki zmienione nie ze starości a po jakiejś przygodzie, nigdy nie masz pewności co tak naprawdę było tego przyczyną więc warto się nad tym pochylić, oczywiście, że nie dyskwalifikuje to maszyny.

Sam mam np. zmienione kierunki z pomarańczowych na białe w formie oryginalnej, ale mam też do okazania komplet oryginałów jak by ktoś chciał zobaczyć w jakim są stanie, a to już trochę inna sytuacja niż jak bym ich nie miał wcale.

RedShadow - Pon 27 Cze, 2011

Ja chciałem tylko dodać że jest regulowane zawieszenie które pojawiło się w 93r. Chyba że to 92 to rok produkcji a modelowy jest już 93, ale niestety po malowaniu nie da się zorientować.
Lucek1234 - Sro 29 Cze, 2011

Witam che kupić GS-a i zastanawia mnie tylko jedna rzecz czy chłodzenie powietrzem jest wystarczające dla tego moto czy słyszeliście żeby GS się przegrzał, czy jak się stoi np na światłach to czy nie grzeje za mocno od silnika, czy da rade na GS-ie zrobić jakieś 700-800km bez dłuższych postojów czy raczej będzie się za mocno grzał, jaka jest wasza opinia na temat chłodzenia w gs-ie daje rade czy lepiej by był jakby była ciecz?
yaszczi - Sro 29 Cze, 2011

Lucek1234, Jeśli jedziesz to silnik się chłodzi powietrzem. Tak długie trasy go będą chłodzić. Słyszałem o przypadkach, że GS się zagrzał w ogromny upał jadąc (a właściwie stojąc) w jakiejś dużej paradzie. Dobrze jest mieć termometr oleju na bagnecie. Można wtedy kontrolować temp. Przy codziennym normalnym użytkowaniu w mieście nie zagrzeje się, nawet w upały.

Zresztą 700-800 km bez dłuższych postojów to będzie hardkor dla czterech liter i pleców :P

studi - Sro 29 Cze, 2011

Co go przegrzewania się GS'a to słyszałem opinie, że właśnie w korku czy na paradzie potrafiły się zagrzać obudowane GS'y w akcesoryjne owiewki (np. FiveStars), dlatego prawdopodobnie SUZUKI wypuszczając F'kę aby temu zaradzić dodała w niej chłodnicę oleju.
tmi - Sro 29 Cze, 2011

Powietrzaki robi się z trochę większą tolerancją na temperaturę i dlatego właśnie każdy silnik chłodozny powietrzem spala jakieś tam ilości oleju. Z powodu wyższej temperatury pracy należy też przestrzegać wymiany oleju co 6000 a jak jest eksploatowany w trudnych warunkach to można i częściej.
Każdy silnik można zagrzać, ale żeby przegrzać GS'a trzeba by chyba w upał stać nim w korku przez długi czas. Te motocykle jeżdżą w szkółkach jazdy kręcąc się całymi dniami po placu i nic im nie jest więc ja bym się tym tak nie przejmował.

kysa275 - Sro 29 Cze, 2011

Chłodzenie powietrzem to duża zaleta bo nie ma się co zepsuć :)
misfit - Wto 05 Lip, 2011

Witam, co sądzicie na temat tego motocykla: http://otomoto.pl/suzuki-gs-gs-500-e-M2701199.html

Dopiero przymierzam się do kupna GSa i na moje niewprawne oko wygląda bardzo w porządku. Jest coś co przeoczyłem? Dzisiaj idę go zobaczyć na żywo i na co miałbym zwrócić szczególną uwagę?

edit: no i jeszcze ewentualnie ten: http://moto.allegro.pl/su...1698009402.html tutaj widać, że po lekkim szlifie, zegary rozbite i porysowany bak, ale reszta też wygląda ok, tylko zdjęcia trochę małe i niezbyt dokładne

SeBoL - Wto 05 Lip, 2011

po pierwsze, to założyc temat w odpowienim dziale a po drugie - czy tylko mi się wydaje, czy głowica jest innego koloru niż cylindry?

poczytaj więcej w temacie ale i tak weź ze sobą kogoś obeznanego na oględziny.

Borek - Wto 05 Lip, 2011

No jeśli nie znasz się na motocyklach to nie radzę samemu go oglądać, bo wiadomo jak to jest. Lepiej znaleźć kogoś kto Ci pomoże, doradzi, chłodno oceni.

Lewa pokrywa silnika jakaś obdrapana, no i te plastiki, był bez naklejek , chyba były malowane. :) Jakieś inne ciężarki kierownicy. Ale to o niczym nie świadczy. Tak jak pisałem wyżej, znajdź kogoś kto się dobrze zna.

misfit - Wto 05 Lip, 2011

Dzięki za szybką odpowiedź. Sorki, nie zauważyłem, że jest oddzielny dział do omawiania ogłoszeń :]

Problem w tym, że nie mam tutaj nikogo mocno obcykanego w temacie. Ma ktoś ochotę wybrać się na Marszałkowską dzisiaj około 19? Stawiam flachę (do wspólnego rozpicia) ;] jakby ktoś miał czas i ochotę to proszę o PMkę coby nie śmiecić już bardziej :]

rav143 - Czw 04 Sie, 2011

Ja co do ogledzin GSa mam takie pytanko.
Patrząc na przebieg motocykla "pomija fakt kręcenia licznika" jak to ma sie do wymiany podzespołów.

Chodzi mi głownie ile wytrzymują wałki rozrzadu z krzywkami, tłok z piescieniami , skrzynia , sprzegło . Na ile km jest przewidzina trwałosć gaźników.
Jaki przebieg GSa bedzie mógł powiedzieć że jeszcze nie trzeba bedzie robić szlifu i wymieniać całego rozrzadu.
Jakie są główne mankamenty i niedociągniecia na które trzeba luknąć ?
Jeśli ktoś może mi podać po jakim przebiegu należy wymienić i naprawiać te podzespoły to będę wdzięczny.

tmi - Pią 05 Sie, 2011

Raczej trudno powiedzieć "tyle i tyle".

Stan całego silnika i podzespołów zależy w dużej mierze od serwisu. Przykładowo luz zaworowy należy sprawdzać co 6 tys km i wbrew opinii wielu specjalistów z dziedziny mechaniki nie da się tego sprawdzić przy pomocy słuchu. Silnik powinien zawsze dostawać odpowiednią mieszanke paliwowo powietrzną i na prawdę nie jest fajnie kiedy "mój gs pali 2,5/100" bo to powoduje, że silnik się przegrzewa. To tylko takie dwa przykłady.

Stan łańcucha rozrządu sprawdza się mierząc jego rozcięgnięcie pomiędzy pinami, podobnie z krzywkami wałków, co i jak do sprawdzenia w serwisówkach. Oryginalny łańcuch wytrzymuje ~60 tys. km więc jeśli już był wymieniany, to można spokojnie domniemywać, że motocykl ma tyle przejechane, co najmniej tyle, bo przecież u nas pomiędzy tym co piszą w serwisówkach, a momentem kiedy zaczyna coś "stukać" jest na pewno kilka tys., a przecież u nas jak stuka to dopiero się robi, prawda? :D no.
Wytrzymałość sprzęgła trudno ocenić bo w dużej mierze zależy od sposobu jazdy, ale podobną ilość km co rozrząd, oczywiście mowa o oryginale bo to już jest tak, że to co fabryka zamontuje jest znacznie trwalsze niż to na co zostanie wymienione.

Sposób użytkowania motocykla też ma wpływ na trwałość silnika, kręcenie na zimno, stawianie na koło, palenie gumy, jeżdżenie po zatłoczonym mieście i ciągłe stanie w korkach, lub wieczne niedogrzanie silnika, zamulanie, przeciąganie po obrotach - to wszystko ma wpływ na żywotnośc jednostki napędowej.

Pi*drzi prawidłowo serwisowany i eksploatowany silnik powinien spokojnie wytrzymać 150 000 km, po drodze oczywiście wymieniając rozrząd czy sprzęgło ale to raczej elementy eksploatacyjne, np. dwie pierwsze generacje VFR 750 mają rozrząd na kołach zębatych jakby komuś zależało ;)

1. http://www.motogen.pl/art...-zyc-,art4.html to tyle jeśli chodzi o przebieg w GS 500, niestety gościu sobie popsuł nieodwracalnie zdrowie przez ten czas.
2. http://xavier26.free.fr/ po lewo dwa odnośniki "150 000" i "300 000" co prawda nie GS ale aż tak dużej różnicy to nie robi.

rav143 - Pią 05 Sie, 2011

Wiesz praktycznie 80% tego co napisałeś to dla mnie jest znane :) ale dzięki za wyczerpójącą wypowiedź.
Głownie co mi pomaga to to ze ukłąd tłokowy ma wytrzymać 150 tys i że wymiany łancucha rozrządu i sprzegła mozna się spodziewać przy około 60 tys o takie rzeczy mi chodzi ;) .

to że się zurzywa i to w zalezności od ridera to logiczne. do tego jeśli nie konserwujesz filtra powietrza szybciej padną pierścienie z tłokiem bo wykńcza je drobinki kurzu :)

dodam ze stan łancucha można sprawdzić również napinaczem rozrządu jeśli jest do niego dostęp z zewnątrz .

[ Dodano: Pią 05 Sie, 2011 ]
tmi, a wiesz moze jak się to tyczy dla gpz 500 ? bo jest u mnie w okolicy taka i ma 70tys przebiegu. Braciak twierdzi że mu sie nie widzi bo za dużo przebiegu a ja z tym motocyklem nie miałem styczności.
PS. wiem że to nie GS ale podobne bo też 500 wiadomo wieksza moc po 4 zawory itd więc może mnie nie skarcicie za tą GPZ :D

peter1 - Pon 15 Sie, 2011
Temat postu: czy warto brac?
Witam, potrzebuje rade jezeli chodzi o ten sptrzet :

http://www.gumtree.com/p/...le-600/85953617

dzieks :zdrowko:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group