.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Stuki podczas dodawania gazu.

knapior - Pią 03 Lip, 2009
Temat postu: Stuki podczas dodawania gazu.
Witam czytalem tematy o zgrzytach i puknieciach itd wiec moja suzi 92r stuka gdy jest nagrzana przez pewien czas i przestaje

nastepna niepokojaca mnie rzecz np za szybko wbilem 4 moto niejest dokladnie rozpedzony gdy dodam gazu slysze i czuje pukniecie a nawet walniecie

i jeszce sprawa grzania sie silnika przjechalem 2 godz temu 17km do tej pory nieda sie dotknac silnika podczas jazdy az piecze w kolana olej sprawdzany

Jamez - Pią 03 Lip, 2009

witaj ;)
demondemidi - Pią 03 Lip, 2009

te stuki to pewnie luzy osiowe walkow rozrzadu ale dla pewnosci przydaloby sie sprawdzic i luzy osiowe i zaworowe, sprawdzic stan łancuszka rozrzadu i slizgaczy... masz dobrze (prawidlowo) napiety lancuch na kole? takie "uderzenie" po dodaniu gazu przewaznie oznacza za slabo naciagniety lancuch... sprawdzenie wszystkiego o czym napisalem wiaze sie jedynie ze zdjeciem baku i pokrywy rozrzadu, jesli wszystko bedzie ok to jedyny koszt to silikon na uszczelke pokrywy (po zdjeciu i ponownym zalozeniu zaczyna puszczac i trzeba ją przesmarowac delikatnie silikonem przy montazu). Jesli chodzi o grzanie to raczej normalne (mozesz zmierzyc temperature silnika albo oleju jak chcesz miec pewnosc), silnik jest chlodzony powietrzem wiec stojac (zapewne w garazu) nie jest w stanie tak szybko oddac tego ciepla... a w cieple dni GS zawsze pali po nogach, taki urok :D
knapior - Sob 04 Lip, 2009

dzisaj postanowilem obadac sprawe po przjechaniu ok 15 km zaczyna stukac powyzej 2-25 tys przestaje probowalem przechylac suze na lewo i na prawo i powiem szcerze nieprzestaje no i po doglebszych przysluchiwaniach sie wychodzi na to ze z pod glowicy od strony gaznikow na sluch tak jakby wlasnie od walka
JunioRRex - Sob 04 Lip, 2009

sory ze podłącze sie pod ten temat ale juz nie bede zakładał podobnego nowego. Wiec wydaje mi sie ze z silnika wychodzą niepokojące dźwięki... tu nagrałem taki filmik http://img190.imageshack.us/i/mov00028u.mp4/ słaby ale cos tam słychac. Wydaje mi sie ze to zawory tak napierdzielają. Silnik poprostu chodzi za głosno i to słychac, Wiem ze w gs'ach tak jest ze silnik nie pracuje cichutko. Swoją drogą tak jak kolega wyzej jak jak dam za duzy bieg i mam małe obroty to słychac takie szarpniecie łancuchem, ale rozrządu.
jeszcze jedno pytanie: Jak zrobic aby oryginalny tlumik był troche "głosniejszy" ?

demondemidi - Sob 04 Lip, 2009

JunioRRex wydaje ci sie ze to szarpniecie lancuszkiem rozrzadu a w rzeczywistosci jest to lancuch napedowy, dzieje sie tak z prostego powodu, na wysokim biegu i niskich obrotach brakuje ci momentu obrotowego przez co lancuszek co chwile sie napina i poluznia (silnik na niskich obrotach nie pracuje rownomiernie), a lancuszek rozrzadu jest tak napiety ze nie ma tu mowy o szarpaniu (chyba ze rozrzad ma luzy)

knapior sciagasz pokrywe rozrzadu i sprawdzasz luzy na walkach, przy okazji zawory i lancuszek :)

knapior - Pon 06 Lip, 2009

no panowie niedlogo sie musze wziasc za motorek bo jest juz to dla mnie uciazliwe zawsze po przejechaniu 5 km zaczyna sie ten dzwiek jedyna rzecz jaka mnie tylko dziwi dlaczego jak jest zimny nic niestuka? :/

[ Dodano: Pon 06 Lip, 2009 ]
dzsiaj zrobilem jeszce raz test i przechylilem moto bardziej na prawo i co cisza :|

czyli te glosne stukanie to luzy walka

demondemidi - Pon 06 Lip, 2009

dzwieki pojawiaja sie po czasie bo olej sie nagrzewa i robi sie zadszy :)
knapior - Wto 07 Lip, 2009

mozna tak jezdzic czy wymienic olej lub cos?
Alexs - Sob 01 Sie, 2009

Witam,
i ja mam podobny problem a, że to moje pierwsze moto to nie jestem w stanie zdiagnozować usterki i w nerwach jestem.
A mianowicie dziś, nagle po przejechaniu ok 30 km słyszę stukot ze str. silnika/napędu...myślę sobie k....pewnie panewka bo oleju dawno nie sprawdzałam :kwasny: ,ale na luzie przy dodawaniu gazu pracuje bez zarzutu, przy hamowaniu silnikiem również, stuknięcie jest tylko gdy np. wrzucam 2 bieg a potem czym szybciej to mam wrażenie, że tym bardziej, aczkolwiek musiałabym jechać bez kasku żeby się wsłuchać. Olej w silniku jest na full, na kole nie jeździłam jakby co ;) łańcuch przy zakupie nie miał luzów a od tamtej pory przejechałam może ze 2 tys. km. Dziś zrobiłam 200 km i mam wrażenie, że było coraz gorzej z każdym przejechanym km. Czy to napęd wymaga naciągu? Ale to tak nagle się stało? Sprawdzałam luz...ma może ze 2,5 cm...ale bez ustawiania koła to robiłam bo sama.
I o co cho????

jocker01 - Wto 04 Sie, 2009

tez mam to samo, jezdze motocyklem co dziennie ok 14 mil na dzien(czasami wiecej). poprzedni wlasniciel powiedzial mi o stukani, sprawdzilem zawory i byly ok. nie innego nie robilem jezdze juz tak 6 miesiecy i ani sie nie pogarsza ani nie poprawia. Koledzy w innych postach pisali ze jest to nie grozne, irytujace ale nie grozne jak widac na moim przypadku. Watro sprawdzic wszystko mam na mysli caly rozrzad i jezeli wszystko jest ok to nie przejmowac sie i smigac. To ze stuka to taka kultura pracy silnika (niestety niska) pamietajmy ze wiekszosc naszych motocykli maja juz swoje lata, co wlasciciel to inna technika jazdy. Pozdrawiam Jocker01
hubertgontarz - Wto 04 Sie, 2009

Silnik chłodzony powietrzem zawsze będzie pracował mniej kulturalnie od silnika chłodzonego cieczą, płaszcz cieczy wycisza pracę silnika.
Alexs - Sro 05 Sie, 2009

pisałam przecież, że silnik pracuje bez zarzutu...a jeździć się tak nie da, dziękuję za takie rady...moto szarpie na niższych biegach przy każdym uderzeniu czuć szarpnięcie. Jest to związane ze skrzynią podejrzewam, bo reszta inna sprawdzona a silnik jest igłłłaaa.
Ja wiem, że suzuki stuki puki gaźnikowiec nie bezie pracował jak V-ka...ale to co się dzieje nie jest normalne

Salvelinus - Nie 06 Wrz, 2009

Witam wszystkich po raz pierwszy. Dzisiaj nabyłem Suzę i co się okazuje, że chyba mam pecha :) Moto na " luzie" pracuje ładnie. Nic nie puka nie stuka wkręca się na obroty.. Podczas jazdy natomiast przy przekraczaniu 4000 obr słychać stuki, które zwiękaszją częstotliwość wraz z dodawaniem gazu.. Gdy obroty spadają poniżej 4000 przestaje.. Help!!! Jestem nowicjuszem i potrzebuję Waszej pomocy
hubertgontarz - Nie 06 Wrz, 2009

"Dzisiaj nabyłem Suzę"
Standardowo zacznij od standardowego, podstawowego przeglądu!
I nie zapomnij o wymianie oleju i filtra oleju!
Przy okazji można sprawdzić rozrząd czy nie nadaje się do wymiany.

Salvelinus - Sro 09 Wrz, 2009

Olej wymieniłem na Motul 15w/50 oraz filtr.. To brzęczenie jednak nie ustało..Dzwoniłem do mechaniora, który stwierdził, że to napinacz łancuszka..Dzisiaj odprowadzam do niego moto..O diagnozie poinformuję forumowiczów.

[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
Piszę dopiero teraz, gdyż do mechanika nie zaprowadziłem moto, z uwagi na to, że studiując obfitą ilość materiałów zgromadzonych na tymże forum, postanowiłem sam to sprawdzić. Długość łańcucha między 21 pinami nie przekraczała 158 mm, napinacz pracuje ok i nie jest wyciągnięty maxymalnie, o czym przekonałem się wykręcając go. Luzy zaworowe zmierzone i miszczą się w granicach 0,03-0,08. Ale co się okazało i chyba to jest przyczyną - czekam na wypowiedzi, jedna ze śrub trzymających wałek rozrządu od strony wydechu jest przekręcona. Trzyma się ale nie ma możliwości dokręcenia jej na siłę.. Lekki opór i nie kręcę bo się przekręca.. Do dupy robota.. Mam tylko taką nadzieję, że pokrywa zaworów dodatkowo to wszystko jeszcze trzyma i się nie rozleci :)

[ Dodano: Nie 10 Sty, 2010 ]
Usterka usunięta.. :) Polecam sprężynki ala helicoil. Najlepsze na zerwany gwint.. Ale zestawu nie trzeba kupować, wystarczy sprężynka, gwintowniczek i śrubokręt. Szkoda kasy na cały zestaw.

ptaku6 - Pią 30 Mar, 2012
Temat postu: FILM - Stuki i chwilowe przydławienie na niskich (2 tys rpm)
czesc panowie

wiele zostalo juz tu napisane o stukach w silniku, obejzalem dziesiatki filmikow, ale nie znalazlem takiego opisu, ktory odpowiadal by mojemu problemowi - moze ktos z was bedzie w stanie pomoc

Chodzi o stuki w silniku (niezaleznie czy zimny czy rozgrzany) podczas postoju przy lekkim dodawaniu gazu. Jak sobie sam pyrka na luzie to jest ok, ale jak dodam troche gazu tak do 3 - 4 tys obrotow i trzymam, to co kilka chwil slychac charakterystyczny stuk podczas ktorego obroty odrobinkę spadają i potem wraca do normy, za kilka sekund znowu. Bez dodawania gazu ani podczas normalnej jazdy wszystko jest OK.

Bardzo sie przestraszylem bo to moj pierwszy wymarzony motor a dopiero co go kupilem. Pojechalem do ASO Suzuki Poznac na wymiane filtrow, oleju i przy okazji zapytalem o to - pan mi powiedział ze silnik chodzi normalnie, a takie cos to po prostu uroda tego silnika (nie konkretnie mojego a ogolnie gs'a). Ja jednak sie niepokoje nie wyglada to normalnie i nie sadze zeby kazdy tak mial dlatego zwracam sie do was o pomoc !! troche sie przestarszylem i boje sie jezdzic zeby czegos nie popsuc, byc moze sprzedawca mnie oszukal i motor jest uszkodzony .. blagam pomocy ..

Link do filmiku ktory bardzo dobrze to obrazuje
przykładowo sekundy 12 - 14 a najlepiej 23 - 26 obrazuja to bardzo dobrze, dajcie tylko troche glosniej na sluchawkach

http://ptaku6.wrzuta.pl/f...Yl/gs500f_stuki

Chcialem z gory podziekowac wszystkim co sprobuja mi pomoc czy doradzic w jakis sposob.

dymny - Pią 30 Mar, 2012
Temat postu: Re: FILM - Stuki i chwilowe przydławienie na niskich (2 tys
ptaku6 napisał/a:
czesc panowie


Link do filmiku ktory bardzo dobrze to obrazuje
przykładowo sekundy 12 - 14 a najlepiej 23 - 26 obrazuja to bardzo dobrze, dajcie tylko troche glosniej na sluchawkach

http://ptaku6.wrzuta.pl/f...Yl/gs500f_stuki

Chcialem z gory podziekowac wszystkim co sprobuja mi pomoc czy doradzic w jakis sposob.


Mi to wygląda na strzały w gaźnik. Sprawdź to.


U mnie właśnie to tak się objawiało. Wystarczyła regulacja pokrętłem regulacyjnym od spodu gaźnika ( zmniejszenie obrotów).
Widać gołym okiem jak gaźnik się porusza przy strzale, ewentualnie można wyczuć przykładając rękę do korpusu gaźnika.

ptaku6 - Pią 30 Mar, 2012

Raczej to nie jest gaźnik bo przeciez obroty mam dobrze wyregulowane. Z koleji napinacz łańcuszka raczej też to nie jest - chociaz moge sie mylic bo nie mam doswiadczenia i nigdy na zywo nie slyszalem jak by to wygladalo, dlatego czekam na dalsze opinie skad te stuki i spadek obrotow np w 23 - 26 sek http://ptaku6.wrzuta.pl/f...Yl/gs500f_stuki
dymny - Pią 30 Mar, 2012

ptaku6 napisał/a:
Raczej to nie jest gaźnik bo przeciez obroty mam dobrze wyregulowane. Z koleji napinacz łańcuszka raczej też to nie jest - chociaz moge sie mylic bo nie mam doswiadczenia i nigdy na zywo nie slyszalem jak by to wygladalo, dlatego czekam na dalsze opinie skad te stuki i spadek obrotow np w 23 - 26 sek http://ptaku6.wrzuta.pl/f...Yl/gs500f_stuki


Mówisz ze nie masz doświadczenia, a jednocześnie nie chcesz sprawdzić i upierasz się dalej przy swoim.
Ja Ci tylko pisze, że identycznie wygląda strzał w gaźnik: u mnie było około 1,8- 2 tys obotów, zgrzyt, stukot jakby przeskakiwał tryb i momentalny spadek obrotów. Też miałem świeżo wyregulowane gaźniki po wymianie silnika.

kempes - Pią 30 Mar, 2012

Pierwsze o czym pomyślałem to również strzały w gaźnik. Przysłuchaj się odkładnie kucając obok moto, czy to na pewno stuki w silniku.
ptaku6 - Sob 31 Mar, 2012

Dymny, kempers, sprawdzę ten gaźnik, tylko jak mówie - mi cięzko zdiagnozować skąd to dokładnie się wydobywa. A jeżeli to gaźnik to jak wygląda regulacja ? Piszecie żeby wyregulować obroty śrubą w gaźniku ale obroty się przeciez reguluje jak pyrka na luzie bez gazu, a tu mam ustawione OK ...

Sorry za moje pytania, ale jestem na prawde nowicjueszem.

demondemidi - Sob 31 Mar, 2012

Czyszczenie, regulacja składu mieszanki i synchro na gaźnikach i po sprawie... sprawdź przy okazji jak są ustawione iglice w gaźnikach i nie zaszkodzi wymienić świece (lubią gubić iskrę) nie zapominając o regulacji przerwy na nowych i sprawdź czy na przewodach WN nie masz dyskoteki.
ptaku6 - Sob 31 Mar, 2012

Demondemidi - dzięki, problem w tym że po zakupie zrobilem gruntowny przeglad w ASO, wymiana swiec filtrow oleji, regulacja zaworow gaznika czyli w sumie wszystko co trzeba...

Dymny, Kempers ==> tylko pozazdroscic wam wiedzy, rzeczywiscie podczas pracy na luzie (lub przy lekkim dodaniu gazu) co jakis czas korpus gaznika uderza. Wolne obroty po rozgrzaniu mialem ok. 1500 wiec troche pokrecilem sruba zeby spadlo do ok 1200-1300 - ale czy wg was to cos moze zmienic ?

I jesli chodzi o same stuki - to mam wrazenie ze dochodza z silnika, taki odglos metaliczny jak by cos tam sie przestawialo, lancuch czy cos (ale nie sugerujcie sie tym) - co to moze byc ?

I jeszcze przy okazji zapytam - na przegladzie wymienilem caly naped na lancuch DID i zebtaki JB - po ilu kilometrach mniej wiecej spodziewalibyscie sie pierwszego naciagu nowego lancucha ? Zalozmy spokojna jazde miejską i oczywiscie regularne smarowanie.

demondemidi - Sob 31 Mar, 2012

1. ASO nie zawsze jest lepsze od heńka z garażu czy szopy :D

2. Jak dla mnie to tylko niwelowanie skutków, a przyczyna dalej jest i tkwi w gaźnikach lub zapłonie, ewentualnie zawory (jak się za szybko otwiera dolotowy to może kichać w gaźnik)

3. W samym silniku nie ma zbyt wiele elementów które mogły by wydawać taki dźwięk, jest sprzęgiełko rozrusznika w którym zębatka czasem jest za luźna, może być łańcuszek rozrządu już za długi albo któryś ślizgacz łańcuszka wytarty (najczęściej ten od napinacza)... jest jeszcze jedna przypadłość GSów czyli luz osiowy wałków rozrządu ale wtedy słychać taki charakterystyczny nie równomierny przytłumiony klekot który się pojawia i znika tak co ok 3 sekundy... jednak objawy wskazują raczej na np spalanie stukowe a na to ma wpływ rozrząd i zapłon dlatego zacznij od sprawdzenia odstępów na świecach i kabli WN, potem sprawdź dokładnie zawory i rozrząd (ślizgacz zobaczysz przy pomocy latarki :) ), sprawdź czy napinacz rozrządu się nie zacina a potem już dalej lecą gaźniki... Nagraj ten dźwięk ale trzymając kamerkę przy silniku tak żeby na nagraniu było dobrze silnik słychać i widać gaźniki.

4. Jak to uczą nawet na kursie (i to nie bez przyczyny) naciąg łańcucha sprawdza się przed każdą jazdą... jeśli luz pomiędzy max góra i max dół jest większy niż ok 3cm to naciągasz... nie ma reguły co ile się naciąga.

ks89 - Sob 25 Sie, 2012

Witam jestem nowym posiadaczem Gs-ki. Oczywiście pisze, bo mi stuka... Stuki podczas jazdy słychać bardzo wyraźnie pomiędzy 4.5 a 6 tysięcy obrotów niezależnie czy przyspieszam czy hamuje silnikiem, na luzie jest tak samo. Wymieniony olej filtr sprawdzone luzy zaworowe rozrząd tez podobno ok sprzęgiełko rozrusznika ok. dźwięk taki jak by cos w rezonans wpadało dzwonienie takie. Dodam ze na zimny silniku tego nie ma dopiero po rozgrzaniu. Jak zrobię tak z 15 km intensywnej jazdy to tez ustaje.
lencol - Sob 25 Sie, 2012

Stuki są rytmiczne czy raczej spontaniczne? :P
Sprawdź luz osiowy walków rozrządu.

Breżniew napisał/a:
Gdyby to był luz na sworzniu tłokowym lub panewkach to stukanie by było rytmiczne , zalezne od obrotow silnika i najbardziej głosne przy przyspieszaniu i schodzeniu z obrotow.
Twoje efekty dzwiekowe mogą mieć przyczyne w zbyt duzym luzie osiowym wałkow rozrządu . Jest to często spotykana usterka. wystarczy w tym wypadku wstawić odpowiednio dobrane podkładki by wykasować luzy wałków. Jak zdejmiesz pokrywe głowicy to sprawdź szczelinomierzem jak duzy luz jest pomiedzy mostkami oznaczonymi C i A oraz kołnierzami wałkow. Z drugiej strony wałki powinne oprzeć sie o mostki B i D przy pomiarze.
Cygan pisał ,że u niego było ok 1mm luzu. Powinno byc max kilka dziesiatek.

Jeśli luzy sa ok to sprawdź łańcuch rozrządu i napinacz oraz slizgacze. Jak to zrobic - zobacz w archiwum , juz o tym było.

ks89 - Nie 26 Sie, 2012

Luzy osiowe na wałkach były kasowane. Dźwięk jest rytmiczny. Ale po konkretnym rozgrzaniu przestają. Możliwe ze to panewki tego nie sprawdzałem.
Pawlo7721 - Pon 27 Sie, 2012

Salvelinus napisał/a:
Witam wszystkich po raz pierwszy. Dzisiaj nabyłem Suzę i co się okazuje, że chyba mam pecha :) Moto na " luzie" pracuje ładnie. Nic nie puka nie stuka wkręca się na obroty.. Podczas jazdy natomiast przy przekraczaniu 4000 obr słychać stuki, które zwiękaszją częstotliwość wraz z dodawaniem gazu.. Gdy obroty spadają poniżej 4000 przestaje.. Help!!! Jestem nowicjuszem i potrzebuję Waszej pomocy

Miałem identyczne objawy :( dziwny stukot podczas jazdy powyżej 4 tys. zwieksząjacy się wraz z obrotami silnika. Dzwiek wystepowal podczas przyspieszania jak i podczas hamowania silnikiem. Wiele godzin czytania postów na tym forum,wiele godzin w garazu oraz wiele nerwów poszlo na marne :kwasny:
Skonczyło się na wymianie silnika :( powodem stukania była zatarta panewka.
Kolego oby w Twoim przypadku skonczylo sie na innej usterce.
Pozdrawiam.

KATANA - Pon 27 Sie, 2012

ks89, jeśli chcesz sprawdzić czy to panewki, to ściągnij miske olejową, i poszukaj "złota".
ks89 - Pon 27 Sie, 2012

zmieniajac olej nie widziałem zadnych opiłków.
lencol - Wto 28 Sie, 2012

Cytat:
zmieniajac olej nie widziałem zadnych opiłków.


Bo przy zmienie nie dojrzysz. Musisz miske olejową ściągnąć i tam w "labiryncie" kanałów olejowych szukaj. Opiłki nie spłyną tylko się przykleją do dna miski.

Vakhar - Sro 28 Wrz, 2016

Pozwolę sobie odświeżyć temat, bo chyba dopadł mnie ten sam problem, a dokładniej stukanie przy około 2 tys obrotów, spada o około 100/200 i tak w kółko. Gsa kupiłem miesiąc temu, od tego czasu 'sprzatam' po poprzednim właścicielu, więc chcę się za to zabrać, waszym zdaniem regulacja, czyszczenie i pomiar luzow wystarczy aby się z tym uporać? Tutaj filmik jak Gs pracuje https://youtu.be/J-fKe_CvwDI
Tacek - Czw 20 Lip, 2017

Mam dokładnie to samo co kolega Vakhar, odkopuję temat, także przeszukałem całe forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. ktoś coś?

Pozdro

dymny - Pon 24 Lip, 2017

Tacek napisał/a:
Mam dokładnie to samo co kolega Vakhar, odkopuję temat, także przeszukałem całe forum i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. ktoś coś?

Pozdro


W tym wątku pisałem:
Mi to wygląda na strzały w gaźnik.
U mnie właśnie to tak się objawiało. Widać gołym okiem jak gaźnik się porusza przy strzale, ewentualnie można wyczuć przykładając rękę do korpusu gaźnika.

Tacek - Wto 01 Sie, 2017

na tą chwilę się wyjaśniło coś bardziej :)
Krućce do wymiany, zaciągał lewe powietrze przez to nie można było dobrze zsynchronizować gaźniki i przez złą mieszankę strzelał, dodatkowo problem z cewkami iskra uciekała. Będę doglądał pracy silnika przez następne tygodnie i jak by coś wyszło to dopiszę :D

5!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group