.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Pompa hamulca - awaria czy zapowietrzenie.

Vatzeque - Czw 04 Cze, 2009
Temat postu: Pompa hamulca - awaria czy zapowietrzenie.
Było gruntowne czyszczenie zacisku, ponowny montaż i zalewanie układu przedniego hamulca.
Wszystko wygląda na dobrze odpowietrzone, bo po dłuuugim pompowaniu żadne powietrze sie nie pokazuje z odpowietrznika, czy pompy.
Jednak klamka na ustawieniu "6" - to dla najkrótszych palców - dochodzi do manetki.
Czy u kogoś jest podobnie?

P.S. Na razie nie ma pogody na testowanie, ale pod garażem wstępnie hamulce obadane, jednak są nowe klocki i wszycho wyjdzie na jaw po nakulaniu kilkudziesięciu km.
Jest to wersja motoru z oboma tłoczkami tej samej średnicy.

sezrg - Czw 04 Cze, 2009

ja mam to samo dokładnie co ty ale sam sobie odpowiedziałeś na pytanie pt:PS :D
trzeba równe klocki dotrzeć do nierównej tarczy i wszystko bedzie git

Podkopnik - Czw 04 Cze, 2009

Vatzeque napisał/a:
Jednak klamka na ustawieniu "6" - to dla najkrótszych palców - dochodzi do manetki.


A przewody hamulcowe ile latek maja???? :hyhy: Pewnie juz Ci sparciały i puchna...

sezrg napisał/a:
trzeba równe klocki dotrzeć do nierównej tarczy i wszystko bedzie git


A co ma docieranie do dochodzenia klamki hamulca do konca manetki :zdziwko:

Spajdi - Czw 04 Cze, 2009

W GS nigdy klamka nie jest taka strasznie twarda do oporu i w wielu motocyklach także i u mnie na którymś położeniu też można dotknąć (bądź bardzo niewiele brakuje nie zwróciłem uwagi nawet) klamką manetki, ale to jest normalne i wszystko jest OK (ja mam przewód w oplocie stalowym) bo gdybyś tak zrobił podczas jazdy to albo zblokujesz koło albo zrobisz stoppie także przejedź się pomału i zobacz jak hamuje i wtedy oceń skoro nie możesz porównać z innym GS'em..., chyba że wcześniej była bardzo twarda to coś jest nie tak, masz inny model zacisku niż ja więc nie wiem jak było u Ciebie przed naprawą.

Z tego co sobie porównywałem kiedyś moto w salonie to jedne miały nie wiedzieć czemu strasznie sztywną klamkę nie do wciśnięcia głębiej niż pewna odległość od klamki, a inne miały miękką klamkę jak w GS dociskaną prawie do kierownicy mimo, że wszystkie moto miały zwykłe gumowe przewody hamulcowe, nie wiem z czego to wynika konstrukcja/elementy pompy lub zacisku ? W każdym razie to zależy od moto.

Vatzeque - Pią 05 Cze, 2009

@Podkopnik, nowy klocek do klamki rzeczywiście nic nie ma; chodziło o to, że wydajność hamulców nie jest jeszcze 100procentowa.
Jest to motocykl dziewczyny i nie wczułem się w klamkę przed rozbiórką zacisku, ot co.
Ja jeżdżę Banditem, mam stalowe przewody, więc to już inna bajka. Klamkę mam twardą ;)

cosinus - Pią 05 Cze, 2009
Temat postu: Re: Pompa hamulca - awaria czy zapowietrzenie.
Vatzeque napisał/a:
Było gruntowne czyszczenie zacisku, ponowny montaż i zalewanie układu przedniego hamulca.
Wszystko wygląda na dobrze odpowietrzone, bo po dłuuugim pompowaniu żadne powietrze sie nie pokazuje z odpowietrznika, czy pompy.


Miałem podobnie - po demontażu. Samochodowy sposób odpowietrzenia (pchanie pompą) nie zawsze jest wystarczający. Warto pomagać ssając (strzykawką lub specjalnym przyrządem) od strony odpowietrznika.

Było tu - szukaj.

Po takiej robocie klamka mi nie dochodzi (choć jest pewna elastyczność, to nie tak jakbyś drewno podłożył pod spód)

Lenku - Pią 05 Cze, 2009

u mnie też była miękka a powietrze niby nie leciało, strzykawka z wężykiem i ponowne odpowietrzanie pomogło i teraz jest znowu twarda...
pili5 - Wto 08 Gru, 2009

Koledzy ja mam taki problem, a mianowicie:
Dziś wymieniałem płyn hamulcowy w przednim hamulcu, wszystko ładnie wymieniłem, odpowietrzyłem itp. a hamulec wcale nie działa :przestraszony: zdemontowałem zacisk, wyczyściłem i przesmarowałem tłoczki i te prowadnice i to samo :(

Pomóżcie bo nie wiem co robić....
Za odpowiedz z góry serdecznie dziękuje

Pozdrawiam
Maciek

Podkopnik - Wto 08 Gru, 2009

pili5 napisał/a:
a hamulec wcale nie działa


To znaczy ze żle odpowietrzyles uklad skoro nie działa ;)

Zasada jest taka:
Naciskasz klamke hamulca jednoczesnie w tym samym czasie drugą ręka odkrecasz odpowietrznik po maksymalnym docisnieciu klamki zakrecasz odpowietrznik i dopiero po jego zakreceniu odpuszczasz klamke hamulca. Cykl sie zamyka i zaczynasz od nowa.

W rzeczywistosci wyglada to bardzo szybko musisz dobrze zsynchronizowac ruchy tak aby np przy naciskaniu klami odpowietrznik nie byl wciaz zakrecony lub gdy docisniesz klamke hamulca aby był on zamkniety w tym samym momencie . W zadnym wypadku odpowietrznik nie moze byc otwarty gdy odpuszczasz klamke hamulca bo powietrze spowrotem wchodzi do układu.

Mam nadzieje ze w miare jasno to napisalem. :)

pili5 - Wto 08 Gru, 2009

Podkopnik,
Robiłem tak jak pisałeś, wcześniej tak smao odpowietrzałem tył i wszystko gra.
Z odpowietrznika leci już płyn hamulcowy a hamulce dalej nie działają....

Podkopnik - Wto 08 Gru, 2009

pili5 napisał/a:
Z odpowietrznika leci już płyn hamulcowy


Więc sprawdź swoje przewody hamulcowe czy nie ma gdzies rozszczelnienia... Jezeli nie ma to przepompuj ten płyn raz jeszcze dla pewności. Innej przyczyny nie moze byc!!!!
Jak naciskasz klamke hamulca to chwyc ręka za przewód i sprawdz czy czuć jak puchnie....
Nieraz jest tak ze nawet przez kilka naciśniec poleci sam płyn a pozniej znowu powietrze pamietaj o tym.

Tam gdzies musi byc powietrze :D Nic innego nie przychodzi mi do głowy...
Jak odpowietrzałes to mam nadzieje ze cały czas pilnowales stanu płynu w zbiorniczku???

cosinus - Wto 08 Gru, 2009

Przedni przewód leci mocno w dół (wbrew naturalnemu ruchowi powietrza).
Bez ssania od strony odpowietrznika może być ciężko (choć płyn pozornie idzie).

pili5 - Wto 08 Gru, 2009

cosinus,
Czyli wziąść strzykawke z wężykiem i podłączyć pod odpowietrznik i zassysać??

kysa275 - Wto 08 Gru, 2009

Spróbuj kilka razy popuścić przewód przy pompie przy wciśniętej klamce, a pózniej tak jak podkopnik napisał, ja też tak miałem jak zmieniałem na przewód stalowy.
pili5 - Wto 08 Gru, 2009

dobra sprawa załatwiona :) strzykawka pomogła :)
tylko jeszcze jeden problem się "zrobił":
przy gwałtownym wciśnięciu klamki słychać jak płyn przepływa, ale nigdzie nie widać żeby ciekł ani nic... jest to normalne?(wczesniej tego nie zauważyłem)

Irek - Czw 10 Gru, 2009

Przedni hamulec w gs'ach jest dość upierdliwy, mamy długie przewody. Ja sam się męczyłem z 2 godziny gdy zmieniałem przewody na oplot. Tak samo jak Ty strzykawa dopiero pomogła..
A zanim jej użyłem przepompowałem z 5 czy 6 zbiorniczków i nic.

Miden - Czw 29 Kwi, 2010

Czy warto wziąć płyn hamulcowy DOT 4 czy 5.1, bo cenowo są bardzo podobne

Oraz na przód i tył pół litra powinno starczyć czy kupić litr?


Ogólnie od wiosny hamulce pracują o wiele gorzej niż w ubiegłym sezonie, klocki są jeszcze znośne , zacisk też wydaje się - pracuje "dobrze" więc stawiam na płyn i pewnie warto go wymienić (tym bardziej, że to wcale nie aż taki duży wydatek)

marcin s. - Pią 30 Kwi, 2010

0,5 l spokojnie wystarczy, zostanie Ci jeszcze na następny rok. Co do wymiany to tak czy siak trzeba go wymieniać co sezon bo płyn jest higroskopijny i traci swoje właściwości.

Co do wyboru 4 vs 5.1 to pozostałbym przy 4 tak jak masz napisane na "wieczku" od zbiorniczka.

cosinus - Pią 30 Kwi, 2010

Miden napisał/a:

Ogólnie od wiosny hamulce pracują o wiele gorzej niż w ubiegłym sezonie, klocki są jeszcze znośne , zacisk też wydaje się - pracuje "dobrze" więc stawiam na płyn i pewnie warto go wymienić (tym bardziej, że to wcale nie aż taki duży wydatek)


Poprzednią wiosnę tak miałem. Przywierające tłoczki, rozruszanie, zapowietrzenie, ale płyn tez Suzi dostała. Tej wiosny ok, hamuje i odbija prawidłowo.

Płyn DOT 5.1 to coś zupełnie innego, nie należy go dawać jak producent nie zaleca.

Special - Sob 08 Maj, 2010

co powiecie na to ze mam zregenerowany caly zacisk , stalowy oplot hella odpowietrzone strzykawka i nadal klamka miekka ze mozna do manetki na 1 dotknac?
Breżniew - Sob 08 Maj, 2010

Za słabo odpowietrzyłeś układ.
Special - Nie 09 Maj, 2010

Breżniew napisał/a:
Za słabo odpowietrzyłeś układ.


uklad byl odpowietrzany poprzez pompowanie 5 razy i poprzez strzykawke tez jakies 5 razy powietrza nie nie widac a nadal nie jest dobrze :(

yasko - Pią 21 Maj, 2010

Dzień po wymianie przedniej opony, wymianie płynu i przewodu na przewód w oplocie powił się znaczny opór na klamce. Przy lekkim naciśnięciu hamuje ładnie, potem napotykam duży opór i jak go przełamię następuje gwałtowne hamowanie.
Rozkręciłem mocowanie klamki, przeczyściłem, nasmarowałem ale problem pozostał.
Najgorzej jest jak jadę z pasażerem i delikatne hamowanie jest za słabe do wytracenia prędkości.

Special - Sob 05 Cze, 2010

zmieniona tarcza hamulcowa , zmienione klocki, zestaw naprawczy zacisku z tloczkami , zestaw naprawczy pompy hamulcowej , stalowy oplot hella , odpowietrzane przez pompowanie i strzykawke i nadal lipa.
Hamulec strasznie zabowaty.
Czy istnieje mozliwosc zalozenia odwrotnie przewodu oczywiscie nie koncem od zacisku do pompy tylko chodzi mi o samo przykrecenie do pompy bo mozna w dwie strony zalozyc?
oczko przewodu przez ktore przekladamy srobe z podkladkimi ma rowek i otworek ale nie na srodku tylko bardziej na jedna strone i teraz pytanie czy dac ten rowek blizej pompy czy dalej?

Breżniew - Pon 07 Cze, 2010

Ważne by płyn miał swobodny przepływ więc ustawienie końcówek nie gra roli.
Niestety aby dobrze odpowietrzyć układ często same pompowanie nie wystarcza. Wtedy pomocne jest odpowietrzenie za pomocą pompy podciśnieniowej i dodatkowego zbiorniczka. Ja do tego celu wykorzystałem stara sprężarkę od lodówki i przezroczysty, hermetyczny zbiorniczek ok 1l. W pokrywce zbiorniczka umieszczone są dwie uszczelnione rurki miedziane jako wlot i wylot. Jedna rurka podłączona jest gumowym wężykiem z odpowietrznikiem hamulca, a druga z króćcem ssącym sprężarki. Po uzyskaniu podciśnienia w zbiorniczku wystarczy poluzować odpowietrznik by płyn i ewentualne powietrze zostały zassane do zbiorniczka. Naturalnie trzeba pilnować i dolewac płynu do zbiorniczka pompy hamulcowej. taki system pozwala na bezproblemowa wymianę płynu hamulcowego we wszystkich hamulcach moto i samochodowych. Stary płyn jest odessany do do zbiorniczka i jednocześnie dolewany nowy. Jak do zbiorniczka zaczyna płynąc czysty płyn wystarczy zakręcić odpowietrznik i gotowe. W sprzętach , gdzie jest sprzęgło z siłownikiem hydraulicznym jest wprost nieocenione.

Special - Pon 07 Cze, 2010

zamiast popmy uzylwm strzykawki 100 ml wiec duza robie to tak jak Ty z pompa ,leci plyn bez powietrza a nadal jest zaba:(
tryblonika - Wto 21 Sie, 2012
Temat postu: Hamulec zbyt gwaltownie działa
Witam!
Mam spory problemik z przednim hamulcem.
Moto zaliczyło mi małą glebę garażową - niestety zgięłam klamkę. Hamulec trochę źle zaczął działać, ale myślałam, że to kwestia klamki. Klamka wymieniona a hamulec działa coraz gorzej. Jest bardzo twardy i działa zero-jedynkowo. Wcisnę go lekko a on blokuje mi koło. Raczej to nie jest zapowietrzenie, bo przecież wtedy by źle działał (sprężając powietrze w układzie, a nie płyn). To jest świeża sprawa i jeszcze nic nie zrobiłam z tym. Chcę się tylko dowiedzieć, czy moje obawy są słuszne, że to pompa uszkodzona?
Ewentualnie może dostały się jakieś brudy i blokują tłoczek, który się nie cofa całkiem?
Może dokładne czyszczenie pompy pomoże?
Pytam, bo może ktoś miał podobny problem.
Przez to nie mogę polatać, bo jeszcze się wytnę przez ten hamulec :(

kysa275 - Wto 21 Sie, 2012

Zobacz stan klocków hamulcowych, bo jak będą się kończyć to działają zero- jedynkowo.
tryblonika - Wto 21 Sie, 2012

Klocki właśnie są OK :(
kysa275 - Wto 21 Sie, 2012

To spróbuj psiknąć wd40 lub daj kilka kropel oleju na sworzeń na którym klamka jest mocowana, bo może się trochę zapiekł.
tryblonika - Wto 21 Sie, 2012

Próbowałam wielu rzeczy, akurat to nie wina klamki (ani sworznia). czuć opór tłoczka. Im bardziej ściskam tym mocniejszy. Poza tym zauważyłam, że chyba klocki lekko zaczęły trzymać tarczę bez wciskania klamki. Przy prowadzeniu to czuję.
Idę do garażu, sprawdzę ten tłoczek bo zauważyłam, że ta uszczelka przy popychaczu klamki (ta przy pompie) jest lekko pęknięta, więc może jakieś brudy nawpadały i tłoczek się cofać nie chce.
Oby, jak nie to czeka mnie wymiana pompy :(
....i co najmniej kilka dni bez jazdy zanim ją ściągnę!! :zalamany:

squarek - Wto 21 Sie, 2012
Temat postu: Re: Hamulec zbyt gwaltownie działa
tryblonika napisał/a:
Witam!
Klamka wymieniona a hamulec działa coraz gorzej. Jest bardzo twardy i działa zero-jedynkowo. Wcisnę go lekko a on blokuje mi koło.


Miałem podobny problem w swoim GSie. Po drobnej glebie złamałem końcówkę klamki hamulca, od razu kupiłem nową klamkę i pojawił się wyżej opisany problem. U mnie sprawcą była nie oryginalna klamka. Niby pasowała ale nie była idealnym odwzorowaniem oryginału, a przez to że była bez żadnej regulacji hamulec działał albo mocno albo wcale.

Zgaduję, że wymieniona klamka to najtańszy zamiennik?

tryblonika - Wto 21 Sie, 2012

Klamką to zamiennik, ale z regulacją. Na wszystkich ustawieniach jest to samo. ta pierwsza część z popychaczem jest ori.

Aż wstyd się przyznać ale nie zaglądałam od kupna do płynu hamulcowego bo kolorek ok i było go dużo. Dzisiaj płyn wymieniłam. Poprzedni właściciel chyba go zalał bo "błoto". Przemyłam dobrze pompę, wężyk.
Z nowym płynem teraz jest to samo co było. Nie zdążyłam tylko zajrzeć do tłoczków w zacisku. Może tam tkwi problem. Już się ściemniło a moto przed garażem robiłam, więc jutro ruszę z robotą.

Zastanawiam się też czy czasem to jednak nie jest pompa. gdy chciałam go później przepłukać pompa nie chciała zaciągac się ze zbiorniczka. Chciałam sprawdzić tłoczek ale Nie wiedziałam jak go wyjąć, po chwili jednak stwierdziłam, że przemyję to i spróbuję ze świeżym płynem, ponieważ uszczelka od strony popychacza ledwo się kupy trzyma. Jeśli bym ją zdjęła to koniec. Niestety nie widziałam nigdzie takiej do dokupienia, a dobrać coś podobnego nie było by łatwo.

Jeśli problem nie minie to jednak będę musiała jakoś ten tłoczek sprawdzić. Tu nasuwa się moje pytanie, czy wie ktoś jak ten tłoczek się wyciąga? On jest wkręcony, czy jak?

Szejku - Wto 21 Sie, 2012

A odpowietrzyłaś układ? :hyhy:
tryblonika - Wto 21 Sie, 2012

yyyy...nieee?
a to trzeba? :D


no nie rób se jaj ze mnie :rotfl:
po za tym jak by był zapowietrzony to by właśnie nie chciał działać hamulec bo by sprężało powietrze i zero efektu. U mnie hamulec działa, aż nadto. Od razu prawie blokuje koło

Szejku - Wto 21 Sie, 2012

http://img138.imageshack....427/pompkai.jpg

http://img832.imageshack....89/pompka1t.jpg

Nie robię sobie jaj, po prostu przeraża mnie to ,iż kobieta nie boi się smaru ... :hyhy:

Mam nadzieje ,że chociaż trochę pomogłem ;)

tryblonika - Wto 21 Sie, 2012

ŁO! I TO JAK!

Już wiem co i jak z tym tłoczkiem :rotfl:

jeszcze pytanko, czy da radę gdzieś dostać sam uszczelniacz tłoczka? Cały tłoczek?
Czy to może nieopłacalne i lepiej nową pompę kupić?

kysa275 - Sro 22 Sie, 2012

http://www.larsson.pl/ind...MQ==&bid=109853
tryblonika - Sro 22 Sie, 2012

łooo
dzięki za pomoc :P
Tak czułam - jak już to nową pompę kupię :P

kempes - Sro 22 Sie, 2012

W przypadku hamulców ja bym był za regeneracją starej pompy. Skąd wiesz, że "nowa" nie rozsypie się za jakiś czas w najmniej odpowiednim momencie? Wiem, że regeneracja wyjdzie drożej, ale wg. mnie warto.
tryblonika - Sro 22 Sie, 2012

wiem, wiem jakie to ryzyko :(

Na razie nie mam jeszcze pewności, czy to faktycznie pompa.
Ciężko mi było wyczyścić dobrze tłoczek bez rozbierania. Spróbuję dzisiaj pompę jeszcze namoczyć i lepiej wyczyścić. Na zdjęciach podesłanych przez kolegów z forum zobaczyłam, że ten tłoczek ma spiralę. Możliwe, że jest mocno zabrudzona i płyn nie cofa się do zbiorniczka.

Zobaczę co wyjdzie. Jak nie to zajrzę jeszcze do zacisku.

Coś jednak czuję, że czekają mnie zakupy

KATANA - Sro 22 Sie, 2012

Aby dokładnie wyczyścić pompę hamulca, trzeba ją rozebrać na czynniki pierwsze. Dodatkowo możesz wtedy, wymienić wątpliwe elementy na nowe. Jakiekolwiek wżery na cylinderku tłoczka, lub samym tłoczku, kwalifikują te elementy do wymiany. Wiadomo że przy tej operacji, trzeba wymienić o-ringi na nowe (zestaw naprawczy). Taki mały zabieg sprawi, że pompa będzie w 100% sprawna. Jeśli to nie pomorze, to przyczyny szukamy dalej, przewodem, aż do zacisku hamulca.

PS. To regeneracja pompy hamulcowej jest droższa od nowej kpl. org. :zdziwko: ?, bo nie mówimy chyba tutaj o zamiennikach, typu madeinchina, prawda? ;)
PS.Sprawdziłem....nowa pompa org. JAPAN- 199$, więc próba regeneracji wyjdzie chyba jednak taniej ;)

tryblonika - Sro 22 Sie, 2012

nowa pompa ori nie wchodzi w grę. Jedynie używka (co jest ryzykiem)
Zestaw naprawczy jak kupujesz za 100zł to też przeciez zamienniki (widział ktoś gdzieś ori komplet? )

Więc, czy kupisz nową pompę zamiennik czy nowy zestaw naprawczy - zamiennik, to na jedno chyba wyjdzie ;)

Jak wyciągnę tłoczek do czyszczenia to już go nie wsadzę, bo uszczelniacz w kiepskim stanie i raczej już go nie założę. Ciężko by było coś dobrać na to :|

KATANA - Sro 22 Sie, 2012

Piston cup set nr. 59600-04810, ASO- niewiele droższy, od podanego zamiennika w larssonie, więc wybór należy do Ciebie. :)
tryblonika - Czw 23 Sie, 2012

Pompę rozebrałam na czynniki pierwsze. Porządnie wyczyściłam i złożyłam do kupy. Działa dobrze.
Rozebrałam zacisk. Tłoczki zasyfione, uszczelki powyłaziły, są rozciągnięte.
Wymieniał ktoś moze te uszczelki? Chodzi mi o te pierwsze - chroniące przed brudem (nie te trzymające płyn).
Widziałam zestawy naprawcze do zacisku po 100zł, jednak to przesada :zdziwko: . Za 4 uszczelki stówę kasować.
Ktoś może dobierał jakieś inne uszczelki tam? Nie są to aż tak ważne uszczelki jak te trzymajace płyn. Jeśli inne dobiorę to częściej będę musiała po prostu zaglądać do tłoczków i je czyścić, żeby się nie zapiekły.

Jeśli nic nie wymyślę będę musiała kupić ten zestaw, lub nowy zacisk. :zdegustowany:

kempes - Czw 23 Sie, 2012

Coś mi się kojarzy, że na forum już ktoś próbował uszczelki przeciwkurzowe zamieniać na coś tańszego, ale nie wiem z jakim skutkiem. Musiałabyś przeszukać podobne tematy. Ja w GS'ie wymieniałem te usczelki, ale jeden tłoczek był tak zapieczony, że musiałem kupić cały zestaw.
tryblonika - Czw 23 Sie, 2012

Podjadę jutro do sklepu, może dobiorę jakieś o-ringi na razie. Nasz jeden kolega forumowy wspomniał, że taką podmianę zrobił.
Będę zaglądać do tłoczków co jakiś czas po prostu.


kempes napisał/a:
Ja w GS'ie wymieniałem te usczelki


zmieniałeś na o-ringi?

kempes - Czw 23 Sie, 2012

Nie, kupiłem ten zestaw z Larssona. Stówka to sporo jak za kilka uszczelek, ale w sprawach hamulców nie lubię oszczędzać. Po wyczyszczeniu z brudu tłoczków i zacisku w środku (zwłaszcza rowki pod te uszczelki mocno się brudzą), przesmarowaniu tłoczków specjalnym smarem i założeniu nowych uszczelek zacisk pracował jak nówka :) .
tryblonika - Pią 24 Sie, 2012

Masz rację. Gdyby poszły mi te drugie uszczelki to bym się nawet nie zastanawiała. Jednak te przeciwkurzowe i 100 :P To boli trochę.
Złożę to na razie bez tych uszczelek przeciwkurzowych i sprawdzę czy wyczyszczenie tych tłoczków coś pomogło. Jeśli tak to zdecyduję, czy kupię zacisk czy ten zestaw naprawczy.
Jeśli problem nie minie chyba pokuszę się o nowy przewód.

jacek - Wto 28 Sie, 2012

jeśli tylko przeciwkurzowe to zrób tak jak ja dzisiaj, poszedłem do sklepu z odkręconym zaciskiem i 2 tłoczkami zeby dobrali mi oringi które nie bedą stawiały oporu przy wsuwaniu tłoczków a bedą uszczelniać, musisz do tego wyciagąć właściwe uszczelniacze i potestować to w sklepie
DSRTEagle - Pią 31 Sie, 2012

Ja ze swoja pomka sie poddaje - po zalozeniu zestawu naprawczego nie dosc ze nie bylo lepiej, to jeszcze zaczela cieknac. Teraz odebralem ja z regeneracji to tez nic nie dalo, bo jak sie klamka chowala tak dalej sie chowa. I teraz pytanie: czy do rocznika '93 pasuje pompa duzo nowsza, np. 2004 albo 2007?
sezrg - Pią 31 Sie, 2012

Ja mam w rf 600 identyczna pompe i bandit ma tez taka sama z tego co kojarze.
I kolego proszę nie używać wulgarnych słów , wiem ze jesteś sfrustrowany ale regulamin obiwiązuje.

DSRTEagle - Pią 31 Sie, 2012

Nie uznalbym "g..." za specjalnie wulgarne, ale ok ;) Jeszcze przyszla mi do glowy jedna rzecz - mianowicie srubki mocujace przewod do pompy z odpowietrznikiem, mial ktos z tym stycznosc?
sezrg - Pią 31 Sie, 2012

DSRTEagle napisał/a:
srubki mocujace przewod do pompy z odpowietrznikiem, mial ktos z tym stycznosc?

z tego co kojarz to odpowietrznik tyko jest na zacisku

Piotras_5 - Pią 31 Sie, 2012

Aktualnie temat hebli mam dosyć mocno naświetlony i też pierwsze czytam o czymś takim...
DSRTEagle - Sob 01 Wrz, 2012

Standardowo tak, ale znajomy mi powiedzial ze w jego hayabusie nie dalo sie do konca pompy odpowietrznyc popuszczajac przewod i kupil cos takiego :
http://www.merlinmotorspo...gel/g-bn775.jpg
Mowil ze u niego pomoglo, wiec szukam opinii czy ktos to stosowal w gs500

EDIT:
Jeszcze co do kupna uzywanej pompy, to na allegro wisi tego troche :
http://allegro.pl/suzuki-...2542077764.html
http://allegro.pl/pompa-h...2592502265.html
http://allegro.pl/suzuki-...2568715431.html
http://allegro.pl/pompa-h...2545886356.html

Jak myślicie, te z bandytow beda pasowac? Jesli te 2 z gs500 to sa z eFek, to co wtedy z montazem lusterka?

Szejku - Sob 01 Wrz, 2012

O lusterko się nie martw bo eFka ma normalne mocowanie jak naked więc spokojnie wkręcisz tam lusterko. Bardziej martwił bym się o stan takiej używanej pompy.

Co do tego "Odpowietrznika" to dokładnie taki sam masz przy tłoczku ;) .

DSRTEagle - Sob 01 Wrz, 2012

Tylko ze ten odpowietrznik na dole jest do odpowietrzenia zacisku i przewodu - jak sucha pompe zalewasz plynem to najlepiej sie odpowietrza u gory popuszczajac mocowanie przewodu albo przy uzyciu owej srubki, z tym ze ponoć ze srubka ma byc lepiej

EDIT: Obdzwonilem tych gosci z pompkami i zaden z nich mi nie byl w stanie powiedziec czy pompa z z 2004/2007 pasuje do '93 :/ Co wy o tym myslicie?

sezrg - Sob 01 Wrz, 2012

DSRTEagle napisał/a:
Tylko ze ten odpowietrznik na dole jest do odpowietrzenia zacisku i przewodu


jakby tak było to wszystkie motocykle i samochody miały by powietrze w pompie hamulcowej.

zalewając nową pompę płynem nie zakładasz gumki uszczelniającej ani nie przykręcasz pokrywki tylko nalewasz do pełna i kontrolując stan płynu w zbiorniczku odpowietrzasz odpowietrznikiem na zacisku. I jeśli masz przewody dobrze poskręcane i wszystko jest szczelne to nie ma możliwości aby był zapowietrzony układ hamulcowy. pamiętaj że Na każdą śrubę którą przykręcasz wężyk przychodzą 2 podkładki miedziane.

DSRTEagle - Sob 01 Wrz, 2012

Dlatego napisalem ze "najlepiej" jest odpowietrzac u gory - jak odpowietrzysz na dole po zalaniu nowej pompy w zdecydowanej wiekszosci przypadkow powinno wystarczyc, a co do miedzianych uszczelek, to dopasowuja sie dopiero jak dokrecisz przewod juz "na stale". Wracajac do meritum mojego problemu - jak to jest ze spasowaniem tych pomp z gs500f 2004/2007 do mojego '93?
sezrg - Pią 14 Cze, 2013

DSRTEagle napisał/a:
a co do miedzianych uszczelek, to dopasowuja sie dopiero jak dokrecisz przewod juz "na stale".


a co ty chcesz je przykrecić tymczasowo albo wstepnie /?? :hyhy:


jak to jest ze spasowaniem tych pomp z gs500f 2004/2007 do mojego '93?

niestety jest tylko jedna różnica między pompą z 93 a z rocznika 2004/2007
Różnica to rok produkcji i nic wiecej

misiorek - Pią 14 Cze, 2013

hah, widzę, że odkopałeś temat, żeby komuś dogadać? haha
Nozownik - Pią 14 Cze, 2013

Refleks na 100% :D
sezrg - Pią 14 Cze, 2013

misiorek napisał/a:
hah, widzę, że odkopałeś temat, żeby komuś dogadać? haha


nie no co ty :wstyd: :(

Nozownik napisał/a:
Refleks na 100% :D


szachisty :P

koniec offtopu bo :krzeslem:

tmi - Pią 14 Cze, 2013

sezrg napisał/a:
niestety jest tylko jedna różnica między pompą z 93 a z rocznika 2004/2007
Różnica to rok produkcji i nic wiecej

Do roku 2001 producentem była firma Nissin, od roku 2001 firma AJP. To nie są identyczne pompki.

sezrg - Pią 14 Cze, 2013

tmi napisał/a:
To nie są identyczne pompki.


ale pasują bez zadnych problemów

misiorek - Sob 15 Cze, 2013

więc jakaś inna różnica jeszcze jest :rotfl:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group