|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Ogólnie o Gs 500 - Wibracje
zachary - Czw 16 Kwi, 2009 Temat postu: Wibracje Mam pytanko, może głupie ale to moje pierwsze moto
Powyzej 4-4,5 tys obrotow czuć wyraźnie wibracje. Takie drobne, niczym mrowienie ale czuć i jakoś szczególnie komfortowe to nie jest
Przenoszą się na lewy podnóżek (nie wiem czemu akurat na lewym to czuje), jeśli objąć kolanami bak paliwa również czuć wyraźnie.
Na postoju gdy na chwile przygazowalem tak do okolo 6 tys również to samo.
To normalne w dwucylindrowych motocyklach i taki ich urok czy też powinienem na coś zwrócić uwagę?
Leon84 - Czw 16 Kwi, 2009
Pomimo tego,że w silniku zastosowane balanser to wibracje / mrowienie podczas jazdy w niektórych partiach obrotów to normalka. U mnie jest śmiesznie bo tak od ok. 5 do 6 tys.obr zbiornik wpada w mrowienie ....wibrator jak się patrzy. Panie powinny być zadowolone Mnie to nie do końca odpowiada
zachary - Czw 16 Kwi, 2009
No właśnie ja również bym wolał by np zasysało niż wibrowało a zaciekawiło mnie to gdyż ostatnimi dniami zrobilem kilkaset kilometrów G250 i nic podobnego nie czułem.
majkelmu - Czw 16 Kwi, 2009
u mnie czegoś takiego nie zauważyłem, albo taki nieczuły jestem Dobrze, że nie skacze jak maluch przy odpalaniu
midd - Czw 16 Kwi, 2009
to raczej normalne, mój gsik też wibrował zresztą kawa er6 (dwa cylindry) też wibruje
ale nie odczuwałem tego nigdy jako uciążliwość. Być może nasilone(uciążliwe) wibrowanie u Ciebie jest oznaką że coś się dzieje niedobrego w silniku, warto sprawdzić
zachary - Czw 16 Kwi, 2009
No właśnie nie bardzo wiem co sprawdzić
Poza tym czuć to tylko na lewym podnóżku i baku, przynajmniej tak mi się wydaje.
Leon84 - Pią 17 Kwi, 2009
Cytat: | No właśnie nie bardzo wiem co sprawdzić |
A nic Jeźdźij i nie zawracaj sobie tym głowy.
swistaq - Pon 29 Mar, 2010
A czy wibracje w zakresie 5 do około 8 tysięcy rzędu takiego że w lusterkach nic nie widzę bo tak wszystko drga to norma czy trzeba z tym gdzieś lecieć ?
tmi - Wto 30 Mar, 2010
W GS'ie największe wibracje są pomiędzy ok. 4200 a 4700 RPM, skąd wiem?, bo mam zamontowaną szybke i właśnie w tym zakresie wpadała ona w wibracje i hałasowała (poniżej i powyżej nie), dopiero ją lepiej zamontowałem (na gumach) i jest cicho, ale unikam już tych obrotów bo jednak po pewnym czasie zaczyna się to odczuwać fizycznie.
Domin46 - Wto 30 Mar, 2010
tmi napisał/a: | W GS'ie największe wibracje są pomiędzy ok. 4200 a 4700 RPM, skąd wiem?, bo mam zamontowaną szybke i właśnie w tym zakresie wpadała ona w wibracje i hałasowała (poniżej i powyżej nie), dopiero ją lepiej zamontowałem (na gumach) i jest cicho, ale unikam już tych obrotów bo jednak po pewnym czasie zaczyna się to odczuwać fizycznie. |
U mnie tak samo 4tys-5 tys największe wibracje. Przy 5tysi wyżej silnik chodzi dużo ciszej.
Pozdrawiam!
pubuss - Wto 30 Mar, 2010
swistaq napisał/a: | A czy wibracje w zakresie 5 do około 8 tysięcy rzędu takiego że w lusterkach nic nie widzę bo tak wszystko drga to norma czy trzeba z tym gdzieś lecieć ? |
Ja też tak mam, dokładnie w tym zakresie, też mam F-kę, widocznie to normalne, nie ma się czym przejmować
vinyl - Wto 30 Mar, 2010
tmi - to że ci szybka wibruje przy 4200-4700 nie znaczy ze w tym zakresie GS najbardziej wibruje. Jest coś takiego jak współczynnik rezonansu, każde ciało przy innej częstotliwości wpada w wibracje.
tmi - Wto 30 Mar, 2010
Możliwe, tak sobie tylko luźnie wywnioskowałem, tak czy siak to mając półwieczną konstrukcje nie ma co narzekać, ten typ wibruje i już. Na pocieszenie można dodać, że niektóre nowoczesne silniki też tak mają
Bajaos - Wto 30 Mar, 2010
No tak, ale mi tak pomiędzy 4 a 6 tyś wibruje dość nieprzyjemnie ale jak podkręce wyżej to znika Nie to coby jakoś strasznie ale przy dłuższym śmiganiu jednak to wkurza.
vinyl - Wto 30 Mar, 2010
tmi napisał/a: | Możliwe, tak sobie tylko luźnie wywnioskowałem, tak czy siak to mając półwieczną konstrukcje nie ma co narzekać, ten typ wibruje i już. Na pocieszenie można dodać, że niektóre nowoczesne silniki też tak mają |
Noo jasne że tak ! Są wibracje w pewnym przedziale, ale jak się podkręci wyżej to ustają, pozatym nie są jakieś niewiadomo jak uciążliwe
gontar - Wto 30 Mar, 2010
Mi w czasem w trasie prawa dłoń drętwieje od wibracji na kierownicy . Ale to dopiero po 2-3h na moto, więc na codzień wibracje mi nie przeszkadzają.
swistaq - Wto 30 Mar, 2010
W takim razie czuję się znacznie spokojniej, już myślałem że coś jest ostro nie tak
Bajaos - Nie 09 Maj, 2010
NHo tak. Pisałem wcześniej ze niby wibry są spoko ale jednak. Otóż zaczynają się tak kolo 4,5 tyś a kończa dopiero na 7 albo 8. Takie wibracje mnie wkurzają bo w sumie śmigam w tym zakresie właśnie, koło 5, 6 tyś. Chyba ze wy śmigacie jakoś tak do 4 tyś a nie od 4 tyś ale to trochę moto muli...
Rudolf2xw - Nie 09 Maj, 2010
Bajaos może sprawdź mocowania silnika czy się gdzieś nie poluzowały śruby albo jakoś nie wyrobiły od drgań czy nie pękły mocowania itp.
metalbeast - Nie 09 Maj, 2010
Nie wiem czy odpowiem na jakieś pytania, ale może napiszę jak to wygląda obecnie i wyglądało przed zmianą kierownicy.
Zanim zmieniłem kierownicę na turystyczną miałem podobne problemy z drętwiejącymi nadgarstkami i strzykaniem w barku, wręcz rwaniem Zdarzało się czasem po 100km, czasem po 50ciu. Bardzo uciążliwe.
Mój GS tak jak i wasze wibruje sobie delikatnie w przedziale powyżej 5tyś, ale granica ta nie jest jakaś mocno zauważalna. Przy jezdzie z plecakiem wibracje dawały mi się lekko we znaki przy 8tyś obr. ale wszystko w granicach normy. Wiadomo, to nie gładki 4-ro cylindrowiec, ale spróbujcie pojezdzić czymś co ma 1 cylinder, byle po asfalcie, bo w terenie wibracje to najmniejszy problem, wtedy zobaczycie co to wibracje
Przejezdziłem na łamanej kierownicy 2 sezony, szczęśliwie lecz z dokuczającymi bólami nadgarstków... Myślałem że to kwestia przyzwyczajenia.
W tym sezonie wrzuciłem kierę turystyczną. Pozycja drastycznie uległa zmianie i nagle okazało się że 200km traska nie stanowi problemu! Rwanie w barku się zmniejszyło, na tyle, że wystarczy poruszać ręką, a nadgarstki przestały całkiem boleć i żadne mrowienie się nie pojawia.
Wyprostowane plecy i proste ręce na lekko ugiętych łokciach to jest pozycja jaką najbardziej lubię i kąty tej kierwnicy też są bardzo naturalne, w przeciwieństwie do siekierek
Natomiast wibracie jak były tak są nadal i będą. To nie samochód.
karo - Wto 07 Cze, 2011 Temat postu: Pomocy!!! Problem z wibracjami z lewej strony. Witam! Jestem świerzym forumowiczem i posiadaczem GS 500 FIVE STARS z 1995 roku. Problem z moto polega na tym, że od niedawna pojawiły się wibracje z lewej strony (mocno odczuwalne na podnóżku). Nie mam pojęcia co się stało, prędzej nie miałem takiego problemu. Bardzo proszę o pomoc ponieważ jest to naprawdę uciążliwe podczas jazdy, zwłaszcza gdy obroty prekroczą 5 tyś.
ascobra - Wto 07 Cze, 2011
No to u mnie normalne raczej I tez mam FS / od 5k mozna odczuc wibracje silnika.
Moze po prostu wczesniej nie zwracales na to uwagi zbytnio
Krzycho - Wto 07 Cze, 2011
Jak dla mnie to te wibracje są od zwijanego przez tylne koło asfaltu
Piotras_5 - Wto 07 Cze, 2011
Chłopaki, kolega ma na serio problem, a Wy sobie jaja robicie, ehh.
Jeżeli uważasz, że to tylko z lewej strony to sprawdź, czy nic się nie obluzowało. Jeśli nie jesteś dobry w mechanice, poproś kumpla jakiegoś, który też śmiga na moto (bo Ty możesz mieć subiektywne zdanie). Jeżeli faktycznie coś jest źle, to podskocz do mechanika, bo tak to ciężko powiedzieć co to może być...
Krzycho - Wto 07 Cze, 2011
mógł nie zwracać uwagi na to, a teraz bardziej to na psychę siada i się wkręca sam jeszcze bardziej. Ja tak miałem z gazem po odpuszczeniu wydawało mi się, że nie schodzi tak jak powinien, ale przejechałem się GSem kumpla i tak samo i już jest dobrze
Piotras_5 - Wto 07 Cze, 2011
Dlatego napisałem, poprosić kumpla jakiegoś, jak obaj będziecie mieli takie odczucia to wtedy wiedz.... Że coś się dzieję
karo - Wto 07 Cze, 2011
Wcześniej było wszystko ok. Wibracje były odczuwalne rownomiernie z prawej i lewej strony, z tym że było to znośne, teraz już tak nie jest. Po nawet chwilowej jeżdzie na obrotach powyżej 5 tys czuję straszny dyskomfort, wibracje są odczuwalne nawet na lewym podnóżku pasażera. Mocowania wszystkie posprawdzałem i jest ok. Myśle że może wina leży po stronie jakiegoś luzu w silniku pod lewą obudową??? Ale to tylko moje domysły
Vardoger - Sob 30 Cze, 2012 Temat postu: Wibracje - Mrowienie na lewym podnóżku.....
zachary napisał/a: |
Powyzej 4-4,5 tys obrotow czuć wyraźnie wibracje. Takie drobne, niczym mrowienie ale czuć i jakoś szczególnie komfortowe to nie jest
Przenoszą się na lewy podnóżek (nie wiem czemu akurat na lewym to czuje), jeśli objąć kolanami bak paliwa również czuć wyraźnie. |
Witam
Odświeżę temat, gdyż doświadczam tych samych bardzo swoistych atrakcji, intensywne mrowienie / drżenie ale tylko na lewym podnóżku, jestem świerzakiem na GS i nie wiem co o tym myśleć, nieźle kuje w podeszwę buta mimo że amplituda jest bardzo małą to intensywność mocna - a ja mam łaskotki, GS jest w bardzo dobrym stanie z 2004, kupione tydzień temu od starszej pani co zrobiła w ostatnie 4 lata zaledwie 440 miles (około 600km) (udokumentowane), z całkowitym przebiegiem 6000km , wszystko podokręcane, innych intensywnych nietypowych wibracji poza typowymi brak, stąd pytanie do kolegi "Zachary", czy problem został zdiagnozowany - rozwiązany?
Pozdr
muminek - Sob 30 Cze, 2012
nie jestem pewien ale chyba tez to zauwazylem, na lewym podnozku. moze pare razy. ale jakos straszne to nie bylo - choc zauwazalne.
grzesiekyogi - Sob 16 Mar, 2013
Witam,
Sorry, że odgrzewam, ale mało widzę tu konkretów. Sam walczyłem z wibracjami, dlatego napiszę co wiem.
1) Wibracje w GS to norma ale:
- powinny być w przedziale 4 do 6 tys
- zakres nie powinien przekraczać 1 tys (czyli np. 4,5 do 5,5 tys).
- jak czujesz mrówki w jakiejkolwiek części ciała do jest duże prawdopodobeństwo, że moto już wibruje zbyt mocno.
Możliwe przyczyny:
1) Ciężarki kierownicy. Teraz mamy pełno pseudo tuningowców, którzy uważają, że jak ma niebieskie ciężarki to ich moto jest lepsze niż reszta. G-no prawda. Wymieniając ciężarki należy zwrócić uwagę na ich masę oraz sposób mocowania. Tania chińszczyzna to zwykle aluminiowe, anodowane lekkie! ciężarki, które może i ładnie wyglądają, ale nie spełniają swojej funkcji - nie zmniejszają odczuwalnych wibracji na kierownicy (ze względu na niską masę). Oryginalne, ciężkie są najlepsze. Należy sprawdzić czy są dobrze (czytaj trwale) zamocowane na wkładkach gumowych.
2) Mocowanie silnika. Sprawa również prozaiczna, ale jakże ważna. Brak jednego z mocowań lub dokręcenie z niewłaściwym momentem również może być przyczyną (o czym sam się przekonałem). Po dokręceniu właściwym momentem tzn. 60-72Nm wibracje wyraźnie się zmniejszyły. Już nie czuję mrowienia w prawej ręce. Przyczyną było błędne przykręcenie crash-padów. Pamiętać o dystansach na szpilkach silnika. To nie jest czysty metal. Nie przyglądałem się im, ale wiem na pewno, że pełnią funkcję zmniejszania wibracji. Zastępowaniem ich czymś innym jest nieporozumieniem.
3) Synchro gaźnika. Powiecie "co???" - a jednak. Tutaj podeprę się serwisówką haines pkt. 1.18. Warto tą czynność co jakiś czas zrobić najlepiej po sprawdzeniu/regulacji luzów zaworowych i czyszczeniu gaźnika.
4) Problemy z oponami/niewyważone koło - sprawa też prozaiczna, ale łatwo ją zdiagnozować. Wtedy wibracje zależą od prędkości nie natomiast od obrotów silnika. Odwiedź najbliższy serwis oponiarski.
5) Łożysko główki ramy. Da się sprawdzić, kręcąc kierownicą, szukając zacięć, przeskoków itp.
6) Zawieszenie, rama. Serwisówka wspomina o sprawdzaniu dokręcenia śrub ramy. Nie bać się klucza dynamometrycznego. Sprawa również prozaiczna.
7) Wałek balansera(wybite panewki/klin), wał korbowy(wybite panewki). To już jest hardcore oczywiście (z panewkami z tego co wiem to niewiele da się zrobić w japońskich motocyklach). Gruba robota jeżeli ktoś już się podejmuje.
Większość z tych rzeczy można sprawdzić/naprawić samemu. Mając "hend mejd" wakuometr za 20zł zrobicie też pkt.3 Tylko 7 to jest fest gruba sprawa - ale umówmy się, to oznacza praktycznie koniec silnika. Osobiście sprawdzam takie sprawy w kolejności: 1,2,4,5,6 - jak to nie pomoże to wtedy 3. Mojemu motorkowi takie postępowanie pomogło. Mam nadzieję, że i Wam się uda znaleźć przyczynę nadmiernych wibracji. Powodzenia.
uuki89 - Nie 28 Kwi, 2013
jak już odgrzane to mam małe pytanie, ile powinny ważyć ciężarki kierownicy które spełnią swoją funkcje i gdzie takie kupić? używki na allegro to wiadomo ale ciężko trafić
muminek - Nie 28 Kwi, 2013
ja myśle ze one są po prostu żeby chronić manetki przed uszkodzeniami, bo np ja nie odczuwalem wiekszej rozincy Z czy BEZ ciezarków. a nawet wiecej powiem - jezdzilem przez pewien czas tylko Z JEDNYM ciężarkiem bo drugi mi odpadł i zauwazylem dopiero jak mi kuzyn powiedzial
a na allegro jest pelno, ja kupilem w cenie okolo 30 zl bez wysylki (sklep miescil sie mieście obok (Szczecin))
uuki89 - Nie 28 Kwi, 2013
takie z allegro za 30zł to napewno mają znaczenie tylko estetyczne, ja szukam innych bo drętwieją mi troche ręce. Juz znalazłem temat którego nie mogłem odkopać i wszystko wiem
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=2038
Exodus - Nie 28 Kwi, 2013
Ja jakiś czas temu kupiłem takie ciężarki.. I faktycznie są dość ciężkie, więc raczej to nie tylko wrażenie estetyczne.. Podczas majówki w garażu będą zakładane..
uuki89 - Wto 30 Kwi, 2013
No te są ciężkie bo reszta z takich tanich po 50g waży. Zakupie je również.
Langus92 - Sro 01 Maj, 2013
Też dokupiłem takie, ponieważ jeden zgubiłem oryginalny. Są minimalnie lżejsza od org.
Exodus - Pią 03 Maj, 2013
Na kierownicy prezentują się one w taki sposób..
uuki89 - Pią 03 Maj, 2013
no i git, zamawiam
Piroman1981 - Sro 11 Mar, 2015
Mi w pewnym momencie GS tak masakrycznie zaczął wibrować że po przejechaniu około 30 km. d..a mi drętwiała. Po odetkaniu gaźników (zatkał się jeden dolot paliwa) i zrobieniu synchro moto przestało telepać. Syfu (głównie rdza) było tam od cholery bo stary bak więc zamontowałem sobie zapobiegawczo filterek paliwa
doom - Czw 23 Lip, 2015
Trochę odkopię Mam u siebie tak że czasami mi moto wibruje jak szalone że później jak zsiądę to dalej czuje te wibracje a czasami w ogóle... Tak np. dziś jak jechałem ekspresówką to wibrował a pod koniec jazdy chodził "płynnie" skąd to może się brać ?
urszula - Czw 23 Lip, 2015
no ja nie wiem czy kobiety powinny być zadowolone Przecież to nie sztuka nówka BMW gs tylko suzuki gs.Przesiądź się na jeden dzień na starą jawe Pana Zenka i dopiero zobaczysz wibracje
Read - Nie 26 Lip, 2015
Hehe dudnie dwusuwowego Twina czuć aż w sercu
|
|