.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Gaźnik

szymon16 - Pią 01 Lut, 2008
Temat postu: REGULACJA GAŹNIKA
Witam. Czy możecie mi powiedzieć ile kosztuje regulacja gaźnika w gs-ie ?? :D
michal_elwuo - Pią 01 Lut, 2008

gaźniki są dwa więc cena podwójna... w serwisie obok mnie liczą 50zł od gaźnika, ale gdzieś chyba była o tym mowa i cena tej usługi waha się 80zł-120zł... w tych granicach się powinno zmieścić ;)
Grzechu16 - Sob 02 Lut, 2008

przeglad regulacja 120 zl kolo mnie w Suzuce....
pootietang - Sob 02 Lut, 2008

Serwis gaźników: czyszczenie, regulacja, synchronizacja, ustawianie poziomów paliwa- silnik R2 120zł przynajmniej za tyle znalazłem w poznaniu w mojej okolicy i myślę że jest to dobra cena.
ascon20 - Sob 02 Lut, 2008

to tanio bo u mnie jest to 160zł!!!!!!!!!!
Yarccom - Sob 02 Lut, 2008

u nas tez to nromalna cena 100-120 zł
Grzechu16 - Sob 02 Lut, 2008

ktoś wie moze jak sie ustawia ze tak powiem DOMOWYMI SPOSOBAMI sklad mieszanki? bo wyczyscic sam sobie wyczyszcze, synchronizacje robi kolega za free tylko jeszcze ta mieszanka zostaje... czy to jest wieksza filozofia?
michal_elwuo - Sob 02 Lut, 2008

powiem tak.. właśnie skończyłem robić to w simsonie :D ustawiłem iglicę na 2towek (troszkę więcej powietrza) i śrubkę (mam tylko jedną ustawia balans paliwo/powietrze) na środek. Pośmigałem, rozgrzałem. PRzekręciłem 5obr w jedną, potem w drugą i zobaczyłem jak chodzi tak, a jak tak. Potem poprawki po jednym obrocie... i tak doszedłem do perfekcji :)

swoją drogą suię pochwalę, że nieźle mi wyszło. Zapłon idealnie 1,4mm przed górnym punktem(czujnik zegraowy) mieszanka idealnie.... z lekkiego bujnięcia z zawieszenia idzie na jedno :D a to tylko simson xD no i vmax ~90km/h =O

kikon18 - Sob 02 Lut, 2008

do łanczam sie do pytania, i którymi to się sróbkami reguluje ?? one sa od spdu z boku czy z góry ??
Breżniew - Sob 02 Lut, 2008

Panowie , jesli tego wcześniej nie robiliście to nie próbujcie bo łatwo jest rozstroić. wszystko na temat gaźników znajdziecie na forum . Jest nawet link do ksiązki http://www.megaupload.com/pl/?d=Z7XBTXR2 Romana Dmowskiego
WojtekR1978 - Sob 02 Lut, 2008

Ktoś już poruszał ten temat
http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?t=393
A te książki warto sobie pobrać, to naprawdę dobre pozycje.

WojtekR1978 - Sob 02 Lut, 2008

A tak przy okazji. Nie masz Breżniew może też linka do książki "Sam naprawiam motocykl" Michaela Pfeiffera?
Breżniew - Sob 02 Lut, 2008

niestety ale nie.
Jest tylko cos takiego w postaci prostego kursu.

http://www.dansmc.com/MC_repaircourse.htm

WojtekR1978 - Sob 02 Lut, 2008

No szczerze mówiąc wcześniej tylko zerknąłem że po angielsku i nie przejrzałem, a jednak jest trochę fotografii i rys. poglądowych, niezłe. Dzięki. A w sumie "Sam naprawiam.." znalazłem za 30 PLN to chyba sobie odżałuję i kupię, nie wypada w kółko okradać autorów :D
ascon20 - Wto 12 Lut, 2008

proponuję zapłacić i zlecić jakiemuś dobremu mechanikowi rególację czyszczenie i synchro lepiej nic samemu nie robić bez specjalistycznych przyżądów. Dla mnie nie istnieje rególacja bez użycia dymomierza no bo jak inaczej śrubką troczhę w lewo trochę w prawo ? na oko teraz lepiej pracuje silnik ? pewnych żeczy nie da się oszukać, tylko siebię. rególacja (pożadna) nie jest wcale prostym procesem.
Breżniew - Wto 12 Lut, 2008

Regulacje składu mieszankiw motocyklu nie zrobisz żadnym analizatorem spalin z prostego powodu. Każdy cylinder ma oddzielny gaźnik ale wylot jest wspólny. Z kąd zatem będziesz wiedział który gaźnik ma prawidłową regulację a który nie , skoro spaliny się mieszają i dadzą błędny wynik?
Skład mieszanki w silnikach motocyklowych w dobrych serwisach ustawia się za pomocą świec colortune. Dzięki temu , ze można obserwować na bieżąco kolor płomienia w cylindrze przy odpowiednich obrotach , mamy możność porównać go z tabela i odpowiednio skorygować. Poza tym bardzo dużo zależy od wiedzy i doświadczenia mechanika.

ascon20 - Wto 12 Lut, 2008

a teraz przykład jak ustawisz gażnik w samochodzie który ma nie 2 garki a np 6 ? i wspólny wydech i musi to być dobrze bo pojedziesz na przegląd diagnosta czujnik w wydech i lipa.
Breżniew - Wto 12 Lut, 2008

ascon20 napisał/a:
a teraz przykład jak ustawisz gażnik w samochodzie który ma nie 2 garki a np 6 ? i wspólny wydech i musi to być dobrze bo pojedziesz na przegląd diagnosta czujnik w wydech i lipa.


tak ale w tym wypadku możesz mieć dobry skład spalin z wydechu a skład mieszanki na poszczególnych cylindrach nie koniecznie. wynik nie będzie miarodajny.
W takim wypadku pomogą te swiece i/ lub pomiar temperatury spalin na kazdym cylindrze. Inaczej wygląda sprawa jesli kolektor wydechowy posiada specjalne korki umożliwiające wsadzenie sondy do każdego wydechu z osobna.
No i oczywiście pomiar na hamowni.

pootietang - Sro 02 Kwi, 2008
Temat postu: Gaźnik
Wsiadam na moto cały szczęsliwy że prognoza pogody nie sprawdziła się dzisiaj i jadę. po ok4 km moto stanęło :shock: pierwszy raz gs zawiódł! próbowałem odpalić ale nic z tego. zauważyłem że leci z gaźnika jak diabli jak kręcę. nie miałem wyjścia i jakoś udało mi się zgiąć przewód paliwowy żeby nie dostarczał paliwa i w końcu odpalił ale przewód musiał być zgięty żeby ograniczać paliwo. kilka razy musiałem puścić przewód w drodze do domu bo jedną ręką ciężko wszystko obsługiwać i sytuacja się powtarzała ale jakoś dojechałem. jakieś sugestie?? nie mam pojęcia o gaźnikach ale idę walczyć(obym nie zepsuł nic :?

zdjąłem bak i leci dokładnie stąd, tylko jaka przyczyna że ta paliwo leje że aż tam wylatuje

smoku - Sro 02 Kwi, 2008

mi wywalalo paliwo przez rurke odchdozaca zza gaznikow jakby gdy zablokowaly sie zawory iglicowe (czy jakos tak)- zalewalo gazniki, byly problemy z odpalaniem, utrata mocy podczas jazdy itp
Breżniew - Sro 02 Kwi, 2008

Cos podlazło pod zaworek iglicowy w którymś gaźniku lub masz uszkodzona membranę w kraniku podciśnieniowym.
Filtr w zbiorniku funkcjonuje?

pootietang - Sro 02 Kwi, 2008

zbiornik czysty. rozebrałem komorę pływakową, wywaliłem syf przedmuchałem kanaliki(są drożne) rozebrałem komorę podciśnieniową wszystko si (przepona, iglica, przepustnica OK) teraz paliwo nie wywala przy próbie odpalenia ale nie mogłem go uruchomić. musiałem troszkę ochłonąć bo już mnie kurw...ca brała więc wziąłem świece żeby je wypalić nad kuchenką.
Breżniew - Sro 02 Kwi, 2008

Sprawdź czy nie masz paliwa w oleju.
pootietang - Sro 02 Kwi, 2008

sprawdzałem, poziom, zapach i gęstość ok
pootietang - Sro 02 Kwi, 2008

odpaliłem :D paliwo już nie leci, coś musiało się tam zatkać że tak przelewał a syfu sporo było w komorze pływakowej. teraz tylko muszę dać na serwis gaźników bo nie wiem kiedy był robiony a nie regulowałem nigdy sam, poza tym nie mam vacuometrów.
Grzechu16 - Sro 02 Kwi, 2008

pootie szkoda ze blizej nie mamy do siebie bo byś miał regulacje za przysłowiowego browarka ^^
pootietang - Sro 02 Kwi, 2008

może kiedyś będzie jeszcze okazja chociaż na samego browarka się spotkać, chciałbym poznać człowieka który stworzył takie fajowe forum :D :D :D
Grzechu16 - Sro 02 Kwi, 2008

pootietang napisał/a:
może kiedyś będzie jeszcze okazja chociaż na samego browarka się spotkać, chciałbym poznać człowieka który stworzył takie fajowe forum :D :D :D

troszke off topic ale to ostatnia moja odp:) tez mysle ze sie uda spotkac xD z innymi GS riderami również. aaa gdzie Ty dokladnie mieszkasz bo coś pyrlandi mi nie chce na mapie znalezc :D
ps. tylko trochę mi głupio że admin taki młody a wy tacy "starzy doświadczeni wyjadacze" jesteście hehe :oops:

pootietang - Sro 02 Kwi, 2008

"STARY" to ja jestem tylko wiekiem bo motocyklista to jeszcze ze mnie żaden w sumie :/ pyrlandia=poznań
Si_Fu - Czw 25 Gru, 2008
Temat postu: Wartość podciśnienia w gażnikacha
Witam serdecznie
Przeszukałem forum i niestety nie znalazłem interesujacych mnie danych a mianowicie:
Jakia powinna być wartość podcisnienia w gaznikach (kg/cm2 lub w innych jednostkach).
Motorek z 98r.
Pozdrawiam

jacek - Sob 27 Gru, 2008

Niewazne jakie, byle w obu byly takie same :]
barteq - Sob 10 Sty, 2009
Temat postu: Spuszczanie paliwa z gaźników
Witam. Czytałem dużo o tym na forum, i ze schematu wywnioskowałem, że śruby służące do opuszczania paliwa znajdują się na zewnątrz gaźników. Tymczasem u mnie są takie śruby, ale skierowane do środka. Tak ma być czy mam gaźniki zamienione miejscami (jeśli jest to wogule możliwe)?
Breżniew - Sob 10 Sty, 2009

Masz zamienione pokrywy komór pływakowych a nie same gaźniki. Żaden problem przełożyć.
82przemek82 - Sro 14 Sty, 2009
Temat postu: Regulacja gaźnika
Witam mam takie pytanie szukalem takiego tematu juz ale nie moglem znalesc moze to moje przeoczenie jak tak to przepraszam . Czy ktos moze powiedziec jak wyregulowac gaznik i czy jest ciezko czy samemu dam rade ?? Dzieki za pomoc
barteq - Czw 15 Sty, 2009

Poczytaj w temacie o wakuometrach http://gs500.boo.pl/viewtopic.php?t=2225
aiwen - Sob 24 Sty, 2009

Panowie, a ten wężyk ze zdjęcia z czym powinien się łączyć?
jacek - Sob 24 Sty, 2009

z niczym, ma wisieć :]
aiwen - Sob 24 Sty, 2009

heh, tak myślałem, bo nie było go pod co podłączyć... :) Dzięki za szybką odpowiedź. Ale w taki razie od czego jest to przewód?
andrzej - Sob 14 Mar, 2009
Temat postu: Przy 1700 obrotów co chwila następuje chwilowe przygaśnięcie
Witam wziąłem się dziś za synchronizację gaźników i zauważyłem że przy 1700 obrotów co chwila następuje takie chwilowe przygaśnięcie silnika(przy innych obrotach tego nie ma) i z powrotem podnosi do 1700 obr. a przy tym czasem słychać uderzenie przepustnic podciśnieniowych o pokrywki. Dodam że silnik jest z 2006 roku był wyposażony w układ EGR. zaślepiłem go i wstawiłem swoje gaźniki , ma on maleńki przebieg, a gdy zmierzyłem ciśnienie to wyszło na rozgrzanym silniku po 10,5 bara dziwne może te tyle mają, jak mierzyłem luzy na zaworach to się wszystkie mieściły. Spalanie na świecach dobre.

BARDZO PROSZĘ O PODPOWIEDŹ NIE WIEM JUŻ O CO CHODZI :zalamany: :( :( :( :padam:

Breżniew - Sob 14 Mar, 2009

Spróbuj delikatnie wzbogacić mieszankę kręcąc srubami składu . Jak masz teraz ustawione iglice i wykręcone śruby składu?
andrzej - Sob 14 Mar, 2009

Iglice mam na środku śruby od składu mieszanki wykręcone o prawie 3 obroty.wykręciłem filtr i odpaliłem okazało się że to tylko na lewym gaźniku jeszcze raz sprawdziłem luzy na zaworach jest ok.Gaźniki czyściłem. Spalanie też równe na dwóch świecach.(Dziwny objaw to takie czknięcie) :(

[ Dodano: Nie 15 Mar, 2009 ]
Nagrałem krótki filmik który pokazuje jak wyglądają te objawy (czkania w gaźnik) bardzo proszę o poradę :padam: http://www.youtube.com/watch?v=wBmcYKIH95w

Breżniew - Nie 15 Mar, 2009

Na podstawie tego filmu nic nie mogę powiedzieć - niska jakość dźwięku.
Mierzyłeś ciśnienie sprężania na ciepłym silniku?

andrzej - Nie 15 Mar, 2009

tak na ciepłym

[ Dodano: Wto 17 Mar, 2009 ]
Dziwne że te kichanie jest tylko przy obrotach między 1400-1800 tak mniej więcej. Czy to może być wina modułu zapłonowego?. Sam nie wiem czy wypalony zawór moto dobrze jedzie no i dziwne że przy tych określonych obrotach??????????????????? :przestraszony: :(

pozdrawiam;

gtszudi - Pią 19 Cze, 2009

chlopaki mam problem , zepsul mi sie kranik (pewnie jakis syf sie dostal) ze moto dziala tylko na PRI , nie wiedzialem co zrobic i zaczelem krecic sruba pod gaznikiem ktora u Haynesa oznaczona jako : Throttle step screw , przekrecilem nia lekko , i moto nie gasl i dojechalem do domu , ale strasznie dlugo schodzi z obrotow i inaczej silnik pracuje , ktos wie moze co i jak mam zrobic aby wrocilo do stanu poprzedniego ? pozdro
Irek - Pią 19 Cze, 2009

Odkręcić tą śrube na tak jak było i odetkać kranik?
gtszudi - Pią 19 Cze, 2009

wyczyscilem kranik srube wkrecilem jak byla i nie pomaga ?
Leon84 - Pią 19 Cze, 2009

No to carburatory do roboty ;)

[ Dodano: Pią 19 Cze, 2009 ]
gtszudi napisał/a:
strasznie dlugo schodzi z obrotow i inaczej silnik pracuje

Kompletnie rozregulowane przepustnice lub gdzieś zasysa lewe powietrze.

gtszudi - Pon 22 Cze, 2009

po zdjeciu zbiornika , a wlasciwie jego odchyleniu zobaczylem ze przewod idacy od gaznikow do zbiornika byl zalamany i odlaczony , po podlaczeniu dziala malyna :)
Leon84 - Pon 22 Cze, 2009

Czyli drobnostka ;)
pawelekk24 - Czw 06 Sie, 2009

witam gdzie ma isc podcisnienie do gaznika jak sciagnelem zbiornik okazalo sie ze ktos podlaczyl pod dekielek do synchronizacji gaznikow
metalbeast - Sro 30 Wrz, 2009

w temacie o rozrządzie wspomniałem o moich gaźnikach, które różnią się konkretnie od tych ktore kolega ma u siebie.

jak widzicie mają dużo różnych rurek, do tego jakaś bańka na wężyku, nie ma jej na zdjęciu, ale widać wężyk od niej w prawym dolnym rogu i miejsce mocowania na ramie (rurka) w polowie foto, prawa strona.
Do tego dochodzi jeszcze jakiś filterek (lewy gorny rog), ktory w środku ma gąbeczke. Miedzy pokrywkami gaźników są jakieś przewody i za nic nie idzie znaleść króćców do synchro. Ktoś mi wyjaśni te różnice i czemu one służą?? dodam jeszcze że ma dwa czujniki elektryczne, których u kumpla nie ma (w serwisówce na rok 98 też nie).

Irek - Sro 30 Wrz, 2009

:zdziwko:
W życiu nie widziałem i nie wiedziałem, żeby gs miał taki gaźnik.

maruder07 - Sro 30 Wrz, 2009

A to gaźniki od Gs są?
metalbeast - Sro 30 Wrz, 2009

no najwidoczniej są, skoro mój GS takie ma :) do tego inni impulsator i inne cewki czy kto tam wie co to jest - takie dwa czarne pudełka zamontowane pod boczkami, podłączane przez taki szeroki wtyk. Do czego to, nie wiem, ale cześć kabli idzie właśnie do gaźników i tych wszystkich czujników, co tam są.

Jak mam zrobić synchro tego ustrojstwa?? u kumpla poprostu są dwa krućce z zaślepkami, a tu ani śladu po nich, poza tym pokrywki są metalowe.

metalbeast - Czw 01 Paź, 2009

szukałem pół dnia (bo i tak nic do roboty nie było) i znalazłem:
http://fiche.ronayers.com...URETOR_MODEL_K4

to są gaźniki, jak i cała reszta układu łącznie z impulsatorem itd. od GS500F K4

ale dalej nie wiem jak je regulować :(

yogi136 - Pon 26 Paź, 2009

Witam.
Ma takie pytanko, nie wiecie czy uszczelki z komory pływakowej w roczniku 97. są takie same jak 89.??
pzdr.

Kwaku - Sro 11 Sie, 2010
Temat postu: Gaznik, czy tu czegos nie brakuje ?
Witam, bawie sie dzisiaj linkami ( glosnie chodzi o ssanie bo albo ktos dal za krotka albo gdzies jest naciagnieta... tak czy siak mniejsza o to )

zerkam sobie na gaznik i czy tu nie powinna byc jeszcze jedna rurka ?

w lewym gazniku jest i prowadzi do kranika
prawy nie ma nic.

Moze tak ma byc ? sa poprostu polaczone od srodka i paliwo sie przelewa rownomiernie ?

z gory dzieki za informacje :)

jacek - Sro 11 Sie, 2010

Rurka jest tylko do lewego gaźnika bo tam masz kranik ciśnieniowy i tylko po to ona jest. Gaźniki sie nie różnia odlewem korpusu wiec lewy i prawy jest taki sam.
Kwaku - Sro 11 Sie, 2010

dzieki za odp. zaraz bedzie pomogl :)

czyli jest tak jak sie domyslalem z tym odlewem i rurkami pomiedzy gaznikami.


a powiedz mi jeszcze jak powinna byc mocowana guma baku ??

ktos kto poprzednio skrecal wydaje mi sie ze dal zle bo gumki lataly ....

na foto 1 widac jak chce dac teraz i nie wiem czy tak byc powinno ? nie pasuje mi wtedy tylko po co taka duza podkladka jest na srubie....

wczesniej bak+blaszka stykaly sie razem i wydaje mi sie ze wpadalo w lekkie wibracje... gumka na srubie nic nie trzymala


EDIt, kurtde cos mi sie wydaje ze moje rozumowanie tutaj bedzie bledne ... ale moze ktos powie na 100% jak byc powinno

jacek - Sro 11 Sie, 2010

u mnie też było źle i nie mam tych gum. wiem jedynie ze cały uchwyt baku powinnien być "zawieszony" na tych gumowych elementach by sie moc lekko odchylać.
Kwaku - Sro 11 Sie, 2010

przykrecilem bak chyba poprawnie :) nie wkladalem gumki miedzy bak a blaszke.. powod ? wczesniej ktos odwrotnie zalozyl ta czarna blaszke ... jak obrocilem ja o 180stopni to raz ze wrescie siedzenie mi nie lata na boki :D a 2 ze zrobila sie szpara miedzy blacha a bakiem i juz nie styka ze soba :) teraz gumy chyba pasuja tak jak byc powinny :)

czyli wkrecilem tak jak na tej fotce "o to sie rozchodzi.JPG" i "2.JPG" z tym ze juz poprawna strona to czarne mocowanie baku+siedzenia

Kwaku - Czw 02 Wrz, 2010

Orientuje sie ktos gdzie mozna dostac te oringi od tej czarnej pokrywy gaznika ? ( ten malutki oring )
ls2jackson - Czw 25 Lis, 2010

gdzie w gaźniku znajdują się te śrubki do spuszczania paliwa coby lepiej przezimować motocykl :wstyd: :hyhy: :niepewny: jeśli to możliwe to niech ktoś wstawi zdjęcie ,
Kwaku - Czw 25 Lis, 2010

zdjec nie mam,
ale jak dobrze sie orientuje to chodzi Ci o te boczne srubki.

tzn jak popatrzysz na gaznik z boku to na samym dole jest ta srubka ( krzyzak )

Kat - Czw 25 Lis, 2010

http://www.alpha-sports.c...20GS500E/06.gif

Część 11

Paulo - Sro 08 Gru, 2010

He he :) Wczoraj do późnej nocy czytałem książkę Romana Dmowskiego - "Gaźniki motocyklowe". Kurde! Przeżycia jakich doznawałem to po prostu nie do opisania, jednym słowem oświecenie :D Wreszcie wiem jak to małe cholerstwo działa :hyhy: Co i od czego są te iglice, pływaki, dysze, jak działa ssanie, masakra, jak się wciągłem to 3h zleciało lekko :przestraszony: Może to jednak nie sekretne 'narzędzie szatana' jak to ktoś określił :rotfl:

PS. dysponuje ktoś PRZEKROJEM gaźnika z gs 500? :)

maniek - Czw 09 Gru, 2010

to się zaczytałeś. Mam pytanko czy za czyszczenie i regulację gaźników 150zł to cena dobra?
Kat - Pią 10 Gru, 2010

Paulo napisał/a:
PS. dysponuje ktoś PRZEKROJEM gaźnika z gs 500? :)


Instrukcja serwisowa strona 101 -104

Paulo - Pią 10 Gru, 2010

Nie miałem :) Dzięki wielkie :padam:
paavo91 - Sro 22 Gru, 2010

Witam.
Chciałem wyczyścić sobie gaźniki i zsynchronizować.
Mógłby mi ktoś napisać które elementy muszę rozebrać do czyszczenia? Nie chcę niepotrzebnie rozkręcać czegoś a potem nie złożyć :/

Dzięki!

Misiek - Sro 22 Gru, 2010

Na pewno komorę pływakową i dysze...
paavo91 - Czw 23 Gru, 2010

Rozebrałem gaźniki. Miał ktoś do czynienia z myciem w myjce ultradźwiękowej? Czy to na prawdę robi robotę? No i w czym to jest myte? W benzynie czy izopropanolu? Możliwe że będę miał dostęp do takiej myjki więc mógłbym spróbować.
Zechowany - Pią 24 Gru, 2010

Do myjki rozebrac ile sie da, wsadzic w myjke,ja mylem w denaturacie. Wyszlo bajecznie :)
paavo91 - Sob 08 Sty, 2011

Przed myciem gaźników wszystko było ok. Teraz po złożeniu cieknie mi z jednego gaziora :( Pewnie pod uszczelką był brud który jednak trzymał, a teraz po wyczyszczeniu lipa :( Jest inna opcja, że to nie uszczelka? W larssonie droga jak cholera... :zdegustowany:
hubertgontarz - Sob 08 Sty, 2011

To zapytaj się w ASO, to dowiesz się że uszczelka w Larsonie jest tania.
Tak to już jest ze sprzętami mechanicznymi, nie ma nic za darmo. No chyba że chcesz druciarstwo uprawiać, to wtedy opłaca się kupić 2 litrową tubę silikonu.

paavo91 - Sob 08 Sty, 2011

A możliwe, że po zawiesił mi się zaworek iglicowy i poziom paliwa za duży?
AdamSsS - Sob 08 Sty, 2011

jest to mozliwe ale i tak nie powinno ci sie saczyc z pod uszczelki jedynie przez przelewowy



P.S. sorki za brak polskich znakow ale pisze a wiednia a kolega ma lapka niemieckiego .

LukSwi - Sob 02 Kwi, 2011

witam
zauważyłem że cieknie mi z pod jednej uszczelki z gaźnika, chciałem odkręcić ale poprzedni właściciel zrypał śróbkę na krzyżaka i nie mam pojęcia jak to ruszyć macie jakieś pomysły koleś taki sprytny był że nawet tam uszczelek nie dał ani w jednym ani w drugim gaźniku....

AdamSsS - Sob 02 Kwi, 2011

hmm tamz bytni nie ma jak podejść szczypcami ani kombinerkami . Albo weź wiertło 8mm i rozwierć aż uleci łeb śruby a poetm wykręcisz resztę albo przyspawaj do niej pręt i wykręć . Ale lepije zastosuj rozwiercanie .
Pawlus - Sob 02 Kwi, 2011

A główka tej śrubki wystaje czy nie? Jesli tak to spróbuj szczypcami złapać i wykręcić, jeśli nie to wziąć o odpowiednich rozmiarach śrubokręt, najlepiej ślusarski i młotek i spróbować uderzyć tak żeby gwint popuścił a potem jakoś dociskajac śrubokręt wykręcać.. można też naciąć jakoś główkę, żeby płaski śrubokręt wszedł, albo spiłowac delikanie z boku pod jakiś klucz płaski jesli jest tam miejsce... Najlepiej jakbyś zrobił fotkę jak to wygląda, bo od tego dużo zależy. W ostateczności pozostaje rozwiercanie śruby.
LukSwi - Sob 02 Kwi, 2011

w sumie jutro spróbuje ale trochę ciężko będzie po przewierceniu to odkręcić ale trudno się mówi trzeba próbować
przemek_posp - Nie 03 Kwi, 2011

Jak masz dostęp do dremelka to spróbuj naciąć główkę śruby i odkręcić płaskim śrubokrętem. ;)
LukSwi - Nie 03 Kwi, 2011

Do dremelka niestety nie mam dostępu, ale myślę że dobrym sposobem było by naciąć ta śrubkę nawet brzeszczotem hehe i spróbować płaskim śrubokrętem w sumie odkręce gaźnik i zrobie fotke, najgorsze że każda śrubka jest w takim stanie ;(
KebabNaGrubym - Pon 29 Sie, 2011
Temat postu: o-ring gaźnika
Witam. Może ktoś z was wie jakie ma dokładne wymiary (katalogowe) mały o-ring pod plastikową kopułka gaźnika (na rysunku nr 14), oraz gdzie mogę dostać albo z czego mogę sam wykonać gumowy kapturek, który jest nakładany na plastikową końcówkę do której wpina się wężyki od wakuometrów (na rysunku też nr 14)?
tomaszek - Pon 29 Sie, 2011

W ta sobote kupowalem 2 oringi ktore sa w komorze plywakowej i dostalem je w sklepie z czesciami do maszyn rolniczych, w motoryzacyjnym nie mieli takowych. Czy taki malutki jak Ciebie akurat interesuje beda mieli w takim sklepie to nie wiem ale jezeli masz taki sklep w poblizu to warto sie tam wybrac
kempes - Wto 30 Sie, 2011

Wymiary oringu to 4x1,5. Co do kapturków to nie mam pojęcia, ale na twoim miejscu poszukałbym na allegro gsa na części i kupił oryginalne (byle w dobrym stanie) bo one muszą być bardzo szczelne. Jak będzie ci tamtędy łapać lewe powietrze to silnik nie będzie pracował tak jak powinien.
sezrg - Wto 30 Sie, 2011

KebabNaGrubym napisał/a:
plastikową końcówkę do której wpina się wężyki od wakuometrów

możesz to zastąpić kapturkiem od odpowietrznika zacisków chamulcowych.albo samoc hodu byle jakiego albo od swojej suzi

KebabNaGrubym - Wto 30 Sie, 2011

Dzięki za odpowiedź. Oring bez większego problemu udało mi się kupić, na wszelki wypadek kupiłem 4szt za 1zł. Ale nie mam pomysłu na ten kapturek :kwasny:
sezrg - Sro 31 Sie, 2011

patrz post wyżej
Chrupq - Sob 17 Mar, 2012

Czy ma ktoś kopię tej książki o gaźnikach? Link przekierowywał do megaupload, a ono jak wiadomo zostało ubite...
Kat - Sob 17 Mar, 2012

http://www.4shared.com/of...otocyklowe.html tutaj chyba działa
Chrupq - Sob 17 Mar, 2012

Dzięki!
Lukasz18 - Nie 18 Mar, 2012

Witam!

Wie ktoś może gdzie można kupić prowadzenie przepustnicy, ten biały plastik ? Suza stoi u mechanika i kurcze mówił, że trzeba to wymienić bo przepustnica luźna jest. Zastanawiałem się na ASO, ale ostatnio kupowałem oringi na szpilki smarujące na cylinder i za oryginalne miale płacić 25zł/szt i troche drogo... :kwasny:

Kat - Nie 18 Mar, 2012

Takie rzeczy tylko w aso. A jak chcesz używane to najlepiej kup cały gaźnik na części, z dwóch się zawsze jeden sprawny ulepi.
Lukasz18 - Nie 18 Mar, 2012

Ciekawe ile w ASO zaśpiewają.. :suchy:
Hmm jeszcze zobacze na netbiker.pl ;)

Piter - Nie 10 Mar, 2013

U mnie dysza jest 130 . Co mi doradzicie to jest optymalne czy lepiej wymienić na inną ?
arturo - Nie 07 Kwi, 2013

proszę podajcie mi wymiary sprężynek membran w gaźnika, bo są różne. mam gaźnik bez i dokupiłem ale się okazało, że za wąskie (9,5 mm) i nie da się ich założyć wyginają się. Nie mam tych oryginalnych z tego gaźnika i nie wiem jakich szukać.
blueboys16 - Nie 07 Kwi, 2013

Pisz to użytkownika Set, ma raczej oryginalne sprężynki w dobrej cenie.
simin - Nie 07 Kwi, 2013

najlepiej na fiszkach sprawdzić jaki to kod (dla danego rocznika) w ASO http://www.ronayers.com/fiche/ i kupić oryginały, bo z tego co kojarzę dostać takie same graniczy z cudem i nawet przy odblokowaniu gaźników zazwyczaj kupuje się nówki.
misiorek - Pią 24 Maj, 2013

witam, mam pytanie odnośnie gaźników:
jeżeli silnik pracuje równo, nie ma problemów z wchodzeniem w jakikolwiek zakres obrotów, ale kolor świec jest za jasny, to wystarczy podnieść iglicę np. o jeden ząbek i zrobić później synchro? wiadomo, że wcześniej zawory do zrobienia, później gaziory
pozdro

kamillo_siup - Pon 29 Lip, 2013

witam.
chciałbym się podpiąć do tematu... Mianowicie oddalem ostatnio suzi do serwisu . gdy ja odebralem powiedziano mi ze wolno spada z obrotów ponieważ dekielek od podcisnienia jest pękniety. zacząłem min jezdzic i stwierdzilem ze coś jest nie tak . więc zacząłem sprawdzac. sprawdziłem iskre oraz membramy w gazniku . ustawilem gazniki od początku, mianowicie iglica na 4 rowku od góry a sruba regulacji na 2.1/4 obrotu. wszystko fajnie moto zaczęło ładnie odpalać lecz zauwarzylem ze pali tylko na jeden gar . ustawienia gazników te same iskra pojawia sie na każdej ze swiec.
dzis sprawdzilem jeszcze raz gażniki, mębramy ładne , ustawienia te same i dalej pali na jeden gar.
wymienialem kable oraz fajki jak i również zamienialem swiece ale efekt ten sam.
juz nie wiem co robic. moze doradzicie co moze jej dolegac.

kempes - Wto 30 Lip, 2013

:facepalm: Mechanik mówi Ci, że masz uszkodzony gaźnik, Ty mimo wszystko próbujesz go wyregulować i dziwisz się, że nie wychodzi? Wymień dekielek i wtedy bierz się za regulacje.
Gruka - Wto 06 Sie, 2013

Jako że w innym temacie pisałem że ucieka paliwo,rozebrałem dziada i zobaczyłem skąd: mianowicie dokładnie
w tym miejscu. Co to może być że mi 3/4 zbiornika poszło...... dobrze że nie z garażem.........

kempes - Wto 06 Sie, 2013

Wywala bene w airbox. Sprawdź ustawienie pływaków.
Gruka - Sro 07 Sie, 2013

kempes, dziwi mnie że do tej pory było ok a nagle się zrypało po zatankowaniu do pełna. Leje się na nie uruchomionym moto no a na zapalonym wręcz żyga benzyną. Czyżby dziurawy pływak i wywala benzyne?
KATANA - Sro 07 Sie, 2013

Być może iglice zaworków nie są w stanie wytrzymać (ze względu na swój stan), tego ciśnienia baku pełnego paliwa.
Jeżeli paliwo się leje to i tak trzeba gaźniki zdemontować, i sprawdzić ich ogólny stan/umyć itp. Przede wszystkim należy skontrolować zaworki iglicowe pływaków/pływaki, i w razie jeśli stożek będzie nadmiernie wytarty, to należy je wymienić na nowy zestaw- najlepiej wraz z gniazdami (komplet). Być może jest to tylko kwestia tego, że jakiś paproch się dostał do zaworka paliwowego przez co nie domyka się do końca, i paliwo się przelewa. W każdym razie należy najpierw rozebrać gaźniki zweryfikować/wymienić zużyte części, następnie ustawić/wyregulować, i będzie działać.

Obszerną pomoc w temacie gaźników/ich obsługi/ustawień/regulacji, znajdziesz w spisie działu Mechanika: http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=8400

simin - Sro 07 Sie, 2013

Kranik jak rozumiem był na Pri - to już wiesz dlaczego go tak nie zostawiać :P

Ja powiem tak: Miałem ostatnio sytuację że pływak mi się zawiesił i leciało z airboxa jak silnik chodził.

Ponieważ wcześniej nic takiego nie miałem, a moto na serwis trafiło na wymianę opon - więc gaźniki ruszane nie były - postanowiłem spróbować doprowadził pływak / zaworek iglicowy do normalnej pozycji bez rozbierania czegokolwiek :)

W celu tym zacisnąłem wężyki z baku żeby nie podawały paliwa i odpaliłem silnik.

Zgodnie z moim rozumieniem kwestii pływaków i zaworków - gdy paliwo jest podawane pływak jest cały czas w górze, natomiast gdy paliwa brakuje - pływak pójdzie na dół.

Idea zaciśnięcia wężyków była taka: Paliwa będzie brakowało, pływak pójdzie na dół, zaworek się mocniej otworzy - a gdy paliwo puszczę z powrotem może pływak i zaworek pójdą w górę już w prawidłowej pozycji i przestanie zalewać prawy garnek.


Plan powiódł się w 100% i po 5-10 minutach miałem problem z głowy :D

To było taki mechaniczny restart pływaków :D

brys4 - Pon 02 Wrz, 2013

witam, czy mogłby ktos zamiescic zdjecie polaczen podciesnienia gaznikow z 2004 roku bo ostatnio tam zagladalem i sa tylko dwa wezyki a na filmie regulacji gaznikow jest tego o wiele wiecej i chcialbym porobic to tak jak powinno byc. Dzieki:D
brys4 - Czw 05 Wrz, 2013

to jak panie i panowie, nikt mi nie pomoże?
simin - Czw 05 Wrz, 2013

To może ty zamieść jak wygląda to u ciebie, i powiemy gdzie co brakuje... Bo osobiście nie chce mi się zdejmować baku żeby fotkę cyknąć :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group