.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Chłodnica oleju

DawGad - Sro 07 Lis, 2007
Temat postu: Chłodnica oleju
Popatrzcie na przed ostatnie zdjecie: http://www.polskajazda.pl...uki/GS,500/1790
przyjrzyjcie sie dokladnie,koles ma chyba zamontowana jakos mala chlodniczke,na moj gust jest to chlodnica oleju,no bo czego... :) Jak to mozliwe???

jankees - Sro 07 Lis, 2007

na 3 widać dokładniej.i jak się nie mylę to ma jeszcze coś pod spodem bo tam idą te przewody od tej chłodniczki.
jakubgs - Sro 07 Lis, 2007

ten gs dostaje nie zle po dupie i musi miec chlodniczke bo by sie za gotowal a pewnie ma przerobiona misak i tam ma wloty do chlodniczki pewnie od pompy
raszek - Sro 07 Lis, 2007

Niewiem ale czy to nie było orginalnie w GS500F 2004r
http://www.bikepower.net/...s500e-power.htm

Kugel - Czw 08 Lis, 2007

Z tego co mi sie wydaje to gs od któregoś rocznika w górę miały montowane chłodnice oleju.
jakubgs - Czw 08 Lis, 2007

a dla mnie to wyglad tak ze jezleki silnik byl w wowiekrach czyli wersja F to zakladali chlodnce
groszek - Czw 08 Lis, 2007

Też mi się tak wydaje ze F-ki miały montowane chłodnice oleju fabrycznie w celu poprawy chłodzenia silnika.
DawGad - Czw 08 Lis, 2007

No jest tak.Dziwne tylko ze w 2004 roku nagle pogorszylo sie chlodzenie silnika w GS do tego stopnia ze trzeba bylo zamontowac chlodniczke a wersje five star ktore wychodzily chocby w 1991r nie mialy z tym wiekszych problemow.
DawGad - Pią 09 Lis, 2007

Niema opcji: http://www.gstwins.com/ph...om&cat=0&pos=66
MatiS - Pią 09 Lis, 2007

Chłodnica oleju weszła w życie, od kiedy weszła wersja F... Czyli rok 2004 bodajże
A wcześniejsze roczniki z owiewkami, to tylko i wyłącznie owiewki akcesoryjne..
Dlatego nie miałby chłodnicy oleju

cygan - Pią 09 Lis, 2007

DawGad napisał/a:
Niema opcji: http://www.gstwins.com/ph...om&cat=0&pos=66



DZIEłO SZTUKI.

Czy ja wiem czy aby ta chłodnica w otwartej wersji to zbędny wydatek?
Jazda w gigantycznym korku to rzadkość przecież,czasami można ominąć korek a czasem zgasić motor .Co inne go w plastiku bo się szybciutko grzeje. :)

jankees - Pią 09 Lis, 2007

nieprawda wcale tak szybko sie nie grzeje.
cygan - Sob 10 Lis, 2007

jankees napisał/a:
nieprawda wcale tak szybko sie nie grzeje.


A co się grzeje szybciej? :D :D

jankees - Sob 10 Lis, 2007

powiem nawet tyle że z owiewkami jest lepiej bo chłodzic ,chłodzi z przodu i ciepłe powietrze nie ucieka tylko przelatuje dalej i ogrzewa nogi a tego w golaskach nie ma.
DawGad - Sob 10 Lis, 2007

No na pewno chlodzi lepiej w golasie bo owiewki jednak ograniczaja odprowadzanie ciepla i to jest logiczne... a jak jest z ogrzewaniem nog to niewiem bo nie uznaje owiewek w gs500 i tyle.
onufry - Pon 15 Gru, 2008
Temat postu: Chłodnica oleju/przewody olejowe
Jak mi od nie dawna wiadomo nowe GS-ki mają chłodnice, pomijam to że znalezienie takowej używanej w stanie do użycia graniczy z cudem, ALE OSTATNIO DOWIEDZIAŁEM SIĘ ŻE PASUJE OD CHONDY CBR RR/F4 ale jak zawsze to i tu też musi pojawić się problem chłodnica od cbr-ki czy tam bandita jest trochę większa co za tym idzie potrzeba by było skrócić przewody olejowe lub jakoś zgrabnie je upleć a moje pytanie jest następujące:
Czy można skracać takowe przewody?
Czy można przez skrócenie coś uszkodzić?
Jak się do tego zabrać/od czego zacząć?
Może jest jakiś sposób obejścia tego?


A tu tak oto wygląda ten problem \/

Leon84 - Pon 15 Gru, 2008

Szukaj chłodnicy do GS a nie baw się w pasowanie od innych moto w kórych chłodnica może być zbyt/mniej wydajna.
Węże pewnie i można poskracać ale musisz mieć sprzet do zakuwania końcówek taki jak np przy zakuwaniu przewodów hamulcowych.
Zalezy też co chcesz skracać - czy tylko przewód elastyczny czy też stalowe przewody z kótrre będa największym problemem bo są pewnie powywijane na końcach a po ich ucięciu zostanie Ci prosta rurka.. Sam nie wiem. Moim zdaniem rzeźna w gównie.
Ten twój GS to będzie golas? Jak tak to możesz sobie darować chłodnice i zaślepić tylko otwory w silniku. ;) Nie wiem tylko jak wygląda sprawa ( w porónaniu z silnikiem bez chłodnicy) z przepływem oleju w komorze filtra. Jest tam pewnie jakiś zawór blokujący przepływ gęstego/zimnego oleju przez chłodnice i filtr. tak było w mojej XJtce.

onufry - Pon 15 Gru, 2008

Leon84 napisał/a:
Szukaj chłodnicy do GS a nie baw się w pasowanie od innych moto w kórych chłodnica może być zbyt/mniej wydajna.
Węże pewnie i można poskracać ale musisz mieć sprzet do zakuwania końcówek taki jak np przy zakuwaniu przewodów hamulcowych.
Zalezy też co chcesz skracać - czy tylko przewód elastyczny czy też stalowe przewody z kótrre będa największym problemem bo są pewnie powywijane na końcach a po ich ucięciu zostanie Ci prosta rurka.. Sam nie wiem. Moim zdaniem rzeźna w gównie.
Ten twój GS to będzie golas? Jak tak to możesz sobie darować chłodnice i zaślepić tylko otwory w silniku. ;) Nie wiem tylko jak wygląda sprawa ( w porónaniu z silnikiem bez chłodnicy) z przepływem oleju w komorze filtra. Jest tam pewnie jakiś zawór blokujący przepływ gęstego/zimnego oleju przez chłodnice i filtr. tak było w mojej XJtce.


Jeśli nawet będzie bardziej wydajna to to nie powinna źle wpłynąć? tylko będzie trzeba uzupełnić braki oleju w obiegu i tyle ;/

Co do węzy to szukałem po gOOglach i są węże olejowe z możliwością skracania i "zwyczajne" na innym forum wyczytałem że lepiej nie bawić się w skracanie, tylko dlaczego już nie powiedzieli ;/

sprzętu mi nie brak więc problemów z zakuwaniem nie powinno być tylko jak się do tego zabrać? ;/

Znaczy przez jakiś okres będzie goły w połowie, boczne tylne, przednia na lampę owiewka, ale jak dorobię brakującą to maluje i zakładam wszystkie.

A czy ja wiem czy to katownia i zły wpływ na motor dodawanie mu chłodnicy?
W pierwszej kolejności sugerowałem się niedalekim odpowiednikiem GS-a, banditem tam jakoś nie przeszkadza chłodnica i nie tak brzydko wygląda.

Leon84 - Wto 16 Gru, 2008

Chodzi mi o to,że jeśli chłodnica będzie zbyt wydajna to np. podczas jazdy w chłodniejsze dni silnik będzie długo osiągał roboczą temperaturę pracy.
Chłodnica jest ściśle dopasowana do motocykla - ilość przepływającego oleju, szybkośc przepływu itp.
Japońce to zapewnie dobrze przeliczyli.
Tu pytałeś ? http://moto.allegro.pl/it..._500_04_07.html

onufry - Wto 16 Gru, 2008

w sobotę będę w studium to się doinformuje w tej sprawie u mojego wszechwiedzącego "Mag-a" ;) to wtedy stwierdzę co nastąpi z podmienieniem.
Co do szybkości przepływu to zawsze można jakieś mini dławiki (zaworki dławiące) zastosować i spowolnić przepływ oleju.

puki co moja chłodnica wygląda tak;



Najnowszy model "la star trek" + 6 uszczelek miedzianych.

PS.Oczywiście przed malowaniem

Inku - Pią 19 Gru, 2008

Leon84 napisał/a:
Chodzi mi o to,że jeśli chłodnica będzie zbyt wydajna to np. podczas jazdy w chłodniejsze dni silnik będzie długo osiągał roboczą temperaturę pracy.


Chodzi o to, że wcale nie osiągnie temperatury roboczej. Zbyt wydajna chłodnica=mordownia dla silnika, bo permanentnie będzie pracował w obniżonej temperaturze. Chyba, że zastosujesz termostat (nie wiem czy to możliwe przy chłodzeniu powietrzem)

andrzej - Pią 19 Gru, 2008
Temat postu: przepływ oleju przez chłodnicę gs 500f
Mam pytanie, czy ktoś z was się orientuje czy w silniku w wersji z chłodnicą znajduje się jakiś termostat który otwiera przepływ oleju przez chłodnice gdy się odpowiednio nagrzeje czy jest przepływ cały czas?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Leon84 - Sob 20 Gru, 2008

andrzej napisał/a:
Mam pytanie, czy ktoś z was się orientuje czy w silniku w wersji z chłodnicą znajduje się jakiś termostat który otwiera przepływ oleju przez chłodnice gdy się odpowiednio nagrzeje czy jest przepływ cały czas?


Te silniki mają chłodnice oleju wysokociśnieniowe bez termostatu.

onufry - Nie 21 Gru, 2008

co do zamontowania większej chłodnicy w przypadku chłodnicy olejowej nie wpływa to negatywnie ;] różnica temperatury nie będzie taka ogromna by jakoś miało to wpływać negatywnie.

W przypadku chłodnicy na płyn chłodniczy itd to tak, ma negatywny wpływ.
Tak że chłodnica od bandita lub cbr-ki witaj ;) zalezy która będzie się lepiej prezętować :P

Leon84 tak wygląda chłodnica zastępcza i tak pomalowana lepiej się prezentuje niż zwarte razem dwa przewody od chłodnicy ;]

k2 - Nie 21 Gru, 2008

onufry napisał/a:
co do zamontowania większej chłodnicy w przypadku chłodnicy olejowej nie wpływa to negatywnie ;] różnica temperatury nie będzie taka ogromna by jakoś miało to wpływać negatywnie.

W przypadku chłodnicy na płyn chłodniczy itd to tak, ma negatywny wpływ.


Albo nie rozumie wypowiedzi albo , jeżeli rozumie, to sie całkowicie nie zgadzam.
Po pierwsze, w jaki sposób zwiększenie chłodnicy wody ma wpłynąć negatywnie na działanie silnika??? Przy prawidłowo działającym termostacie, nie ma prawa dochodzić ani do przegrzania , ani też nadmiernego chłodzenia silnika.
Co do chłodnicy oleju - nie chcę się wypowiadać bo nie znam tematu zbyt dogłębnie, ale przy zbyt dużym wychłodzeniu oleju będziemy mieli gorsze smarowanie silnika i ciężko działającą skrzynię biegów (niższa temp oleju = większa jego gęstość i lepkość).
Osobiście , gdybym miał kombinować z chłodnicami to tylko z chłodnicą wody i tylko w kierunku jej powiększania.

Leon84 - Nie 21 Gru, 2008

k2 napisał/a:
w jaki sposób zwiększenie chłodnicy wody ma wpłynąć negatywnie na działanie silnika

Nikt tu nie pisze o chłodnicy wody.
k2 napisał/a:
Przy prawidłowo działającym termostacie, nie ma prawa dochodzić ani do przegrzania , ani też nadmiernego chłodzenia silnika.

Dokładnie.
k2 napisał/a:
Co do chłodnicy oleju - nie chcę się wypowiadać bo nie znam tematu zbyt dogłębnie, ale przy zbyt dużym wychłodzeniu oleju będziemy mieli gorsze smarowanie silnika i ciężko działającą skrzynię biegów (niższa temp oleju = większa jego gęstość i lepkość).

Bez przesady, Musiałbyś mieć chłodnice oo Stara :rotfl:
Zwykła motocyklowa chłodnica oleju nie wychłodzi aż tak oleju. Może jednak pzyczyniać sie do tego,że silnik nie będzie szybko osiągał roboczej temperatury pracy

k2 - Nie 21 Gru, 2008

Leon84 napisał/a:
Nikt tu nie pisze o chłodnicy wody.


a jednak:
onufry napisał/a:
W przypadku chłodnicy na płyn chłodniczy itd to tak, ma negatywny wpływ.


Leon84 napisał/a:
Bez przesady, Musiałbyś mieć chłodnice oo Stara :rotfl:


Dlatego napisałem: " ... przy zbyt dużym wychłodzeniu oleju .... "
pominę fakt że CHYBA Star nie posiadał chłodnicy oleju. Poza tym, będąc szczerym, nie wiem jaka jest wydajność chłodnicy oleju w motocyklu. Może znajdzie się na forum jakiś biegły termodynamik, który policzy różnicę wydajności chłodnicy zwiększając pole wymiany np o 10% (wymiennik olej/powietrze).
Jak nie zapomnę i znajdę trochę czasu w święta to spróbuje się pobawić w obliczenia.


tak do obliczeń - zna ktoś wydajność pompy oleju w Suzi ?? :hyhy:

onufry - Nie 21 Gru, 2008

k2 napisał/a:

Albo nie rozumie wypowiedzi albo , jeżeli rozumie, to sie całkowicie nie zgadzam.
Po pierwsze, w jaki sposób zwiększenie chłodnicy wody ma wpłynąć negatywnie na działanie silnika??? Przy prawidłowo działającym termostacie, nie ma prawa dochodzić ani do przegrzania , ani też nadmiernego chłodzenia silnika.
Co do chłodnicy oleju - nie chcę się wypowiadać bo nie znam tematu zbyt dogłębnie, ale przy zbyt dużym wychłodzeniu oleju będziemy mieli gorsze smarowanie silnika i ciężko działającą skrzynię biegów (niższa temp oleju = większa jego gęstość i lepkość).
Osobiście , gdybym miał kombinować z chłodnicami to tylko z chłodnicą wody i tylko w kierunku jej powiększania.


Rozmawiałem z kolesiem który wykłada Hydraulike i naucza mechaniki samochodowej co do chłodnicy na "wode" to powiedział że wpływa negatywnie, ale ze takowej nie używam to jakoś nie specjalnie zapamiętałem co to tam mówił, ale co do chłodnicy oleju to rozmawialiśmy odnośnie wielkości chłodnicy i tego jak takowej wielkość wpłynie na chłodzenie mówi że przy zmianie z taką wielkością odczucie temperatury nie będzie znowu takie wielkie :| i nie specjalnie to wpłynie na działanie a już na pewno nie negatywnie, jedynie uświadomił mnie o to co już wiedziałem że trochę więcej oleju będę musiał lać i tyle

a tak z ciekawostek to staraliśmy się obliczyć mnie więcej zmianę temperatury przez zmianę na chłodnice od bandita mniej więcej było przedział 2-5stopni :| jak to miało by mi zaszkodzić to bym sam na pole nie wychodził

Leon84 - Nie 21 Gru, 2008

k2 napisał/a:
CHYBA Star nie posiadał chłodnicy oleju


Chodziło mi raczej o zobrazowanie wielkości a Star mi pierwszy na myśl przyszedł :rotfl:
onufry napisał/a:
Rozmawiałem z kolesiem który wykłada Hydraulike


No to jak już taka mądra głowa się wypowiada to nie powinienneś mieć wątpliwości. ;)

onufry - Pon 22 Gru, 2008

Leon84 napisał/a:


No to jak już taka mądra głowa się wypowiada to nie powinienneś mieć wątpliwości. ;)


Nie twierdze że koleś zżarł wszelkie rozumy, ale za pieprzenie farmazonów napewno nie został nauczycielem ;]

Leon84 - Pon 22 Gru, 2008

O to właśnie mi chodziło.
k2 - Pon 22 Gru, 2008

Przed kolejną wymianą poglądów - dosyć istotne.
Nie twierdze że pozjadałem wszystkie rozumy a tym bardziej nie chcę ganić nikogo za twórcze pomysły. Nikogo swoimi słowami nie chcę obrazić ani też zrazić do dalszej pracy.
Rozwija się tutaj tylko i wyłącznie wymiana poglądów i to na całkiem przyjacielskim podłożu :)
Ok. Teraz do konkretów :)

onufry napisał/a:


Rozmawiałem z kolesiem który wykłada Hydraulike i naucza mechaniki samochodowej


[quote=Leon84"]No to jak już taka mądra głowa się wypowiada to nie powinienneś mieć wątpliwości. ;) [/quote]

Jak sam napisał "onufry" gość wykłada Hydraulikę - hydraulika to nie termodynamika czyli przepływy ciepła. Miałem swego czasu do czynienia i z jednym i drugim i trochę na ten temat mam pojęcie (trochę, żeby nie było ;) )
Co do nauczycieli ....... pominę milczeniem (nie chcę nikogo obrazić - znak kilku, ..... no dobra nie ważne.)
i tak na marginesie - czasem za pieprzenie farmazonów zostaje się nie tylko nauczycielem ale i doktorem nauk ścisłych

Cytat:
a tak z ciekawostek to staraliśmy się obliczyć mnie więcej zmianę temperatury przez zmianę na chłodnice od bandita mniej więcej było przedział 2-5stopni :| jak to miało by mi zaszkodzić to bym sam na pole nie wychodził


Chętnie zobaczyłbym obliczenia. Jakie przyjęliście przepływy, gęstości powietrza, oleju i jakie pola powierzchni wymienników. Może się czegoś nauczę.

Tak ogólnie, biorąc to na czuja nie powinno mieć to różnicy (mam na myśli chłodnicę oleju).
Co do chłodnicy wody chłodzącej (która nas nie dotyczy) nadal będę się upierał że spokojnie możemy "walnąć" większą i do tego pompę wody o większej wydajności i nic niepokojącego się nie bedzie działo (oczywiście przy sprawnej regulacji temperatury silnika za pomocą termostatu.


[/quote]

onufry - Pon 22 Gru, 2008

Nie chodziło mi że ty pozjadałeś wszelkie rozumy to nie o tobie było K2.

Co do tego że wykłada hydraulikę to koleś chyba musi wszystko znać akurat uczę się na mechatronik i jeśli wybierasz sprężarkę czy tam pompę to musisz wiedzieć jaka będzie ci potrzebna itd. a tu cie nie ominą obliczenia.

Rozumiejąc przez hydraulikę budowanie układów hydraulicznych a przeważnie każdy musi mieć chłodzenie oleju.

Widzisz koleś może być laik itd ale z obliczeniami niema się co kłócić co innego też jak nauczyciel wykłada teorie w sali gdzie wszystko co pieprzy jest na papierze a co innego jeśli wszystko o czym mówisz robisz i przekonujesz się w praktyce ;)

Odnośnie tej pompki co wspomniałeś do wody koleś mówił że miał pompkę w Audi chyba A4 i akurat był temat odnośnie tej pompki gdzie pompa uległa uszkodzeniu a po jej zbadaniu stwierdził że AKURAT ta pompka to jest prawie że zbyteczna i jeździ długie lata już tak i problemów nie ma.

kaka84 - Pon 30 Mar, 2009
Temat postu: Cieknąca chlodnica w Gs500f
Witam mam mały problem przy lewym wężyku doprowadzającym olej do chłodnicy zauważyłem wyciek. Dokręciłem na maksa takie dwie śrubki na klucz ampulowy ale to nie pomogło czy jest tam jakąś uszczelka bo żeby to rozkręcić musiał bym spuścić olej.
andrzej - Pon 30 Mar, 2009

Te miejsce jest uszczelnione oringiem. Ja u siebie rozkręcałem bez spuszczania oleju troszke mi z chłodnicy wykapało. ;) następnie odchyliłem do góry nogami chłodnicę i już było spoko.
kaka84 - Pon 30 Mar, 2009

dzieki masz ode mnie punkcik
Leon84 - Pon 30 Mar, 2009

Uderz do onufrego. On miał problem z nieszczelną chłodnicą.
onufry - Pon 30 Mar, 2009

Uszczelki miedziane miałem z początku jak by co to mam jeszcze parę gdzieś w garażu, ale osobiście polecam teflonowe znakomicie mi się sprawują i oczywiście +silikon wysokotemperaturowy solidnie skręcić i powinno być dobrze

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group