.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Ogólnie o Gs 500 - Jakiego GSa kupić na pierwsze moto?

Someone - Sro 12 Lis, 2008
Temat postu: Jakiego GSa kupić na pierwsze moto?
Cześć.

Jestem w trakcie kursu, pomykam sobie na GS250 - co jeszcze bardziej mnie utwierdziło w przekonaniu że GS jest szyty jak dla mnie na miarę (jestem niski).

Wcześniej myślałem żeby kupić możliwie najmłodszy motocykl dostępny w moim finansowym zasięgu, ale teraz bardziej skłaniam się ku starszemu. Boję się że zaliczę tzw glębę, czy chociażby położę go na parkingu. A "prawie nówkę funkiel " szkoda zniszczyć. Wiadomo, że każdego motoru będzie szkoda, ale... sami rozumiecie. ;)

Pozdrawiam
Tomek

kukaszr - Sro 12 Lis, 2008

no pewnie, ze da.

Ja do przykladu kupiłem moto z przytartym lewym bokiem (bak i dekiel silnika), stargowalem za to z ceny dosyć sporo. Tydzień później miałem glebe w centrum miasta dokładnie w to samo mniejsce ktore już było zarysowane. Rysy się tylko powiększyły. Nawet nie wiesz jak sie cieszyłem, że "nic" sie nie stało, jak bym przerysał tak nowy motocykl chyba bym sie zaszczelił.

Za 5k można dostać fajnego gs, ale nie będzie to nówka sztuka z 2000r ;-) Predzej coś koło 95-97

tu ładny: http://www.allegro.pl/ite...tki_okazja.html oczywiście trzeba się targować

Someone - Sro 12 Lis, 2008

Obawiam się że pomarańczowego nie byłbym w stanie przetrawić. ;)

Ile trzeba dać za 99rocznik w przyzwoitym stanie technicznym? Wiem że to nie jest samochód, ale nie chciałbym starszego niż 10 letni - jakoś mam taką obawę przed staruszkami. :wstyd:

Zima to chyba najlepszy okres na zakup motocykla. Mam rację?

pichan - Sro 12 Lis, 2008

Tego kup:

http://gs500.boo.pl/viewtopic.php?t=2031

dobry motocykl poniżej 5000 zł

Mogę go polecić!

Yarccom - Sro 12 Lis, 2008

Someone, jak kupowałem pierwsze moto tez miałem dylemat
nowsze droższe ale bez problemowe technicznie
czy starsze z wiekszym przebiegiem

wybrałem nowsze
i przez rok użytkowania nic poważnego zwykłe przeglady olej i raz simmering
nie miałem pytań na technicznym cos stuka, puka, brzeczy, nie trzyma komprechy, coś siadł ostatnio itp
moto kupił ode mnie jeden z użytkowników z tego forum mamy "przyjacielskie" relacje do dzisiaj także raczej tez jest zadowolony

oczywiściew podniosa sie głosy że stary niekoniecznie zajezdzony, standardowo jednak jak kazdy kupuje stara sie kupić jak najnowszy

jak stać Ci na nowszy kupuj nowszy

oczywiście pamietaj o odłożeniu kasy na pełny strój motocyklowy

Someone - Sro 12 Lis, 2008

Dzięki za uwagi Panowie.

Kwestia jest jeszcze taka że będzie to motor na dwa, góra trzy sezony. Przeglądam oferty na otomoto i ceny są zadziwiająco rozbieżne.

hubertgontarz - Sro 12 Lis, 2008

Pytasz się czy starszy czy młodszy będzie lepszy. Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć.

Na zlocie GS-a można było zobaczyć przegląd GS-ów z różnych roczników i te młodsze i starsze prezentowały się bardzo dobrze. Jeden tylko pił 4,2 litra oleju na 100 km a tak poza tym wg mnie prezentowały się bardzo dobrze.

Przeglądając setki ofert GS-ów, w tym na forum mogę stwierdzić że nawet za ok. 4 tys. zł można kupić dobrą sztukę (GS Breżniewa), jednak dysponując większą kwotą jest to łatwiejsze.

Za 9-latka (rocznik 1999, taki jak mój) dałem 6.1. Jednak cena uzależniona jest od wielu czynników. W chwili obecnej mniej niż za 7 bym nie sprzedawał (włożone w GS-a ponad 4 tys. zł).

Someone - Sro 12 Lis, 2008

hubertgontarz napisał/a:
Pytasz się czy starszy czy młodszy będzie lepszy. Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć.

Na zlocie GS-a można było zobaczyć przegląd GS-ów z różnych roczników i te młodsze i starsze prezentowały się bardzo dobrze. Jeden tylko pił 4,2 litra oleju na 100 km a tak poza tym wg mnie prezentowały się bardzo dobrze.

Przeglądając setki ofert GS-ów, w tym na forum mogę stwierdzić że nawet za ok. 4 tys. zł można kupić dobrą sztukę (GS Breżniewa), jednak dysponując większą kwotą jest to łatwiejsze.

Za 9-latka (rocznik 1999, taki jak mój) dałem 6.1. Jednak cena uzależniona jest od wielu czynników. W chwili obecnej mniej niż za 7 bym nie sprzedawał (włożone w GS-a ponad 4 tys. zł).


Mógłbyś zdradzić zakres inwestycji? Bo kwota spora jak na samo serwisowanie motocykla. ;)

leon - Sro 12 Lis, 2008

Someone napisał/a:
Mógłbyś zdradzić zakres inwestycji? Bo kwota spora jak na samo serwisowanie motocykla. ;)


Przygotuj się na to, że zakup moto to dopiero POCZĄTEK wydatków :/ , z których serwisowanie motocykla to tylko niewielka ich część.

Someone - Sro 12 Lis, 2008

leon napisał/a:
Someone napisał/a:
Mógłbyś zdradzić zakres inwestycji? Bo kwota spora jak na samo serwisowanie motocykla. ;)


Przygotuj się na to, że zakup moto to dopiero POCZĄTEK wydatków :/ , z których serwisowanie motocykla to tylko niewielka ich część.

Tak często się psują? ;)

Lemon - Sro 12 Lis, 2008

Someone napisał/a:
Tak często się psują?

czytaj uwazniej ;)
Yarccom napisał/a:
oczywiście pamietaj o odłożeniu kasy na pełny strój motocyklowy

strój średniej klasy to wydatek około 2k pln

Someone - Sro 12 Lis, 2008

Lemon napisał/a:
Someone napisał/a:
Tak często się psują?

czytaj uwazniej ;)
Yarccom napisał/a:
oczywiście pamietaj o odłożeniu kasy na pełny strój motocyklowy

strój średniej klasy to wydatek około 2k pln

O stroju pamiętam. Sam (dobry) kask to ~1000zł. :szok:

Szczerze mówiąc na dzień dzisiejszy nie chciałym wydać na motocykl więcej niż 7500zł, 2500zł mam przygotowane na strój.

leon - Sro 12 Lis, 2008

Ubezpieczenie, kask, buty, kurtka, spodnie, rękawiczki', rękawiczki", kurtka", spodnie", rękawiczki"', tank bak, tank pad, kondomik, blokada, olej', olej", opona, jakaś kominiarka, kamizelka, siateczka, śrubeczka, spray do łańcucha i się zbierają niestety tysiące.

Naprawdę żałuję, że nie liczyłem dokładnie ile wyniosły mnie koszty związane z zakupem motocykla, ale nie licząc przeglądów w ASO (ok 1000zł + jutro 600) i benzyny (prawie 4000zł), to cała reszta do dziś wyszła mnie około 6.000zł :zdziwko: . Na szczęście są to wydatki rozłożone w czasie.

Someone - Sro 12 Lis, 2008

Kosztowne hobby, ale wciąż wychodzi taniej niż sportowy samochód. :D
Yarccom - Sro 12 Lis, 2008

Someone napisał/a:
O stroju pamiętam. Sam (dobry) kask to ~1000zł.


nioo z 300 zł to naklejka z nazwą firmy ;)

leon - Sro 12 Lis, 2008

Przepraszam, zgubiłem wątek główny :zawstydzony: ! Someone co do twojego pytania, to jeśli poza kursem nie latałeś wcześniej na dłuższą metę żadnymi dwoma kółkami i nie czujesz się jeszcze na motocyklu w miarę pewnie, to polecałbym coś tańszego, czego tak jak pisałeś będzie mniej szkoda w przypadku gleby. Po sezonie, czy dwóch zawsze możesz przeskoczyć na nowszego GSa, lub na coś mocniejszego. Sam bym tak zrobił, ale wierzyłem że zostało mi po przerwie od moto trochę odruchów z Simsona na którym sporo latałem i nie myliłem się. :)
Someone - Czw 13 Lis, 2008

Yarccom napisał/a:
Someone napisał/a:
O stroju pamiętam. Sam (dobry) kask to ~1000zł.


nioo z 300 zł to naklejka z nazwą firmy ;)

Czy ja wiem? Może 200zł za nalepkę. ;) Mam chcicę na Shoei.

leon napisał/a:
Przepraszam, zgubiłem wątek główny :zawstydzony: ! Someone co do twojego pytania, to jeśli poza kursem nie latałeś wcześniej na dłuższą metę żadnymi dwoma kółkami i nie czujesz się jeszcze na motocyklu w miarę pewnie, to polecałbym coś tańszego, czego tak jak pisałeś będzie mniej szkoda w przypadku gleby. Po sezonie, czy dwóch zawsze możesz przeskoczyć na nowszego GSa, lub na coś mocniejszego. Sam bym tak zrobił, ale wierzyłem że zostało mi po przerwie od moto trochę odruchów z Simsona na którym sporo latałem i nie myliłem się. :)

Właśnie o to chodzi że to jest mój pierwszy kontakt z moto i na chwilę obecną nie czuję się pewnie. Wiesz plany planami, zawsze się zmieniają. Wcześniej myślałem że po zdaniu egzaminu kupię sobie zblokowaną CBR600, a teraz jakoś bardziej mi się turystyki widzą. Nie mam zielonego pomysłu co będzie po GSie i narazie o tym nie myślę. ;) Będe przeglądał oferty, może coś interesującego pojawi się na forum. Szczerze mówiąc wolalbym kupić motor od kogoś z Was niż od Kowalskiego z otomoto.

Lemon - Czw 13 Lis, 2008

Someone napisał/a:
wolalbym kupić motor od kogoś z Was niż od Kowalskiego z otomoto.

i tę opcje szczególnie polecam ;)





to mówiłem ja,
Lemon- własciciel pięknej Suzy należącej niegdys do Yarccoma ;)

hubertgontarz - Czw 13 Lis, 2008

Tak jak wyżej koledzy napisali, zakup motocykla to dopiero początek przygody.
Dlatego dokładnie przemyśl wszystko, tak żebyś nie musiał później tankować za 5 zł i jeździć na oparach.

W moim przypadku:
- dwie nowe opony + założenie = 650 zł
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie = ok. 250-300 zł
- zmienione zawieszenie z przodu
- 2 x wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza = ok. 400 zł
- 2 x serwis gaźników i ustawiane luzy zaworowe = ok. 800 zł
- gmole = 400
- nowe linki gazu i sprzęgła
- inne (smar, wosk, itd)

I nic się nie popsuło. Bo jeszcze ktoś pomyśli że GS to motocykl który tylko w serwisie stoi.

Yarccom - Czw 13 Lis, 2008

to u mnie wyszło taniej troche moze dlatego że sam z własnej woli żadnych zmian nie wprowadzałem

106 zł OC
170 zł olej filtr świece
100 zł klocki
460 zł synchronizacja gazników, regulacja zaworów, wymiana klocków
40 zł smarowidło łańcuch
197 zł opona tył
140 zł opona przód
80 zł zmiana opon
64 zł olej 2 litry
300 zł gmole zakup i założenie
190 zł olej filtry świece
50 zł wymiana opony
20 zł dokrecenie + amorek tył
110 zł akumulator
250 zł stelaże zakup i przeróbka
75 zł szybka

Someone - Czw 13 Lis, 2008

Dzięki Panowie za przykładowe ceny. Jestem świadom wydatków, nie martwcie się. ;) Porównując do samochodu (jako zabawki) wciąż wypada to korzystnie.
Piterek - Czw 13 Lis, 2008

Jestem również ZA wymianą handlową między SPRAWDZONYMI forumowiczami :hyhy:
Sam sprzedałem swojego Gsa koledze z forum i jesteśmy z tego zadowoleni...
Ja chyba nawet bardziej :rotfl: Trochę polerowania, plackowania, pastowanie opon i wyglądał jak nówka... :hyhy:
I o dziwo nowy właściciel gania go i jest zadowolony :padam:
Jakie to poczciwe motorzyska te GSy ;)

Lemon - Czw 13 Lis, 2008

Piterek napisał/a:
Trochę polerowania, plackowania, pastowanie opon i..

zapomniałes dodać jeszcze 'spawanie' plastików, prostowanie ramy :rotfl:

Piterek - Czw 13 Lis, 2008

Lemon napisał/a:
Piterek napisał/a:
Trochę polerowania, plackowania, pastowanie opon i..

zapomniałes dodać jeszcze 'spawanie' plastików, prostowanie ramy :rotfl:

no w moim wieku to już z pamięcią różnie bywa...

-evil- - Czw 13 Lis, 2008

na pytanie jakiego gs'a kupić jest jedna bardzo prosta odpowiedź - mojego :]
Someone - Czw 13 Lis, 2008

-evil- napisał/a:
na pytanie jakiego gs'a kupić jest jedna bardzo prosta odpowiedź - mojego :]

Nigdy nie kupiłbym motocykla od szkoły jazdy. ;)

st3fan - Pią 14 Lis, 2008

Piterek napisał/a:
Sam sprzedałem swojego Gsa koledze z forum i jesteśmy z tego zadowoleni...
Ja chyba nawet bardziej :rotfl: Trochę polerowania, plackowania, pastowanie opon i wyglądał jak nówka... :hyhy:
I o dziwo nowy właściciel gania go i jest zadowolony :padam:

Potwierdzam :D Przejechane już 1kkm i brak najmniejszych problemów. :)

midd - Pią 14 Lis, 2008

Cytat:
Potwierdzam :D Przejechane już 1kkm i brak najmniejszych problemów. :)


widzisz Pietrek mówiłem ci na zlocie, byś sie tą dziurą w silniku nie przejmował :P i tak nikt jej nie zauważy ;)

-evil- - Pią 14 Lis, 2008

Someone napisał/a:
-evil- napisał/a:
na pytanie jakiego gs'a kupić jest jedna bardzo prosta odpowiedź - mojego :]

Nigdy nie kupiłbym motocykla od szkoły jazdy. ;)


oni akurat na tych gieeskach doszkalają, a nie uczą, ale nie zmienia to faktu że przez ostatnie 11k km problemów mi nie sprawiła praktycznie żadnych :]

Osa89 - Nie 30 Lis, 2008

Witam was ja też szukam jakiegos gsa na pierwsze moto , ale nie wiem jaki rocznik i z jakim przebiegiem moge dostać za 6000 ? Na allegro jest sporo ofert ,ale z tego co sie orientuje to przynajmiej polowa to rupiecie :kwasny:
Leon84 - Pon 01 Gru, 2008

Osa89 napisał/a:
ale nie wiem jaki rocznik i z jakim przebiegiem

To są ostanie rzeczy na które zwracam uwagę podczas oględzin moto.
GS z 1990 może być w o niebo lepszym stanie niż z 2000r. ( mój :rotfl: )
Przebieg..hmm i tak znakomita większość ma w okolicach 32 kkm :rotfl: :hyhy:
Silnik ma pracować równo , ma być suchy, nie stukać, szeleścić itp - ponad normę w GS :D
Lakier najlepiej oryginalny. Moto z malowaną ramą odpada z miejsca :kwasny:
http://serwisy.gazeta.pl/...tml?as=2&ias=11

metalbeast - Pon 01 Gru, 2008

tylko zaznaczmy, że ta norma w GS to dość szerokie pojęcie. Silnik na prawdę wydaje z siebie sporo różnych, ciekawszych lub mniej dźwięków. Na początku zdawało mi się że coś nie gra. Ale obadałem całą górę silnika, porównałem z innym gs i wszystko gra.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group