.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Prawo/Policja - Rejestracja i ubezpieczenie motocykla.

Miden - Wto 07 Paź, 2008
Temat postu: Rejestracja i ubezpieczenie motocykla.
Witam,

mam takie dwa pytania na tle prawnym.

1.Jak wygąda rejestracja motocykla, zarejestrowanie go na osobę która NIE posiada prawa jazdy kategorii A.?
Chodzi o to, że chciałbym zarejestrować motocykl na ojca (ewentualnie, byłby moim wspólwaścicielem) - w celu zniżek OC. Jednak nie posiada on prawa jazdy na motocykl. I czy taka osoba, może być właścicielem pojazdu?

2.Jak wygląda ubezpieczenie motocykla, na osobę która także nie ma prawa jazdy kategorii A (ta sama sytuacja). Czy można ubezpieczyć motor na swoje zniżki OC samochodowego, nie mając prawa jazdy na motor? Czy zakłady ubezpieczeń się tym interesują?


Mam czarny scenariusz, że niestety nie można być właścicielem pojazdu nie mając odpowieniego prawa jazdy oraz nie można go ubezpieczyć na siebie - także nie mając prawa jazdy kat A. Ale żeby się upewnić - zapytam was :)

A może jest osoba, która ma (miała) podobny problem?

/pozdrawiam

st3fan - Wto 07 Paź, 2008

ad. 1.
Nie ma to najmniejszego znaczenia. Nikt Cię nie będzie pytał o to czy masz prawo jazdy kat. A. (sam nie mam a zarejestrowałem na siebie ;) ).

ad. 2.
podobnie jak wyżej - również nie miałem problemów z ubezpieczeniem. Pytałem agenta o to co się stanie w razie kolizji i powiedział, że tak czy inaczej agencja wypłaca ubezpieczenie (ubezpiecza bowiem pojazd, a nie osobę), ale jeżeli ktoś nie ma uprawnień do prowadzenia pojazdu na pewno będą dochodzić tego sądowo, więc w praktyce jeżeli Ty będziesz jeździć mając uprawnienia (czyt. kategorię A) to ubezpieczenie będzie obowiązywać.

### EDIT ###
Zakładam oczywiście, że masz skończone 18 lat bo chyba to jest właśnie wymogiem...

Miden - Wto 07 Paź, 2008

Ok, dzięki ;) w takim razie wszytko stało się jasne i owiele prostrze niż się spodziewałem !

Co do wieku - nie ma problemu - praktycznie jeszcze trochę i będzie 20 ;)

ps.A gdzie ubezpieczyłeś motor? Że "tak się da" ? :)

kukaszr - Wto 07 Paź, 2008

hmm OC dla motocyklów to koszt w PZU około 90-140zł to nie jest super drogo! Nie wiem po co kombinować

Ceny są różne dla każdego miasta, i od błędów które popełnią panie w okienkach ;-)

http://gs500.boo.pl/viewt...?t=737&start=60

st3fan - Sro 08 Paź, 2008

Ja w zasadzie nie płaciłem ubezpieczenia, bo moto był jeszcze ubezpieczony, ale przy moich zniżkach w PZU GSa ubezpieczę za 54 zeta (taka też kwota widnieje teraz na ubezpieczeniu). :D Tanio jak barszcz. :D
Piterek - Sro 08 Paź, 2008

kukaszr napisał/a:
hmm OC dla motocyklów to koszt w PZU około 90-140zł to nie jest super drogo!

koledzy nie głoście herezji, jeśli nie wiecie jak jest.Tak jak napisał Stefan, oc w Pzu dla kogoś z pełnymi zniżkami kosztuje 54 zł.

Yarccom - Sro 08 Paź, 2008

ale kukaszr w sumie napisał prawde

podstawa składki to cos ok 100 zł i w zalezoności czy mamy zwyżki (wiek, długosć prawka, zwyżki za szkodowość) czy też znizki (za bezszkodowość, kontynuacje) płacimy mniej czy tez wiecej od tej podstawy
ja mam 60% i ok 50 zł płace

dziwi mnie to kombinowanie
nie lepiej odciąc sie od pępowiny i na siebie zarejestrowac moto i samemu zbierać te znizki to tylko oszczedność 40-50 zł na rok to nie majątek

rzeczywiście inaczej jest przy autach gdzie podstawa to 2500 zł i znizki sa konkretne po 1000 i wiecej zł :zdegustowany:

st3fan - Sro 08 Paź, 2008

Jeżeli moto zostanie zarejestrowane na kogoś kto ma maksymalne zniżki, a osoba jeżdżąca faktycznie będzie współwłaścicielem to i tak latka, a co za tym idzie zniżki, będą lecieć. Co prawda wtedy może być zwyżka za wiek współwłaściciela ale i tak powinno wyjść nieco taniej. 40-50 zeta dla 20-latka to czasami jest wydatek, więc w sumie nie dziwię się, że szuka oszczędności. ;)
Miden - Sro 08 Paź, 2008

Nie myślałem, że aż tak tanie jest ubezpieczenie. Spodziewałem się wyższych kwot (podobnych jak w przypadku samochodów). Tam różnica jest już ogromna.

Ja zapewne będę miał 100% zwyżki (bo nie mam 24lat, bo prawojazdy krócej niż 3 lata, itd itd...) Jesli 40% kwoty to 54pln to ja powinienem zapłacić 216 ;)

Chociaż 150pln piechotą nie chodzi :P

Lemon - Sro 08 Paź, 2008

Piterek napisał/a:
kukaszr napisał/a:
hmm OC dla motocyklów to koszt w PZU około 90-140zł to nie jest super drogo!

koledzy nie głoście herezji, jeśli nie wiecie jak jest.Tak jak napisał Stefan, oc w Pzu dla kogoś z pełnymi zniżkami kosztuje 54 zł.

no właśnie.. a w moim przypadku 24 lata (zwyżka 50%), rok zniżek (-10%), kontynuacja (-5%) czyli płace podstawa +35%= 174zu. :kwasny:

st3fan napisał/a:
Jeżeli moto zostanie zarejestrowane na kogoś kto ma maksymalne zniżki, a osoba jeżdżąca faktycznie będzie współwłaścicielem to i tak latka, a co za tym idzie zniżki, będą lecieć. Co prawda wtedy może być zwyżka za wiek współwłaściciela ale i tak powinno wyjść nieco taniej.


hmm zastanówmy się czy tak taniej.. ojciec ma zniżki 60%.. w przypadku ubezpieczenia samochodu daje mu to duuuuzo pieniążków.. jeśli zostanie współwłaścicielem kogoś kto ma zwyżke +50% to znizka wyniesie tylko 10%.. ale w razie buby tatko traci znacznie więcej na zniżkach..

jestem tego samego zdania co Yarccom.. brać na siebie moto póki tanio, zaprocentuje to zniżkami na przyszłe pojazdy (puszki), których ubezpieczenie kosztuje nie 150 a 1500 i więcej..

st3fan - Sro 08 Paź, 2008

Lemon, może i masz rację, że przy moto ta różnica cenowa nie jest aż tak duża. Zakładając, że Miden nie ma zniżki 10% i kontynuacji (bo pewnie nie ma) zapłaci w sumie około 200 zeta, albo i więcej. Robi to już różnicę ponad 100 zł, chociaż do końca nie wiem jak są liczone zniżki... musiałbym pogadać z bratem jak to u niego jest w przypadku samochodu - podobna sytuacja, czyli zarejestrował samochód na staruszka, który ma pełne zniżki OC/AC, a on jest w Twoim wieku. Różnica w ubezpieczeniu samochodu była ogromna - około 2-3k zł. Zniżki OC i AC liczone są osobno, więc w przyszłości jeżeli ktoś kupi sobie samochód i będzie chciał AC to i tak zniżka na AC będzie lecieć od 0%. Samo OC nie ma takich różnic jak napisałeś. No chyba że ktoś ma mega wypasioną furę, ale w sumie nie słyszałem, żeby ktoś zapłacił samo OC 1500 zeta (być może się mylę) :)
W sumie decyzja i tak należy do Midena - jak masz kasę to rób tak jak mówią chłopaki. Jak nie masz to pogadaj z ojcem co on o tym myśli i czy faktycznie się opłaca.
Zabawa z moto jest naprawdę kosztowna... nie spodziewałem się, że aż tyle, dlatego liczy się kasę gdzie tylko się da.

metalbeast - Sro 08 Paź, 2008

Cytat:
nie lepiej odciąc sie od pępowiny i na siebie zarejestrowac moto i samemu zbierać te znizki to tylko oszczedność 40-50 zł na rok to nie majątek


dokładnie! ja kupiłem od gościa który miał jeszcze ubezpieczenie, tyle ze miał zniżki na 80zł, ja musiałem 70 dopłacić ,bo jeszcze w tym roku objęła mnie zwyżka wiekowa (do 25 +50%) w przyszłym zapłacę już 100zł -10% o ile sie nie mylę. przez 7 lat mam auto ale ubezpieczenie na ojca bo ja bym musiał ponad 1000zł za nie płacić, ale czas najwyższy swoje zniżki wypracować a różnica jest taka że na moto taniej, pozniej bez problemu na auto przejdzie. Kiedyś trzeba nazbierać ;]

Lemon - Sro 08 Paź, 2008

zawsze można sobie zniżki nabijać ubezpieczając skuter albo inny smieszny pojazd..
5 lat posiadania i opłacania gówienka po 60zu i mamy już całkiem ładne zniżki
;)

Majic - Czw 09 Paź, 2008

metalbeast napisał/a:
bo jeszcze w tym roku objęła mnie zwyżka wiekowa (do 25 +50%) w przyszłym zapłacę już 100zł -10% o ile sie nie mylę.

W marcu miałem pełne 25 lat -> płaciłem za OC w kwietniu i w PZU zwyżka za wiek. W PZU biorą od 26 lat bez zwyżek. Teraz zapłaciłem 232 z NNW.
Co do brania współwłaściciela ze zniżkami do motocykla nie opłaca się. Masz moto -> masz wydatki :)

82przemek82 - Nie 14 Gru, 2008

ja mam juz skonczone 26 lat w pzu kontynuacja po poprzednim wlascicielu do maja wazne i musialem tylko doplacic 21 zl pytalem sie ile bedzie na caly rok to mi powiedzieli 120zl bez zadnych znizek. tak ze to jest smieszna cena dla mnie na caly rok i bardzo sie z tego faktu ucieszylem bo nastawialem sie na ponad 200 zl :)
vinyl - Pon 05 Paź, 2009

ałozmy ze kupuje moto, zarejestrowane w PL, ze swiezym przeglądem i OC. Czy jesli moto przerejestruje na siebie, to oznacza ze dostaje nowe tablice twarde i miekkie (inne wojewodztwo). I tu pytania:

1. Z miekkiej tablicy zniknie mi ta pieczatka ze ma przeglad, bo dostane swiezą. Tak wiec czy musze isc znowu na przeglad, czy po prostu kopiują jakos te pieczątke ?

2. Musze isc dajmy na to do PZU i powiedziec ze zmiana wlasciciela. Jesli moto ma OC oplacone, to jak zmienie wlasciciela, to czy PZU karze mi placic czesc OC od momentu kupna, ktorą zwroci poprzedniemu wlascicielowi ? Czy nie ?

Dzieki z gory za odp ! ;)

leon - Sro 09 Gru, 2009

Stary kotlet, ale może moja odpowiedź się komuś innemu przyda:

1.Data przeglądu jest przepisywana ze starego dowodu, czyli jeśli poprzedni właściciel miał w dowodzie wpisaną kolejną datę przeglądu np 09.12.2010, to tobie zostanie w urzędzie komunikacji wpisana taka sama.

2. Jeśli sprzedający przekazuje kupującemu ubezpieczenie OC (a zazwyczaj tak jest) musisz iść do PZU po przerejestrowaniu motocykla na siebie i zgłosić, że teraz ty jesteś właścicielem w związku z czym jest wypisywana nowa polisa, ale płaci się tylko różnicę między wartością składki obliczoną dla nowego właściciela, a wartością polisy poprzedniego właściciela (od momentu transakcji do końca trwania umowy ubezpieczeniowej)

hubert - Sro 09 Gru, 2009

:D :rotfl:
no to teraz już wszystko wiecie :/

leon - Sro 09 Gru, 2009

OK, spróbuję prościej. Kupujemy GSa - najpierw idziemy do urzędu komunikacyjnego i rejestrujemy. Z nowym dowodem i starą polisą idziemy do np PZU i teraz tak.

Miła pani wylicza nam składkę 200zł za rok, ale pokazujemy jej polisę od poprzedniego właściciela na której mamy:

-wartość składki ubezpieczeniowej 100zł
-początek ubezpieczenia 01.01.2009, koniec 31.12.2009.
-mamy akurat połowę roku czyli +/- 30 czerwca. Akurat mija połowa okresu ubezpieczenia więc poprzedni właściciel wykorzystał jakby 50zł, a 50zł ma opłacone z góry i teoretycznie mógłby nie dać nam polisy i odebrać te pieniądze po sprzedaży motocykla w agencji PZU. Ale polisę, czyli w tym przypadku te 50zł, zostawił nam, więc:

200zł - 50zł = 150zł i tyle płacimy za nowe ubezpieczenie.

Potem jeszcze idziemy do urzędu skarbowego i płacimy chyba 2% od wartości pojazdu lub kwoty wpisanej w umowie.

Prościej nie umiem! ;)

hubert - Sro 09 Gru, 2009

leon pogromca :D
Lemon - Sro 09 Gru, 2009

leon napisał/a:
Prosciej nie umiem!

prosciej chyba to juz tylko mozna polaczyc pkt A i B :P

dusza - Pon 22 Lut, 2010

a jak na dzień dzisiejszy wygląda ponowna rejestracja pojazdu??
Pojazd został wyrejestrowany już jakiś czas temu wiec i przegląd się też skończył.
Trochę grzebałem i wyczytałem że w urzędach robili jakieś problemy,
aktualnych informacji na forach brak.
Jeśli ktoś wie jak to się ma do obecnie panujących przepisów i jakie dokumenty trzeba posiadać proszę o info.
Pozdrawiam

kruk - Pon 22 Lut, 2010

leon napisał/a:
Potem jeszcze idziemy do urzędu skarbowego i płacimy chyba 2% od wartości pojazdu lub kwoty wpisanej w umowie.

Jesteś pewien, że nie odwrotnie? Mi się wydaję, że przy rejestrowaniu w Wydziale Komunikacji trzeba przedstawić dowód opłacenia opłaty skarbowej. Tak przynajmniej mi znajomy mówił, że taka jest kolejność i tak właśnie zrobiłem. Choć nie pamiętam już czy przy rejestrowaniu faktycznie sprawdzali ten dowód wpłaty w Urzędzie Skarbowym czy nie.

leon napisał/a:
Jeśli sprzedający przekazuje kupującemu ubezpieczenie OC (a zazwyczaj tak jest) musisz iść do PZU po przerejestrowaniu motocykla na siebie i zgłosić, że teraz ty jesteś właścicielem w związku z czym jest wypisywana nowa polisa, ale płaci się tylko różnicę między wartością składki obliczoną dla nowego właściciela, a wartością polisy poprzedniego właściciela (od momentu transakcji do końca trwania umowy ubezpieczeniowej)

Hmm, a o tym nie wiedziałem. Poprzedni właściciel przekazał mi OC ważne do maja 2010, więc ja już się nie fatygowałem do PZU. Z tymże niedawno przysłali mi list w którym gratulują zakupu "samochodu Suzuki GS500" i namawiają do kontynuacji ubezpieczenia u nich. Rozumiem zatem że poprzedni właściciel zgłosił ubezpieczycielowi, że sprzedał moto. Czy to znaczy że to OC które dostałem, ważne niby do maja, w rzeczywistości jest nieaktualne?

pili5 - Pon 22 Lut, 2010

Kumpel rejestrował IŻa z 62roku i jakieś 10lat temu jego ojciec go wyrejestrował...
Normalnie nie chcieli mu zarejestrować i musiał się bawić w konserwatora zabytków(wpis do rejestru zabytków) przegląd dla zabydków itp. i normalnie rejestrował na zółte blachy. Koszt rejestracji wyszła go koło 800zł a podobno jakby się starał rejestrować normalnie na białe to dużo wiecej by zapłacił.

Pozdrawiam
Maciek

ilk - Pon 22 Lut, 2010

z tego co ja się orientuję nie ma możliwości ponownego zarejestrowania pojazdu wyrejestrowanego w Polsce (przynajmniej w przypadku aut), chyba że właśnie jako zabytek... mam tu a myśli oczywiście normalną drogę szarego człowieczka, bez znajomości w urzędach, bo z nimi jak wiadomo wszystko da radę...
kiniu21 - Wto 23 Lut, 2010

Do łącze się do tematu może się komuś przyda ----motocykl sprowadzony z Niemiec
1wszy przegląd 120zł jeśli posiadamy aktualny przegląd to nic lub 62zł-ciągłość (ja jej nie miałem)160zł skarbówka (vat24 )80zł tłumaczenie i 197 wydział komunikacji ubezpieczeni w GENERALI z 40%zniżki bez NW na GS-a 156zł ceny na dzień 23.02.2010 pozdrawiam

leon - Wto 23 Lut, 2010

[quote="kruk"]
leon napisał/a:
Potem jeszcze idziemy do urzędu skarbowego i płacimy chyba 2% od wartości pojazdu lub kwoty wpisanej w umowie.

Jesteś pewien, że nie odwrotnie? Mi się wydaję, że przy rejestrowaniu w Wydziale Komunikacji trzeba przedstawić dowód opłacenia opłaty skarbowej. Tak przynajmniej mi znajomy mówił, że taka jest kolejność i tak właśnie zrobiłem. Choć nie pamiętam już czy przy rejestrowaniu faktycznie sprawdzali ten dowód wpłaty w Urzędzie Skarbowym czy nie.

Kolejność jest dowolna. Obie instytucje nie mają ze sobą nic wspólnego jeśli chodzi o rejestrowanie moto. Urząd Komunikacji nie sprawdza czy podatek został zapłacony.

kruk napisał/a:

...Z tymże niedawno przysłali mi list w którym gratulują zakupu "samochodu Suzuki GS500" i namawiają do kontynuacji ubezpieczenia u nich. Rozumiem zatem że poprzedni właściciel zgłosił ubezpieczycielowi, że sprzedał moto. Czy to znaczy że to OC które dostałem, ważne niby do maja, w rzeczywistości jest nieaktualne?


Zgłoszenie sprzedaży pojazdu w firmie ubezpieczeniowej nie jest równoznaczne z tym, że OC staje się nieaktualne. Jako sprzedający zgłaszasz to żeby mieć w przyszłości święty spokój - idziesz do np PZU, pokazujesz umowę K-S, pani podbija Ci pieczątkę i tyle. Jak nowy właściciel narozrabia pokazujesz podbitą umowę i masz wszystko gdzieś :) .

Jako kupujący możesz chyba 30 dni jeździć na ubezpieczeniu poprzedniego właściciela jeśli przekazał ci OC. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, żeby sprzedający nie przekazał ubezpieczenia.

leon - Wto 23 Lut, 2010

kruk napisał/a:
leon napisał/a:
Potem jeszcze idziemy do urzędu skarbowego i płacimy chyba 2% od wartości pojazdu lub kwoty wpisanej w umowie.

Jesteś pewien, że nie odwrotnie? Mi się wydaję, że przy rejestrowaniu w Wydziale Komunikacji trzeba przedstawić dowód opłacenia opłaty skarbowej. Tak przynajmniej mi znajomy mówił, że taka jest kolejność i tak właśnie zrobiłem. Choć nie pamiętam już czy przy rejestrowaniu faktycznie sprawdzali ten dowód wpłaty w Urzędzie Skarbowym czy nie.


Kolejność jest dowolna. Obie instytucje nie mają ze sobą nic wspólnego jeśli chodzi o rejestrowanie moto. Urząd Komunikacji nie sprawdza czy podatek został zapłacony.

kruk napisał/a:

...Z tymże niedawno przysłali mi list w którym gratulują zakupu "samochodu Suzuki GS500" i namawiają do kontynuacji ubezpieczenia u nich. Rozumiem zatem że poprzedni właściciel zgłosił ubezpieczycielowi, że sprzedał moto. Czy to znaczy że to OC które dostałem, ważne niby do maja, w rzeczywistości jest nieaktualne?


Zgłoszenie sprzedaży pojazdu w firmie ubezpieczeniowej nie jest równoznaczne z tym, że OC staje się nieaktualne. Jako sprzedający zgłaszasz to żeby mieć w przyszłości święty spokój - idziesz do np PZU, pokazujesz umowę K-S, pani podbija Ci pieczątkę i tyle. Jak nowy właściciel narozrabia pokazujesz podbitą umowę i masz wszystko gdzieś :) .

Jako kupujący możesz chyba 30 dni jeździć na ubezpieczeniu poprzedniego właściciela jeśli przekazał ci OC. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, żeby sprzedający nie przekazał ubezpieczenia.

Kubunia - Sro 24 Lut, 2010

leon napisał/a:
Jeszcze nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, żeby sprzedający nie przekazał ubezpieczenia.

Bo sprzedający nie ma wyboru i ubezpieczenie musi przekazać. To kupujący decyduje, czy kontynuuje to ubezpieczenie które przeszło wraz z nabyciem pojazdu czy zmienia ubezpieczyciela. Kupujący musi podjąć tą decyzję w ciągu 30 dni od daty zakupu.

Majic - Sro 24 Lut, 2010

Kubunia napisał/a:
Bo sprzedający nie ma wyboru i ubezpieczenie musi przekazać. To kupujący decyduje, czy kontynuuje to ubezpieczenie które przeszło wraz z nabyciem pojazdu czy zmienia ubezpieczyciela. Kupujący musi podjąć tą decyzję w ciągu 30 dni od daty zakupu.

Możesz uzyskać zwrot części zapłaconej składki, jeżeli wraz z umową kupna-sprzedaży przedłożysz kupującemu wypowiedzenie umowy ubezpieczenia OC samochodu i uzyskasz jego podpis ;)

Kubunia - Sro 24 Lut, 2010

Majic napisał/a:
Możesz uzyskać zwrot części zapłaconej składki, jeżeli wraz z umową kupna-sprzedaży przedłożysz kupującemu wypowiedzenie umowy ubezpieczenia OC samochodu i uzyskasz jego podpis ;)

W Polskim prawie jest powiedziane, że sprzedający ma obowiązek przekazać OC kupującemu razem z pojazdem (nie ma wyjścia, to się dzieje automatycznie przy zawarciu umowy). Jeśli się inaczej dogadają to już ich sprawa. W sytuacji kiedy kupujący zmieni ubezpieczyciela w ciągu 30 dni, sprzedającemu zostanie zwrócona kwota za okres ubezpieczenia, który nie został wykorzystany. To tyle prawo, a jak wiadomo nie brakuje kombinatorów i różnie to w życiu bywa. :(

dusza - Nie 07 Mar, 2010

co macie w dowodach w rubryce D.3 (model)
powinno być chyba GS a ja mam GM
:niepewny:

gs_poznan - Nie 07 Mar, 2010

mam GS,
a może ty masz General Motors z USA? :P

leon - Nie 07 Mar, 2010

Raczej wszystko masz w porządku. Ja dowodzie rejestracyjnym F-ki miałem w tym miejscu literki "BK" więc wygląda na to, że nie ma tam być wpisane GS, tylko jakiś inny skrót. Hubertgontarz by pewnie się w tym temacie orientował - on lubi skróty, viny, itp :D . A z ciekawości, czy to "GM" znajduje się też w numerze vin?
dusza - Nie 07 Mar, 2010

tak znajduje się

JS1GM51B....

leon - Nie 07 Mar, 2010

Na czwartej i piątej pozycji, tak jak u mnie litery BK. Czyli wynikałoby z tego, że w dowód ,zamiast nazwy GS, wpisywany fragment vinu, o którym Hubertgontarz pisał w temacie: http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=3864
grzesiu - Nie 07 Mar, 2010

Tak przy okazji dodam pewna ciekawostke, moze komus sie przyda. Nie wiem czy to zalezy od urzedu czy od gornie bylo/jest takie zarzadzenie...

Jestem w trakcie rejestracji mojej upragnionej TDM :D Jako iz prawie 2 lata temu rejestrowalem GS'a z Niemiec, wiec bylem juz zorientowany co gdzie i jak zalatwic:) Zmienila sie tylko jedna rzecz :zly: Wczesniej mozna bylo zarejestrowac pojazd w Wydz. Komunikacji bez pokazywania VAT-25. Trzeba bylo go pokazac (wraz z OC) przy odbiorze twardego dowodu. Teraz niestety trza od razu miec VAT-25, na ktory musze czekac tydzien :zly:

W ten oto piekny sposob zostalem uziemiony na dobry tydzien. Zaplacilem tez mniej za przeglad: przy GS'ie bylo to prawie 150 zl, a teraz tylko 62 zl :hyhy:

hubertgontarz - Nie 07 Mar, 2010

Pozycja D3 to nazwa modelu.
W dowodzie Hondy mam wpisane: CB 750 Seven Fifty.
Koleka Krzysiek w dowodzie GS-a ma pisane: GS 500E, a ja w dowodzie swojego GS-a mam pisane: GS500E. Mój pierwszy GS miał wpisane: GS 500E GM51B.
Zapewne tak przetłumaczone były dokumenty, tak to ktoś wpisał do dowodu rejestracyjnego i tak już zostało.

W tej rubryce masz wpisany cały VIN?

GM51A lub B oznacza wersję fabrycznie odblokowaną lub zblokowaną. Nie jest to nazwa modelu.
W nowszych GS-ach możliwe że nr VIN ciut inaczej wyglądał, zmienili kodowanie...

dusza - Nie 07 Mar, 2010

hubertgontarz napisał/a:
...
W tej rubryce masz wpisany cały VIN?
...


tylko GM
po prostu z dowodu wynika ze nabyłem "Suzuki GM"

i niech tak zostanie :P

air87 - Sro 24 Mar, 2010

Mam pytanie co do rejestracji. Chodzi o to, że przede mną 2ch właścicieli nie przerejestrowało moto, ale umowy kupna-sprzedaży są i będą mi przekazane. Czy nie będzie problemu z rejestracją, bo przynajmniej tak mnie informuje sprzedawca? A po 2 czy jeśli nie jestem zameldowany w Poznaniu to nadal mogę rejestrować moto w Pz czy mnie wyślą tam gdzie mam meldunek?
leon - Sro 24 Mar, 2010

air87 napisał/a:
...umowy kupna-sprzedaży są i będą mi przekazane...


Jeśli umowy są w porządku, to nie będzie problemu!

air87 napisał/a:
...nie jestem zameldowany w Poznaniu to nadal mogę rejestrować moto w Pz czy mnie wyślą tam gdzie mam meldunek?..


Wyślą Cię tam gdzie masz meldunek.

air87 - Sro 24 Mar, 2010

To mi nie bardzo pasuje A jak mam meldunek czasowy to da sie zalatwic rejestracje na miejscu?
leon - Sro 24 Mar, 2010

air87 napisał/a:
A jak mam meldunek czasowy to da sie zalatwic rejestracje na miejscu?


Przykro mi, ale z takim przypadkiem jak meldunek czasowy się nie spotkałem. :niepewny:

grzesiu - Sro 24 Mar, 2010

air87 napisał/a:
To mi nie bardzo pasuje A jak mam meldunek czasowy to da sie zalatwic rejestracje na miejscu?


Najlepiej to zadzwon do byle jakiego Wydz. Komunikacji i tam Ci wszystko powiedza!

air87 - Sro 24 Mar, 2010

Szykują sie rozmowy z paniami w okienku albo przez telefon. Zadne nie jest przyjemne
dusza - Pią 26 Mar, 2010

air87 napisał/a:
...Chodzi o to, że przede mną 2ch właścicieli nie przerejestrowało moto, ale umowy kupna-sprzedaży są i będą mi przekazane. Czy nie będzie problemu z rejestracją, bo przynajmniej tak mnie informuje sprzedawca? ...


Mam podobną sytuacje.
Musisz mieć wszystkie umowy. Chodzi o to aby pomiędzy osobą figurującą w dowodzie a Tobą była zachowana ciągłość. Ważne jest też aby umowy były oryginalne (nie żadne ksera, kopie itd). Ewentualnie umowy można sporządzić jeszcze raz, należy przy tym pamiętać aby podpisy były oryginalne.
Mi dziś odmówiono rejestracji gdyż jedną umowę mam pisaną przez kalkę i podpis jest dla urzędników kopią nie oryginałem.

air87 napisał/a:
... A po 2 czy jeśli nie jestem zameldowany w Poznaniu to nadal mogę rejestrować moto w Pz czy mnie wyślą tam gdzie mam meldunek?...

Zawsze możesz napisać pełnomocnictwo i ktoś może zarejestrować moto w Twoim imieniu.

Misiek - Pią 26 Mar, 2010

dusza napisał/a:
Ewentualnie umowy można sporządzić jeszcze raz, należy przy tym pamiętać aby podpisy były oryginalne.

Z tym że nie koniecznie
Kumplowi brakowało jednej umowy między polakiem od którego kupił moto a niemcem . Nie chciało mu sie jeszcze raz jechać do tego faceta to wydrukował ta umowe według tlumaczenia które juz miał i podpisy sam zrobił

air87 - Pią 26 Mar, 2010

dusza napisał/a:
air87 napisał/a:
...Chodzi o to, że przede mną 2ch właścicieli nie przerejestrowało moto, ale umowy kupna-sprzedaży są i będą mi przekazane. Czy nie będzie problemu z rejestracją, bo przynajmniej tak mnie informuje sprzedawca? ...


Mam podobną sytuacje.
Musisz mieć wszystkie umowy. Chodzi o to aby pomiędzy osobą figurującą w dowodzie a Tobą była zachowana ciągłość. Ważne jest też aby umowy były oryginalne (nie żadne ksera, kopie itd). Ewentualnie umowy można sporządzić jeszcze raz, należy przy tym pamiętać aby podpisy były oryginalne.
Mi dziś odmówiono rejestracji gdyż jedną umowę mam pisaną przez kalkę i podpis jest dla urzędników kopią nie oryginałem.

air87 napisał/a:
... A po 2 czy jeśli nie jestem zameldowany w Poznaniu to nadal mogę rejestrować moto w Pz czy mnie wyślą tam gdzie mam meldunek?...

Zawsze możesz napisać pełnomocnictwo i ktoś może zarejestrować moto w Twoim imieniu.


Moge napisac pelnomocnictwo, ale to nie zmienia faktu ze blachy musze zdac do rejestracji. Co oznacza tyle, ze bede uziemiony na jakis czas. Chyba zalatwie w miedzyczasie meldunek czasowy i pozbede sie meldunku stalego. Dzieki temu zamelduja mi w Poznaniu. Bo jechac do domu 500km po blachy i wyrobienie papierow to za daleko...

dusza - Sob 27 Mar, 2010

air87 napisał/a:
...Bo jechac do domu 500km po blachy i wyrobienie papierow to za daleko...


kurier...


Misiek napisał/a:
dusza napisał/a:
Ewentualnie umowy można sporządzić jeszcze raz, należy przy tym pamiętać aby podpisy były oryginalne.

Z tym że nie koniecznie
Kumplowi brakowało jednej umowy między polakiem od którego kupił moto a niemcem . Nie chciało mu sie jeszcze raz jechać do tego faceta to wydrukował ta umowe według tlumaczenia które juz miał i podpisy sam zrobił


oczywiste jest że takie praktyki są ...
Tylko jeżeli doradzasz komuś w ten sposób mógłbyś jeszcze uświadomić tą osobę do końca:

kk
-art. 270
§ 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

sam też bądź świadomy:

kk
Art. 18. § 1. Odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także ten, kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie takiego czynu.

§ 2. Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, nakłania ją do tego.

§ 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.

lwg1103 - Pią 23 Kwi, 2010

Kiedy należy załatwić OC? Mam sprowadzony MOTOCYKL z Niemiec, został tam wyrejestrowany jakiś czas temu (22 września 2009).
Zapłaciłem już za zaświadczenie vat25.

Wiem, że teraz czeka mnie przegląd i złożenie wniosku o rejestracje (razem z oświadczeniem o braku tablic bo nie dostałem starych tablic), ale kiedy OC? Przed wnioskiem? Czy już po zarejestrowaniu?

Kubunia - Pią 23 Kwi, 2010

lwg1103 napisał/a:
Kiedy należy załatwić OC?

W ten sam dzień w którym zarejestrujesz motocykl w wydziale komunikacji i dostaniesz dowód tymczasowy.

dusza - Sob 24 Kwi, 2010

lwg1103 napisał/a:
(...) ale kiedy OC? Przed wnioskiem? Czy już po zarejestrowaniu?


Nie zarejestrujesz pojazdu bez ważnego OC!!!
Przed zarejestrowaniem musisz wykupić polisę.
Możliwe że zostanie ona wypisana na numer widniejący w dowodzie rejestracyjnym ale na pewno będzie w niej też numer VIN Twojego motocykla. Po przez numer VIN masz powiązanie polisy z pojazdem pomimo braku tablic.

Nie wiem jak to jest w przypadku pojazdów sprowadzonych z zagranicy ale kupując pojazd bez ważnej polisy na terenie Rzeczypospolitej musisz wykupić ją w dniu zawarcia umowy (teoretycznie).

Na stronie Starostwa Powiatowego Oława w wymaganych dokumentach nie ma nic o polisie OC.

Ale według ustawy o "ubezpieczaniach obowiązkowych..." masz obowiązek posiadania polisy od momentu gdy gdy stałeś się posiadaczem pojazdu.

reasumując najlepiej zadzwonić do starostwa i po prostu zapytać, ale tak jak pisałem wyżej marne szanse żeby dali Ci dowód rejestracyjny gdy nie będziesz miał ważnej polisy OC.

studi - Sob 24 Kwi, 2010

dusza napisał/a:
Nie zarejestrujesz pojazdu bez ważnego OC!!!

A kto ci takich bajek naopowiadał.

WYMAGANE DOKUMENTY (dla pojazdu wcześniej zarejestrowanego w polsce):
1. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu.
2. Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu) – osoba fizyczna.
3. Aktualny odpis z KRS, zaświadczenie o nadaniu nr REGON – pozostałe podmioty. Sprawy rejestracji może załatwiać wnioskodawca lub jego upoważniony pełnomocnik.
4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej , jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
5. Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności).
6. Karta pojazdu, jeśli była wydana.
7. Dowód rejestracyjny, w przypadku pojazdu zabytkowego zamiast dowodu rejestracyjnego, dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, ze nie posiada dowodu rejestracyjnego.
8. Tablice rejestracyjne.

Źródło Wydział Obsługi Mieszkańców m.st. Warszawy


WYMAGANE DOKUMENTY (import indywidualny z zagranicy):
1. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu.
2. Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu) – osoba fizyczna.
3. Aktualny odpis z KRS, zaświadczenie o nadaniu nr REGON – pozostałe podmioty - sprawy rejestracji może załatwiać wnioskodawca lub jego upoważniony pełnomocnik.
4. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej , jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
5. Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności).
6. Dowód rejestracyjny jeżeli pojazd zarejestrowany był zagranicą i sprowadzony z państwa członkowskiego lub inny dokument potwierdzający rejestrację pojazdu za granicą wydany przez organ właściwy do rejestracji pojazdów w tym państwie, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebedącego państwem członkowskim, Konfederacją Szwajcarską lub państwem członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym.
a. Tablice rejestracyjne, w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy bez tablic rejestracyjnych lub konieczności zwrotu tych tablic do organu rejestrującego państwa, z którego pojazd został sprowadzony, właściciel pojazdu zamiast tablic rejestracyjnych dołącza stosowne oświadczenie.
7. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu wraz z dokumentem identyfikacyjnym pojazdu – w przypadku gdy w dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie potwierdzającym rejestrację brak jest wpisu o dacie następnego badania technicznego lub wyciąg ze świadectwa homologacji typu pojazdu albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, potwierdzający, że w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów zostało wydane świadectwo homologacji typu pojazdu albo zwolnienie pojazdu z homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego – dotyczy tylko nowego samochodu osobowego z silnikiem spalinowym, ciągnika rolniczego, motocykla i motoroweru.
8. Dowód wpłaty (zawierający określenie cech identyfikacyjnych pojazdu: nr VIN albo nr nadwozia, podwozia lub ramy) w wysokości 500 zł od każdego pojazdu wprowadzonego na terytorium kraju lub oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów, jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy.
a. oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów wydaje wyłącznie wprowadzający pojazdy wydający kartę pojazdu
b. oświadczenie może być złożone na fakturze
9. Jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim:
dowód odprawy celnej przywozowej.
10. Jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego Wspólnoty Europejskiej:
dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium kraju albo zaświadczenie stwierdzające zwolnienie od akcyzy, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy.
11. Zaświadczenie potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług (VAT) lub brak obowiązku podatkowego w tym zakresie.

Źródło Wydział Obsługi Mieszkańców m.st. Warszawy

Kubunia - Sob 24 Kwi, 2010

dusza napisał/a:
Nie zarejestrujesz pojazdu bez ważnego OC!!!

Zarejestrujesz jeśli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy w kraju. Ja też tak robiłem tzn. najpierw rejestracja i jak dostałem tablicę i dowód tymczasowy, to babka mówiła, że powinienem go jeszcze dzisiaj ubezpieczyć. Przynajmniej w moim wydziale komunikacji tak jest. Najlepiej zadzwonić do swojego urzędu i zapytać jakąś miłą panią co i jak żeby jaj nie było potem.

dusza - Sob 24 Kwi, 2010

studi napisał/a:
dusza napisał/a:
Nie zarejestrujesz pojazdu bez ważnego OC!!!

A kto ci takich bajek naopowiadał.



A ustawa mi takich bajek naopowiadała :)

“Art. 23. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.”

“2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym, przed jego rejestracją, jak również do posiadacza lub kierującego pojazdem zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.”

Dopisze jeszcze że
faktycznie nie jest nigdzie napisane że trzeba mieć OC rejestrując pojazd z zagranicy ale samo to że wydaliby mu tablice i dowód wiedząc że nie ma polisy jest dla mnie dziwne :)
bo pojazdu krajowego nie zarejestrują a z zagranicy bez problemu
i gdzie tu logika?

i jeszcze co zauważyłem
w tym co Studi napisał nie ma słowa o polisie OC ani w przypadku pojazdów z zagranicy ani w przypadku tych krajowych
a na wniosku o rejestrację w UM Kielce jest rubryka w której urzędnik potwierdza sprawdzenie aktualnej polisy OC

natomiast jak rzecz się ma w przypadku Oławy:
krajowe: polisa do wglądu
z zagranicy: ani słowa o polisie
:)

studi - Sob 24 Kwi, 2010

Kolego mylisz dwie niezależne sprawy, jedną jest rejestracja pojazdu a drugą wykupienie polisy OC.

Organ rejestrujący pojazd nie ma prawa wymagać od ciebie dokumentu potwierdzającego zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC.

Natomiast na podstawie PoRD nie dopuszcza się ruchu pojazdów po drogach publicznych bez wykupionego ubezpieczenia OC, ale nikt mi nie zabroni zarejestrować motocykla a potem wozić go lawetą i jeździć po terenie nie będącym drogą publiczną, np. własny tor enduro i nie muszę mieć do tego wykupionego OC.

kol. lwg1103 zadał pytanie kiedy ma wykupić OC a ty odpowiedziałeś że nie zarejestruje pojazdu bez wykupionego OC, więc wykazałem, że zarejestruje, zresztą sam to potwierdziłeś
dusza napisał/a:
faktycznie nie jest nigdzie napisane że trzeba mieć OC rejestrując pojazd

dusza - Sob 24 Kwi, 2010

dobra to dlaczego tak jak pisałem wyżej (edytowałem więc mogłeś przeoczyć) w Kielcach urzędnik rejestrujący pojazd własnoręcznym podpisem potwierdza sprawdzenie aktualnej polisy?
Kubunia - Sob 24 Kwi, 2010

dusza napisał/a:
pojazdem zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu

No toż sam zacytowałeś, że w przypadku OC pojazdu zarejestrowanego za granicą niedopuszczonego do ruchu (czyli np. wymeldowanego przed) może nastąpić w chwili wprowadzenia pojazdu do ruchu.

dusza - Sob 24 Kwi, 2010

OK tak zgadzam się
ale rejestrując go tym samym wprowadzamy go do ruchu prawda??
i wtedy już polisa jest wymagana

zgadza się??

Kubunia - Sob 24 Kwi, 2010

Tak
dusza napisał/a:
OK tak zgadzam się

cieszę się
dusza napisał/a:
ale rejestrując go tym samym wprowadzamy go do ruchu prawda??

prawda
dusza napisał/a:
i wtedy już polisa jest wymagana

polisę OC musimy opłacić najpóźniej w tym samym dniu w którym został zarejestrowany

studi - Sob 24 Kwi, 2010

dusza napisał/a:
to dlaczego ... w Kielcach urzędnik rejestrujący pojazd własnoręcznym podpisem potwierdza sprawdzenie aktualnej polisy


A to zapytaj się już urzędnika w Kielcach.
Kwestię rejestracji pojazdów zawarte są w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. (Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602) wraz z późniejszymi zmianami.

Kod:
Art. 72.
1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:
1) dowodu własności pojazdu lub dokumentu potwierdzającego powierzenie
pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5;
2) karty pojazdu, jeżeli była wydana;
3) wyciągu ze świadectwa homologacji albo odpisu decyzji zwalniającej pojazd
z homologacji, jeżeli są wymagane;
4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli
jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu
wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim
Obszarze Gospodarczym, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności
badania technicznego;
5) dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd był zarejestrowany;
6) dowodu odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z
terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej
i jest rejestrowany po raz pierwszy;
6a) dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokumentu
potwierdzającego brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium
kraju albo zaświadczenia stwierdzającego zwolnienie od akcyzy, jeżeli samochód
osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego
Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy;
7) (uchylony);
8) zaświadczenia wydanego przez właściwy organ potwierdzający:
a) uiszczenie podatku od towarów i usług od pojazdów sprowadzanych z
państw członkowskich Unii Europejskiej lub
b) brak obowiązku, o którym mowa w lit. a
– jeżeli sprowadzany pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy, z zastrzeżeniem
ust. 1a;
9) dowodu wpłaty, o którym mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 20 stycznia
2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, lub oświadczenia
o podleganiu obowiązkowi zapewniania sieci zbierania pojazdów, o którym
mowa w art. 11 ust. 4 tej ustawy, albo faktury zawierającej takie oświadczenie,
jeżeli pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy.


Tekst ujednolicony ustawy jest tutaj
Dla niewtajemniczonych - tekst ujednolicony to pierwotna ustawa z naniesionymi WSZYSTKIMI poprawkami oraz zmianami wynikającymi z innych ustaw, w wersii aktualnie obowiązującej.

Kubunia - Sob 24 Kwi, 2010

Prawda jest taka, że każdy urząd ma swojego kierownika i jakieś różne ustalenia wewnętrzne, które wprowadzają zamęt. Jak rejestrowałem pierwszy pojazd z zagranicy, to też się naczytałem o kolejności załatwiania formalności i kolejnych urzędów a okazało się, że w moim mieście panują jakieś inne zasady i cały misterny plan w pizdu. ;)
studi - Sob 24 Kwi, 2010

To, że urzędasy interpretują prawo jak im wygodnie to zupełnie inna sprawa i znana nie od dziś niestety, Polska to dziwny kraj, ale nie można uogólniać, że jak urzędas w Kielcach wymaga do rejestracji okazania OC to, że jest to wymagane
dusza - Sob 24 Kwi, 2010

OK wszystko już jest jasne :padam:
zarejestruje sobie przyznaje Wam racje


studi napisał/a:
To, że urzędasy interpretują prawo jak im wygodnie to zupełnie inna sprawa i znana nie od dziś niestety, Polska to dziwny kraj, ale nie można uogólniać, że jak urzędas w Kielcach wymaga do rejestracji okazania OC to, że jest to wymagane


Ale powinno być tak skoro w jednym urzędzie tak jest to i w każdym innym jest tak samo - tym się kierowałem.
Przypominam że w Oławie (miasto głównego zainteresowanego) rejestrując pojazd krajowy chcą OC do wglądu a zza granicy nie chcą :P


scalony przez Studi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group