.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Problem z kierunkowskazami led

midd - Wto 07 Paź, 2008
Temat postu: Problem z kierunkowskazami led
zakupiłem ostatnio ładne kierunkowskazy na diodach led, instalacja niby nieskomplikowana ale,
gdy podłączę wszystkie nie działają :dontgetit:
Objaw jest taki ze działa tylko jedna para np lewe lub prawe i tylko wtedy gdy zepnę obwód przy drugiej parze.
Przewody podłączam na pewno prawidłowo bo na starych kierunkach wszytko działa

w necie wyczytałem ze nie wszystkie przerywacze kierunkowskazów działają z takimi kierunkami, bo są przygotowane na prace 4 x 5wat (żarówki) a nie 4 x 1wat (diody)

ktoś z was może miał podobny problem? :zdziwko:

metalbeast - Wto 07 Paź, 2008

nie znam się na elektronice, ale do głowy przychodzi mi założenie rezystora na obwody. Diody dają za mały opór i sterownik głupieje pewnie i nie załącza. Z tond poprawa przy spiętym obwodzie.
Nie wiem jaką wartość rezystora należy wpiąć.

Spajdi - Wto 07 Paź, 2008

To co napisał metal jest logicznie wytłumaczalne i może i dałoby się wyliczyć tak oporniki, żeby uzyskać ten pobór 5W na migacz, ale z tego co wyczytałem w necie to jest trudno dobrać tak oporniki, żeby wszystko śmigało, a poza tym oczywiście te oporniki strasznie się grzeją bo opornik rozprasza energię właśnie poprzez ciepło jak wiadomo także to jest taka troszkę partyzancka metoda. Proponuję zakup przerywacza przewidzianego pod LED'y np.

http://sklep.mieloch.pl/p...sid=e228045bad6

Przerywacz wydaje mi się najrozsądniejszym wyjściem nie koniecznie ten z linku, ale na pewno znajdziesz więcej ofert na necie :)

ps. nie stosowałem takiego przerywacza i nic nie gwarantuje, ale skoro piszą, że do LED'ów to powinno być OK zawsze możesz oddać jak nie będzie śmigać ;)


Pozdrawiam.

AllachII - Sro 08 Paź, 2008

Spróbujcie dac po jednym rezystorze 5Watowym o rezystancji około 1K-Ohma a jak nie bedzie to pokombinujemy dalej
gr8soso - Nie 07 Cze, 2009

no no, bez elektronicznego przerywacza to kaplica. Wymieniałem niedawno zwykłe kierunki na LED bo tamte były nieskromnie duże i w jednym się przepaliła żarówka którą normalnie bym po prostu wymienił jednak była zespolona z obudową. Czyli, przepaliła się żarówka to kupuj nowy kierunek :kwasny: W każdym bądź razie podłączyłem wszystko jak trzeba a tu przednie kierunki nie działały wcale, a tylne obydwa cały czas się świeciły, i to takim bladym tylko światłem. Wystarczyło zamienić przerywacz na elektroniczny i wszystko wporzo Pozdros
joeey - Wto 02 Mar, 2010

1. Na allegro jest kilka rodzajów śrub na których są one montowany M8 i M10 jakie mocowanie jest w GS'ie?
2. Podobno do ledów potrzebny jest przerywacz, są odpowiednie na allegro i czy potrzebny jest 1przerywacz na 4szt. kierunków (przód + tył) czy może 2 przerywacze (jeden na przednie kierunki i drugi na tylne)?
3. Czy kierunki z allegro przykładowo 30zł za sztukę (podobno z homologacją) będą sensownej jakości? Tzn. będą dawać podobne światło jak oryginalne? Jak z ich trwałością?

studi - Sro 03 Mar, 2010

joeey napisał/a:
1. Na allegro jest kilka rodzajów śrub na których są one montowany M8 i M10 jakie mocowanie jest w GS'ie?

M10
joeey napisał/a:
2. Podobno do ledów potrzebny jest przerywacz, są odpowiednie na allegro i czy potrzebny jest 1przerywacz na 4szt. kierunków (przód + tył) czy może 2 przerywacze (jeden na przednie kierunki i drugi na tylne)?

Nie koniecznie jest potrzebny i Leon miał rację bo dokładnie to opisałem
http://www.forum.gs500.pl...p?p=69907#69907
http://www.forum.gs500.pl...p?p=69991#69991
więc trzeba czytać ze zrozumieniem, albo wymieniasz przerywacz, albo stosujesz rezystory, tak czy inaczej JEDEN przerywacz
joeey napisał/a:
3. Czy kierunki z allegro przykładowo 30zł za sztukę (podobno z homologacją) będą sensownej jakości? Tzn. będą dawać podobne światło jak oryginalne? Jak z ich trwałością?
Jak byś dał link do konkretnych kierunków łatwiej było by to ocenić, bo czy kierunki z louisa za 80 czy 100 zł będą lepsze
joeey - Sro 03 Mar, 2010

M10 czyli śruba, którą odkręcę kluczem 10 dobrze rozumiem?


No faktycznie było, ale gdzie dokładnie ten przerywacz się znajduje? Czy łatwo się do niego dobiorę? Żeby wymienić na ten co będzie współpracował z ledami.

Na allegro są 2 rodzaje przerywaczy na 2 i 3 piny, jaki zastosować?

Kierunkowskazy nad którymi się zastanawiam to:
http://www.allegro.pl/ite...rsalne_led.html

http://www.allegro.pl/ite...rsalne_led.html

Kubunia - Sro 03 Mar, 2010

joeey napisał/a:
M10 czyli śruba, którą odkręcę kluczem 10 dobrze rozumiem?

M10 to średnica gwintu w mm, a nakrętka jest na klucz 16 lub 17 mm do tej śruby. Jeżeli gwint jest M8 to nakrętka jest na klucz 13 mm.

studi - Sro 03 Mar, 2010

joeey napisał/a:
Na allegro są 2 rodzaje przerywaczy na 2 i 3 piny, jaki zastosować?
patrząc na schematy w Haynes'e to przerywacz jest 2 pinowy.

Co do samych kiernków, to myślę, że te pierwsze moga lepiej świecić ponieważ klosz zawiera w sobie soczewki rozpraszające a w drugim wypadku jest gładki, co spowoduje, że światło led'ów będzie punktowe

Co do gwintu to sprawa wygląda troche inaczej, tak jak napisał Kubunia M10 oznacza, że gwint ma średnicę 10mm, ale (przynajmniej w F'ce tak jest u mnie) oryginalne nakrętki w suzuce są większe od tych metalowych odpowiadających gwintowi metrycznemu.

I tak standardowa nakrętka do gwintu M10 to 14, a suzukowska to 17

joeey napisał/a:
gdzie dokładnie ten przerywacz się znajduje?

W okolicach regulatora napięcia pod prawą tylką owiewką ci się on znajduje
(szyk wyrazów godny Yody :D :D :D )

joeey - Sro 03 Mar, 2010

Cytat:
Co do samych kiernków, to myślę, że te pierwsze moga lepiej świecić ponieważ klosz zawiera w sobie soczewki rozpraszające a w drugim wypadku jest gładki, co spowoduje, że światło led'ów będzie punktowe

Tylko, że wydaje mi się, że te drugie będą lepiej widoczne z boku, bo mają większą krawędź boczna (ta przezroczysta), więc teraz mam dylemat

Tak się zastanawiam dlaczego wszyscy używają tych fabrycznych kierunkowskazów? Przecież one są brzydkie :P Nikomu nie chce się w to bawić?

Pomogłeś mi teraz muszę przekalkulować czy będę miał wystarczająco funduszy, żeby się w to pobawić :oczami:

studi - Sro 03 Mar, 2010

Ja zmieniłem tylko losze z pomarańczowych na białe i w środek mam włożone pomarańczowe żarówki
gabik - Sro 02 Lut, 2011

proponuje cos takiego - po doktoryzacji nad ledami i rezystorami (jestem elektronikiem) stwierdzielm ze wszystkie stare moto maja opor do ledow wiec znalazlem sobie rozwiazania - male i ladne strzalki z pomaranczowa zaroweczka, mialem w r6 a teraz w gs

http://cgi.ebay.co.uk/MOT...d0#ht_750wt_916

pozdro

SERWIS_MOTOWIT - Pią 04 Lut, 2011

gabik napisał/a:
proponuje cos takiego - po doktoryzacji nad ledami i rezystorami (jestem elektronikiem) stwierdzielm ze wszystkie stare moto maja opor do ledow wiec znalazlem sobie rozwiazania - male i ladne strzalki z pomaranczowa zaroweczka, mialem w r6 a teraz w gs

http://cgi.ebay.co.uk/MOT...d0#ht_750wt_916

pozdro


Jedyna wada tych kierunkowskazów według mnie to żarówki, które ciężko dokupić. Jak zaranie tylko w ofercie larssona je znalazłem

gabik - Pią 04 Lut, 2011

hmm ja na ebayu mnostwo widze.
i jest tominimum ingerencji w instalacje :D

RainmarvonBiela - Czw 12 Sty, 2012

U mnie na zwykły przerywaczu ledy swieciły swietłem ciągłym po wmianie przerywacza działa prawidłowo tylko prawa strona lewa swieci cągłym swiatłem i to takim bardzo słabym, macie jakieś pomysły dlaczego może inny przerywacz zastosować ja załozylem taki
http://allegro.pl/przeryw...2043878715.html

Zelot - Wto 06 Mar, 2012

RainmarvonBiela napisał/a:
U mnie na zwykły przerywaczu ledy swieciły swietłem ciągłym po wmianie przerywacza działa prawidłowo tylko prawa strona lewa swieci cągłym swiatłem i to takim bardzo słabym, macie jakieś pomysły dlaczego może inny przerywacz zastosować ja załozylem taki
http://allegro.pl/przeryw...2043878715.html


Jezeli dobrze pamietam jak bylo u mnie to musisz zrobic oddzielna kontrolke na lewa i oddzielna na prawa strone. Obecny + i - do kontrolki stanie sie + na lewa strone i + na prawa strone. Musisz doprowadzic do nowej i starej kontrolki jeszcze mase.

Dlatego slyszy sie, ze stare motocykle sa "odporne" na kierunki led ;) W nowych motocyklach gdzie kontrolki kierunkow sa osobne wystaczy podmienic kierunki i przerywacz i wszystko gra.

Pęku - Czw 10 Lip, 2014

Jako, że w drodze na Bodzia Para GP padły mi kierunki (winny okazał się przerywacz - po zamknięciu obwodu w kostce drutem kierunki świeciły na stałe) postanowiłem zainwestować w LEDy + dołączony w zestaw przerywacz Alledrogo . Podłączyłem na próbę kierunki tylko z prawej strony i podpiąłem niebieski kabel do złącza B i pomarańczowy do złącza oznaczonego na przerywaczu jako L. Efekt jest taki, że kierunki świecą światłem ciągłym. W wątkach o kierunkach przewijał się temat kontrolki i konieczności wyjęcia żarówki z kontrolki. U mnie ta żarówka już n lat nie działa więc to nie to.

Na przerywaczu znalazłem takie oto zapiski:
Songle
5A 250V/AC
10A/125/AC
SRSB-12VDC-SL-A

Z drugiej strony płytki przerywacza jest nadukowany napis RX07A

Ktoś ma jakiś pomysł?

studi - Pią 11 Lip, 2014

Było ;) http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?p=94223#94223

B - do + po stacyjce (pomarańczowy)
L - wyjście (niebieski)
E - masa, trzeba dorobić kabel połączony do - aku

wszystko w temacie przerywacza, a kontrolka out lub do przerobienia

Busik - Czw 05 Lut, 2015

Ja także postanowiłem zmienić kierunki. Po zmianie na starym przerywaczu tylko ledwo świeciły. Wraz z kierunkami był przerywacz led na 3 piny po podłączeniu go czy dam przełącznik w lewo czy prawo to wszystkie 4 kierunki migają. Nwm czy właśnie ten przerywacz może być przyczyną i gdy kupie inny problem zniknie czy muszę coś jeszcze zrobić? Byłbym wdzięczny za szybką i jasną odpowiedz, pozdrawiam.
studi - Pią 06 Lut, 2015

Busik, wszystko jest na forum wystarczy użyć opcji szukaj
http://forum.gs500.pl/vie...p=198573#198573
http://forum.gs500.pl/vie...p=209306#209306


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group