.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Brak stopu - jak działa czujnik w klamce?

aos - Sro 29 Maj, 2019
Temat postu: Brak stopu - jak działa czujnik w klamce?
Witam,
po przeszukaniu spisu treści i opcji szukaj postanowiłem utworzyć nowy temat.

Od zakupu motocykla borykam się z problemem niedziałającego stopu hamulca przedniego, ze względu na to że posiadam miernik i podstawowe umiejętności posługiwania się narzędziami zabrałem się do roboty.

na pierwszy strzał sprawdziłem pozostałe elementy:

włącz/wyłącz ok
starter działa
włączniki świateł ok - długie krótkie
klakson ok
tylny stop ok
postojówki sprawne
kierunki ok
żarówki 100 % dobre
nawet grzane manetki, gniazdo zapalniczki czy alarm są sprawne( dokładka po poprzedniku)
świeży akumulator

ogólnie wszystko poza tym ... stopem jest ok.

Miernik wskazuje napięcie na czujniku/styczniku pod klamką około 10V po wciśnięciu klamki napięcie zostaję rozłączone czy tak działa poprawnie ?

zwieranie przewodów na krótko nie daje rezultatu.

Kostki wyczyszczone i potraktowane kontakt sprayem.

Bardzo proszę o sugestie, po zakupie wymieniłem oleje filtry zadbałem o świece i teraz w garażu trzyma mnie tylko ta mała usterka a pogoda cooooraz to częściej zachęca aby wyjechać na drogę :)

BociekPL - Sro 29 Maj, 2019

Rozumiem, że nożny stop działa ? Wymień czujnik stopu i powinno być ok.
aos - Sro 29 Maj, 2019

Tak, stop w nodze działa.

nie można wykluczyć czujnika stopu poprzez zwarcie dwóch przewodów ??

simin - Sro 29 Maj, 2019

aos napisał/a:
nie można wykluczyć czujnika stopu poprzez zwarcie dwóch przewodów ??


Ale to chcesz żeby stop świecił non stop, czy żeby wcale nie świecił?

studi - Sro 29 Maj, 2019

aos, skoro masz umiejętności posługiwania się miernikiem, to wystarczy z głównej strony pobrać serwisówkę i posłużyć się schematem.

Oba czujniki stopu są spięte równolegle, więc jeśli jeden działa a drugi nie należy szukać przyczyny między nimi, na schemacie dodatkowo masz opisane kolory przewodów (różne roczniki minimalnie się między sobą różnią, zwłaszcza poliftowe od przedliftowych), generalnie jeden z końców wpięty jest w + po stacyjce a drugi leci do żarówki, więc jeśli po wciśnięciu klamki masz zwarcie bo napięcie spada do zera to może gdzieś jest jakieś przetarcie i zwiera do masy, swoją drogą 10V to trochę za mało.

aos - Czw 30 Maj, 2019

simin napisał/a:
aos napisał/a:
nie można wykluczyć czujnika stopu poprzez zwarcie dwóch przewodów ??


Ale to chcesz żeby stop świecił non stop, czy żeby wcale nie świecił?


chciałbym aby działało to prawidłowo, czyli zapala się stop po wciśnięciu klamki :)

[ Dodano: Czw 30 Maj, 2019 ]
Studi,

czyli mogę wykluczyć uszkodzenie czujnika( skoro po zwarciu na krótko nie ma żadnego rezultatu) i zabrać się za instalacje ?

studi - Czw 30 Maj, 2019

Cytat:
czyli mogę wykluczyć uszkodzenie czujnika( skoro po zwarciu na krótko nie ma żadnego rezultatu) i zabrać się za instalacje ?

Generalnie tak, ale dla potwierdzenia możesz przełączyć miernik na omomierz/brzęczyk i sprawdzić w ten sposób sam czujnik, czy po wciśnięciu klamki zamyka obwód, oczywiście czujnik odłączony od reszty instalacji

BociekPL - Czw 30 Maj, 2019

A pociąg jeszcze 2 kable od przewodów przy kierownicy do czujnika nożnego i wtedy sprawdź czy świeci. Będzie wówczas wiadomo czy to czujnik czy instalacja - ja bym tak zrobił.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group