.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Wyciek Paliwa

Anek - Pią 15 Mar, 2019
Temat postu: Wyciek Paliwa
Hej. W moim suzuki gs 500 mam wyciek paliwa z tego wężyka na samym końcu co chyba odpowiada za pozbywanie się nadmiaru paliwa (?) Motocykl kupiłem niedawno i gdy wracałem nim od sprzedawcy ponad 100km zatankowałem do pełna, ale zapomniałem że mam na rezerwie i tak przejechałem 100km. Na drugi dzień po zakupie zauważyłem kałużę paliwa pod motocyklem i tak sobie kapało, ale teraz się ustabilizowało tak, że tylko na włączonym silniku zaczyna kapać(Chyba, że jest bardzo mało paliwa, ale jeszcze nie na rezerwie). W gaźniku może być syf i przez to kapać? Jak myślicie ile kosztowałoby mnie wyczyszczenie gaźnika, ewentualnie jego naprawa. Wiem, że wszystko zależy od tego kto robi, ale nie wiem czy nastawiać się bardziej na 300 zł czy 1500.. Jak to u was wygląda? Ile płacicie za czyszczenie gaźników? Dodam, że moto pali i jeździ normalnie ze swoją całą mocą. Jeżeli zakleję taśmą jakąś czy zaślepkę jakąś dam, aby dojechać kilka km do mechanika to się nic nie stanie? Nie chcę, aby policja w drodze się doczepiła, że mi coś kapie i zabrali dowód ;_;
Langus92 - Pią 15 Mar, 2019

A może masz kranik w ustawieniu PRI? i Ci przelewa się cały czas. PRI to nie rezerwa :)
Anek - Pią 15 Mar, 2019

Nie mam pri. Mam On ustawione, wiem że pri to nie rezerwa tylko chyba zalewanie gaźników czy jakoś tak. Całą drogę miałem ustawione RES
Śmieszniejsze tylko to, że ktoś ten kranik założył na odwrót :P Tam gdzie powinno być ON jest PRI, a tam gdzie PRI jest On (Jeszcze od tyłu napisane NO)

Langus92 - Sob 16 Mar, 2019

Hmmm a moze tylko tabliczke źle założył wrzuc moze foto kranika to ktoś kto ma gsa ci powie czy to tak ma być. Ja niestety już nie mam
Anek - Sob 16 Mar, 2019

Ok, wrzucam tutaj zdjęcie. Kranik na dół skierowany na pri ponieważ tak jak napisałem według mnie jest kranik odwrotnie. Zresztą na res też cieknie ^^
simin - Pon 18 Mar, 2019

A skąd paliwo ci leci? Który to wężyk?

Jeśli po prawej stronie zakończony takim kapturkiem to jest odprowadzenie z airboxa. Może paliwo dostało się do niego w czasie jazdy, a potem wykapało jak się zatrzymałeś.

Regulacja gaźników to coś ok 300 zł u mnie było...

Anek - Pon 18 Mar, 2019



To taki wężyk

kempes - Wto 19 Mar, 2019

Tak jak Simin pisze. To jest odprowadzenie z airboxa. Pewnie gaźniki przelewają. Innych objawów nietypowej pracy silnika nie ma? Jaki kolor mają elektrody świec?
Anek - Wto 19 Mar, 2019

Jak na razie silnik chodzi normalnie, moc pełna i obroty utrzymują się około 1200 czyli chyba prawidłowo. Kolor świecy jednej brązowawy drugi lekko czarnawy był, ale obie czyściłem. Dzisiaj odpaliłem go, trochę pochodził, ale no wężyk suchy.. I Weź tutaj rozwiąż problem kiedy z niego leci, a kiedy nie :X No nic został mi chyba tyllko mechanik i rozebranie gaźników. Oby tylko nic kosztownego ^^
simin - Wto 19 Mar, 2019

jak problem nie występuje to zostaw...

Mógł wynikać z zawieszonego pływaka w komorze.

Ja na jednym wyjeździe na Poznań nie mogłem na sesji ruszyć bo mi ciurkiem leciało z przelewu, ale po zamknięciu na 3 minuty dopływu paliwa i wypaleniu tego z gaźników pływak opadł, wrócił na swoją pozycję i było ok :)

Anek - Sro 20 Mar, 2019

Hmm.. Skoro tak mówisz to jak go przerejestruję to zabiorę go na przejażdżkę dłuższą i zobaczymy czy faktycznie to będzie to :D
Anek - Pią 19 Kwi, 2019

No to już jest po mechaniku, trwało to miesiąc ;d

Trzeba było kupić zestaw naprawczy. Zestaw 300, robocizna 300, aktualnie nie cieknie.

Teraz mam drugi problem. Zauważyłem, że góra łańcucha obciera o coś, próbowałem naciągnąć go, ale o ile dół łąncucha można było swobodnie regulować to góra nie chciała się ruszyć, aby była wyżej i nie obcierała.

Po czym poznać czy napęd nadaje się do wymiany?

Ma ktoś link lub nazwę całego napędu jaki będzie pasował do suzuki gs 500 E 1993?

kempes - Pią 19 Kwi, 2019

Anek napisał/a:
Trzeba było kupić zestaw naprawczy. Zestaw 300, robocizna 300, aktualnie nie cieknie.
Ładnie skasowali :szok:

Łańcuch masz mieć naciągnięty, tak żeby miał 2-3 cm luzu (o tyle możesz unieść jego dolną część w połowie długości). Jeśli łańcuch naciągniesz za mocno przyśpieszysz jego zużycie i możesz uwalić łożysko wałka zdawczego (wymiana wiąże się z rozbiórką silnika). Na górnej części wahacza powinieneś mieć czarny ślizg z jakiegoś "gumopodobnego" materiału. Łańcuch po nim zawsze będzie się ślizgał (mniej, lub bardziej ale zawsze).

Jak poznać, że łańcuch jest do wymiany? W dużym uproszczeniu:
1. Nie masz już możliwości bardziej go naciągnąć.
2. Jest nierównomiernie wyciągnięty (w jednym miejscu jest za luźny, w innym za mocno naciągnięty).
3. Nie zgina się, zębatki wyglądają jak piła do drewna, jest mocno zardzewiały/uszkodzony i inne przypadki totalnego zaniedbania.

Radzę Ci ściągnąć serwisówki i zabrać się za czytanie + poradniki na YouTube (zanim zrobisz krzywdę motocyklowi :P ).

Anek - Pią 19 Kwi, 2019

Okej dzięki za informacje :D

i czy ładnie skasowali to nie wiem, bo było w tym oczywiście czyszczenie, synchronizacja, regulacja sprzęgła i właśnie chyba coś mi z łańcuchem robił bo wcześniej nic nie tarło ani nie było niepokojących dźwięków, jak na 2 stopach postawie motocykl to przy obrocie koła coś przeskakuje co jakiś czas :X

[ Dodano: Sob 20 Kwi, 2019 ]
Okej, to koło obciera. Mniejsza. Fałszywy alarm z tym łańcuchem ^^


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group