.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Suzuki i nie tylko w ogłoszeniach - Suzuki GS500E, 2003, Białebłoto-Kobyla

Freekill - Pon 04 Mar, 2019
Temat postu: Suzuki GS500E, 2003, Białebłoto-Kobyla
Sezon coraz bliżej, a ja wciąż rozglądam się za motocyklem. Co powiecie na ten sprzęt?
Na moje oko malowanie oryginalne. Dekle też w oryginalnym kolorze.
Jutro zapytam o stan elementów eksploatacyjnych bo nie ma informacji na ten temat.
Pół godziny jazdy, warto pojechać i obejrzeć?

Link:
OLX Link


Freekill - Wto 05 Mar, 2019

Dzwoniłem dziś. Z rozmowy wynika, że Gs jest w dobrym stanie. W tym sezonie mają jeszcze być wymienione płyny oraz regulacja gaźników na, którą przyszła pora.

Poza tym tylna opona całkiem spoko, na miejscu zobaczymy jak się ma. Najwyżej po sezonie zmienię na nowe.
Tarcze, łańcuch, zębatki i stan wizualny w najlepszym porządku.

Dobry kandydat się zapowiada. W weekend obejrzę i jak nie znajdę nic to pewnie kupię.
Jak coś wypatrzycie to dawajcie swoje uwagi.

Freekill - Nie 10 Mar, 2019

Byłem u właściciela. Wszytko obejrzałem i motocykl wydaje się być sprawny. Mam jednak wątpliwości co do ramy oraz silnika. Chodzi mi o malowanie i kolor. Nie mam pojęcia jak wyglądał moto prosto z fabryki stąd moja prośba o podpowiedź.

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1BZLgSMH4cZRNOktaSyhp1cUhLbcRXc5z

Wśród zdjęć, które dołączyłem jest spaw zaznaczony na czerwono. Spaw w takim miejscu wydał mi się dziwny. Czy jest on tam fabrycznie?
Kolejny punkt to zmiana koloru/odprysk lakieru na ramie pod silnikiem po stronie tłumika. Też na zdjęciu to widać. Czy to norma czy ta rama była malowana? Również śruby nie są w kolorze ramy. Nie wiem czy powinienem się tym przejmować.
Jeśli się przypatrzycie na zdjęcie z przodu widać jakby kolektory były pryśnięte jasnym sprejem w kolorze ramy. (Wynik niestarannego malowania ramy?)

Mam też zdjęcie pokrywy na silniku. Jest w nieco innym kolorze. Czy tak gs'y były malowane czy to jakaś wymieniona część? Do tego z tej czarnej śruby poleciało trochę oleju, co można zauważyć na zdjęciu. Jest to coś poważnego?
Właściciel dzień przed oględzinami zmieniał olej i było to jedne z pierwszych odpaleń po zimie. Mówię o tym ponieważ na początku trochę jasnego dymu leciało z tłumika. Po rozgrzaniu i przejechaniu się przestał.

Są też zdjęcia z bliska gdzie widać drobne różnice w strukturze farby na ramie, ale to chyba jest w normie. No i krótki filmik pokazujący jak spadają obroty.

Co powiecie o tym motocyklu. Jestem skłonny go kupić, ale muszę się upewnić czy wszytko co opisałem to tylko efekty zużycia, czy moto było po przejściach. Będę wdzięczny za szybkie odpowiedzi, bo właściciel prosił o podjęcie decyzji. Dzięki!

dgalka - Nie 10 Mar, 2019

Jeśli mogę coś od siebie dorzucić to: nie wiem czemu każdy kto ogląda moto odrazu stwierdza dzwon lub coś innego jesli rama jest innego koloru, śruby itp.
Sam z własnego doświadczenia wiem i każdy też wie na tym forum że gs normalnie w świecie lubi rdzewieć właśnie na ramie koło główki ramy itp. A jeszcze jeśli moto było sprowadzone z UK to jeszcze wieksza szansa, że jak kupujemy taką sztuke od motocyklisty to on po prostu tą rame pomalował. Jestem tego przykładem jak i kolega Bociek który tez rame malował. Moj gs już sprzedany ale sam osobiście oddawałem do piaskowania i malowania nie tylko rame ale i wahacz i inne rzeczy..Wymieniłem też koncówki kierownicy jak i całą kierownice z clipów na zwykła z wersji po liftowej. Felgi miałem tez malowane, śruby ehmm niektore powymieniane bo tak jak rama po prostu zardzewiały.. Sprzedałem nie dlatego że był krzywy, nie dlatego że się psuł, a po prostu z czystej chęci posiadania czegoś nowszego(bardziej nowocześniejszego abs itp).. wiec malowaniem samym w sobie bym sie nie przejmował. Jeśli spawy nie są poszlifowane i nie są jakieś dziwne, chodzi mi o smarkanie i jakieś próby naprawiania to wydawać się może, że rama została w świecie po prostu odświeżona..jeśli przejechałeś się i nie ściąga itp to ok. najważniejsze jest to aby jechał prosto a nie kolor.. Czaje że jednak człowiek się zastanawia dlaczego był malowany itp ale tak jak w przypadku mojego gs chłopak kupił dlatego że był ładniejszy od innych pordzewiałych itp..
Musisz skontrolować spawy,,, wszystkie wahacza ramy itp.
skontroluj czy tarcze są proste nie bije przy hamowaniu itp.czy ograniczniki przy półkach jak i ramie są nie zaklepane lub w świecie wyrwane.
jak wygląda sprawa łożyska główki ramy, jaki jest stan łancucha. Czy nie ma gnoju w baku, bo i takie widziałem że po otworzeniu wlewu pełno liści itp.
stan opon, stan łańcucha. Lagi itp. Przejedz się... i jesli te wszystkie rzeczy sprawią, że w kumulacji przejdzie na tak to bierz śmiało..może będzie pełno krytyki ze strony innych że malowany to już dzwon itp.. Ja tak nie uważam bo wiem jak te motocykle potrafią rdzewieć itp..
Dodam że z ceny można śmiało jeszcze coś urwać własnie z powodu odprysków itp..
Jeśli stwierdzisz że spawy są jakieś dziwne, jeśli rama jest pęknięta, jeśli pourywane są ograniczniki to daj sobie spokój i na spokojnie poszukaj innej maszyny. A jeśli łosyko jest wybite, tarcze krzywe itp to targuj z ceną bo to nie są tanie rzeczy.

Langus92 - Pon 11 Mar, 2019

I co nabyles sprzet? ;)
Freekill - Wto 12 Mar, 2019

dgalka, Zgadzam się, moje obawy wynikają z braku doświadczenia i chęci zakupu jak najlepszej maszyny. Wszytko co wymieniłeś sprawdziłem. Moto jest w dobrym stanie. Do wymiany jest jedynie tarcza przednia tylni przewód hamulcowy i prawdopodobnie żarówka od kierunku.

Rozmawiałem też z Pepe. Powiedział żebym przyjrzał się śrubie na imbus z, której był mały wyciek. Może być to uszczelka,a może być to przekręcony gwint. Czekam na odpowiedź właściciela co do tej śruby.

Poza tym wszytkim motocykl czeka przegląd silnika tzn. Regulacja czyszczenie i luzy zaworowe.
Langus92, Ze względu na powyższe i cenę 6200 jeszcze nie kupiłem. Zobaczymy co będzie z tym wyciekiem i będę się targował jeśli to uszczelka. Właściciel już zaznaczył, że nie mam co myśleć o zejściu o 1000 czego się spodziewałem. Muszę jednak rozważyć czy moto jest wart swojej ceny w tym stanie, bo na start trochę musiałbym zainwestować. Co ty myślisz Langus?

xalor - Wto 12 Mar, 2019

Tarcza do wymiany, zawory, coś cieknie i się jeszcze zastanawiasz przy tej cenie? Dla porównania mój GS kosztował 2900zł, do zrobienia była uszczelka pokrywy za 50zł i zawory, a przez następne 10k km zero wkładu.
tmi - Wto 12 Mar, 2019

To ja swojego o 3 lata młodszego, 7 lat temu, w perfekcyjnym stanie z oryginalnymi gmolami i alarmem, do tego szyba, nowy aku i napęd złoty - sprzedałem za 7200.

Tak patrzę na rynek używanych motocykli to niektórzy na głowy poupadali z cenami.

Freekill - Wto 12 Mar, 2019

Niby tu też akumulator był wymieniany, ale wszyscy jednogłośnie mówicie, że cena jest zdecydowanie za wysoka. Szukam dalej w takim razie.
simin - Wto 12 Mar, 2019

Tarcza do wymiany to dodatkowe 600 zł...

W ogłoszeniu przygotowany do sezonu, a Ty piszesz o luzach zaworowych - więc zapewne cały serwis do zrobienia... ok 600 zł + uszczelka z 80.

Przewód hamulcowy i płyn - 100 zł

Wersja E z 2003 za 6k, wymagająca w sumie pewnie ok 1500 zł...

Za 4000 bym może myślał.

Langus92 - Wto 12 Mar, 2019

Nie wiem czy to przez A2 ale 500tki strasznie dorgie są :( W tej cenie można ładną SVke kupić i nieraz nawet polifcie :P
tmi - Czw 14 Mar, 2019

GS 500 był dobrym motocyklem z 10 lat temu, jak patrzę na ceny to mi się śmiać chce, F'ki szczególnie.

Lepiej zrobić pełne A i kupić normalny motocykl albo kombinować z blokowaniem, a jak już GS500 to za max 4000 zł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group