.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu

arek - Nie 03 Mar, 2019
Temat postu: Gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu
Witam, mam problem z moim gs`em, mianowicie nie wkręca się na obroty przy szybkim dodaniu gazu (gaśnie, potrafi strzelić z wydechu). Przy 'spokojnym' lekkim dodawaniu gazu jest ok
Przekopałem pół internetu i swojego przypadku nie znalazłem. Macie jakieś pomysły co mu może być? Dla zobrazowania sytuacji załączam filmik:
Wideo
Pozdrawiam aR1ek

Freekill - Nie 03 Mar, 2019

Hej, na tych sprawach za dobrze się nie znam,ale podobny problem widziałem u LucZun'a z jego Dukiem.
Jemu pomogła wymiana świecy. Objawy były bardzo podobne. Daję link do filmu:
https://www.youtube.com/w...P9p-gmQw&t=345s

PS. O problemie mówi na początku filmu.
Przedstawienie problemu w minucie 3:40
Rozwiązanie w minucie 5:00

arek - Nie 03 Mar, 2019
Temat postu: Gaśnie przy gwałtownym dodaniu gazu
Dziękuję za odpowiedź, co prawda świece poprzedni właściciel wymieniał na początku 2018 (zrobił na nich ok 2k km), ale może faktycznie są wadliwe :/
artex92 - Nie 03 Mar, 2019

Punkt 13

http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=10545.

:wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:

arek - Nie 03 Mar, 2019

artex92, Dzięki za pomoc ;) Najlepiej jak się nie ma nic do powiedzenia to się przypieprzyć do regulaminu :)
Wstyd...

artex92 - Nie 03 Mar, 2019

arek - odpowiedzi dostałeś, a ja tu jestem od pilnowania ordnungu. Jak się nie podoba no cóż- temat może "spaść z rowerka".

W sumie za sam twój język i wycieczki personalne już powinieneś zarobić więcej punktów...

Zrób porządek, dostosuj się.
Nieznajomość prawa nie zwalnia z jego przestrzegania.

arek - Nie 03 Mar, 2019

Użytkownikiem jestem tu od Października, a zaglądałem tu dużo wcześniej.
Przyszedłem tu po radę, a nie zaśmiecać forum głupimi dyskusjami o [s]pier[/s] głupoty.
Chciałem się dostosować - napisałem w powitalni, za co dostałem ostrzeżenie.
Powiem tak, nie chcecie mnie tu to nie będę się narzucał - nie muszę tu być, są inne fora.
A Tobie Freekill Dzięki za pomoc, jesteś w porządku. Cześć

brat Łełka - Pon 04 Mar, 2019

Sorry ze sie wpieprzam w dyskusje, ale rzeczywiscie, jestesmy na forum, a nie w banku w ktorym trzeba czytac regulamin drobnym druczkiem.
Tym bardziej ze rzeczywiscie czasem ktos potrzebuje jednorazowej pomocy, nie chce sie bratac (bo i nie musi) i nie planuje tu bywac.
Jesli dodac do tego fakt ze na posty w powitalni malo kto juz odpowiada, to wymaganie przestrzegania punkt 13 jest mocno przesadzone, a juz na pewno sypanie warningami na dzien dobry. Sam nie raz podziekowalem kilku forom za takie powitanie i doskonale rozumiem tu Arka.

Takze Artex, poluzuj krawat i walnij dziabaga ;)

Wracajac, na filmiku dales ssanie zeby odpalic moto, czyli chyba zimny silnik? W takim wypadku to normalne, gaznik tak ma. Po rozgrzaniu do roboczej temp powinno byc ok

arek - Sro 06 Mar, 2019

gruby Dzięki za zrozumienie, a co do powitalni to wpiszę się dla świętego spokoju gdy będę miał coś ciekawego do powiedzenia i trochę czasu (no chyba ze wcześniej dostanę bana).

Wracając do problemu to niezależnie czy silnik jest zimny czy rozgrzany przy szybkim dodaniu gazu dusi się i potrafi strzelić w tłumik, wydaje mi się że dostaje za mało paliwa lecz stare świece były mocno czarne (zmieniłem je na nowe za namową Freekill`a) Gs`a kupiłem w proszku i nie wiem od kiedy tak ma.
Spróbuję jeszcze zmienić w kraniku membranę, gdyż mam wrażenie że paliwo tak średnio z niego leci.
Sprawdzę i dam znać, a między czasie może się czegoś ciekawego od Was dowiem, dzięki za dotychczasowe rady. Pozdrawiam

simin - Czw 07 Mar, 2019

generalnie w takiej sytuacji gaźniki trzeba podregulować...

Patrząc na filmik przy spokojnym dodawaniu gazu też nie jest ok - wolno schodzi z obrotów i zawiesza się na 3k przy schodzeniu.

Popatrzyłbym w drugą stronę z paliwem - czy go przypadkiem nie zalewa w momencie gdy dajesz w palnik...
czarne świece też wskazują na bogatą mieszankę.

Ilość paliwa która dociera do silnika zależy bez modyfikacji dolotu, głowicy i przepustnic gaźnika od 3 elementów:

1. na wolnych obrotach dysza wolnych obrotów
2. przy średnim zakresie obrotów od ustawienia iglicy
3. przy manetce na full od średnicy dyszy głównej

Do tego napisz czy masz seryjny wydech (po dźwięku powiedziałbym że tak ale lepiej się upewnić) i czy filtr powietrza jest normalny wstawiony.

filmik freekill'a odnosi się do moto na wtrysku gdzie dozowanie paliwa jest trochę stabilniejsze :)

Tak więc powiedziałbym że gaźnik na stół, czyszczenie, regulacja poziomu paliwa w komorach, sprawdzenie średnic dysz i gdzie wpakowana iglica, ewentualne obniżenie jej o 1 ząbek i synchronizacja. Trzeba by też spojrzeć na sprężyny gaźnika - może ktoś odblokował moto "częściowo" nie przejmując się wymianą dysz i sprężyn (o ile pamiętam tak to wyglądało w starszych rocznikach) i takie są efekty. Też się upewnij czy membrany przepustnic są całe.

arek - Czw 07 Mar, 2019

simin, Dzięki za odpowiedź, widzę że czeka mnie grzebanie ;) Wspomniałeś że ktoś mógł odblokowywać moto, czy wersja GM51B też była zblokowana? Wydaje mi się że tylko GM51A ale mogę się mylić. Dodam że jest to wersja z roku `95 oraz seryjny wydech i filtr powietrza (ładny czysty widać że był zmieniany)
simin - Czw 07 Mar, 2019

VIN bym się nie kierował - może były gaźniki zmienione itp.

Jak je rozbierzesz, zobaczysz co zastaniesz - gdzieś na Forum jest instrukcja odblokowania. O ile pamiętam w starych rocznikach trzeba było zdjąć dystans z przepustnicy gaźnika, wymienić sprężynę na dłuższą i być może zmienić dysze...

Timur - Pią 08 Mar, 2019

Ja podczas zabawy z gaźnikami maiłem podobnie. Myślę, że należałoby zacząć od ustawienia mieszanki (śrubki do regulacji są u dołu gaźników). Zmienia ustawienie, co 1/4 obrotu na obu gaźnikach jednakowo. Zdecydowanie mieszanka zbyt bogata. Jak ustawisz poprawną mieszankę to i z obrotów będzie schodził ładnie, a na świecach będziesz miał kawę z mlekiem.
kempes - Pią 08 Mar, 2019

Przed regulacją sprawdź jeszcze poziom paliwa w komorach pływakowych.
arek - Sro 13 Mar, 2019

Dzięki za liczne podpowiedzi, jak znajdę chwilkę to się z nim pobawię. Co do poziomu paliwa w komorach pływakowych to w jednym było go za dużo (przeciekał) już jest ok.
Spróbuję ustawić mieszankę i zobaczymy co się będzie działo. Dziękuję za liczne porady

arek - Sob 13 Kwi, 2019

Z gsem już wszystko w porządku, przyczyną były gaźniki. Znajomy mechanik doprowadził je do ładu, dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam
Bartekstein - Wto 10 Gru, 2019

A wiesz może co dokładnie w gaźniku sprawiało ten problem? Walczę z tym już od dłuższego czasu :zdegustowany:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group