.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Problem z odpalaniem, gaśnie, olej w paliwie przyczyny?

dzban22 - Wto 03 Lip, 2018
Temat postu: Problem z odpalaniem, gaśnie, olej w paliwie przyczyny?
Witam, mam następujący problem pewnego razu przypadkowo zostawiłem swojego GS'a w pozycji Pri na kraniku po kilku dniach wchodząc do garażu pod motocyklem była wielka plama paliwa, Po tym incydencie działał normalnie ale po jakimś czasie zaczął mieć problemy z odpalaniem. Nawet na ssaniu trzeba było dodawać dużo gazu żeby wgl. odpalił chociaż to też nie zawsze pomagało bo czasem podczas jazdy obroty i tak spadały i później straszenie cięzko go było odpalić. W zbiorniku oleju dostało się paliwo, świece nawet po wyszczyszczeniu od razu są zalewane, śruba od obrotów dokręcona na maxa nic nie daje. Znajomy mówi że może być to kwestia wymiany gaźnikow na nowszy model (mam 93') i wszystko bd ok. Gdzie szukać przyczyny i od czego się zabrać. Pomocy :niepewny:
ave666 - Wto 03 Lip, 2018

Ja bym zobaczył czy paliwo nie dostało się do króćców oraz venturi gaźników. Moim zdaniem wyczyszczenie układu z paliwa, wyczyszczenie gaźników, wymiana oleju, filtra oleju i być może filtra powietrza wystarczy zamiast zmieniać gaźniki na nowe.
studi - Wto 03 Lip, 2018

dzban22 napisał/a:
Witam, mam następujący problem pewnego razu przypadkowo zostawiłem swojego GS'a w pozycji Pri na kraniku po kilku dniach wchodząc do garażu pod motocyklem była wielka plama paliwa

pierwotną przyczyną takiego zjawiska jest nieszczelność zaworków iglicowych w gaźniku, w wyniku czego przy pozostawieniu kranika w pozycji PRI paliwo po wypełnienie komór pływakowych nie jest odcinane i leje się dalej.
Pytanie jakie w tym miejscu mi się nasuwa - po co zostawiać moto na PRI, po co wogóle używać PRI w czasie sezonu gdy motocykl nie stał tak długo aby całe paliwo odparowało z gaźników.
dzban22 napisał/a:
W zbiorniku oleju dostało się paliwo

W GSe nie ma żadnego zbiornika oleju, to gdzie wkręcony jest bagnet i gdzie mierzysz poziom oleju to skrzynia korbowa i miska olejowa.
dzban22 napisał/a:
znajomy mówi że może być to kwestia wymiany gaźnikow na nowszy model (mam 93')

Czy jak przepala ci się żarówka to cały żyrandol wymieniasz na nowy? może to i jest jakiś sposób.
dzban22 napisał/a:
Gdzie szukać przyczyny i od czego się zabrać.

Jak napisałem w pierwszym zdaniu nieszczelność zaworków iglicowych, wystarczy kupić zestaw naprawczy do gaźników ( http://netbiker.pl/produk...do-gaznika-nowy lub http://netbiker.pl/produk...znika-duzy-nowy - zestaw jest na jeden gaźnik a masz dwa) i wymienić, przy okazji można wyczyścić a następnie wyregulować gaźniki a na koniec zrobić ich synchro.

I tak jak napisał ave666, do wymiany olej, filtr oleju to na 100% - olej rozrzedzony paliwem nie spełnia swoich zadań smarnych i bardzo szybko zatrzesz silnik, druga kwestia to opary paliwa które mogą dostać zapłonu i rozpieldzieli Ci cały dół silnika, paliwo uszkadza także wszelkiego rodzaju oringi mające kontakt z olejem bo źle wpływa na gumę. Co do filtra powietrza to należy go zweryfikować czy nie jest zbyt mocno przesiąknięty i jeszcze da się go użytkować czy także do wymiany.

NIE UŻYWAJ TEGO MOTOCYKLA DO PUKI NIE DOPROWADZISZ GO DO WŁAŚCIWEGO STANU ABY NIE POGARSZAĆ SYTUACJI.

ave666 - Sro 04 Lip, 2018

Też się nad tym zastanawiałem... po co zostawiać moto na PRI? Ostatnio się zajmowałem zmianą oleju, filtra oleju oraz filtra powietrza, robota na ok godzinę dla dwóch osób robiących te czynności po raz pierwszy. Zamawiałem zestaw z allegro za bodajże 170zł który zawierał te wszystkie elementy + świece.

studi linki nie działają, zestawy naprawcze również można znaleźć na allegro do każdego rocznika o ile dobrze pamiętam to w granicach 25zł za sztukę dla jednego gaźnika.

studi - Sro 04 Lip, 2018

ave666, u mnie działają oba linki
bezel - Sro 04 Lip, 2018

U mnie linki też nie działają. I jeszcze jedna uwaga, Jeżeli filtr powietrza się zapaćkał to gaźniki nie mają warunków do których były wyregulowane więc dlatego może gasnąć.

Ewentualnie zatarłeś silnik bo nie wymieniłeś oleju od razu ;)

studi - Sro 04 Lip, 2018

zmieniłem linki na netbikera mam nadzieje, że działają teraz
ave666 - Czw 05 Lip, 2018

studi działają. Natomiast identyczny zestaw znalazłem na Allegro za 25zł
dymny - Czw 05 Lip, 2018

ave666 napisał/a:
studi działają. Natomiast identyczny zestaw znalazłem na Allegro za 25zł


Tylko zdaje się, że za 25zl to chiński Mline a nie japoński Tourmax - z opisu nie wiele wynika, bo celowo jest bardzo enigmatyczny ;)
Z resztą mniejsza z tym - to nie jest sednem wątku. Jak autor chce to niech kupi sobie tego Mline`a. Ważne żeby rozkręcić gaźniki, wykręcić dysze, wyczyścić korpus i dysze, a na końcu poskładać na nowych uszczelnieniach i wyregulować.
Przy okazji wyregulować luzy zaworowe, bo regulacja gaźników bez sprawdzenia zaworów mija się z celem :ok:

ave666 - Pią 06 Lip, 2018

dzban22 i jak? Udało się rozwiązać problem? Co było przyczyną?
dzban22 - Pią 06 Lip, 2018

Zestaw naprawczy będzie dopiero w poniedziałek, jeżeli nie będzie mi to kolidować z pracą postaram się od razu za to zabrać i dam znać.
dzban22 - Pon 09 Lip, 2018

no i dupa. Rozkręciłem wszystko i i na koniec lipa. Nie mogę odkręcic ostatniej śrubki od pokrywki na gaźniku tam gdzie jest pływak itd, siedzi bardzo mocno i ma wyrobiony łebek więc śrubokręt odpada. Macie jakieś pomysły oprócz wiercenia i gwintowania?
Anka eS - Pon 09 Lip, 2018

To jak, w końcu wygląda sprawa filtra powietrza? W jakim jest stanie? Bo to jedna z podstawowych spraw.
Set3 - Wto 10 Lip, 2018

Często klienci dzwonią do mnie z problemami gaźnika. Zawsze polecam zaczynać od pomiaru kompresji. Im kompresja niższa tym trudniej wyregulować gaźnik.
Witam. Ostatnie 2 lata byłem w delegacji w okolicy Olsztyna. Robiłem tam S51. Teraz w końcu wróciłem do siebie i wysyłanie paczek nie bedzie tak kulało. Córka nie ogarniała tematu w sezonie

dzban22 - Wto 10 Lip, 2018

Filtr troche zajechany ale bez tragedii. Ogólnie wszędzie wyczuwalna mieszanka oleju i benzyny.
dzban22 - Sro 11 Lip, 2018

Dobra poddaje się bo już nw o co tu chodzi. Wymieniłem zawory iglicowe wszystkie uszczelki, wyczyscilem gaznik, wymieniłem wszystkie filtry i olej, poskładałem go do kupy zaś. Na początku nawet fajnie odpalił aż sam byłem zdziwiony, ale za chwile zaś to samo... Obroty na ssaniu spadły do 1 tys. przy dotknięciu manetki od razu gasł, zaś problem żeby odpalić, a jak już odpalił to z trudem i to samo 1tys na ssaniu i też przygasał, śruby z regulacji obrotow i tak juz dokrecone sa. Pomocy jakieś pomysły?!
bezel - Czw 19 Lip, 2018

Myślę, że powinieneś zacząć od regulacji gaźników. W praktyce wygląda to tak, że jak są źle wyregulowane to i obroty są niższe na biegu jałowym. Jeżeli to jest ten problem to podczas regulacji okaże się, że musisz jeszcze obniżać obroty bo silnik odzyskuje moc :) Ja miałem to samo u siebie tylko nie pamiętam jak było z odpalaniem. Jak to zrobić jest gdzieś na forum albo w necie ;) Na końcu synchro-są filmiki na youtube jak to zrobić bez manometrów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group