.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - stożkowe filtry powietrza

Timur - Czw 13 Paź, 2016
Temat postu: stożkowe filtry powietrza
Cześć,

przepraszam, jeśli temat już był, ale nie udało mi się go znaleźć.
Chcę zastąpić airbox'a stożkowymi filtrami powietrza.
Czy może mi ktoś podpowiedzieć na, co zwrócić uwagę przy całej operacji oraz jakie dodatkowe czynności (wymiany) będą konieczne?

pozdrawiam!

xalor - Pią 14 Paź, 2016

A co chcesz tym, ciekawość, osiągnąć poza zwiększonymi kosztami?
Łukasz77 - Sob 15 Paź, 2016

Stożkowe filtry jeśli chcesz zastosować to tylko markowe. Zmniejszają opór powietrza więc poprawiają napełnienie komory spalania. W teorii daje nam to zwiększenie mocy ale...
Ja stosowałem i nie zauważyłem jakiegoś znaczącego przyrostu mocy. Koszt znaczny bo ok 70 zł razy ilość cylindrów. Dodatkowo filtr stożkowy powinien byś nasączony specjalnym olejem. Olej jest bardzo lepki i wyłapuje najmniejsze zanieczyszczenia. Jednak trzeba pamiętać, że zapchany filtr obniża moc a więc filtry stożkowe trzeba czyścić. Płuczemy w benzynie ekstrakcyjnej i ponownie nasączamy olejem. Jak dla mnie kłopotliwość i niepotrzebny koszt. Wole częściej wymieniać oryginalny filtr powietrza ale jak ktoś chce zaszpanować to nie widzę przeciwwskazań.

Timur - Nie 16 Paź, 2016

Ciężko mówić o szpanowaniu GS'em;) , a filtrów i tak nie będzie widać. Chodziło mi o lepszą pracę silnika. Czytałem opinie, że jest lepiej. Co do mocy to jakoś strasznie mi na tym nie zależy bo i tak dupy nie urwie.
Wiem, że trzeba filtry odpowiednio konserwowac i czyścić. Ale powiedz, czy po za wymiana filtrów coś jeszcze robiłeś? Jakieś zmiany w gaźnikach? Czy miałeś kłopoty z regulacją gaźników przy stożkowych filtrach?

Łukasz77 - Nie 16 Paź, 2016

Kolor świec pozostał bez zmian więc nie ruszałem nic w gaźnikach ale to był inny silnik Kawasaki GPZ 750. Po zmianie można się spodziewać zubożenia mieszanki bo więcej powietrza dotrze do komory spalania. Sprawdziłbym właśnie kolor świec zapłonowych. Nie wiem czy u kolegi zajdzie konieczność regulacji gaźników dlatego proponuję po zmianie filtrów skontrolować kolor świec zapłonowych.
simin - Nie 16 Paź, 2016

Więcej powietrza to bardziej uboga mieszanka więc potrzeba więcej paliwa.

Pytanie czy wystarczy to wyregulować położeniem iglicy, śrubą wolnych obrotów i poziomem paliwa w komorach pływakowych, czy trzeba będzie zmienić rozmiar dysz w gaźniku...

Łukasz77 - Pon 17 Paź, 2016

Nie umiem odpowiedzieć jednoznacznie. Wydaje mi się, że wymiana dysz nie będzie potrzebna i sam bym zaryzykował ale to Twój motocykl.Dobrze by się wypowiedział ktoś, kto ma GS500. Mechanika jak niejednokrotnie się przekonałem uczy pokory i cierpliwości. Jeśli nie mam pewności wolę być ostrożny w wypowiedziach.
ded - Pon 17 Paź, 2016

W autach to zwykle prowadzi do zwiększonego spalania, pogorszenia charakterystyki momentu obr. na niskich obrotach i jest zabójcą przepływki. Ja czysto teoretycznie widzę to tak. Mieszanka stechiometryczna jest uzyskiwana przy odpowiednim stosunku paliwa do powietrza. Mamy więcej powietrza, to musimy dać więcej paliwa. Z tym że nie robi się tego na oko. Powinno być to poparte wyliczeniami, badaniami, testami, hamownią itp. Ponoć sporo ludzi czuje przyrost bo silnik ma na niskich i średnich obrotach muła a potem łapie moc i czuć lepsze kopnięcie + autosugestia. Osobiście uważam że tuningować można turbodiesla - tanio, efektywnie i skutecznie. A jak chcesz szybsze moto to sprzedaj obecne i takie kup. Pewnie taką radę słyszałeś wielokrotnie ale to poparte doświadczeniem. Ładowanie kasy w filterki raczej nie da wymiernej korzyści. Tym bardziej że wypadałoby kupić jakieś markowe dedykowane do tego konkretnie silnika. Mam też wątpliwość co do tego czyszczenia wiecznych filtrów stożkowych. Obawiam się, że te płyny nie wymyją mikrozabrudzeń na dłuższą metę a kosztują tyle co nowy papierowy filtr.
Łukasz77 - Wto 18 Paź, 2016

Nie mogę się zgodzić z kolegą DED twierdzącym, że regulacja stosunku stechiometrycznego powinna być poprzedzona wyliczeniami. Jak to wyliczyć??? Czy nie prościej użyć analizatora spalin? Jeśli ktoś chce być perfekcjonistą to analizator spalin załatwia sprawę. Proszę o sprostowanie jeśli się mylę.
ded - Wto 18 Paź, 2016

Myślę że tak ale nie spotkałem się żeby ktoś to stroil w ten sposób. Do tego klasyczny filtr ma określana charakterystykę a stożkowy może mieć zupełnie inna. Wystroisz małe obciążenie, dużego może się nie udać. Za to spotkałem się z montowaniem kibelrury w autach i tanich stozkow byle średnica pasowała. Takich modów raczej nikt nie robi zgodnie ze sztuką bo kosztują za dużo w stosunku do korzyści. Jak ktoś ma pojęcie to idzie inna droga a najtaniej zmienić moto.
simin - Wto 18 Paź, 2016

Jak ktoś chce założyć filtry stożkowe bo fajnie wyglądają, to może to zrobić na serii i wyregulować gaźniki tak żeby w miarę dobrze pracowały.

Natomiast jak ktoś chciałby zrobić taką modyfikację profesjonalnie żeby zwiększyć moc, trzeba przyjrzeć się układowi wydechowemu i zbadać czy da radę odprowadzać zwiększoną ilość spalin.

Nawet stosując sportowy filtr w oryginalnym airboxie powinno się dopasować do tego gaźniki - są na przykład gotowe zestawy DynoJet.


Polecam poczytać o gaźnikach motocyklowych i od czego zależy skład mieszanki w różnym zakresie obrotów.



Osobiście uważam że taka modyfikacja bez dokładnej analizy i wielu testów może tylko pogorszyć kulturę pracy moto.

Timur - Wto 18 Paź, 2016

Dobra Panowie, gratuluję skutecznie mnie zniechęciliście do dokonania modyfikacji.
W takim razie ciekawe, co będę robił zimą?! ;)

A na poważnie to dzięki za opinie.

Łukasz77 - Sro 19 Paź, 2016

Myślę, że kolega nie chce drastycznie rasować (zniszczyć) silnika więc proponuję w zimie zadbać o należyty stan tego co jest bez większych zmian. Mam na myśli np. kontola rozrządu (luzy zaworów i łańcucha), szeroko rozumiane czyszczenie (wszystkiego co się da), woskowanie lakieru, kontrola zestawu napędowego (łąńcuch+zębatki), smarowanie linek itp. Filtry, płyny, regulacje... Ja lubię przy tym grzebać a na wiosnę sprzęt chodzi jak nowy.
Timur - Sro 19 Paź, 2016

Dokładnie, jest, co robić.
Panuję między innymi:
- wymianę płytek zaworów wydechowych (już zmierzone- za duży luz) + wymianę uszczelki pokrywy + regulacja gaźników;
- płyny- olej silnikowy, płyn hamulcowy;
- klocki- przód i tył;
- wymiana krócców ssących;
- czyszczenie i konserwowanie...

Ale zainteresowałeś mnie tematem smarowania linek, więc podpytam jak i czym to robić?
Zauważyłem jakiś czas temu, że w miejscu łączenia liki od licznika z silnikiem zbiera się olej. Próbowałem to dokręcić, ale nie pomogło. Może podpowiesz, co z tym zrobić?

pzdr

dymny - Sro 19 Paź, 2016

Timur napisał/a:

Ale zainteresowałeś mnie tematem smarowania linek, więc podpytam jak i czym to robić?or
Zauważyłem jakiś czas temu, że w miejscu łączenia liki od licznika z silnikiem zbiera się olej. Próbowałem to dokręcić, ale nie pomogło. Może podpowiesz, co z tym zrobić?
pzdr


Linki można przesmarować olejem.
Co do wycieku to winę ponosi oring lub/i uszczelniacz napędu obrotomierza. Czesci oryginale do dostania tylko ASO Suzuki:
Cytat:
o-ring 26451-45000
simmering 09289-05002


Do swojej listy możesz dodać jeszcze wymianę oleju w lagach zawieszenia, wymianę przewodów hamulcowych na stalowy oplot i rozbiórkę (czyszczenie) zacisków na części pierwsze :ok:

Timur - Wto 15 Lis, 2016

@dymny dzięki za pomoc.
Tylko nie mogę znaleźć rozmiarów
o-ring 26451-45000
simmering 09289-05002

to bym ASO olał i kupił gdzie indziej.

pzdr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group