.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Sprzęty użytkowników - (Pierwsze Moto) Suzuki GS500E Five Stars

lukaszgrb - Pią 11 Mar, 2016
Temat postu: (Pierwsze Moto) Suzuki GS500E Five Stars
Witam !

Tak jak w temacie chcę zaprezentować Swój pierwszy poważny motocykl jakim Jest wspomniany GS500E w wersji Five Stars . Moja przygoda z motocyklami zaczęła się tak naprawdę od Skuterów ,wszlekiej maści motorowerów i skuterów a Motocykle zawsze były w swerze marzeń . Fakt ,faktem po 18 -nastych urodzinach człowiek zapomniał o czym marzył przyszła praca milion innych zajęć i tak zakup moto odwlekał się każdego roku ... aczkolwiek z przyjściem roku 2016 r. postanowiłem już w 100 % niezaprzestać tylko na odwlekaniu a sfinalizować Swoje marzenia a że kasy Miałem nie za wiele Moje doświadczenie z prawdziwymi motocyklami oprócz kilkunastu przejażdżek konkretnymi motocyklami nie licząc motorowerów jest żadne wybór padł na GS500E :) . Zacząłem poszukiwania w Lutym i patrząc poziomem wyeksploatowania maszyn sprzedawanych w Moim województwie jak też nieopodal Byłem nieco rozczarowany więc chętnie patrzyłem na motocykle uszkodzone lub częściowo nie sprawne , aż tu wkońcu w połowie lutego trafił się ładny GS z obrzeży Mojego Miasta po delikatnym ślizgu ponoć sprawny . Następnego dnia po oględzinach okazało się że moto nie odpala gdyż najprawdopodobniej nie ma w Nim paliwa ... Następnego dnia człowiek z komisu Miał ogarnąć temat paliwa spróbować go odpalić ponieważ upierał się że moto na 1000% pali przed zimą Nim jeździł a że całą zimę stało to też nie odpala . Ok . Tak wogle twierdził że sprowadził dla kolegi syna ale coś tam nie poszło u Nich z kasą ,rozmyślili się itp.itd . nie wnikałem zbytnio bo jak to z komisantami bywa uważałem to raczej za legendę . Finalnie stanęło na tym żę albo kupuję moto nie palące albo on Je wiezie do serwisu a później będzie wystawione z odpowiednio wyższą cenę . I tak poniekąd też zaryzykowałem ale moto zostało sprzedane mocno poniżej 3 tysięcy złotych :) I tak przyszedł czas na diagnozy i naprawy ...

Diagnoza

-Potrojony stan oleju . Spuściłem około 8 litrów oleju z benzyną . (Całe szczęście że moto nie odpaliło przy licznych próbach odpalenia .
-Rozregulowany Gaźnik poziomy paliwa na pływakach o 360 stopni odbiegające od serii
-Brak synchronizacji gaźników . Składy mieszanki ustawione na około 1 - 1,5 obrotu .
-Świece zapłonowe w agonalnym stanie
-Klocki hamulcowe przód wyeksploatowane
-Zapowietrzony hamulec tylny
-Łańcuch do kompleksowego wyczyszczenia i smarowania
-Owiewki do podklejenia (tak zdecydowałem ze względu na to że raczej na Five Stars nie dostanę orginalnych naklejek ... a dorobione na wzór nie koniecznie będą tak samo ładne a pozatym nie jest tak strasznie aby się tym strasznie przejmować ) Będą wykonane tylko zaprawki .
-Brak kranika podciśnieniowego z mostkowane przewody zbiornika tak jakby podłączone było RES ze zbiornika odrazu do gaźnika pozaślepiane przewody od podciśnienia itd. tak że moto chodziło non stop na PRI jedna wielka komedia ...
-Zbiornik do czyszczenia z lekkiego nalotu rdzy w środku
-Spalona żarówka od położenia luzu (N)
- Uszkodzona linka obrotomierza

Reszta usterek jest bardzo kosmetyczna lub ich nie ma ,poprostu mogę już reszty nie pamiętać . A tak ogólnie GS500E jest z 1997 roku ma przejechane nie całe 30 tyś. km. poza śladami szlifu nigdy nie był malowany robione jest kompletnie w oryginale opony w stanie BDB ,elektryka również dostałem przy kupnie 2 kluczyki oryginalne i nowy akumulator. Dodam że kluczyk jeden dorobiłęm nowy z plastikiem ponieważ te oryginalne są fatalne bałem się że się połamią ponieważ jest to zwykły byle jaki kawałek blaszki .

Poniżej foto motocykla , niestety tylko te z aukcji .









_ANIOŁ_ - Nie 13 Mar, 2016

Jeśli GS500 to tylko Five Stars. Gratulacje zakupu ;)
lukaszgrb - Pon 14 Mar, 2016

Bardzo dziękuję , Ja np. ciągle o Nakedzie Myślałem a trafił się Five Stars o którym nic praktycznie nie wiedziałem ...

Aktualnie w moto zostały zrobione :

-Wymiana zaworków iglicowych razemz gniazdami Tourmax 2szt.
-Uszczelki komór pływakowych Tourmax 2szt.
-Kranik podciśnieniowy paliwa nowy Tourmax ponieważ poprzedni właściciel go wywalił,pozaślepiał przewody i moto chodziło jakby non stop na PRI .Stąd też wynikał po trojony stan oleju .
-Synchronizacja i regulacja gaźnika .
-Wymiana wszystkich przewodów paliwowych na sylikonowe (części przewodów poprostunie było ze względu na pominięcie kranika podciśnieniowego a jeden który był Miał złą średnicę i zbyt krótką długość
-Wymiana oleju na Valvoline i filtrów pow. i oleju na Hilfo
-Wymiana świec na Denso
-Odpowietrzenie i wymiana płynu hamulcowego w tylnym hamulcu

Moto , aktualnie bardzo ładnie pracuje wręcz bez zarzutu aczkolwiek teraz trzeba zabrać się za hamulce aktualnie został wymieniony płn hamulcowy w tylnym hamulcu ponieważ był zapowietrzony .
Z przodu została zdiagnozowany koniec okładzin przednich klocków hamulcowych i stojące prowadnice przedniego zacisku .

Postaram się z tego wydarzenia wrzucić jakieś foto o ile Mi się uda :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group