.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Wybebeszanie wydechu

dawid9999 - Wto 07 Lip, 2015
Temat postu: Wybebeszanie wydechu
Witam, jak wygląda sprawa z wybebeszaniem/przerobieniem wydechu w gs 500 ? trzeba zdjąć tą osłonę, rozciąć wydech tylko gdzie jak i ile ? wspawać rurkę tylko z jakiego materiału ? nawiercić ją i dać do środka czy wokół rurki ? co najlepiej ? na chwilę obecną nie stać mnie na zakup sportowego wydechu
studi - Wto 07 Lip, 2015

dawid9999 napisał/a:
na chwilę obecną nie stać mnie na zakup sportowego wydechu

to nie rób tego w ogóle i pozbieraj trochę pieniędzy, bo taki wiejski tuning zakończy się zaraz tematem w stylu - moto mi strzela w wydech, stracił moc, nie jedzie

poldek171 - Wto 07 Lip, 2015

Dokładnie studi zaraz tak będzie :P A jeszcze będzie że strasznie głośno chodzi :P
Arcisz - Wto 07 Lip, 2015

I pomimo tego, że to napisaliście i ostrzegliscie,na 99% i tak tak będzie...
Piotras_5 - Wto 07 Lip, 2015

Zauważyłem tego lata po prostu wysyp postów, a że to GS nie jedzie, a to że nie stać mnie na świeży olej, a to że nie stać na przeróbki i robię w stodole, a później będzie płacz...

Zacytuję Tmi'ego, bo chyba to się najbardziej tutaj nadaje:
"motocykle to nie jest TANIE hobby"

Opanujcie się ludzie i przestańcie katować/niszczyć te biedne GSy :(

edit: Jak chcesz przerabiać seryjny wydech to proszę zleć to specjaliście:
https://www.facebook.com/...250?sk=timeline

Read - Wto 07 Lip, 2015

Sorki za OT ale ma ktoś przerobiony tu na forum wydech od edka ? Jak to brzmi ? Oczywiście mowa o GS 500 :D
studi - Wto 07 Lip, 2015

Read, kontynuując offtop to Bodzio w Wielbłądzie ma wydechy od edka, no ale to nie GS
kello - Wto 07 Lip, 2015

Pozwalając na kontynuwanie offtopu, bo może i autorowi się przyda: jaki jest mniej więcej koszt modyfikacji u Edka i jak wygląda sprawa z wykonaniem: przyjeżdzasz i robi na miejscu czy wysyłasz i czekasz x czasu ?

Co do wybebeszania wydechu... możesz spróbować, ale kup sobie drugi oryginalny tłumik jak znajdziesz za niską cenę i na nim próbuj, to zawsze możesz wrócić do oryginału. Podejdź z głową, a może się uda :)

tmi - Wto 07 Lip, 2015

Piotras_5 napisał/a:
Zauważyłem tego lata po prostu wysyp postów, a że to GS nie jedzie, a to że nie stać mnie na świeży olej, a to że nie stać na przeróbki i robię w stodole, a później będzie płacz...

Zacytuję Tmi'ego, bo chyba to się najbardziej tutaj nadaje:
"motocykle to nie jest TANIE hobby"

Bo jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi.

Ale co pan zrobisz. Jak ktoś chce rwać, targać, wybebeszać i cudować to czemu nie, problemów sobie tylko narobi bo już w książkach do Simsona było wyraźnie napisane aby nic nie robić z wydechem bo jakiekolwiek modyfikacje przynoszą skutek odwrotny do zamierzonego i powodują szereg problemów.

A co do tego całego szpecjalisty od wydechóf to też pożal się. Nawet trudno jakkolwiek się odnieść do profesjonalnej modyfikacji układu wydechowego która polega na:
- wycinamy katalizator i do hasioka (jeśli jest, a że coraz częściej jest ale to niepotrzebne, idiota wymyślił przecież)
- rozcinamy wydech
- wedle uznania, na oko (no, na ucho), tu ujmiemy, tam dodamy...
- składamy
a potem gawiedź się cieszy "no co prawda trochę bardziej smrodzi /ale mi to niepceczkadza oczywiście/ ale zdecydowanie fajniej chodzi, no ta moooc..."
<brawo>

Piotras_5 - Wto 07 Lip, 2015

Tmi ale jak ktoś na serio BARDZO chce to zrobić to niech to da chociaż takiemu "specjaliście", a nie robi w stodole. O to chodzi ;)
Reszta oczywiście zgadzam się w całej rozciągłości.

tmi - Wto 07 Lip, 2015

Dwa sposoby, po kosztach, dla dziadów:
https://www.youtube.com/watch?v=FmNolu_ZUpk

https://www.youtube.com/watch?v=VBlcydaK68M

poldek171 - Wto 07 Lip, 2015

Dobre ;D
dawid9999 - Sro 08 Lip, 2015

Tyle odpowiedzi a tylko kello sensownie napisał, wstyd nawet dla moderatorów, po co to chamstwo ? Po co te docinki ze moto nie jest dla ludzi co nie mają kasy albo na olej. Nawet ja zapytałem w innym temacie czy można łac olej samochodowy, ale czy to od razu wam mówi ze mnie nie stać na motocyklowy ? Jeżeli nie będzie można to zaleje motocyklowy. To wy się nauczcie czego bo to ze ktoś pyta o przeróbkę wydechu nie oznacza ze nie ma pieniędzy, zmiana wydechu to pomysł z nudów i na taką nudę nie chce przeznaczyć pieniędzy, a ze Lubie wszystko sam robić to zapytałem czy taka operacja ma sens, co do strzelania w wydech itp to wystarczy gaźniki wyregulować. Tak najezdzacie na ludzi jak oni piszą, że na innych forach jest inaczej, nawet mi została zwrócona uwaga żebym zobaczył jak jest na elektrodzie, a tam bynajmniej nie ma chamstwa i ludzi którzy podkreślają ze jak masz zamiłowanie, ale nie masz kasy to się nie pchaj. Porażka z waszej strony

[ Dodano: Sro 08 Lip, 2015 ]
Czy ktoś prócz pokazania jaki jest mądry potrafi powiedzieć dlaczego taka przeróbka zaszkodzi ? I w jaki sposób ? Bo raczej strzelanie w wydech to nie problem... i na pewno da się to wyregulować

KATANA - Sro 08 Lip, 2015

dawid9999 napisał/a:
dlaczego taka przeróbka zaszkodzi ?


To może trochę inaczej.

Zanim zabierzesz się za wybebeszanie puszki, musisz jeszcze trochę zaznajomić się z tematyką związaną z występowaniem pewnych działań/zjawisk dynamiczno falowych w układach wydechowych pojazdów. Dopiero po przeanalizowaniu tych istotnych informacji potrzebnych dla zapewnienia prawidłowego procesu pracy silnika związanego z jego optymalnym procesem przebiegu krzywej momentu oraz mocy, przy jednoczesnym zachowaniu stosunkowo niskiego poziomu hałasu oraz zużycia paliwa. Tych wszystkich czynników mających główny odczynnik dla ustanowionych norm ochrony środowiska naturalnego, będziesz mógł przystąpić do realizacji przebudowy/konstruowania układu wydechowego w swoim motorze.... choć Inżynierowie z Hamamatsu postarali się o wykonanie tego w całości za ciebie.

Niezbędnymi na tym etapie budowy układu/instalacji wydechowej motocykla (pojazdu) okażą się wymiary uzyskane na podstawie dokładnych obliczeń konstrukcji silnika:

Średnice wewnętrzne rur
Długość rur
Pojemność układu wydechowego
Średnice rur kolektorów wydechowych
Średnica wylotu spalin

Wszystkie uzyskane pomiary odnoszą się do konstrukcji danego silnika. Na podstawie uzyskanych pomiarów przystępuje się do budowy prototypu układu wydechowego, który będzie w dalszej kolejności badany już na stanowisku próbnym (hamowni). Po ewentualnym zatwierdzeniu pozytywnych wyników, projekt trafia do budowy/produkcji seryjnej.
Co z natury ciekawym faktem jest, że zazwyczaj wymagane średnice rur nie występują w handlu jako gotowe, lecz produkowane są najczęściej jako rury zwijane następnie spawane, lub przeciągane- to wszystko dla potrzeb konkretnych firm wytwarzających układy wydechowe.

Tak to wygląda w praktyce, jeśli chcemy brać się za przeróbkę/poprawkę wydechu po inżynierach fabrycznych. Odpowiednie firmy oferują gotowe puszki, które po zamontowaniu wymagają już nie tyle tego wszystkiego co powyżej pisałem, ale jedynie dostrojenia tych podstawowych elementów jakimi są gaźniki/filtr powietrza, a czasami układy PGM-FI.

Dlatego więc jeżeli chcesz tylko wybebeszyć wydech bez konkretnego celu a na pewno ze stratą dla samego silnika, to najlepiej zostaw wydech w oryginale. Optymalnie wykonany wydech do gsa kosztuje coś około 2000 zł. z nawiązką że gwarantuje to dobry efekt, przy jednoczesnym zachowaniu podstawowych parametrów. Dodatkowo skupiając się na mechanicznej poprawie (polerce) fabrycznych wykonań np. kanałów dolotowych itp. Można w ten sposób uzyskać znaczną poprawę charakterystyki silnika, a i niekiedy z jednoczesnym spadkiem apetytu na paliwo.

dawid9999 - Sro 08 Lip, 2015

Szkoda ze od razu nie uzyskałem takiej odpowiedzi. Oczywiście nie do końca z nudów tej pomysł, sprawa jest oczywista, fajnie brzmienie. W takim razie odpuszczam przeróbkę choćby dlatego ze nie wiem w jakim stanie jest silnik w środku i skoro taka przeróbka może go wykończyć to wole odpuścić i kupić choćby uzywke jakaś
simin - Sro 08 Lip, 2015

dawid9999 napisał/a:
fajnie brzmienie

Pusta puszka nie brzmi fajnie... Dostajesz głośny wydech który stwarza problemy przy przeglądzie i umożliwia utratę dowodu rejestracyjnego w przypadku kontroli.

Dodatkowo tracisz możliwość wjazdu na Tor Poznań :P

Piotras_5 - Sro 08 Lip, 2015

dawid9999 napisał/a:
kupić choćby uzywke jakaś


No i to już jest dużo lepszy pomysł, niż garażowa przeróbka. :)

dawid9999 - Czw 09 Lip, 2015

A co sądzicie o wydechu montii ? widziałem jakiś czas temu że pojawił się na aledrogo
studi - Czw 09 Lip, 2015

Firmę Montii znam z produkcji tłumików i całych instalacji wydechowych ale do samochodów, można znaleźć na innych formach motocyklowych właścicieli również GSa z takimi wydechami, gdzie mamy potwierdzenie, że ich produkty motocyklowe to de fakto tłumiki samochodowe, może z drobnymi przeróbkami.
Cytat:
Tlumik byl zalozony jak kupowalem GSa, wiec nie powiem Ci czy jest jakas roznica. Pewnie, zeby byla jakas roznica to trzeba by bylo zainwestowac w wydech od samych kolektorow, dolot, czyli jakis dobry stozkowy filtr powietrza i odpowiednia regulacje gaznikow, wieksze dysze itp.

Jesli chodzi o dzwiek, to b. mi odpowiada. Warczy az milo

Mam porownanie do serii GSa to w zyciu bym sie nie zamienial

Dodam tylko, ze jest to tlumik samochodowy, ale nie ma to wiekszego znaczenia, bo i tak jest pusty.

Cytat:
Cytat:
Jak zapewne niektórzy z Was wiedzą, do GSa najlepszym tłumikiem jest Montii Mam jednak pytanie: oval kosztuje 400 zł, a mugen 300 zł.. jest między nimi jakaś różnica?
Cytat:
Musze cie kolego zmartwic, ale Mugen to typowy tlumik samochodowy.


A co do wpływu pustego wydechu na motocykl to do wypowiedzi KATANy dodam cytat z siebie w innym poście
studi napisał/a:
Co do samego wydechu przelotowego, bo to dla silnika jest problemem, to z racji tego, że nie ograniczymy niczym przepływu spalin przez wydech a z zasady działania przez pewien okres czasu otwarte są i zawory wydechowe i ssące, część mieszanki zamiast zostać w cylindrze wylatuje do wydechu zanim zawory się zamkną, i tu powstają dwa problemy, silnik pracuje ze zbyt ubogą mieszanką, oraz część świeżego paliwa, która wleciała już w wydech, może ulec samozapłonowi (strzelanie w wydech, marchewy) a w dłuższej perspektywie uszkodzić - wypalić zawory i gniazda zaworowe, oczywiście nie stanie się to po przejechaniu 4000km i zapewne już większość zdąży GSa opylić, ale kolejny użytkownik może potem mieć problemy. Tak więc jak pisałem wcześniej po zmianie tłumika należy przeprowadzić regulację gaźników, zwłaszcza w odniesieniu do składu mieszanki, no i należało by skontrolować kolor świec, bo to najłatwiejszy sposób aby sprawdzić czy mieszanka nie jest zbyt zubożała.

Piotras_5 - Czw 09 Lip, 2015

Daleko nie trzeba szukać :)

https://www.youtube.com/watch?v=BIapm_xbwVw

kowal-jr - Czw 09 Lip, 2015

Czytałem gdzieś że uchwyt do tego montii przychodzi jako prosta blacha i że trzeba sobie samemu wyginać tą blachę i gdybym miał już kupować to oval bo lepiej wygląda
dawid9999 - Pią 10 Lip, 2015

Piotras widziałem filmiki tego typu jednak chciałem trochę teorii pozbierać. Dzięki za rozjasnienie tematu
dawid9999 - Nie 19 Lip, 2015

Panowie a co myślicie o wydechu nexxus ? Mam okazję tanio kupić, ktoś miał styczność ? Jak sytuacja wygląda po zdjęciu db kilera ?
danny - Nie 19 Lip, 2015

kello napisał/a:
Pozwalając na kontynuwanie offtopu, bo może i autorowi się przyda: jaki jest mniej więcej koszt modyfikacji u Edka i jak wygląda sprawa z wykonaniem: przyjeżdzasz i robi na miejscu czy wysyłasz i czekasz x czasu ?

Pozwole sobie odpowiedziec bo przerabialem / naprawialem wydech u Edhausta.

Edhaust woli aby moto został mu dostarczony, jednakze gdy nie ma takiej mozliwosci godzi sie na to aby wyslac mu wydech kurierem (koszt: 20zl)
Robilem dosc niestandardowa przeróbke Scorpiona dedykowana do CBF 600 - wydech byl po szlifie:
- dorobienie db killer'a: 80zl
- rozebranie wydechu, sprawdzenie, skrocenie, zmiana srednicy rury wew (aby obliczenia sie zgadzaly): 100zl
+ do tego trzeba doliczyc kase na odeslanie wydechu: 20zl

Na kazdym z etapow Edhaust sie z Toba komunikuje telefonicznie, proponuje rozwiazania etc.. moze nawet podeslac fotki jak wydech wyglada na danym etapie etc

Co do tego ile trwa taka przerobka - ciezko okreslic - sama robocizna to 2 dni - ale to zalezy od tego co dokladnie robisz i czy Edward ma materialy na miejscu - duzo zalezy od tego jaki ma nawal pracy (ile wydechow w kolejce) , bo wiadomo ze Twoj wydech po dotarciu do niego jest na koncu kolejki :P

Podsumowujac: profesjonalne podejscie + imho dosc tanio jak za taką robote.

Oczywiscie wiadomo ze potem trzeba ustawic gazniki / etc.. zeby nie zabic silnika :P .
Jesli dostarczysz moto do edka - istnieje mozliwosc ze on Ci je ustawi wiadomo za oplata :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group