.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Technika jazdy - Przeciwskręty - po co i jak je robić

Piroman1981 - Czw 12 Mar, 2015
Temat postu: Przeciwskręty - po co i jak je robić
Jako że na forum nie widzę tematu o tym, a dla wielu początkujących (szczególnie po tanich kursach na prawko na przeróżnych polskich zadupiach wliczając mnie) ten temat jest obcy wrzucam opisową prezentację na temat przeciwskrętów, czyli alternatywnej techniki skręcania przy większych prędkościach.

Przeciwskręt || na czym polega || dlaczego zachodzi || film z jazdy oraz tłumaczenie

Sam nie mam w temacie prawie doświadczenia więc jak bardziej doświadczeni mają kilka rad co do technik, prędkości i chce im się sypnąć paroma perłami mądrości to zapraszam :)

studi - Czw 12 Mar, 2015

Piroman1981 napisał/a:
czyli alternatywnej techniki skręcania przy większych prędkościach.

to nie jest alternatywna, a prawidłowa metoda skręcania motocyklem i przy każdych prędkościach, no może poza manewrowymi, tyle, że nieświadomie stosowana przez kierowcę, a w tym wszystkim chodzi o to, aby przeciwskręt stosować świadomie.

Piroman1981 napisał/a:
Jako że na forum nie widzę tematu o tym

przez dwa lata bycia na forum kolega nie miał czasu/okazji zajrzeć na portal ? to może podeślę link aby było łatwiej: http://forum.gs500.pl/por...l=_przeciwskret

komandosek - Czw 12 Mar, 2015

Ten film jest niewarty uwagi a autor niekompetentny
Pierwsze 10 sekund i już jako przykład przeciwskrętu podawane jest coś, co przeciwskrętem nie jest.

Panu Stonerowi dupa delikatnie odjeżdża. To nie jest przeciwskręt.

simin - Czw 12 Mar, 2015

komandosek napisał/a:
Pierwsze 10 sekund i już jako przykład przeciwskrętu podawane jest coś, co przeciwskrętem nie jest.


Tutaj się nie zgodzę. Na filmiku Stoner zdecydowanie używa przeciwskrętu żeby pogłębić zakręt.

Przykład jest natomiast idiotyczny, bo autor nie mówi na co zwrócić uwagę i co jest tym przeciwskrętem :P

Na drugim przykładzie stwierdza że "kierowca nie wie jak wykonać przeciwskręt w wyniku czego wypada z drogi"... Dość śmiałe stwierdzenie, biorąc pod uwagę że jakość filmiku jest tragiczna i prawie nic na nim nie widać...


Ja wolę wyjaśnienie Keitha:
https://www.youtube.com/watch?v=8_5Z3jyO2pA



A odnośnie przeciwskrętu na prędkościach manewrowych - gdzieś był filmik jak policjanci w USA się chwalili zawracaniem. Ponieważ zaczynali od pozycji zatrzymanej od razu moto przechylali do skrętu - właśnie używając przeciwskrętu. Na ułamek sekundy kierownica w prawo (bardzo wyraźnie i mocno), moto się przechyla - to prostują i ruszają. :)

tmi - Czw 12 Mar, 2015

https://www.youtube.com/watch?v=0nGowM_VjME

I temat uważam za wyczerpany :)

komandosek - Czw 12 Mar, 2015

Simin, to jest kontrolowany uslizg.

[ Dodano: Czw 12 Mar, 2015 ]
Wpisz w yt stoner slide

Piroman1981 - Czw 12 Mar, 2015

Dzięki wszystkim, będzie co czytać i oglądać :)
Machu - Pią 13 Mar, 2015

Fajnie jest to tu pokazane:
https://www.youtube.com/watch?v=PgUOOwnZcDU

yaszczi - Sob 14 Mar, 2015

tmi napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=0nGowM_VjME


:ok:

midd - Czw 26 Mar, 2015

Cytat:
A odnośnie przeciwskrętu na prędkościach manewrowych


nie da sie skrecic motocyklem inaczej jak przeciwskretem - no chyba ze pchasz moto

przeciwskret działa tak samo przy 10 kmh jak i przy czystu :)

Cytat:
Panu Stonerowi dupa delikatnie odjeżdża. To nie jest przeciwskręt.


slizgająca sie dupa jest wynikiem solidnego przeciwskretu

komandosek - Czw 26 Mar, 2015

midd napisał/a:


slizgająca sie dupa jest wynikiem solidnego przeciwskretu


Mówisz z doswiadczenia?

[ Dodano: Czw 26 Mar, 2015 ]
Ślizgała Ci się kiedykolwiek dupa wskutek przeciwskrętu? Bo mi nigdy. Za to odjeżdżająca dupa w zakrecie po mocnym dodaniu gazu - często.

midd - Pią 27 Mar, 2015

Cytat:
Ślizgała Ci się kiedykolwiek dupa wskutek przeciwskrętu?


no nie raz, kilka razy nawet uciekła :P


powerslide to po prostu kontrolowany uslizg - da sie tak pogłebic zakret ale skrecasz cały czas przeciwskretem bo nie da sie inaczej

czy mowie z doswiadczenia? czesciowo, powerslide to nie moj poziom- zdarzyło mi sie raz czy dwa ale do swiadomego korzystania to jeszcze daleko

komandosek - Nie 29 Mar, 2015

Ja czasami się tak bawie, w miarę mozliwosci i nie ma to nic wspólnego z przeciwskretem. Podczas przecuiwskretu zmuszasz motocykl do zmiany toru jazdy, powerslide to ostre przejscie od hamowania tyłem do przyspieszenia. Kontra kierownicą ma za zadanie by zmusić motocykl do ograniczenia skrętu by jechać w obranym wczesniej kierunku.
midd - Nie 29 Mar, 2015

https://www.youtube.com/watch?v=JXQlDN4knx4

to jest powerslide w sportowym ujęciu i nie ma tu nic z hamowania

yaszczi - Nie 29 Mar, 2015

zawodnikom na mocnych dohamowaniach zdarza się że tyłek podniesie i pójdą bokiem, ale tak jak middu pisze - powerslide jest w momencie dawania w palnik w tej fazie zakrętu gdzie normalny człowiek jest osrany i dodaje gaz powoli
komandosek - Pon 30 Mar, 2015

Np jak stunterzy robią powerslide, zawracają etc to właśnie robią to w ten sposób, wpierw zmuszając tylne koło zerwania przyczepnosci tylnym hamulcem, a potem pełne kotły.
yaszczi - Pon 30 Mar, 2015

Mój gixx na w zakrecie zrywa przyczepność jak mocno odkrece... Nie musze używać tylnego hebla :P

Zreszta nie licytujmy sie tutaj bo piszemy o różnych technikach sluzacych innum celom :)

doctoRR - Nie 12 Kwi, 2015

Moja GS 500 też traci przyczepność w zakręcie jak dodam więcej gazu :D wystarczy mieć nie zmienioną oponę z tyłu z bieżnikiem < 1 mm :P
danny - Pon 13 Kwi, 2015

https://www.youtube.com/watch?v=Hv5X37wJX8k

Ten opis najbardziej mi podszedl.

sziwu - Pon 13 Kwi, 2015

gwynbleidd, nie ma się czym chwalić, lepiej czym prędzej zmienić oponę dla własnego bezpieczeństwa ;)

danny, też miałem wrzucać tłumaczenie Cody. Ogólnie gość bardzo fajny, przyjemnie ogląda się jego vloga :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group