.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Prawo/Policja - Motocykl zarejstrowany na A2

Patrycja500 - Pią 12 Gru, 2014
Temat postu: Motocykl zarejstrowany na A2
Witam mam pewne wątpliwości ,żeby nie było szukałam już pełno informacji na ten temat i zdania są podzielne. Co się dzieje w sytuacji gdy osoba posiadająca uprawnienia na kategorie A2 porusza się motocyklem ,który w dowodzie ma wbite mniej kw ( ponizej 35 kw czyli dopuszczone do tej kategori ) a tak naprawde motocykl nie jest zdławiony i posiada więcej koni ? Co się dzieje przy wypadku ? Czy rzeczoznwca może dojść do tego ,że motocykl ma więcej koni i osobe traktują jako kogoś nie posiadającego uprawnień na ten motocykl i pociąga to za soba wiele konsekwencji ? Jak wiadomo mam gs 500 ale chce przesiąść się na kawasaki zx4r (chciałabym coś w sportowej budzie, czterocylindrowego , jak dla mnie kawasaki jest lżejsze). Oczywiście chce kupić zx4r zarejstrowaną na A2 , lecz w większości przypadków tak naprawde te motocykle tylko widnieją w dowodzie jako zdławione w rzeczywistości jest inaczej . Czy po kupnie takiego motocykla zarejstrowanego na A2 ,jeśli pojadę na hamowanie i okaże się ,że posiada jednak więcej koni ,to mogę w warunkach garażowych go zdławić lub u mechanika ? Chciałabym jeździć legalnie bez obaw ,że przy wypadku okaże się nagle ,że motocykl ma więcej koni i nie posiadam na niego uprawnień. Spotkaliście się już z taka sytuacja ?
_adam_ - Pią 12 Gru, 2014

Poczekaj rok, zrób A i będziesz mogła cieszyć się pełną mocą bez obaw czy ktoś to sprawdzi czy nie :)
Patrycja500 - Pią 12 Gru, 2014

Już rozmyślałam też nad tym , ale stwierdziłam,że nie ma sensu czekać , prawko na A mogę dopiero zrobic w 2016 roku , a niestety ale polskie prawo ciągle zmienia ,komplikuje ,niewiadomo co będzie za 2 lata a po 2 bardzo zależy mi na małej zxr , lepiej mi się na niej siedzi,jest lekka i ma owiewki co jest dla mnie wielkim plusem :P :P
RIDER_dp - Pią 12 Gru, 2014

To nie ma się nad czym zastanawiać, tylko iść w Kawę, a jeżeli chce się mieć wszystko czyściutko w papierkach i w praktyce to można "zdusić", chociaż różnie na to patrzą w urzędach, ale skoro w warsztatach takie zabiegi profesjonalnie robią i druczki z hamowni wydają, to czemu nie ;) Tutaj na przykład zajmują się dostosowywaniem mocy pod A2
tomaso wawa - Pon 15 Gru, 2014

Słyszałaś jakie opinie maja silniki ZXR400? I jak padnie to nie ma skąd wziąć drugiego?
kello - Pon 15 Gru, 2014

Podejrzewam, że w przypadku tego silnika to kłania się stopień jego regularnego serwisowania i nie pałowania go w przeszłości, bo jest bardzo wysokoobrotowy i wysilony, więc wszystko zależy jak ktoś dbał i jeździł. Nie wszyscy muszą jeździć GSami, jak ktoś chce egzotyczny motocykl to niech kupuje, byle z głową :) Nie słyszałem, żeby te silniki miały jakieś wady konstrukcyjne, jedynie destruktywna eksploatacja mogła niektóre egzemplarze zniszczyć.
tomaso wawa - Pon 15 Gru, 2014

Znalezienie egzemplarza w dobrym stanie będzie bardzo trudne. Prawie w ogóle nie ma tego do sprzedaży. Zresztą nie przypadkowo. Większość się porozbijała a w reszcie zdechły silniki. Ogólnie te silniki wytrzymują ok.50tys km. A znalezienie takiego silnika jakieś 10 lat temu graniczyło z cudem.
Ja bym szukał CBR600. Sprzęt ciężko zniszczalny a części od metra wszędzie.
Chyba że ktoś szuka problemów

RedShadow - Pon 15 Gru, 2014

CBR 600 nie da się zarejestrować na A2.
tomaso wawa - Pon 15 Gru, 2014

http://otomoto.pl/honda-c...2-M4196637.html
http://otomoto.pl/honda-c...r-M4190856.html
http://otomoto.pl/honda-c...n-M4173078.html
http://allegro.pl/honda-c...4902335273.html

Albo sportowo.Fakt że w dwóch garach SV650S

RedShadow - Pon 15 Gru, 2014

Widziałem też GSy rejestrowane na A1, ale Patrycja500 napisała że chce jeździć w pełni legalnie, więc takie cuda odstawiane przez znajomych w urzędach komunikacji raczej odpadają.
Edit: teraz zauważyłem, że te motocykle nie są nawet u nas zarejestrowane, więc sprzedawcy po prostu robią ludzi w wała, bo tych motocykli zgodnie z przepisami na A2 zarejestrować się w Polsce nie da.

tomaso wawa - Pon 15 Gru, 2014

Najprawdopodobniej własnie nikt tu nikogo nie robi w wała bo wygląda to tak: motocykl przyjeżdża np. z Niemiec i ma w dokumentach a najczęściej też i rzeczywiście 34konie. Przy pierwszym przeglądzie diagnosta przepisuje moc z niemieckiego dowodu rejestracyjnego a potem pani w urzędzie komunikacji wpisuje w dowód rejestracyjny 34PS.
Co się potem dzieje i czy właściciel jeżdzi zdławionym czy sobie odblokowuje to juz jego problem

RedShadow - Pon 15 Gru, 2014

Ale te motocykle nie spełniają przepisów prawnych na kat. A2. Poza wymogiem maksymalnej mocy i stosunku mocy do masy jest tam jeszcze zapis, że motocykl nie może powstać w wyniku zdławienia silnika o mocy przekraczającej dwukrotność tej wymaganej dla A2.
tomaso wawa - Pon 15 Gru, 2014

Ale nikt tego nie sprawdza czy kiedyś była jakaś inna moc. Biorą to co jest w dokumentach. Problem dopiero powstałby gdyby zmieniac moc w Polsce czyli pierwsza rejestracja i moc 100km a potem ktoś przynosi papiery że zdławił na 34
RedShadow - Pon 15 Gru, 2014

W naszych urzędach da się zarejestrować wszystko na wszystko, co nie znaczy że wszystko jest wtedy cacy. Wystarczy, że w razie W ubezpieczyciel zacznie szukać pretekstu żeby nie wypłacać ubezpieczenia.
tomaso wawa - Pon 15 Gru, 2014

To samo jest w Niemczech. Jeśli jest zamontowany zestaw dławiący i diagnosta i urząd komunikacji wpisuje jak jest. A potem tylko od właściciela zależy czy jest uczciwy czy chce jeżdzić szybko. Na szczęście nikt nikogo nie śledzi i sprawdza czy sobie odblokował czy nie i tak do następnego badania technicznego
PS. U nas chyba jeszcze nie ma predkości max wpisanej w dowód rejestracyjny bo wtedy wystarczy że kogoś policja namierzy np.przy 180kmh a w dowodzie ma max 150 i zaczyna się problem

tmi - Wto 16 Gru, 2014

Nie wiem jak jest w Niemczech bo możliwe, że nie mają tam przepisu
RedShadow napisał/a:
że motocykl nie może powstać w wyniku zdławienia silnika o mocy przekraczającej dwukrotność tej wymaganej dla A2.

Generalnie jest tak, że ubezpieczyciele nie wysyłają pierwszych lepszych gości od wszystkiego tylko przyjedzie agent, który na motocyklach się zna i zrobi się mało ciekawie. Dlatego nie warto się w to bawić.

nav - Wto 16 Gru, 2014

RedShadow napisał/a:
jest tam jeszcze zapis, że motocykl nie może powstać w wyniku zdławienia silnika o mocy przekraczającej dwukrotność tej wymaganej dla A2.

Czyżby suzuki tez robiło ludzi w konia? Sprzedają GSR750 na A2, podczas gdy nominalnie ma 106KM
http://www.suzuki-moto.pl...dane_techniczne

Może z jakiegoś powodu fabryczne blokady są dopuszczane?

Patrycja500 - Czw 18 Gru, 2014

no dlatego nie chce kombinować i jeździć w pełni legalnie , planuje kupic zx4r i zdławić ją u mechanika tak by rzeczywiście miała te 46 koni :)
matiorku - Nie 04 Sty, 2015

Witam.
Kupiłem gs 500 2006 r

moc w dowodzie to 35.10 KW
masa własna 193kg

Czy bedę mógł nim jeździć na kat A2 ?
albo jakos zarejestrować ? co wgl moge zrobic ?

_adam_ - Nie 04 Sty, 2015

Kategoria A2 obejmuje motocykle do 35kW. Twój ma o 1/10 kW za dużo. Niby nic ale mogą być problemy.
RedShadow - Nie 04 Sty, 2015

Nie "mogą być problemy", tylko w razie kontroli/wypadku na pewno będą, to jest jazda bez kategorii prawa jazdy. Wyjście jest takie żeby zrobić korektę mocy. Dokładnie musiałbyś poszukać jak to się robi, ale ścieżka była mniej więcej: hamownia -> przegląd -> urząd komunikacji. W żadne blokowanie bawić się nie trzeba bo nie ma szans żeby te 35kW wyszło.
matiorku - Pon 05 Sty, 2015

Byłem dziś zapytać na stacji diagnostycznej i z tego co zrozumiałem to jak załatwię "Świadectwo homologacji typu pojazdu" z salonu suzuki to moga na jego podstawie poprawić tą moc w dowodzie.
W sumie coś mi nie gra brzmi za łatwo.
jak takie coś uzyskać ?

_adam_ - Pon 05 Sty, 2015

Skoro tak powiedział to zadzwoń do salonu/serwisu suzuki w okolicy i zapytaj.
studi - Pon 05 Sty, 2015

matiorku, ale dokument, o którym mówił diagnosta niestety potwierdzi to co zapisane jest w dowodzie rejestracyjnym, bo wszystkie fabrycznie niezdławione GSy począwszy od roku 2004 posiadają te nieszczęsne 0,1KW więcej niż przewiduje to ustawa, i właśnie chodzi o to aby zhamować motocykl i na tej podstawie obniżyć moc w stosunku do tego co jest w świadectwie homologacji.

Świadectwo homologacji dostaniesz mailowo wystarczy wysłać prośbę do Suzuki Motor Poland.

dokładny opis dzięki uprzejmości jednego z czytelników zamieścił na swoich stronach motogen -> http://www.motogen.pl/Red...ic,18236/1.html

tmi - Pon 05 Sty, 2015

Już pomijając to, że 3 linijki tekstu i obrazek są rozbijane na 4 strony w tym portaliku to opisany tam sposób blokowania motocykla jest co najmniej wątpliwy.

Równie dobrze można zmniejszyć pojemność silnika żeby płacić mniejsze składki OC - napychając waty do silnika.

studi - Pon 05 Sty, 2015

tmi napisał/a:
to opisany tam sposób blokowania motocykla jest co najmniej wątpliwy

przytoczyłem jako pokazanie procedury zmiany mocy w dowodzie a nie jako modyfikacja motocykla, z drugiej strony czy dam ogranicznik odwinięcia rolgazu, czy podkładkę w gaźnikach nie pozwalającą się podnieść przepustnicom do końca efekt będzie ten sam.

tmi - Wto 06 Sty, 2015

studi napisał/a:
ogranicznik odwinięcia rolgazu, czy podkładkę w gaźnikach nie pozwalającą się podnieść przepustnicom do końca efekt będzie ten sam.

Bardzo łatwy do usunięcia. Dlatego nie wiem czy tego typu modyfikacje są zgodne z prawem. Wiem, że podałeś to jako przykład procedury ale bardzo słaby w dodatku w wątpliwym portalu.

Wystarczy dokładniej czytać i nie wierzyć we wszystko co się przeczyta.
Zgodnie z załączonym obrazkiem wykresu mocy http://www.motogen.pl/gfx...public/a2_2.jpg ten motocykl osiąga te 28kW przy 8000-9000 RPM i kręci się do 10 tys. Jakim cudem? :D

PLJohnny - Pon 18 Maj, 2015

Witam!
Stoję przed tym samym problemem co matiorku a moje pytanie dotyczy tego, czy muszę posiadać fakturę - dowód wykonania przeróbki, mimo że takiej przeróbki nie przeprowadzę bo oczywiste jest to, że w moim 9-cio letnim motocyklu moc na 100% spadła poniżej 35,1 kW co wykaże hamownia?

yelomoto - Czw 21 Maj, 2015

PLJohnny,
Ja już ponad msc się męczę z korektą stosunki mocy do masy w motocyklu. Nie chce straszyć, ale w Polsce nie ma certyfikowanej hamowni, także mimo wydania kasy itp, może nie przejść w WK. A świadectwo nie jest tak łatwo dostać, miliony maili, telefonów i odwiedzenie osobiste dealera suzuki nie pomogło...

PLJohnny - Czw 21 Maj, 2015

Ale z mojej wiedzy wynika, że wykres z hamowni interesuje tylko i wyłącznie stację kontroli pojazdów, skąd dostaje kwit z którym idę do WK. A co do świadectwa to wydaje mi się, że nawet jak je dostaniesz od Suzuki to i tak będzie tam napisana moc zgodna z fabryczną co nie rozwiązuje problemu.
yelomoto - Czw 21 Maj, 2015

Tak, jak mam gs z 94 to nie ma problemu akruta z mocą na świadectwie :P . A co do OSKP to w moim przypadku chcieli opinie rzeczoznawcy :/
Nowatek - Sro 19 Sie, 2015

A ja kupiłem gs f z 2006roku i ma 35kw i niecałe 0.2 kw na 1kg masy motocykla;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group