.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Tarcza hamulcowa - przód

retro303 - Pon 19 Maj, 2008
Temat postu: Tarcza hamulcowa - przód
panowie mam na przedniej tarczy już takie luzy na nitach ze słyszę dość wyraźnie ta tarcze podczas jazdy, wczoraj zauważyłem ze oprócz tego ze lata na boki to już nawet chodzi w przód i w tył do ruchu jazdy, co juz w ogóle mnie chyba jest niebezpieczne. Czy to grozi czy moze sie rozsypac w kazdej chwile lub nawet sklinowac jakos kolo? Czy ma ktos moze na sprzedanie tarcze do Gs 95r.? Szukam wszedzie na allegro i juz nikt nie ma. Pozdrawiam.
hubertgontarz - Pon 19 Maj, 2008

Jak dla mnie kupuj tarczę albo nową albo z motocykla stosunkowo nowego z małym przebiegiem (po szlifie).

Nowa to wydatek ok. 700 zł.
Używana zapewne nie mniej niż 200-300 zł.

Yarccom - Pon 19 Maj, 2008

pamietaj że to tarcza pływające a wiec niewielki luz powinna mieć podkreślam słowo niewielki ;)

staraj sie zakładąc tematy w odpowiednich dzialach :chytry:

Breżniew - Pon 19 Maj, 2008
Temat postu: Re: tarcza hamulcowa przód-luzy...
retro303 napisał/a:
panowie mam na przedniej tarczy już takie luzy na nitach ze słyszę dość wyraźnie ta tarcze podczas jazdy, wczoraj zauważyłem ze oprócz tego ze lata na boki to już nawet chodzi w przód i w tył do ruchu jazdy, co juz w ogóle mnie chyba jest niebezpieczne. Czy to grozi czy moze sie rozsypac w kazdej chwile lub nawet sklinowac jakos kolo? Czy ma ktos moze na sprzedanie tarcze do Gs 95r.? Szukam wszedzie na allegro i juz nikt nie ma. Pozdrawiam.


Tarcza do wymiany. Luz osiowy na nitach jest przewidziany fabrycznie - w końcu to tarcza pływająca ale luz promieniowy jest duży skoro tarcza dzwoni i można ręką ruszać przód-tył.

Borko - Pią 30 Maj, 2008

Jaka powinna być grubość przedniej tarczy?
FighteR-600 - Pią 30 Maj, 2008

Haynes mowi:
Disc minimum thickness
Front:
Standard - 4,3-4,7 mm
Service limit - 4.0 mm
Rear
Standard - 5,8-6,2 mm
Service limit - 5,5 mm

pozdro

Inku - Pią 30 Maj, 2008

U mnie przy 13 tys.km, krótko po tym jak kupiłem moto, zrobił mi sie luz na przedniej tarczy. Przeglądając fora, orientując się trochę, stwierdziłem, że będę z tym jeździł. Tarcza nie ma najmniejszego progu. Na innych forum chyba hanysów, koleś zrobił tak CBR600 20tys.km. i jeździ dalej. Opowieści, że nity mogą się ściąć to bajki z mchu i paproci.

Tarcza z Suzuki 1200zł a EBC ok. 800zł. Dlatego ja swojej nie wymieniam. W tej chwili 8 tys.km nawinięte na takiej tarczy i jest wszystko ok. Wcześniej był stuk w pierwszej fazie hamowania, teraz go nie ma albo go nie słyszę. Luz się nie powiększył.

Słyszałem, że taką tarczę można zregenerować. Polega to na wymianie nitów. Koszt 200-250zł. Używka po przejechaniu kilku tys.km może być gorsza od tej co masz.

kukaszr - Sro 25 Cze, 2008
Temat postu: Nowa tarcza hamulcowa na przód
Witam, ostatnio zagłębiłem się w tym temacie bo mój Fred ma już trochę sfatygowaną tarczę.
Na allegro nowa tarcza przednia kosztuje 699zł, wiadomo na bezpieczeństwie sie nie oszczędza. Stare są po 100zł -ale po co kupować starą na jeden sezon, tym bardziej że używane są zazwyczaj z lat 94-96 czyli pewnie będa tak samo zniszczone jak moja :D

Odkryłem przez przypadek gdzie sprzedaja nowe tarcze w bardzo dobrych cenach mianowicie po 230zł +koszty wysyłki.
Na angilelskim ebay.co.uk jest ich całkiem spora kolekcja (nowych) przednie 51Ł a tylna 48Ł.

Wysyłka do polski będzie kosztowała nas pewnie najmniej z 50zł czyli za mniej niż 300zł będziemy posiadaczami nowej tarczy.

W USA pewnie tarcza jest za 10 dol ;d

alesklar - Sro 25 Cze, 2008

daj linke do tej tarczy na ebayu :)
ja tez się powoli przymierzam rzed następnym sezonem bo mam już tylko 4,5mm grubości a w między czasie pewnie będę kilka razy w uk to bym sobie kupił ;)

kukaszr - Sro 25 Cze, 2008

przednia: http://cgi.ebay.co.uk/Suz...8QQcmdZViewItem

tylna: http://cgi.ebay.co.uk/Suz...6QQcmdZViewItem

Majic - Sro 25 Cze, 2008

Eeee... tylna to element zamienny, a wiadomo jaka jest różnica między firmowym, a jakimś zamiennikiem. A co do przedniej to nie powinna mieć tych tulejek poprzecznych? Podejrzewam, że jaka cena taka jakość.
hubertgontarz - Sro 25 Cze, 2008

Jeżeli kupować to tylko markowe (oryginał, Lucas, EBC, ...).
No name wg mnie odpada, zbyt ważny element, jedna z priorytetowych części zamiennych.

Inku - Sro 25 Cze, 2008

Majic napisał/a:
Eeee... tylna to element zamienny, a wiadomo jaka jest różnica między firmowym, a jakimś zamiennikiem. A co do przedniej to nie powinna mieć tych tulejek poprzecznych? Podejrzewam, że jaka cena taka jakość.


Przecież to 2 tylne są. Jest napisane, poza tym widać to po mocowaniu.

Tu jest przednia ale używka:
http://cgi.ebay.co.uk/Suz...4QQcmdZViewItem

GSadmirer - Sro 25 Cze, 2008

a moze ta bedzie pasowac?
http://img257.imageshack....dsc01380az4.jpg

cudzilogs500 - Wto 31 Mar, 2009
Temat postu: Problem z tarczą hamulcową
witam
zauważyłem dzisiaj że mam obluzowaną przednią tarczę hamulcowa na tych nazwijmy to''nitach'' żeby nie mylić ze śrubami mocującymi tarczę z felgą.
1.czy tak ma być (wątpie:/)?
2.czy da się to jakoś zregenerować?
3.jeżeli 2 powyższe punkty odpadają to gdzie najlepiej kupić nową tarczę?

Lemon - Wto 31 Mar, 2009

http://chudzikj.republika...lce/hamulce.htm
yogi136 - Wto 31 Mar, 2009

Hamulec jest "pływający" z tego co wiem tak ma być, jeśli jestem w błędzie proszę mnie z niego wyprowadzić :P
pootietang - Wto 31 Mar, 2009

cudzilogs500 napisał/a:
2.czy da się to jakoś zregenerować?

znam jedną osobę co na imadle skasowała luz i na drugi dzień tarcze musiała kupować :/

ciekawy link lemon :)

Lenku - Sro 01 Kwi, 2009

niezły agent musiał byc z tym imadłem :D
majkelmu - Sro 01 Kwi, 2009

jak juz jesteśmy przy tarczach to mam pytanie czy do GS podchodzi przednia tarcza od jakiegoś innego Suzuki? nie wiem możne Bandita czy jeszcze innego? :wstyd:
Leon84 - Sro 01 Kwi, 2009

Bandit 600 ma tarcze takie jak GSXF 600/750 , RF 600 , SV 650.

Takie tarcze jak GS500 ma : GSF 1200 Bandit i GSF 400 Bandit.

GS 500 ma tarczę o średnicy 310mm a Bandit600 290mm

majkelmu - Sro 01 Kwi, 2009

Dzięki Leon84 ;)
Pytam bo znalazłem na necie tarczę nową podobno orginalna w bardzo atrakcyjnej cenie- likwidacja sklepu, a moja ma juz poniżej 4mm :wstyd: wiec powoli zaczynam myśleć o wymianie :)

Irek - Wto 13 Paź, 2009

Wie ktoś może ile mm grubości ma nowa przednia tarcza hamulcowa?
Na poprzedniej stronie jest coś napisane że standardowa grubość to ok 4,7-4,3 ale czy to oznacza że nowa tarcza ma własnie 4,7mm grubości?

Brosik - Sro 14 Paź, 2009

Zależy jak rozumieć nowa. Oryginalna GSowska czy zamiennik firmy np, Lucas. Ja właśnie ostatnio zakupiłem Lucasa i ma 5.2 mm.
majkelmu - Czw 15 Paź, 2009

Brosik, ile dałeś za tego Lucasa? I gdzie go kupiłeś?
Brosik - Czw 15 Paź, 2009

Powiem inaczej, udało mi się zakupić używkę po około 5.000 km za około 300 zeta, niestety nóweta kosztuje 1000 :/ naszukałem się jej niemiłosiernie.
Yarccom - Pią 16 Paź, 2009

Brosik napisał/a:
niestety nóweta kosztuje 1000


u mnie o wiele taniej :]

majkelmu - Pią 16 Paź, 2009

Brosik, domyślam się że zakupiłeś ją na allegro, też miałem na nią chrapkę ;)
Yarccom, wiele taniej tzn ile za takiego Lucasa?

Brosik - Pią 16 Paź, 2009

Tak z allegro.

Yarcom, tylne tarcze w jakiej cenie posiadasz ?

Kat - Wto 28 Wrz, 2010

Zastanawiam się nad zakupem tarcz hamulcowych, nowe w Larssonie ok 920 za przód, tylna ok 440. Więc trochę drogo. Do wyboru są jeszcze nowe chińskie, przód 400, tył 290. No i oryginalne używane z allegro, przód do 200, tył do 80zł. GSem planuję pojeździć jeszcze ze 2-3 sezony. Które wybrać?
tmi - Wto 28 Wrz, 2010

Oryginalne używane, poszukaj na ebay.com
Special - Wto 28 Wrz, 2010

smialo kup za 390 zl na allegro nowa konturowa
ja na tym jezdzilem i jest spoko no i wyglad lepszy

berberys - Sob 02 Kwi, 2011
Temat postu: Luz na tarczy hamulcowej a piersieniem wewnętrznym
Witam
Dzisiaj po przejazdzce zauważyłęm że jest luz na tarczy hamulcowej. Luz ten jest między pierscieniem zewnętrznym a pierscieniem wewnętrznym, który jest przykręcowny do koło. Luz jest na takich małych pierścieniach łączących zewnętrzby pierscien a wewnętrznym. Nigdy na to nie zwracałem uwagi a teraz zauważyłem. Chciałbym się dowiedzić zy to normalne bo się zagrzała czy muszę ją zmienić. Z góry dzięki za odpowiedź.

kysa275 - Sob 02 Kwi, 2011

Jeśli tarcza chodzi na boki to jest ok, bo to jest tarcza pływająca.
Pawlus - Sob 02 Kwi, 2011

Te takie małe pierścienie to są nity. Luz masz między tzw. bieżnią tarczy i koszykiem. Jesli luz jest osiowy (tj. że tarcza rusza się w stronę koła i spowrotem) to jest ok. Jesli jednak luz jest promieniowy (bieżnia lata przód-tył i przy poruszaniu tarczą słychać taki charakterystyczny stuk), a podejrzewam że o taki Ci chodzi to nie jest zbyt dobrze. Powinno się w takiej tarczy wymienić nity lub wymienić całą tarczę. Niektorzy tłumaczą, że Suzuki tak ma lub że jest to tarcza pływająca i tak musi być, a tak na prawdę w cale nie wiedzą na czym polega idea pływającej tarczy. Jeśli luz jest mały to jeszcze możesz pojeździć, ale jeśli dość duzy to ja osobiście coś bym z tym robił. Np. na tym filmiku wg. mnie luz jest już zdecydowanie za duzy http://w779.wrzuta.pl/film/6GIK6xhuPnR/
berberys - Sob 02 Kwi, 2011

Niestety o taki własnie luz mi chodziło. Przejade się do jakiś fachmanów którzy w tym siedzą i wtedy zadecyduje. kurcze poczatek sezonu a tu taki numer.
vinyl - Pią 20 Maj, 2011

Przymierzam się do wymiany klocków/płynu/oplotu na przód, zastanawiam się czy kompleksowo nie wymienić tarczy, ale to już większy wydatek. Niestety, dziś nie mam okazji zmierzyć, dlatego powiedzcie mi - mniej więcej przy jakim przebiegu tarcza kwalifikuje sie do wymiany (wiem że sporo zależy od stylu jazdy, ale pytam orientacyjnie, przykładowo mój 500F z 2004 ma obecnie około 28 tys przebiegu a tarcza jeszcze nie była wymieniana).
huh - Wto 24 Maj, 2011

nie da sie powiedziec przy jakim konkretnie przebiegu, to zalezy od wielu rzeczy, ale mozna sprawdzic palcem i jesli wyczujesz glebszy rant to warto sie zastanowic nad wymiana, najlepiej zmierz jesli ma 4mm lub mniej wymien na nowa
Bieniek - Wto 07 Cze, 2011

zastanawiam się czy mogę jeszcze na tym luzie pojeździć sezon? Jest on odpowiedni czy raczej już do kitu? Nie chciałbym inwestować w nową tarczę, bo gs planuję pojeździć tylko do końca sezonu. Ale jak będzie trzeba. A i dodam ze jak hamuje to coś z przodu przy tarcze jakby obcierało. Jak myślicie czy to jest moze związane z tym luzem. Zamieszczam krótki filmik: http://www.youtube.com/watch?v=lQbUza08TLo z góry dzięki za info.
Kat - Wto 07 Cze, 2011

Jak na moje oko to tarcza do wymiany. Jaka grubość?
Bieniek - Wto 07 Cze, 2011

Kat, powiem ci że nie mam dokładnego przyrządu pomiarowego a linijka wskazuje na 4,3 mm +/- 0,2 mm trudno dokładnie bez suwmiarki ocenić :/
Pawlus - Wto 07 Cze, 2011

Kurde skąd masz linijkę z taką dokładnością? też taką chcę :D Jak na linijce masz 4,3 to na suwmiarce bedziesz mial pewnie kolo 4,0 a jak zmierzysz mikrometrem w najcienszym miejscu, to pewnie z 3,8. Tarcza na filmiku wygląda na zajechaną.

Szczerze, to ja bym się bał z takimi luzami jeździć, choć wiele osób olewa to i chyba nic się nie dzieje, jednak wszystko ma swoje granice.

kempes - Wto 07 Cze, 2011

Lol :rotfl: . Grubość tarczy nawet suwmiarką dobrze nie zmierzysz bo są rowki. Tylko mikrometr.
Bieniek - Wto 07 Cze, 2011

no to widzę ze czas się za nową rozejrzeć a to nie mały wydatek :/ a planowałem kufry kupić :P
Piotras_5 - Wto 07 Cze, 2011

Czasami tak w życiu bywa, raz pęka serce, raz prezerwatywa.
Bezpieczeństwo ważniejsze, kufry nie uciekną :)

Tomek Kulik - Wto 07 Cze, 2011

A ja kupiłem nową tarczę do GS500 w sklepie www.owiewki24.pl za 300 zł i jestem bardzo zadowolony.
Hamuje normalnie, nie brzęczy, nie piszczy, klocki zużywa normalnie.

Pawlus - Wto 07 Cze, 2011

za 300 zł? To chyba na tył. My tu mówimy o przedniej, która tam kosztuje ok. 400 zł. Ja właśnie taką kupiłem, mimo to moja kieszeń odczuła regenerację układu hamulcowego. Z tym, że ja musiałem jeszcze wymienić zacisk i zachciało mi się stalowego oplotu, o klockach z renomowanej firmy juz nie wspominajac. Tarczę posiadam dość krótko, ale pierwsze wrażenie OK. Jak za tą kasę to nawet bardzo ok, jednak zobaczymy jak będą nity wyglądały po 10-15k km no i jak to się będzie zuzywało.

Tak to wygląda u mnie:
http://imageshack.us/phot...dsc00080fd.jpg/
http://imageshack.us/phot...dsc00082mb.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dsc00084g.jpg/

Bieniek - Wto 07 Cze, 2011

Tomek Kulik, miał na myśli chyba tą tarczę: http://owiewki24.pl/SUZUK..._PRZOD-466.html tylko nie wiem czy będzie pasować do gs rocznik 90?
Pawlus - Wto 07 Cze, 2011

Tak, model ZC902, masz napisane ponizej ze pasuje do GS500 E-K,L,M,N,P,R,S Front 89-95
Jak ja kupowałem, to była za 375 zł. Teraz podrożała, bo ma mieć ponoć robiony certyfikat TUV.

Bieniek - Wto 07 Cze, 2011

no teraz popatrzyłem na cenę dopiero :P no mówimy o tej samej. Pawlus, rusza ci się ta tarcza w którąkolwiek stronę teraz? (patrz filmik)
Pawlus - Wto 07 Cze, 2011

Co Ty, palcami nie poruszasz tak jak u Ciebie. Luz przód tył jak jest to tarczę się wymienia, a jak jest na boki na nitach (po osi) to tak ma byc, jest przewidziany fabrycznie taki luz bo wtedy tarcza lepiej dopasowuje sie do klockow w trakcie hamowania, no ale ta tarcza jest akurat pod tym wzgledem dośc twarda, głownie dlatego ze jest jeszcze nowa jednak w niczym to nie przeszkadza.
Kat - Wto 07 Cze, 2011

U mnie nawet na starej tarczy nie było żadnego luzu w żadną stronę, na nowej tak samo.
Pawlus - Wto 07 Cze, 2011

U mnie na starej też nie było luzu, z tym że ktoś w niej wymieniał nity. Jednak była zajechana nieźle.
Bieniek - Sro 08 Cze, 2011

no właśnie a dzisiaj mi koleś mówił, że jak jest luz do przodu i do tyłu to jest dobrze... i zawachał troszkę moją pewnością, ale najwidoczniej to on się nie znał :P wiem ze ta moja jest do wymiany to pewne :/
Pawlus - Sro 08 Cze, 2011

Chodzi o oczywiscie o luz przód tył z perspektywy siedzenia na moto, taki że można poruszać w kierunku obrotu koła i przeciwnie, taki luz nie jest dopuszczalny. W trakcie hamowania słychać stuk i na nitach powstają duże obciążenia, krążą nawet pogłoski że od takiego uderzania nity mogą się sciąć, ale w tym ile jest prawdy to nie wiem. W stronę koła i na odwrót luz może być, no ale oczywiście też do granic zdrowego rozsądku.
Bieniek - Sro 08 Cze, 2011

no dokładnie tak jak mówisz jak hamuję to mi "chrobocze"(nie wiem czy dobrze napisałem :P ) i to mnie martwi bo dość mocno słychać a jak otworzę szybkę no słyszę taki metaliczny dzwięk tarczy czasem. Trzeba szybko kupować nową! dzięki chłopaki za info.
vinyl - Sro 08 Cze, 2011

Pawlus, a po wymianie tarczy, klocków, przewodu, zacisku próbowałeś już stoppie może ?
Pawlus - Sro 08 Cze, 2011

Nie próbowałem.
Borek - Czw 28 Lip, 2011

Hej. Mam problem z odkręceniem przedniej tarczy. Próbowałem odkręcać i zjechałem tą jedną śrubkę na imbusa ,że nie idzie ruszyć, reszty już nie ruszałem tylko psiukałem co chwila wd40. Ale kolejna śruba też się zjechała. Macie pomysł jak sobie z tym poradzić? Bo moja tarcza już jest dosyć cienka a druga czeka w garażu.
Bieniek - Pią 29 Lip, 2011

a spróbuj śrubokrętem płąskim takim który pasuje na styka w te miejsce po imbusie. zrób tak zeby ten śrubokręt się dobrze zaparł i młotkiem w niego. powinno puścic. jak tarzcze zmieniam od boscha
Special - Pią 29 Lip, 2011

nabij mocno torxa o podobnym rozmiarze i pneumatem to potraktuj napewno pojdzie :)
huh - Pią 29 Lip, 2011

popukaj z czola mlotkiem raz z gory raz z dolu z lewej i z prawej i pojdzie:) mi pomoglo i ten sposob zawsze pomaga:] i jesli masz duzy srubokret to szlifierka mozna zrobic naciecie a jak nei to przyspawac druta
Borek - Pią 29 Lip, 2011

Ok dzięki za rady, sprawdzę i dam znać czy sobie poradziłem.
hubertgontarz - Sob 30 Lip, 2011

Spróbowałbym zagrzać i schłodzić śrubę, następnie nabić odpowiedni bit i potraktować to wykrętakiem udarowym, bardzo ważne żeby bardzo mocno dociskać śrubę.
tmi - Sob 30 Lip, 2011

Najlepiej zanieść to do jakiegokolwiek mechanika i poprosić o odkręcenie śrub, on ma odpowiednie narzędzia żeby to zrobić tak aby nie zniszczyć śrub lub co gorsza felgi. I od razu niech przykręci nową tarczę odpowiednim momentem obrotowym i na klej do gwintów.
mjanowski - Sro 21 Wrz, 2011

http://www.ebay.co.uk/itm...=item519a01174a

Dla zainteresowanych. Oryginalna tarcza za 500zł :) .

jasiuekonom - Pią 16 Mar, 2012
Temat postu: Tarcza hamulcowa (przód)
Witam, nie wiem czy dobry dział, dawno się nie odzywałem na forum bo zima i natłok obowiązków lecz znów się zbliża lato a suczka dzielnie ją przetrwała. Skończyła mi się tarcza hamulcowa przednia i klocki, klocków jest mnóstwo na allegro ale tarczy przedniej nie ma ani sztuki, gdzie mógł bym kupić jakąś dobrą tarczę w dobrej cenie bo milionerem nie jestem ;)
Pozdrawiam

Kat - Pią 16 Mar, 2012

A szukałeś na forum? Był ten temat kilka razy poruszany ;)

http://owiewki24.pl/pl/p/...SX-RF-PRZOD/466

Pawlus - Pią 16 Mar, 2012

Dobrze i tanio to raczej nie ma takiej opcji. Jak chcesz dobrze - oryginał suzuki. Jak chcesz tanio, to używka. Jak używka, to tylko osobiście z mikrometrem w ręku, najlepiej z jakiegoś nowego rocznika (np. F-ki po szlifie). Przez neta nie, bo 90% używek na allegro to zajechany szajs, mierzony patykiem, dlatego takiej opcji Ci nie polecam. Optymalna wersja, czyli taka jaką ja zastosowałem rok temu gdy wymieniałem tarczę, to nowa tarcza konturowa taka jak tutaj. Jak nie masz kasy na nowy oryginał, albo nie masz blisko siebie okazji zakupu używki osobiście, to będzie to chyba najlepsze wyjście.
jasiuekonom - Pią 16 Mar, 2012

nie chodzi o to ze nie mam kasy, po prostu najtańsza jaką znalazłem kosztowała 600 zł, i teraz pytam czy gdzieś kupię porządną tarczę troszkę taniej ;) jeśli nie to kupię tą mimo, że to nie oryginał Suzuki tylko tarcza firmy Lucas ;)
Pozdrawiam

Pawlus - Pią 16 Mar, 2012

Zamiennik dobrej firmy też powinien być ok, na co Lucas jak najbardziej się kwalifikuje. Nowa tarcza Suzuki to wydatek ok 1000 zł. Ja jak kupowałem tarczę to wtedy nie miałem za dużo na to kasy. Tej tarczy z linka nie mam w sumie nic do zarzucenia, poza tym że wydaje się jakby szybko się zużywała. Poza tym siła hamowania bdb, wykonanie na prawdę porządne, nie wiem jak będzie po większej liczbie km'ów. Jak ktoś ma mały budżet to dobry wybór, a może nawet najlepszy. Jak masz kapitał to dołóż i kup coś 'markowego'.
tmi - Sob 17 Mar, 2012

Jeśli kwota ~220-250 zł jest dla Ciebie akceptowalna to poszukaj na zagranicznym eBayu, mnie z USA kosztowała własnie około 230 zł, prosta, miała tyle ile miała mieć (4,5x coś mm). Kupuj u firm które rozbierają motocykle, allesyf omijaj szerokim łukiem bo tam dobrej tarczy nie kupisz.
ziomek4000 - Pon 21 Maj, 2012

nie mogę znaleźć więc zapytam tutaj. myślę że to najodpowiedniejszy temat.

z jakim momentem należy przykręcać tarcze do felgi? nie chciałbym przesadzić.

Pawlus - Pon 21 Maj, 2012

Haynes!!! Tam masz nie tylko momenty, ale tez inne wskazówki odnośnie tej czynności. 18-28 Nm.
ziomek4000 - Pon 21 Maj, 2012

zawsze jak szukam tam takich rzeczy jak momenty dokręcania to nie mogę znaleźć. a mam tą książkę w wersji drukowanej. może to głupie pytanie ale podany jest zakres. to znaczy że mogę sobie dowolnie wybrać wartość pomiędzy czy jak to mam rozumieć?
Pawlus - Pon 21 Maj, 2012

No tak. Byle nie mniej i nie więcej, jak dasz mniej to śruba będzie za słabo trzymać i się odkręcać, jak dasz więcej to możesz uszkodzić gwint. Poza tym są różne klucze dynamometryczne i nie każdym dokręcisz dokładnie tyle ile chcesz. W Haynesie wszystkie dane takie jak momenty, wartości krytyczne i inne są zawsze na początku każdego rozdziału, które jak wiadomo są podzielone tematycznie. Układ hamulcowy (w tym tarcze,) koła i związane z tym inne rzeczy są w rozdziale 6. Przeczytaj to (Front brake disc - removal/inspection/installation) najlepiej i dopiero wtedy rób. Nie zapomnij o kleju niebieskim do gwintów.
ziomek4000 - Wto 22 Maj, 2012

niebieski klej mam. jutro specjalnie sprawdzę jeszcze raz w książce. może w końcu ogarnę jak to szukać. klucz mam wyskalowany od 26 (lub 28 - nie pamiętam dokładnie) więc się nada do przykręcenia.
claudii - Pią 02 Sie, 2013

trochę tańsza alternatywa do tych za 800zł, czy ktoś posiada takową?
Czym się różni od tej droższej oprócz firmy?
http://allegro.pl/tarcza-...3400402660.html

_adam_ - Pon 01 Wrz, 2014

Odkopuje, może komuś się przyda informacja. Do GS`a pasuje tarcza produkowana dla bandita 1200. Różni się tylko tym, że ma większą o kilka mm powierzchnie roboczą i limitem serwisowym 4,5mm. ;)
mateusz232 - Czw 04 Wrz, 2014

W GSie oryginalna tarcza jest firmy SunStar?
tmi - Pią 05 Wrz, 2014

Tak.
Wasik - Sro 27 Sty, 2016

Jestem posiadaczem GSki z 2003 roku, zamówiłem już tylną tarczę Larsona:
http://www.larsson.pl/ind...OA==&bid=109892

Mam niestety do zakupienia jeszcze przednią - czy ta się będzie nadawała ? Na stronie larsona identyczny model jest niemal dwa razy droższy, czy to przypadkiem nie podróbka ?

http://netbiker.pl/produk...006x-przod-nowa

tmi - Sro 27 Sty, 2016

Wątpię aby to była podróbka, sklep jest znany dobrze na forum.
simin - Czw 28 Sty, 2016

ta sama tarcza w larrsonie nie jest 2x droższa, tylko 150 zł droższa...

I nie jest to podróba - NetBiker współpracuje z Larrsonem: http://netbiker.pl/inform...-larsson-polska

Wasik - Czw 28 Sty, 2016

Ok, dziękuje za odpowiedź !
Read - Czw 28 Sty, 2016

A miał ktoś do czynienia z tymi tarczami ? To są jakieś podróbki ? Bo dużo taniej niż u nas

http://www.ebay.co.uk/itm...x0AAOxygj5Sg5tm


Da rade to kupić do Polski ?

tmi - Czw 28 Sty, 2016

Opisane, że niby oryginał Suzuki, jak za 400 zł z przesyłką to nie najgorsza cena, chociaż wolałbym założyć NG/EBC bo oryginalne są jakby to powiedzieć... papierowe.
kuba3122 - Pią 19 Lut, 2016

Wie ktoś może czy do gs500 pasuje tarcza hamulcowa (przednia) z jakiegoś innego modelu motocykla ?
dymny - Pią 19 Lut, 2016

kuba3122 napisał/a:
Wie ktoś może czy do gs500 pasuje tarcza hamulcowa (przednia) z jakiegoś innego modelu motocykla ?


Duży bandtit - GSF 1200 1996-2005r.

Rav - Pią 19 Lut, 2016

I gsf 400 Bandit
tmi - Pią 19 Lut, 2016

Minimum trudu i wysiłku, a pewnie i w tym temacie jest już odpowiedź i na bank kilka stron później ktoś znowu zada to samo pytanie.

  • BANDIT 400 1991-1993
  • GS500 1989-2009
  • RF900 1994-1998
  • BANDIT 1200 1996-2005

kuba3122 - Pią 19 Lut, 2016

Podziekował
Mordkaaa - Nie 26 Mar, 2017

Odkopuję bo właśnie mam zamawiać jutro tarcze i musze wybrać meidzy tymi dwoma:

1 https://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-GS-GSF-GSX-RF-PRZOD/2286

2 https://owiewki24.pl/pl/p/SUZUKI-GS-GSF-GSX-RF-PRZOD/466

Oprócz innej powierzchni z którą stykaja się klocki różni je ilość nitów. Ma to jakiś wpływ ?

Dodatkowo znalazłem na ebayu taką, ale ma jakieś dziwne nity

http://www.ebay.co.uk/itm...x0AAOxygj5Sg5tm

Czym się to różni i która opcja będzie najlepsza do jazdy raczej turystycznej. Domniemam iż tarcza nr 2 będzie szybciej zjadać klocki ze względu na kształt, ale z drugiej strony powinna chyba dłużej wytrzymać. Więc lepiej wymienić czesciej klocki niz tarcze ?

tmi - Pon 27 Mar, 2017

Mordkaaa napisał/a:
Dodatkowo znalazłem na ebayu taką, ale ma jakieś dziwne nity

A to nie jest oryginalna Suzuki? z tego co napisane na aukcji to na to wygląda.

Bo te 2 co podałeś z owiewki24.pl to są chińskie tarcze, nawet nie jest napisane jaka firma. Ja bym tego nie kupił, to już lepiej sobie samemu z ali zamówić bez pośrednika ale miesiąc pójdzie.

Jeszcze masz opcje NG numer 120, za jakieś 530 zł z tego co widzę ale może znajdzie się za okolice 500.

Mordkaaa - Pon 27 Mar, 2017

a orginalne tarcze suzuki nie miały takich nitów jak te chińskie ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group