.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Podwyższenie kierownicy do turystyki

Kamann - Nie 01 Cze, 2008
Temat postu: Podwyższenie kierownicy do turystyki
Witam
Ostatnio po kilku godzinnej jeździe doszedłem do wniosku że wyższa kierownica troszkę poprawiła by mój komfort jazdy przy prędkościach do 120km/h. Mam zamontowaną tą standardową a czytałem że ta podwyższona zmienia ustawienie ciała ale o ile?. Na ból nadgarstków nie narzekam, ale pochylona pozycja ciała daje się odczuć w karku po kilku godzinach jazdy . Dodam że kładzenie się na baku lubię ale na krótka chwile.

Jeżeli macie swoje doświadczenia w tym temacie, to proszę Was o podzielenie się wrażeniami, czy odczuje różnice po zmianie i może mała podpowiedz gdzie kupić najlepiej??

;) DZIĘKI i pozdrawiam

Wiatm
Od dwóch tygodni śmigam z nowa kierownica i jestem bardzo zadowolony, zyskałem kilka stopni do pionu jesli chodzi o pozycje ale także bardziej wygodną pozycjie nadgarstków, teraz pozycja jest bardziej streetowa szerzej rozstawione łokcie:) ogólnie zabieg wart moim zdaniem w sumie koło 500zł
PS nie wiem czy przez edycjie powinienem pisac sorki za problemy z góry
pozdro

raszek - Nie 01 Cze, 2008

dokładnie tak jak kolega dołączam sie do pytania czy poprawi a jak tak to o ile i ile taka kieronica kosztuje czy jest uniwersalna pasuje do klilku motocykli i jak jest z montazem
Yarccom - Nie 01 Cze, 2008

a jak u Was z mocowaniem w jest juz chyba inaczej bo o taką Wam chodzi ??
Majic - Nie 01 Cze, 2008

Mamy standardowo już przygotowane otwory gwintowane w tych samych miejscach co u Was. Wystarczy tylko taka turystyczna kiera ( uchwyty na kierownice ) i przekładka.
Co do komfortu to też bardzo chciałbym zobaczyć jak się u Was człowiek siedzi, bo faktycznie na dłuższą metę jest niewygodnie.

daniello - Nie 01 Cze, 2008

ja kupilem swoja GS z turystyczna kiera i siedze na niej delikatnie pochylony do przodu. jest to wygodna wygodna pozycja jak dla mnie tylko powyrzej 120 juz zaczyna delikatnie dmuchac w klatke :)
Kamann - Pon 02 Cze, 2008

Mam nadzieje że jeszcze odezwie się ktoś kto zmienił na wyższą w celu poprawy komfortu jady i w miarę obiektywnie w swym subiektywnym odczuciu oceni czy wymiana daje znaczącą poprawę i jest warta zachodu...
PS z tego co widziałem na zdjęciach to te podwyższone sa montowane na środku a u mnie nie ma tam żądnych otowrów co pewnie utrudni montaż
:)

Majic - Pon 02 Cze, 2008

Są otwory... Na zdjęciu pomiędzy stacyjką, a główką ramy są zaślepki włożone we wkręconą śrubę. Tam można zamocować kierownice.
Kamann - Sro 04 Cze, 2008

OK dzięki
Kamann - Pią 06 Cze, 2008

Przeglądam trochę skelpy interenetowe i w sumie cięzko coś dobrać może ktos z was zakupił sam cos podobnego??
Ciekawe która była by najwygodniejsza hmm
Pare opcji przedstawię:
http://www.motorshop.pl/i...anch=220&page=4


http://www.motorshop.pl/i...anch=220&page=5

Może coś ciekawszego znaleźliście to chętnie obejrzę :)

aloOoha - Sob 21 Cze, 2008

witam serdecznie!

dopisuje sie do pytania, bo wlasnie zakupilam sobie GSke ale na sportowej kierownicy no jest dla mnie tragedia ...ledwo siegam i musze sie klasc na baku :/

czekam z niecierpliwoscia na jakas reposte bo chce jezdziiiic ;(

alesklar - Sob 21 Cze, 2008

ja polecam szeroką kierownice z modelu po liftingu :ok:
przejechałem ostatnio na moto Mic_gda, ze zwykłą kierą i powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie jazdy w takiej pozycji na dłużej :przestraszony:

aloOoha - Sob 21 Cze, 2008

no ale jak zamontowac ta kierownice? skad wziasc mocowania itp? jakie?

dzisiaj bylam w Szczecinskim sklepie (www.moto-akcesoria.pl) i powiedzieli ze jedyny sposob niby to:
polka z mocowaniem (475zl)
http://www.moto-akcesoria...b2498757095e843
+
kierownica(150-200)
+ niby przewod hamulcowy nowy bo klasyczny ze sportowej keirownicy nie starczy (250zl)

to w sumie jest kolo 900zl ;( kuuupa kasy ;(

czekam na odp

pzdr
Alicja

alesklar - Sob 21 Cze, 2008

Musisz poszukać jakiejś używanej półki na allegro myślę, że ok 100-150zł, do tego kierownica też tyle no i przewód hamulcowy 150 -w stalowym oplocie - czyli w najlepszym układzie 400zł :zdegustowany: ale możesz potem pogonić swoje stare części na allegro i odzyskać trochę kasy ;)
np tutaj się zapytaj ile za cały komplet: http://moto.allegro.pl/it..._500_gs500.html

aloOoha - Sob 21 Cze, 2008

no mam do tego dokladnie 500zl przeznaczone, wiec jakbym zamknela sie w tej kwocie to bym kwiczala z radosci. Zadzwonie jutro do kolesia od aukcji, dzieki wielkie za pomoc, oby sie udalooo ;)
Majic - Nie 22 Cze, 2008

To chyba naprawdę super "moto-specjalisci" w tym sklepie...
btw na drugim zdjeciu tego super "Mocowania kierownicy LSL do Suzuki GS 500 E" honda CBR :wstyd:

Ale do rzeczy... wystarczyłoby tylko coś takiego KLIK i po problemie. Co prawda nie wiem jak z długością przewodu hamulcowego, ale przynajmniej u mnie jest jeszcze zapas ( nie wiem ile dokładnie cm ). Załóżmy, że nowy w stalowym oplocie i wyszłoby nie więcej niż 300 razem z płynem hamulcowym.

alesklar - Nie 22 Cze, 2008

A taką kierę można założyć do każdej półki w gs?? Jeśli tak to jasne, że wystarczy takie coś + ewentualnie przewód hamulcowy :)
FighteR-600 - Nie 22 Cze, 2008

posiadam taką turystyczna kierownice w swoim (z nakładką na półkę)... niedługo zamieszczę fotkę jak to wygląda :)
aloOoha - Nie 22 Cze, 2008

FighteR-600 napisał/a:
posiadam taką turystyczna kierownice w swoim (z nakładką na półkę)... niedługo zamieszczę fotkę jak to wygląda :)


ooo byloby swietnie, bo wlasnie nie wiem czy takie zwykle montowanie wystarczy do tej oryginalnej polki, czy wszystko spokoojnie da sie zamontowac. Niby jakies tam zaslepki sa, no ale ...

u mnie z bliska (innej foty poki co nie mam) to wyglada tak:



a chcialabym zeby wygladalo dokladnie tak:


Majic - Nie 22 Cze, 2008

No właśnie pod tymi zaślepkami są śruby ( imbusowe ), które się wykręca. W ich miejsce wkręca się już uchwyty od kierownicy.
aloOoha - Nie 22 Cze, 2008

Majic napisał/a:
No właśnie pod tymi zaślepkami są śruby ( imbusowe ), które się wykręca. W ich miejsce wkręca się już uchwyty od kierownicy.


czyli po prostu cos takiego
http://www.moto-akcesoria...jpg&w=600&h=393
+
kierownica, np.
http://www.moto-akcesoria...oducts_id=14217

i juz?! :D

pootietang - Nie 22 Cze, 2008

aloOoha napisał/a:
i juz?! :D


i już :)

aloOoha - Nie 22 Cze, 2008

no to swietnie :) ja juz sie negatywnie nastawilam na poczatku bo przerazili mnie chlopcy z moto-akcesoria kwota 900zl :|
no ale pojechalam dzis tam jeszcze raz i wszystko zalatwilam, w sumie, za kierownice+montowanie+szybke mini dalam 500zl i jestem super szczesliwa :) oby wszystko przed openerem doszlo, to bede wniebowzieta. Dziekuje baaaaardzo za pomoc wszystkim i przepraszam za ta cala moja dociekliwosc i przemeczanie tematu ;) no coz . . taka juz jestem :zdegustowany:

FighteR-600 - Pon 23 Cze, 2008

tak wygląda moja kiera http://www.wrzuta.pl/obraz/j41OJCXzhk/m668581_5 na całą półkę jest tak duża srebrna nakładka, do której jest przymocowana kiera :)

aloOoha jak będziesz miała zrobioną swoją to daj jakieś fotki

aloOoha - Pon 23 Cze, 2008

ok :) na pewno wrzuce foty, ale prawdopodobnie dopiero 2-3lipca wszystko bede miala na miejscu :(
se poczeekam

kamil.k - Pon 23 Cze, 2008

FighteR-600, co to za naklejka na baku :? ; własnie w niedziele o czyms podobnym myslałem żeby cos nakleic :D

jakiej firmy masz ta kiere :?: też stoje przed dylematem kupna kiery ale nie wiem jaka.

mozesz wrzucic wiecej fotek kiery jak masz

FighteR-600 - Wto 24 Cze, 2008

http://www.wrzuta.pl/obraz/zCD95TH2WZ/p4020013 http://www.wrzuta.pl/obraz/af035CBLoF/p4020016 (kliknąć dwa razy i będzie dobra jakość).

Ogólnie kiera jest firmy Spiegler, jest bardzo dobra na dłuższe traski, bardzo wygodna, taka w sam raz do GS'a. Na Ebay'u powinieneś taką dostać...
Jeździłem też GS'em kumpla, który ma taką standardową kierę i powiem, że łapy trochę mnie bolały (można się przyzwyczaić), a gdy usiadłem na swojego to całkiem inna jazda... Polecam

aloOoha - Czw 17 Lip, 2008

no wiec kierownica wymieniona, troche to trwalo ale sie udalo :)

kupilam w moto-akcesoria mocowanie do GS500 i kierownice (280zl+150zl)
cale montowanie szlo sprawnie, niestety zabraklo kabelkow i trzeba bylo wszytskie poprzekladac pod bakiem, co zajelo mi z kolega ciut czasu :/ no ale sie udalo, bede musiala kupic dluzsze kable, ale poki co pojezdze na takich lekko wystajacych ;)
a ze na poczatku nie mialam zielonego pojecia jak to zrobic, to postanowilam pomoc tym ktorzy beda chcieli tez zmienic kierownice, oto mala foto-opowiesc ;)












powodzenia ;)

FighteR-600 - Czw 17 Lip, 2008

No no no ładnie to wszystko wyszło... :)
Tylko te śrubki dokręć porządnie na kierownicy (na imbusy nałóż jakąś rurke i wtedy dokręcaj)...

Miłej jazdy...

aloOoha - Czw 17 Lip, 2008

FighteR-600 napisał/a:
No no no ładnie to wszystko wyszło... :)
Tylko te śrubki dokręć porządnie na kierownicy (na imbusy nałóż jakąś rurke i wtedy dokręcaj)...

Miłej jazdy...


no wlasnie mialam mala przygode, bo zapomnialam ze poluzowalam imbusy gdyz chcialam sobie kierownice ustawic, i pojechalam tak na miasto :D na szczescie trzymala sie jakos, dopeiro po powrocie do domu mi sie przypomnialo ze kierownica jest na luzie. Ostatecznie przykrecil mi to kolega dokladnie takim sposobem jak napisales, bo ja nie mam takiej sily ;)

FighteR-600 - Czw 17 Lip, 2008

Widze, że kolekcjonujesz przygody na drodze... :hyhy:
Spajdi - Pią 18 Lip, 2008

"Tylko te śrubki dokręć porządnie na kierownicy (na imbusy nałóż jakąś rurke i wtedy dokręcaj)... " brrrrrr aż mi się włosy na głowie jeżą... Kolega chyba w życiu żadnej śruby nie ukręcił i nie wie jaki to problem :hyhy: W życiu nie stosujcie takich średniowiecznych metod ! Troszkę siły w rękach i porządnie dokręcić z WYCZUCIEM bo śrubę ukręcić to jest moment, a wcale nie trzeba jakichś ogromnych sił, żeby wszystko się trzymało i nie luzowało, ew. stosować zabezpieczenie przed odkręceniem np. preparat Loctite, ale nigdy jakiegoś dokręcania z przedłużką typu rurka jeszcze takich śrubek bo to naprawdę może się nieprzyjemnie skończyć... :kwasny:

Fajna kiera, ja planuje wycieczkę ok. 200 kilosów i ciekawi mnie jak na fabrycznej będę się później czuł, też myślę o turystycznej , ale póki co pośmigam na oryginalnej i zobaczę co z wygodą, albo jej brakiem w dalszej trasie :D

Pozdrawiam :super:

aloOoha - Pią 18 Lip, 2008

Spajdi napisał/a:
"
Fajna kiera, ja planuje wycieczkę ok. 200 kilosów i ciekawi mnie jak na fabrycznej będę się później czuł, też myślę o turystycznej , ale póki co pośmigam na oryginalnej i zobaczę co z wygodą, albo jej brakiem w dalszej trasie :D


ja jechalam 800km w trasie na oryginalnej, i byla tragedia dla mnie, najgorsze ze musialam po 400km spac w namiocie przez 3 noce, i zadnej z nich nie przespalam spokojnie, plecy i biodra tak mnie bolaly ze na Openerowskich koncertach musialam siadac na ziemii bo juz nie dawalam rady, a jak mialam przejsc sie do miasta to plakalam z bolu. Wiec wymiana na turystyczna w moim przypadku byla obowiazkowa. Sa tez tego minusy, gdyz majac normalna kierownice chowalam sie ladnie za owiewke podczas szybszej jazdy i smigalam, praktycznie z minimalnym oporem wiatru, teraz przy wyzszej kierownicy jest to raczej nie do osiagniecia, i przy mocniejszych wiatrach urywa mi glowe..no ale coz, wazne ze plecy juz sie nadaja do uzytku :)

cosinus - Sob 01 Lis, 2008

Powiedzcie, jak juz się podniesie kierownicę, podnóżki, jak macałem (przesiadając się z XJ600) i jak je odbieram, są chyba troszeczke cofnięte po sportowemu, nie przeszkadza to? Jak się kształtuje pozycja?
metalbeast - Sob 01 Lis, 2008

nie przeszkadza. Ja mam 183 cm wzrostu, fakt że nogi są podkurczone i cofnięte, ale nie jest to typowe leżenie na baku. pozycja jest wyprostowana. Jak dla mnie przydało by sie wiecej miejsca w pionie (pomiędzy kanapą a podnóżkami)
ale ja juz zaczynam czuć ze lubie turystyczne jeżdzenie :]

cosinus - Pon 03 Lis, 2008

metalbeast napisał/a:
nie przeszkadza. Ja mam 183 cm wzrostu, fakt że nogi są podkurczone i cofnięte, ale nie jest to typowe leżenie na baku. pozycja jest wyprostowana. Jak dla mnie przydało by sie wiecej miejsca w pionie (pomiędzy kanapą a podnóżkami)
ale ja juz zaczynam czuć ze lubie turystyczne jeżdzenie :]


Zapytam Cię, jak taka pozycja się sprawdza w sytuacjach miejsko-korkowych ? Nie sprawdzę, ale sobie wyobrażam, że noga by mi bardzo długo szukała podnóżka...
Czy nie jest aż tak źle ?

Sorry że nudzę, swoje lata już mam, jestem przed wyborem pierwszego moto szukam opcji które dadzą mi frajdę z jazdy (również, taka prawda, nauki i doskonalenia jazdy) ale i jakąś uniwersalność maszynki.
Jak pozycję na GS odbierają panowie w wieku tatusiowym?

metalbeast - Sro 05 Lis, 2008

cosinus napisał/a:
Zapytam Cię, jak taka pozycja się sprawdza w sytuacjach miejsko-korkowych ? Nie sprawdzę, ale sobie wyobrażam, że noga by mi bardzo długo szukała podnóżka...
Czy nie jest aż tak źle ?


nie ma szans nie trafić w podnóżek. Ja teoretycznie podczas zakupu powinienem mieć taki problem, jeśli by miał wystąpić. Ale wsiadłem i wszystko odbyło się bez problemów. Nie wyobrażam sobie jak w jakimkolwiek moto można nie znajdowac podnóżków :]
spokojnie dasz radę. Idź pooglądaj jakiegoś GSa i się do niego przymierz.


Ja z mojego GSa juz zrbiłem sobie maszynę do turystycznej krótkodystansowej jazdy :) na początku było mi średnio wygodnie, ale się przyzwyczaiłem. W końcu pierwsze moto, wiec spinanie mięśni miałem w gratisie, jaki kolwiek motong to by nie był.

Plaster - Nie 01 Lut, 2009

aloOoha napisał/a:
no wiec kierownica wymieniona, troche to trwalo ale sie udalo :)

kupilam w moto-akcesoria mocowanie do GS500 i kierownice (280zl+150zl)
cale montowanie szlo sprawnie, niestety zabraklo kabelkow i trzeba bylo wszytskie poprzekladac pod bakiem, co zajelo mi z kolega ciut czasu :/ no ale sie udalo, bede musiala kupic dluzsze kable, ale poki co pojezdze na takich lekko wystajacych ;)

[url=http://images34.foto...2cm.jpg]Obrazek[/URL]

No wlasnie mam pytanie, czy kazda wymiana kiery na akcesoryjna wiaze sie z wymiana kabli na dluzsze?? Moze ktos z Was zrobil podobne zmiany, jesli tak to napiszcie, dajcie zdjecie.

yogi136 - Pon 02 Lut, 2009

@Plaster no niestety ja musiałem wymienić przewód hamulcowy, reszta spasowała na styk a no i musiałem przedłużyć o jakieś 10 cm instalacje ale to nie problem.
pzdr

Plaster - Pon 02 Lut, 2009

aha takie buty, dzieki za odpowiedz :)
snovi - Wto 03 Lut, 2009

hmm, ja jak wymieniałem no nic nie musiałem zmieniać, jedynie linkę od gazu inaczej poprowadzić. wiec to dopiero sprawdzisz jak założysz kiere.
Mnie to tanio wyszło bo risery 50zł + kiera 40zł na Motobazarze.
Teraz z ta kierownica pozycja jak na bandicie tylko ze do gleby bliżej nogami :)

pwpsrspl - Nie 17 Maj, 2009

Słuchajcie, mam szeroką kierę ale na masa wkurza mnie że nie mogę przewodu i linek pochowac tak jak w oryginale. Powiedzcie, jaki macie na to sposób czy po prostu jakiś dłuższy przewód hamulcowy dobieracie? Linkę od gazu od innego suzuki można? Bo sprzęgło i kable OK.
snovi - Pon 18 Maj, 2009

ja musiałem tylko linke od gazu przełożyć za teleskop, teraz wychodzi z ramy i idzie prosto do manetki. Reszty nie musiałem zmieniać, przewód hamulcowy tez starczył.
salsafreak - Pią 22 Maj, 2009

właśnie dostałem kiere z firmy LSL niebieską do mojej "Fki"
jak zamontuje to wrzuce foty :P

[ Dodano: Sob 30 Maj, 2009 ]
kiera firmy LSL, troche niższa i szersza
szczerze mówiąc mam wrażenie że mi sięlepiej wchodzi w zakręty :P

http://img25.imageshack.u...ge=dscf1064.jpg

kruszyna86 - Czw 24 Wrz, 2009

salsafreak napisał/a:
właśnie dostałem kiere z firmy LSL niebieską do mojej "Fki"
jak zamontuje to wrzuce foty :P

[ Dodano: Sob 30 Maj, 2009 ]
kiera firmy LSL, troche niższa i szersza
szczerze mówiąc mam wrażenie że mi sięlepiej wchodzi w zakręty :P

http://img25.imageshack.u...ge=dscf1064.jpg



mam pytanie co do tej kierownicy ktorej zdjecie tu zamiesciles,
mozesz podac cene i ogolnie co to ,jakis link moze??
ładnie to wygląda

slima - Wto 17 Sie, 2010

Witam, odgrzebuję temat, ponieważ też chcę zmienić kierownicę w GSie na bardziej turystyczną.

Mam GS500E z 1998 roku, który ma tą kierownicę dwu-częściową,
i mam pytanie bo risery kosztują 294zł czy zamiast nich można kupić używaną półkę od nowszego GSa, czy ta półka będzie pasować? I wtedy tylko dokupić kierownicę.

PS, czy możecie polecić jakąś kierownicę do mojego wzrostu tj. 175cm.



Pozdrawiam.

metalbeast - Wto 17 Sie, 2010

można. Ja szukałem z rozbitków na części i znalazłem. Prosta sprawa - kupujesz półkę i kierownicę. Stacyjka i półka widelca zostaje twoja, zmieniasz tylko tą od kiery.
Zobacz w opisie mojego moto co i jak, tam są fotki z różnych okresów i wymiany kiery na turystyczną.

huh - Pon 17 Sty, 2011

moze mi ktos powiedziec na jaki gwint sa te sruby, ktorymi mozna zamocowac risery do keiry? bo mam mozliwosc kupeinia riserow o tyle ze z wbudowanym gwinten i nei wiem czy sie zmiesci. i jaka musi byc dlugosc sroby zeby przeszla przez 2 polki?
ziomek4000 - Pon 30 Maj, 2011

trochę odświeżę temat.
dziś dostałem nową kierownicę i mocowania i chciałem wymienić. niestety poległem już na początku ponieważ z kolegą nie daliśmy rady odkręcić śrub którymi przykręcone jest mocowanie oryginalnej kierownicy do półki. macie jakieś patenty na to żeby to odkręcić?

slima - Pon 30 Maj, 2011

ziomek4000 napisał/a:
trochę odświeżę temat.
dziś dostałem nową kierownicę i mocowania i chciałem wymienić. niestety poległem już na początku ponieważ z kolegą nie daliśmy rady odkręcić śrub którymi przykręcone jest mocowanie oryginalnej kierownicy do półki. macie jakieś patenty na to żeby to odkręcić?


Dobre narzędzia. (Taka prawda.)

PS, jaką kierownicę kupiłeś?

ziomek4000 - Pon 30 Maj, 2011

walczyliśmy prawie godzinę i nic. narzędzie jakie mamy uważam za dobre. jutro chcę podjechać na warsztat żeby z udarem spróbować odkręcić. a co do kierownicy to kupiłem tą:
http://www.moto-akcesoria...e-zlota,p,38202

tylko ja zapłaciłem za nią w moto-akcesoriach 105zł bo przecena była.

do tego to mocowanie:

http://www.moto-akcesoria...oducts_id=22472

oczywiście też taniej bo 147zł po przecenie.

slima - Pon 30 Maj, 2011

Spróbuj zrobić większą dźwignię.
Wsadź klucz w gasrurkę czy coś.

ziomek4000 - Pon 30 Maj, 2011

śruby tam są z normalnym gwintem? czy może z lewym?
slima - Pon 30 Maj, 2011

Niestety nie pamiętam.
ziomek4000 - Czw 02 Cze, 2011

ja jestem już po wymianie kierownicy. tak to się teraz prezentuje.
slima - Czw 02 Cze, 2011

Bardzo ładnie, a jak z wygodą?
ziomek4000 - Czw 02 Cze, 2011

puki co to przejechałem koło kilometra więc ciężko mi powiedzieć. w weekend pojeżdżę więcej to napiszę jakie wrażenia.
gacek778 - Pią 03 Cze, 2011

Wygląda świetnie. Koniecznie podziel się wrażeniami bo sam o czymś takim myślę.
Były jakieś problemy czy podmieniłeś bez komplikacji?

ziomek4000 - Pią 03 Cze, 2011

miałem małe problemy z przewodami. a konkretnie z prawej strony hamulec a z lewej linka sprzęgła i ssania. rozwiązałem to tak że odłączyłem i poprowadziłem w inny sposób. seryjnie jest to między lagami a ja to mam wyprowadzone na zewnątrz.
ziomek4000 - Nie 05 Cze, 2011

tak więc jestem już po jeździe z nową kierownicą. jeździ się o wiele wygodniej. jednak czuć że jest większy opór powietrza przez bardziej wyprostowaną pozycję. ale ogólnie to nie żałuję że zmieniłem.
slima - Czw 16 Cze, 2011

A jak poradziliście sobie z ciężarkami przy kierownicy?
Standardowe nie pasują, kupiliście jakieś inne czy jeździcie bez?

ziomek4000 - Czw 16 Cze, 2011

ja puki co to jeżdżę bez ale w planach mam dorobienie. mam wujka tokarza więc nie będę miał dużych problemów
emkags - Nie 19 Cze, 2011

Ja mam również wymienioną kierownicę i uważam, że na trasy, które robię ( min 350km w weekendy) jest o wiele lepiej z podwyższoną. Co prawda jestem wysoka 176 i mam długie ręce, ale odczuwam różnicę w kierowaniu :) .
Ja osobiście pojechałam do znajomego do warsztatu, aby mi to wymienił :P . Pozdrawiam

RedShadow - Wto 21 Cze, 2011

Masz kierownicę jeszcze wyższą niż standardowa w efce? Zastanawiam się jak się na tym siedzi.
huh - Wto 21 Cze, 2011

ja tez mam bardzo wysoka kiere, jezdzi sie wygonie, jesli ktos jest wysoki:) pozycja bardziej wyprostowana, a jak tzreba to da sie tez lekko pochylic i nie meczyc sie
Bellator - Sob 17 Gru, 2011

Mam parę pytań.
1. Czy wyższa kierownica może w jakiś sposób kolidować z regulacją napięcia sprężyn w korkach? chodzi głównie o maksymalne odkręcenie, kiedy najbardziej wystają.

2. Można zastosować risery z innych marek/motocykli?? Ciężko jest dostać oryginalne z GS lub jemu dedykowane.

ziomek4000 - Sob 17 Gru, 2011

1. zależy jak wysokie risery będziesz miał. ja mam dosyć niskie i śruby od regulacji muszę mieć wkręcone. wystają chyba ze 2 kreski

2. jeśli będą mocowane na 1 śrubę to powinny pasować. ja u siebie mam od jakiejś Yamahy. jedynie co to musiałem kupić dłuższe śruby żeby przykręcić.

keise91 - Czw 18 Paź, 2012

może ktoś mi doradzić jaką kierownice wybrać do swojego GSa? Wersja poliftingowa, zostaje kupić samą kierownice, chciałbym, żeby była troche wyżej niż oryginał, ale nawał towaru na allegro sprawia, że ciężko sie na coś zdecydować. Może ktoś ma doświadczenie w podobnej sytuacji i może coś doradzić ?
Machu - Czw 18 Paź, 2012

keise91 napisał/a:
może ktoś mi doradzić jaką kierownice wybrać do swojego GSa? Wersja poliftingowa, zostaje kupić samą kierownice, chciałbym, żeby była troche wyżej niż oryginał, ale nawał towaru na allegro sprawia, że ciężko sie na coś zdecydować. Może ktoś ma doświadczenie w podobnej sytuacji i może coś doradzić ?


Może takie coś?
http://www.moto-akcesoria...e-25-mm,p,48184
http://www.moto-akcesoria...e-35-mm,p,48186

wymiatacz - Nie 25 Lis, 2012

Jestem właśnie po zmianie kierownicy na szerszą turystyczną... zakupiona od naszego ziomka forumowego lukasz86 wraz z mocowaniami za bardzo przystępną cene :)
wrażenia bajka... nie bolą nadgarstki i ramiona przy dłuższych trasach.
Jeśli chodzi o kable to u mnie wystarczyło spokojnie do jazdy ale będę musiał wymienić linke sprzęgła i ssania żeby nie były tak napięte

Miałem klasyczna łamaną kiere jak w gs z 93 r
a teraz takie coś mi wyszło : ( sory za jakośc zdjęć, robione w garażu dopiero po złożeniu )




Bellator - Sob 29 Gru, 2012

Jaką długość powinna mieć śruba tego elementu mocującego przechodząca przez półkę?

Czy takie risery mogły by podejść?
http://allegro.pl/yamaha-...2861376430.html

Set3 - Sob 29 Gru, 2012

mogą być aczkolwiek wydają mi się liche. Tzn mogą nie być stabilne. Przy półce za mała styczność z półką. Trzeba by naprawdę mocno dokręcić.
http://allegro.pl/mocowan...2848352408.html
już ja bym takie wybrał. jest tam możliwość dobrania wysokości mocowania, koloru czarny lub srebrny oraz grubość szpili 10 lub 12 mm.

Piter30 - Wto 15 Sty, 2013

Witam ,
chciałbym pochwalić się nową kierownicą, którą dzisiaj zamontowałem w sowim GS-ie.
Risery i kierownicę kupiłem u kolegi Set3, którego mogę szczerze polecić( a co mi tam małą reklamę mogę zrobić :P )
Sam montaż zajął dosłownie chwilkę, więcej zabawy było z linkami i przewodami, bo trzeba było lampę z mocowań spuścić , aby linki po przekładać.
Rada dla innych ,po zamontowaniu kierownicy w mocowaniach niestety nie da się pozakładać np ssania, czyli lepiej uzbroić kierę zanim zostanie zamontowana na swoim miejscu.
Na szczęście po montażu wszystko "gra i buczy", jedynie problem pojawił się z linką gazu, ponieważ pomimo tego że, puściłem ją tu przy manetce luźno ,to przy skręcie kierownicy na max w prawo , zwiększają się obroty.
Może pancerz w lince jest już twardy ze starości, albo po prostu przy tych temperaturach zesztywniał :( , zobaczymy na wiosnę.
Na koniec mogę stwierdzić że , pozycja za kierownicą "na sucho" o wiele wygodniejsza(w Szczecinie ze 20 cm śniegu , więc jazda nie wchodziła w grę)
Jak ktoś duma nad przekładką to zima sprzyja takim zabawom :hyhy:

Set3 - Sro 16 Sty, 2013

Dzięki ale przyznam się że ja też się uczę. Miałem problem ze srebrnym mocowaniem na srubę 10mm gdyż taka tam wchodzi a nie są takie dostępne w kolorze srebrnym. Ale problemem jest tylko osłonka górnej półki. A że mam trochę tych osłon poświęciłem jedną i rozwierciłem ją na 12mm tak jak miała ta śruba od mocowania. W sumie w efekcie wszystko pasuje a nawet lepiej bo zamiast 10mm jest mocniejsza i stabilniejsza 12.
W tym momencie koszt takiego przerobienia kierownicy z krótkich na długie z nowymi mocowaniami i nową kierownicą można zamknąć w kwocie 250zł. Myślę, że niejedna osoba jeszcze będzie chciała dokonać takich zmian. Latałem na takiej i na takiej kierownicy. Wydaje mi się że długa zmienia GS z niby scigacza na klasyczny turystyk. Fakt że do ścigacza mu jeszcze daleko ale są tacy co będą tego wariantu bronić. :)

ziomek4000 - Sro 16 Sty, 2013

Piter30 napisał/a:
w Szczecinie ze 20 cm śniegu , więc jazda nie wchodziła w grę


sorry na OT .
co ty dajesz że nie da się jeździć? nie dalej jak w niedzielę na orkiestrę kilku chłopaków przyjechało na koniach. sam bym przyjechał ale nie mam chwilowo silnika.


a wracając do tematu to jeśli chodzi o linkę gazu to najlepiej jest kupić nową dłuższą. u siebie też zmieniałem kierownicę i występował ten sam problem z obrotami. albo kup dłuższą od innego modelu albo odezwij się na PW to daj mi namiar na firmę która dorabia linki.

kempes - Sro 16 Sty, 2013

Piter30 napisał/a:
W jedynie problem pojawił się z linką gazu, ponieważ pomimo tego że, puściłem ją tu przy manetce luźno ,to przy skręcie kierownicy na max w prawo , zwiększają się obroty.


Nakrętka regulacyjna przy gaźnikach jest wykręcona na max, czy jeszcze tego nie sprawdzałeś?

Piter30 - Sro 16 Sty, 2013

kempes napisał/a:
Piter30 napisał/a:
W jedynie problem pojawił się z linką gazu, ponieważ pomimo tego że, puściłem ją tu przy manetce luźno ,to przy skręcie kierownicy na max w prawo , zwiększają się obroty.


Nakrętka regulacyjna przy gaźnikach jest wykręcona na max, czy jeszcze tego nie sprawdzałeś?

faktycznie nie sprawdzałem, dzięki za podpowiedź

[ Dodano: Sro 16 Sty, 2013 ]
ziomek4000 napisał/a:
Piter30 napisał/a:
w Szczecinie ze 20 cm śniegu , więc jazda nie wchodziła w grę


sorry na OT .
co ty dajesz że nie da się jeździć? nie dalej jak w niedzielę na orkiestrę kilku chłopaków przyjechało na koniach. sam bym przyjechał ale nie mam chwilowo silnika.


a wracając do tematu to jeśli chodzi o linkę gazu to najlepiej jest kupić nową dłuższą. u siebie też zmieniałem kierownicę i występował ten sam problem z obrotami. albo kup dłuższą od innego modelu albo odezwij się na PW to daj mi namiar na firmę która dorabia linki.

Ja moto trzymam na wiosce pod Goleniowem, wiec uwierz mi samochodem jest tam ciężko jechać, a Suzi na glebę na lodzie nie zasłużyła :/
A co do linki to jak nic nie da regulacja, to pewnie się do ciebie odezwę.

uuki89 - Pon 11 Mar, 2013

Witam, małe pytanie mam. Do GS bedą pasować mocowania i kiera od Bandita ?
Set3 - Pon 11 Mar, 2013

oryginalna półka nie bo tam sa wylewki. Ja beda podwyzki to tak. Kierownica pasuje.
Kupujesz? Bo jak tak to sie zastanow bo mozesz miec nowe na 250zł podwyzka i kierownice/

uuki89 - Wto 12 Mar, 2013

Szukałem używanego zestawu do GS czyli mocowania+kierownica ale jest lipa więc pomyślałem że może od bandita przypasować. Gdzie można kupić taki komplet za 250zł ?
Set3 - Wto 12 Mar, 2013

http://netbiker.pl/produk...icy-accel-bm-16
plus kierownica
http://netbiker.pl/produk...lowana-oryginal

uuki89 - Wto 12 Mar, 2013

oferta mi się podoba ale...
Mocowanie kierownicy ACCEL BM-16 Wysokość 58,5 mm. 24,5 mm wyższe niż BM-02
No i teraz nie wiem jakiej wysokości podwyższenie wybrać.
Wypowie się może ktoś jakiej wysokości mocowania zastosował u siebie ?

Set3 - Wto 12 Mar, 2013

jest kilka wysokosci od 2 cm do 6cm ale na dzien dzisiejszy zeszly wszystkoe mocowania srebrne accela. Przyznam sie ze zamowione i maja byc w marcu wieksza ilosc. czekam. Ale jak beda napewno bedzie wiksza ilosc.
Sa bardzo ladne i fajnie to wyglada

Thomson - Czw 09 Maj, 2013

Podepnę się pod temat bo ostatnio mam fazę na tuning (w znaczeniu pozytywnym) swojego moto. Ponieważ lubię jeździć na długich dystansach to pomyślalem o podwyższeniu kierownicy jak najprostszym (i nie ukrywam: jak najtańszym) sposobem. Mam 180 cm wzrostu i obecnie już po 100 km odczuwam zmęczenie ramion i pleców. Mój GS to wersja F z 2007 roku. Teraz pojawiają się pytania:
- czy jak zastosuję risery powiedzmy ok 4-5 cm w połączeniu z oryginalną kierownicą to znacząco poprawi się komfort jazdy?
- czy osprzęt typu przewód hamulcowy, linki, elektryka pozostaną oryginalne czy może się okazać że będą za krótkie?
- czy da się taką operację przeprowadzić na zasadzie: odkręcam kierę, montuję risery, przykręcam kierę nie ruszając osprzętu (przy założeniu, że długości będą wystarczające)?
- czy podwyższona kierownica nie będzie kolidować z owiewką?
Nie mam w tej chwili możliwości zerknąć sobie na moto, bo pewnie na część z tych pytań bym sobie odpowiedział, ale może ktoś z Was robił już coś takiego w Fce i mógłby się podzielić doświadczeniami?

Set3 - Czw 09 Maj, 2013

wiesz kilka kompletów juz sprzedałem . tylko jest taka dziwna sprawa. Jak ktos chce kupic pisze i sie zastanawia. Jak kupi - Cisza :rotfl:
Ja zakładałem takie podwyższenia to przyznam sie to było tylko przełożenie przewodów manetek i przełączników. Musiałem rozwiercić otworki w półce górnej z 10 na 12 gdyz chciałem takie sruby zamocować. Są bardziej stabilne. Przełożenie w kliponów na kier długą nie wymagało zmiany linek. Ale sa tez i wyższe podwyżki i szersze kiery.
Ps. Miałem mały problem z linką gazu ale wystaczyło zmienić jej ułożenie.

Thomson - Czw 09 Maj, 2013

Set3 napisał/a:
Ja zakładałem takie podwyższenia to przyznam sie to było tylko przełożenie przewodów manetek i przełączników

Właśnie ja bym chciał uniknąć rozmontowywania kierownicy (chyba, że nie da sie tego uniknąć)
Set3 napisał/a:
Musiałem rozwiercić otworki w półce górnej z 10 na 12 gdyz chciałem takie sruby zamocować. Są bardziej stabilne.

Ale rozumiem, że na śrubach o standardowej średnicy (tyle, że dłuższych) też się da? Chciałbym to zrobić w sposób jak najmniej inwazyjny żeby w razie niesatysfakcjonującego rezultatu powrócić do oryginalnego położenia kierownicy (chociaż rozwiercone otwory by tylko na mnie wymusiły zmianę śrub więc nie jest tak źle). Chociaż jak piszesz, że większej średnicy śruby zwiększyły stabilność to muszę to rozważyć. Rozwiercone otwory gwintowałeś, czy tam od spodu są nakrętki?

EDIT: wczoraj zerknąłem sobie na moto i zastanowiła mnie konstrukcja mocowania. Tzn od góry mam 4 śruby z płaskimi łebkami (bez możliwości odkręcenia), a od dołu tylko 2. Czy jak odkręcę te 2 dolne to odsłonią mi się nakrętki od tych czterech, które widać z góry?

uuki89 - Pią 05 Lip, 2013



Tak to u Ciebie wygląda?
Nigdy nie widziałem Gs z tego rocznika ale wygląda na to że podwyższenia kierownicy są odlane razem z półką. Mogę się mylić, sugeruje się tylko fotką z neta.
PS. kurde troche odgrzałem kwestie, w ogóle nie zerkłem na datę ;)

danny - Pią 05 Lip, 2013

uuki89 napisał/a:
Nigdy nie widziałem Gs z tego rocznika ale wygląda na to że podwyższenia kierownicy są odlane razem z półką. Mogę się mylić, sugeruje się tylko fotką z neta.

Chlopie, nei odpowiadaj na temat na ktory najwyrazniej nie masz pojecia.
Pisze to tylko do Ciebie, bo ten temat jest martwy, ale moze przyda CI sie ta wiedza.
Kierownica turystyczna - cyzli normalna rura, umieszczona jest na riserach - mozna je sobie zamontowac w rocznikach GSow ktore mialy clipony bez problemu - jest na to miejsce. Wystarczy kupic risery i rurke i tyle :P

uuki89 - Pią 05 Lip, 2013

Mam kiere turystyczną zamontowana na riserach to mi tu oczu nie mydlij ziomek:)
koleżka coś pisał że ma jakieś 4 śrubki co ich odkręcić się nie da, więc pewnie ma to co na zdjęciu.

danny - Pią 05 Lip, 2013

No tak, ale Ty wkleiles zdjecie z zaslepkami.
Po zdjeciu zaslepek zobaczymy: http://img02.allegroimg.p...01/3360070124_4
- w kazdym moto mozna bowiem wykrecic i zdjac rure kierownicy

Thomson - Sob 06 Lip, 2013

uuki89 napisał/a:
Tak to u Ciebie wygląda?

Dokładnie tak.

uuki89 napisał/a:
wygląda na to że podwyższenia kierownicy są odlane razem z półką

Tak, elementy na których opiera się kierownica są odlane razem z półką. Risery muszą wejść pomiędzy te elementy a kierownicę.

uuki89 napisał/a:
PS. kurde troche odgrzałem kwestie, w ogóle nie zerkłem na datę ;)

Ale dzięki temu uzyskałem odpowiedź na pytanie :)

danny napisał/a:
No tak, ale Ty wkleiles zdjecie z zaslepkami

Nie pomyślałem nawet, że to mogą być zaślepki. Myślałem, że to są łebki śrub i że od spodu są nakrętki gdzieś schowane. Oszczędziłeś mi niepotrzebnego kombinowania i odkręcania śrub od spodu :)

Teraz sprawa wydaje się jasna :)

claudii - Czw 10 Paź, 2013

Czy taki zestaw jest wart uwagi? Czy risery nie będą za słabe? Nie będzie problemów jeżeli średnica kierownicy na środku jest większa?

Risery: http://intermotors.pl/pro...zarny-mat-.html
Kerownica - http://intermotors.pl/pro...r-czerwony.html

kosunia - Nie 27 Paź, 2013

Jak poczekasz jeszcze z miesiąc, to kierę mogę Ci sprzedać moją. Chcę sobie kupić "płytszą" kierę.
komandosek - Pią 01 Sie, 2014

Cześć,

Mam obecnie clipony, chcę założyć kierownicę.


Zależy mi na tym by kierownica była maksymalnie jak najwyżej, bez konieczności zmiany linek i przewodów.

Proszę o poradę jaki zestaw kupić!

komandosek

Ragnarock - Pon 01 Wrz, 2014

Jeśli by ktoś mógł podać link do riserów do GSa- byłbym ogromnie wdzięczny, niestety linki które były podawane wcześniej wygasły.
_adam_ - Pon 01 Wrz, 2014

http://netbiker.pl/katego...nice-i-elementy
rzemien - Nie 21 Gru, 2014

Czy jest ktoś w stanie podać wymiary celem dobrania odpowiednich riserów i kierownicy bez konieczności przedłużania przewodu hamulcowego i linek, dokładnie chodzi mi o następujące wymiary:
- wysokość riserów
-oraz A,B,C,D z rysunku

Vatzeque - Sob 14 Lut, 2015

Ponieważ poprzednie wpisy były pomocne, to i ja pomogę.

Zakupiłem mocowania Accel BM-08 22,2mm oraz kierownicę Lucas.

Problemem jest to, że standardowo półki mocowane są śrubą M10, a Accel daje do mocowania M12. Ponieważ nie chciałem wiercić zrobiłem taki myk.
Kupiłem dwie śruby M10x70mm imbusowe i do tego nakrętki samohamowne. Zeszlifowałem kątówką bok, aby wchodził i się klinował w otworze przy wypłaszczeniu.
Wykorzystałem tulejki od starych śrub, dzięki czemu wszystko jest sztywne i nic się nie rusza. Półki nie wierciłem, więc zawsze można wrócić do starej konfiguracji bez utraty estetyki.

Tutaj fotki:
https://plus.google.com/u/0/photos/103993597259176479526/albums/6115770536886057601

Dziękuję za uwagę.

komandosek - Sob 14 Lut, 2015

Vatzegue, nie chcesz przypadkiem klatki na lampe i zegary? Mi się już nie przyda, a tylko się kurzy.
Endriu21 - Pią 03 Kwi, 2015

1) Czy ktoś kiedyś próbował robić podwyższenie na clip-ony? Czy jest to możliwe? Czy miałoby to racje bytu?

2) Czy jest możliwe przełożenie podgrzewanych manetek z clip-onów na kierownicę turystyczną (takie podgrzewanie montuje się na stałe czy można to po prostu zdjąć i przełożyć na inną kierownicę)?

Dzięki :)

dymny - Pią 03 Kwi, 2015

Endriu21 napisał/a:
1) Czy ktoś kiedyś próbował robić podwyższenie na clip-ony?

2) Czy jest możliwe przełożenie podgrzewanych manetek z clip-onów na kierownicę turystyczną?

Dzięki :)


1) Suzuki w oryginale zrobiło podwyższenie na clip-ony :-d Pierwsze wersje z 1989 miały jeszcze niżej kierownicę. Poniżej 3 różne mocowania spotykane w GSie link do gstwins

Oczywiście technicznie jest możliwe wykonanie takiego podwyższenia - trzeba byłoby rzeźbić w kawałku.
2) Manetki z tego co orientuję sie przyklejone do rury kierownicy - kwestia jak mocnym klejem...

foka - Pon 06 Kwi, 2015

Witam
Chcialbym sobie troche bardziej "uturystycznic" GS-a, mam wersje z 2004 roku wiec juz jest kiera inna i mocowanie na półce jest inne (jakby juz bylo podwyzszenie no i mocuje sie na dwie sruby.
Chyba mam cos podobnego jak na zdjeciu:


Nie za bardzo wiem ktore z mocowan na stronie netbiker bedzie pasowac do F-ki.
czyzby to bylo to:
http://netbiker.pl/produk...icy-accel-bm-09

Dodatkowo pytanie czy bede musial cos z linkami, przewodami robic, jakies moga byc za krotkie ? Chce dodatkowo zalozyc przewod hamulcowy w oplocie (od netbiker), czy to jakies wymiary zmieni.

A czy mozna gdzies kupic takie rozwiazania i czy to dobre pomysly, wydaja se nizle patenty bo dodatkowo kierowica idzie blizej kierowcy wiec pozycja bardziej wyprostowana.
:
http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=65749.0



http://i.ebayimg.com/t/1-...650-GS-500-/06/!B4M5PE!EGk~$(KGrHqJ,!ioEyd+-jCC0BMo85,0Ijw~~_1.JPG

Tu tez od groma roserow (tyle ze daleko i drigie )
http://www.motorcycleadve...ry&path=176_910





[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2015 ]
Dodam jeszcze ze znalazlem takie u Luis-a ale nie maja tego "przesuniecia" do tyłu
https://www.louis.de/en/a...-riser/10021437

U nas znalazlem tylko takowe:
http://dlamotocykla.pl/pr...wnicy-30mm.html

drozsze niz w netbiker.


a przy okazji znalazlem mala ciekawostke: sklep
www.moto-tour.com.p
to ten sam co :
http://dlamotocykla.pl
Pewnie handlowcy porobili sobie swoje wersje stron ale baza jest ta sama( i peniwe ceny inne). Kiedys podobnie bylo z loui-motocykle i motoakcesoria :)

[ Dodano: Pon 06 Kwi, 2015 ]
A jednak sa i te dziwaczne rozwiazania tylko ze strasznie drogie:
http://www.24mx.pl/podwyz...-pivoting-elite

No nic pewnie przyjdzie zamowic w netbiker tylko ktore konkretnie mocuje sie do F-kowej pólki. ?

RedShadow - Wto 07 Kwi, 2015

Zdejmij swoje mocowania i weź je do Pana Mietka z frezarką, niech dorobi Ci coś takiego
Tanio i skutecznie.

macel_x - Pon 20 Kwi, 2015

Witam musiałem wymienić kierę w swojej GS-ce i mam problem bo oryginalna kiera ma otwory fabryczne żeby założyć przełączniki a na nowej Lucasa już tych otworów nie ma pytanie brzmi jak najprościej zrobić tak żeby wszystko grało


Chodzi o kierę z tego linku
http://allegro.pl/kierown...5206435004.html

Sebberis - Sob 18 Lip, 2015

Kupiłem i zmieniłem kierownicę w GS 500 E z 1991r, prezentuje się tak:






Mam problem z linka od ssania i od manetki gazu. Przełożyłem je w widoczny sposób jak na zdjęciach i mają luz:





Mimo to działająw ten sposób jak by się zacinały, poruszam kierownicą i gazu mi dodaje, bądź trzyma na wyższych obrotach. Z tego co wyczytałem tutaj, to nikt z was tego problemu nie miał i nikt linek nie wymieniał.

W czym popełniłem błąd? Może powinnienem kupić nowe linki?

Pozdrawiam

Qbol - Wto 23 Lut, 2016

Nie chcę zakładać nowego tematu to się podepnę pod ten ;)

Chcę wymienić kierownicę na bardziej turystyczną tylko mam problem z mocowaniem.

Kierownicę wybrałem taką:
http://allegro.pl/trw-luc...5965999328.html

Natomiast co do mocowań to zupełnie nie wiem. Strzelam, że takie będą kompatybilne z GSową '96 półką i nową kierownicą?
http://allegro.pl/accel-m...5570044807.html

Widzę, że ma śrubę M12 a z tego co Vatzeque pisał, GS'y mają otwór na M10. Przyznam się szczerze, że mocowania na M10 na allegro nie znalazłem...

W ogóle jak ta kierownica będzie się miała do manetek i innych przełączników z oryginalnej cliponowej kierownicy? Manetki się przełoży czy trzeba kupić nowe? Przełączniki będą pasowały idealnie, czy trzeba szukać kierownicy grubszej/węższej?

Thomson - Pon 06 Cze, 2016

GS z podwyższoną kierownicą:


Przejechałem dopiero kilkanaście kilometrów i niestety nie zauważyłem żadnej różnicy w komforcie jazdy i prowadzeniu, jakby od zawsze tak się jeździło. Może na dłuższej trasie da się odczuć poprawę.
Z montażem nie było najmniejszych problemów. Wystarczyło odkręcić kierownicę, założyć raisery i przykręcić. Żadnego kombinowania z przewodami, wszystkie miały wystarczający zapas.

Rav - Pon 06 Cze, 2016

A możesz powiedzieć ile masz wzrostu? Ja jestem dość wysoki i bolą mnie plecy jak jeżdżę, może u mnie zastosowanie czegoś takiego poprawiłby komfort jazdy.
Thomson - Wto 07 Cze, 2016

Mam 182 cm wzrostu i zazwyczaj już po ok 100 km czułem ból pleców i ramion. Jak zrobię jakąś dłuższą trasę to się podzielę wrażeniami.
Rav - Wto 07 Cze, 2016

Mi czasami po dłuższej przerwie wystarczy niecałe 50km, żeby czuć się jak stary dziadek. No ale mam 198cm i wadę postawy (kifoza piersiowa czyli garb :D ). Chyba muszę zacząć jakieś ćwiczenia żeby wzmocnić mięśnie grzbietu.
Arcisz - Wto 07 Cze, 2016

Również posiadam lekko ponad 180cm wzrostu i posiadam "małego" gsa. Róznica w jeździe z "turystyczną, podwyższoną" kierownicą, taką jak np posiada Anka Es jest ogromna. Z drugiej strony jej moto jest wyższy o kilkanaście cm. A co do jazdy to zupełnie inna postawa, inaczej ręce i tułów się układa. Dużo wygodniej. Do tego prowadzi się dużo prościej, przy mniejszym użyciu siły. Lepiej się składa.
studi - Wto 07 Cze, 2016

Arcisz, pamiętaj jeszcze o jednym Anka ma poliftową karoserię a tam inny bak, inna kanapa i z tego także wynika inna pozycja

Thomson, a możesz opisać swój dosiad, że po 100km odczuwasz takie dolegliwości, może to jest problemem

Thomson - Sro 08 Cze, 2016

Pewnie tak, bo też mam jakieś skrzywienie kręgosłupa i raczej nie siedzę idealnie prosto (jestem trochę przygarbiony). Pewnie dlatego też dociążam mocniej ramiona ciężarem tulowia i stąd te objawy.
W sobotę szykuje mi się dłuższa przejażdżka (jeśli tylko pogoda się utrzyma) to pewnie poczuję czy jest lepiej i dam znać.

Arcisz - Sro 08 Cze, 2016

Z cyklu "według mnie":
Przypominam, że ręce i ramiona powinny być luźne. Przy jeździe motocyklem trzymamy się udami baku,a nie opierając się rękoma na kierownicy. Potrenuj sobie hamowania przy 30-50km/h przy lewej ręce w górze, hamuj przodem trzymając się baku udami. Wtedy dokładnie widać, że jak opierasz się na kierownicy to masz mniej możliwości i hamowania jak i trudniej jest wykonać skręt.

studi - Sro 08 Cze, 2016

Thomson, co prawda nie aż tak wysoki ale mam 180 i na Fce nie odczuwałem tak bardzo zmęczenia.
Zobacz jak będzie jeśli tą część pleców, która traci swoją szlachetną nazwę zaprzesz o wznos kanapy między kierowcą a pasażerem, tak aby nie siedzieć jajami na baku, kolana zapierają się o wcięcia w baku i tak trzymasz głównie motocykl, nogi na podnóżkach jeśli akurat nie operują biegami/hamulcem stykają się z podnóżkami tak jak czerwona plama na obrazku

i do tego odpowiednio potem pochylasz sobie kierę, żeby nie mdlały Ci ręce i wygodnie i pewnie operować wszystkimi narządami do niej mocowanymi, motocykla jak wspomniał Arcisz nie trzyma się kurczowo za kierownicę a ręce spoczywają na niej swobodnie zapewniając odpowiednie operowanie jak wspomniałem powyżej

Thomson - Sro 08 Cze, 2016

To o czym piszecie byłem w stanie komfortowo zrealizować jadąc Transalpem albo V-Stromem, ale na moim GSie próba świadomego przytrzymania baku udami i rozluźnienia ramion powoduje, że mam cały czas spięte plecy bo jestem jednak trochę pochylony i nie jestem w stanie tak wytrzymać zbyt długo. Co więcej, pozycja z rozluźnionymi plecami jest dla mnie naturalna, więc po chwili nieświadomie do niej wracam jeśli ją zmieniłem. Nie czuję żebym się trzymał kierownicy, jedynie się na niej swobodnie opieram (ramiona same w sobie nie są spięte, jedynie tak jakby przenoszą część ciężaru tułowia). Bak chyba nieświadomie ściskam udami, bo z jednej strony sobie go porysowałem ochraniaczem na kolano. Tak czy siak do tej pory na dłuższej trasie odczuwalem zmęczenie. Zobaczymy jak będzie teraz bo może będzie zdecydowanie lepiej (mam nadzieję) i temat będzie nieaktualny :D
bezel - Czw 09 Cze, 2016

Jeżeli opierasz się o kierownicę to jedź szybciej :D

PS. Swoją drogą wcale nie tak łatwo podnieść kierę w suzi. Już gdzieś to pisałem ale kierownica musi być naprawdę mocno podgięta żeby to coś dało w stosunku do cliponów. Najbezpieczniej jest pewnie kupić polfitową.

Thomson - Sob 11 Cze, 2016

Dziś przejechałem ok 150 km (pierwsze 75 km z pasażerem, później samemu) i mam kilka spostrzeżeń:
- przy ok 100 km/h mocno wieje (a mam szybę turystyczną Loster), więc chyba trzeba będzie pomyśleć o deflektorze
- nie odczułem bólu pleców, bolały mnie jedynie ręce i tyłek. O ile prawa ręka może się zmęczyć od trzymania manetki gazu, o tyle lewa nie wiem czemu boli. Może to mój krzywy kręgosłup i niesymetryczna pozycja za kierownicą. A tyłek boli bo kanapa jest za twarda i już od dawna myślę nad jej wymianą na wygodniejszą lub założeniem jakiegoś miękkiego pokrowca (o ile takie są)
- przy jeździe na wprost bez pasażera mam wrażenie jakby moto delikatnie myszkowało. Wcześniej tego nie było i ciekaw jestem czy to wynik podniesienia kierownicy. Czyżbym ją nierówno przymocował?
Ogólnie nie odczułem znaczącej poprawy, ale też nie było tragedii. Pierwsza połowa dystansu jest niemiarodajna bo aktualnie mam za blisko zamocowany kufer i przez to pasażer dociska mnei do baku bo ma mniej miejsca niż powinien. Później jechało się już lepiej. Może jeszcze jutro gdzieś wyskoczę i zobaczę jak będzie od samego początku bez pasażera :)

Veth - Sob 17 Wrz, 2016

Odświeżę troche. Mam gsa poliftowego, a po 20 km zaczynają boleć mnie plecy. Mam niecałe 170 cm, więc siedzenie "daleko" = proste ręce a tego nie chcę. Siedzę więc blisko baku (nie wsadzę przysłowiowej pięści między jaja a bak) co skutkuje w miarę wygodną pozycją... Ręce mam prawie wyprostowane, lekko tylko zgięte w łokciach. Czyżbym miał krótkie ręce? :rotfl:

Siedzę troche zgarbiony. Może wada postawy? Ciężaru nie przenoszę w ogóle na kierownice, mogę hamować tylko prawą ręką, po dłuższej jeździe w ogóle nie bolą mnie ręce - tylko ten nieszczęsny kręgosłup w lędźwiach.

Wydaje mi się że siodełko mam tak zrobione że jest "z górki" w stronę baku. Może gość mi źle obszył? :/


Spróbuję jeszcze siąść trochę dalej żeby bardziej się na podnóżkach zaprzeć... I wtedy prostować plecy.

Wątek o kierownicy, ale widzę że zmiana na cokolwiek innego raczej mi nie pomoże. :/

Mordkaaa - Sob 17 Wrz, 2016

Mialem podobnie, tylko u mnie sa clipony i dodatkowo jeszcze bardziej jestem zgarbiony. Odczuwalem bol plecow po urazie. Ale kwestia kilku miesiecy cwiczen i teraz moge jechac 150-200 km bez postoju.
Rav - Nie 19 Mar, 2017

Zdecydowałem się na zakup tych riserów, tylko nie wiem które wybrać.

Firma Accel robi dwie wersje, jedna podwyższa o 22 a druga o 35mm.

Pytanie do Thomson, które Ty masz bo wyglądają ze zdjęć na te 35mm?
Sam chcę takie zamontować ale nie wiem czy linek wystarczy i czy np przy skręcaniu nie będzie mi się dodawał gaz bo wyczytałem, że u niektórych tak się działo.

Różnica między nimi tylko 13mm ale dla mnie to dużo.

Tutaj 22mm


a tu 35mm

Mordkaaa - Nie 19 Mar, 2017

linki nie działą
Rav - Nie 19 Mar, 2017

Poprawiłem.

Te fotki dałem tak dla podglądu jak będzie wyglądała moja pozycja na moto, wolałbym te wyższe. Przy 22mm kąt pochylenia pleców względem oryginału zmienia się tylko o 1 stopień, przy tych wyższych o 3 stopnie więc jest różnica.

Sądząc po zdjęciach kolegi Thomson są to te http://allegro.pl/podwyzs...6742456101.html . Ale wolę się upewnić zanim zamówię.

Thomson - Sro 22 Mar, 2017

Ja zamontowałem 35 mm. Tak jak pisałem wcześniej, z przewodami nie było problemu. Jedynie chyba musiałem wypiąć przewód hamulcowy z mocowania na środku żeby miał swobodniejszy ruch. Nie wiem czy u mnie pozostałe linki i przewody są poprowadzone tak jak fabrycznie, bo nie mam pewności co do historii tego motocykla. Nie mniej jednak da się podnieść kierownicę o 35 mm nawet jeśli trzeba jakąś linkę inaczej poprowadzić (gdzieś chyba ktoś wspominał o lince sprzęgła).
Rav, montuj raisery i napisz jak ci się jeździ :)

Rav - Sro 22 Mar, 2017

Ok, dzięki wielkie za info :) . Już zamówione, powinny być w piątek. W weekend może zamontuje.

Edit:


Risery już zamontowane.

U mnie było tak samo jak u Ciebie Thomson, musiałem wyciągnąć przewód hamulcowy z tego mocowania, reszta pasuje. Martwi mnie tylko, że kabel od startera i killswitcha ten na dole jest dość mocno napięty, nie przetrze się? Też tak masz?

luckat - Wto 10 Paź, 2017

Hej, czy risery z półką za 99 zł, to dobra cena?
Thomson - Wto 10 Paź, 2017

Cytat:
Martwi mnie tylko, że kabel od startera i killswitcha ten na dole jest dość mocno napięty, nie przetrze się? Też tak masz?

Nie pamiętam, ale postaram się sprawdzić jak będę przy moto. Na pewno do tej pory nic się z nimi nie działo. Killswitcha rzadko używam bo silnik wyłączam kluczykiem, ale tyle co go przełączałem to było wszystko ok. A z samym starterem nie miałem problemów, jedynie czujnik klamki sprzęgła musiałem wyczyścić bo przestał zwierać i starter nie łapał.
Tak w ogóle to edycja postu nie spowodowała wysłania maila z powiadomieniem także nie zorientowałem się że pisałeś.

luckat - Czw 12 Paź, 2017

chodzi o ten komplet http://allegro.pl/polka-g...6908138055.html
Warto?

Thomson - Czw 12 Paź, 2017

Wiadomo ile podnoszą kierownicę? Bo nie znałazlem info w opisie aukcji. Ja płaciłem za swoje 120 zł. Tutaj masz taniej i wszystko w jednym kolorze. Jeśli tylko stan jest dobry to chyba można brać.
Dopytaj o wysokość raiserów bo jak będzie mniej niż 30 mm to nie wiem czy jest sens.

Rav - Czw 12 Paź, 2017

Thomson spoko :) Jeździłem tak pól roku i nic się nie działo z przewodami. Gska już w innych rękach, ale możesz zobaczyć, może nowemu właścicielowi się przyda takie info ;)
luckat - Pon 07 Maj, 2018

Wiatam , może mi ktoś dać linki z riserami i kierownicą do przerobienia. Moja żona jest niska ok. 160 cm, ale pozycja w gs jest mało wygodna więc chcę przerobić.Kierownica szeroka ale nie za bardzo
Thomson - Pon 07 Maj, 2018

Ja mam same risery do fabrycznej kierownicy turystycznej: http://allegro.pl/podwyzs...6742456101.html
Jaką ty masz kierownicę?

luckat - Pon 07 Maj, 2018

ja mam przed liftem, to nie będzie pasować
http://netbiker.pl/produk...icy-accel-bm-16 a to będzie pasować?

Thomson - Wto 08 Maj, 2018

Niestety nie pomogę bo nie wiem jak wygląda mocowanie kierownicy w wersji przed liftem. Zawsze możesz zapytać w sklepie czy to będzie pasować, powinni wiedzieć. Przeszukaj też wcześniejsze posty w tym wątku, na pewno ktoś podnosił kierownicę przedliftową.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group