.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Problem z ciśnieniem oleju po wywrotce.

Koller - Sro 28 Maj, 2008
Temat postu: Problem z ciśnieniem oleju po wywrotce.
Witam. Mam problem z moją Suzi. Dałem Ojcu się przejechać i pojechał na ryby... W błocie przy zerowej prędkości dodał gazu i położył moto. Złamał klamkę sprzęgła ale żadnych innych uszkodzeń nie było (migacze ok i żadnej ryski) więc upadek minimalny. Gdy moto przywiozłem pod dom i odpaliłem zauwazyłem że świeci się kontrolka ciśnienia oleju... Wiem że to może być poważna sprawa i chciałbym się zapytać czym to może być spowodowane. Poziom oleju oczywiście sprawdzałem. Proszę o pomoc.
Z góry dzięki Kacper:)

Breżniew - Sro 28 Maj, 2008

Silnik pracował chwile na leżąco i zapowietrzyła się pompa oleju.
Wykręć świece i włóż z powrotem do fajek. oprzyj o ramę. Pod pokrywka impulsatora z napisem suzuki jest błyszczący korek na klucz 17. Odkręć ten korek , włącz zapłon i pokręć rozrusznikiem. Bez swiec rozrusznik łatwo będzie kręcił wałem. Po chwili z otworu powinien zacząć wyciekać olej. zakręć korek i kręć rozrusznikiem aż zgaśnie lampka ciśnienia oleju. Wkręć swiece i odpal maszynę.

Koller - Sob 31 Maj, 2008

Zrobiłem tak jak napisałeś. Olej wyciekał, wkręciłem korek. Niestety przy dalszym kręceniu silnikiem na wykręconych świecach lampka od ciśnienia oleju nie zgasła:/ Nie wiem czego może to być przyczyną. Jak macie jakieś pomysły to piszcie a jak nie to w przyszłym tyg. odstawiam Suzi do mechanika.
Pozdrawiam

Breżniew - Sob 31 Maj, 2008

Zrób jeszcze taka próbę. Na załączonym zapłonie odłącz przewód od czujnika ciśnienia oleju, jeśli lampka zgaśnie to czujnik do sprawdzenia/wymiany. jak nie zgasnie to masz uszkodzoną instalację elektryczną i przewód od lampki gdzies masuje.
Czujnik ciśnienia znajduje się wewnątrz, pod pokrywką impulsatora. odkręcasz 3 wkręty i masz dostęp - jest na dole pod płytka z cewkami. Podłaczony jest do niego jeden przewód.
W przypadku gdy czujnik jest ok a ciśnienia dalej niema to zostaje serwis.

Nie odpalaj silnika w takim stanie. wszelkie kręcenie wałem korbowym rób wyłacznie na rozruszniku bez swiec.

Koller - Sob 31 Maj, 2008

Na włączonym zapłonie odłączyłem czujnik i zgasła lampka, z tego co napisałeś wynika, że z czujnikiem jest coś nie tak. Ale nie daje mi to chyba pewności że z ciśnieniem oleju jest już wszystko ok... Jeśli możesz to napisz jakie kroki podjąć dalej. Z góry dzięki:)
Breżniew - Sob 31 Maj, 2008

W miejsce czujnika trzeba wkręcić manometr i zobaczyć jakie jest cisnienie oleju. Jeśli w normie(zobacz w serwisówce) to ok i pozostaje wymiana czujnika. Jak cisnienia brak to zawieź do serwisu.
Taki manometr powinni miec serwisach samochodowych , wyjdzie taniej z pomiarem.

pawwko1990 - Sob 24 Paź, 2009
Temat postu: Problem z kontrolką oleju
Panowie, kolega zaliczył parkingową glebe jechał może z 30 km\h z moto nci sie praktycznie nie stało tylko klamka sprzęgła pękła (gleba na lewą strone) i teraz po zapaleniu świeci cały czas kontrolka oleju, kable sprawdziłem tak narazie tylko na oko i przejechaniu ręką, a olej w silniku jest sprawdzałem, co to moze byc? potrzebuje szybkiej odpowiedzi bo jutro mielismy jechać w góry i nie wiem na czym polega problem ;/ moto to GS 500
Breżniew - Sob 24 Paź, 2009

Są dwie mozliwosci - zapowietrzenie układu smarowania na skutek pracy silnika w połozeniu leżącym lub zwarcie instalacji elektrycznej zwiazanej z kontrolka.

Aby odpowietrzyć układ trzeba wykręcic świece zapłonowe i po włozeniu ich z powrotem w fajki i oparciu o masę, pokręcic troche rozrucznikiem az zgasnie kontrolka.
Trzeba tez wykręcić korek ktory znajduje sie tuz pod pokrywa impulsatorow - śruba chromowana na klucz 17. W czasie kręcenia rozrusznika z tego otworu powinien pociec olej. Jesli sie pojawi , zakrecamy i pompujemy az do zgaszenia lampki. Smarowanie powinno działać. Wkręcamy swiece z powrotem , uzupełniamy olej i powinno byc ok.

żareł - Pon 26 Paź, 2009

Witam
Ciśnienie oleju manometrem sprawdzamy na zimnym czy na zagrzanym silniku??
U mnie na zimnym miał 3,5 bara a na zagrzanym ok 1,75 bara, czy serwis jest teraz jedynym wyjściem??

Breżniew - Pon 26 Paź, 2009

Na ciepłym silniku - Temperatura oleju 60 stp. C, ciśnienie powinno byc w zakresie od 2 do 5 bar przy 3000 obr/min.
Jeśli jest za niskie warto spróbowac zrobic pomiar z nowym olejem o wiekszej lepkości 15W50. Stary olej moze byc juz rozrzedzony paliwem.

Rozgrzewanie silnika do pomiaru: latem 10min przy 2000 obr/min
zima 20min przy 2000 obr/min

żareł - Wto 27 Paź, 2009

Olej wymieniłem tydzień temu z Castrola 4T 10W40 na Motul 5100 15W50. Chciałbym sie jeszcze dowiedzieć jak się dostać do pompy oleju, bez rozpoławiania silnika chyba sie nie obejdzie??
ferrarif91 - Nie 14 Mar, 2010

Witam. Ostatnio jeździłem troche bez zegarów bo były w remoncie. Jak wczoraj je założyłem to zobaczyłem że nie gaśnie mi kontrolka ciśnienie oleju. Zanim pierwszy raz odpaliłem motocykl (też bez zegarów) kontrolka gasła i przez kilka następnych odpalień tez gasała a później jak jeździłem już sie nie przyglądałem. Jak pokręce rozrusznikiem to przez odpowiecznik olej leci ale jest "troche" czarny. Czy przez ten zjarany olej może ta kontrolka nie gasnąć?? dzisiaj spuściełm calutki olej, a jutro zaleje nowy i wymienie filtr. Mam nadzieje że problem zniknie.

[ Dodano: Sro 17 Mar, 2010 ]
Na szczęście okazało się to że był przepalony olej. Dzisiaj zmieniłem filtr i zalałem nowy olej i juz wszystko jest ok :)

Bajaos - Sro 30 Cze, 2010

Co prawda ja nie mam probelmu po wywrotce ale mechanior gadał ze ciśnienie oleju jest słabe, czyli ze od 3 do 3,5 bara. Skacze tak sobie. W serwisówce pisze ze ciśnienie ma być os 2 do 5. Ale znachor gada ze sie pytał i że nie jest to za dobrze. Jak wy sądzicie ??

Co może byc przyczyną skaczącego ciśnienie i czy to normalne ?? Moto to gs z 96 oleju nie pali jakoś strasznie. Zawsze dolewam zeby było maks, nigdy mi nie seszło do minimum.
Może być coś z pompą ??

T3kA - Pon 05 Lip, 2010

miałem podobną sytuację, moto spokojnie stało na parkignu, kiedy dobiło do niego auto przewróciło sie i po podniesieniu i odpaleniu po 3h swieciła sie na niskich obrotach kontorlka po przygazowaniu gasla i jak obroty spadly znow swiecila, wylaczylem na chile potem zalaczylem znow i przygazowa na 7k kontorlka zgasla i na wolnych obrotach takze sie nie swiecila. Podejzewam ze sie uklad zapowietrzyl i do cylindrow troszke oleju sie dostało?? bo za pierwszym razem jak odpalil to tak troszke go zmuliło na 2 sek i potem normalnie chodzil , na czarny dym nie zworocilem uwagi.

Po zabiegu z przygazowaniem do dzisiaj 0 problemow.

Hose - Pon 05 Lip, 2010

T3kA - Olej raczej do cylindrów się w ten sposób nie dostał (może gdyby ustawić motocykl do góry kołami to po długim czasie troszkę by przepłynęło poprzez pierścienie) Olej w paliwie podczas spalania daje niebieski dym (jak tradycyjny dwusuw, syrena, trabant itp...) Zapowietrzenie układu smarowania możliwe po wywrotce, ale przy zatrzymanym silniku właściwie niemożliwe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group