.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Archiwum - Usztywnienie lagów.

Chilimaniak - Pon 29 Lip, 2013
Temat postu: Usztywnienie lagów.
Witam, szukałem na forum oraz w internecie PORZĄDNEJ METODY usztywnienia lagów w GS. Otóż znalazłem dyskusję na temat gęstszego oleju i praktycznie na tym się kończyła. Niestety taka odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje, ponieważ zdaję sobie sprawę z tego, że im gęstszy olej wleję w widelec, tym efekt będzie bardziej odczuwalny, ale niestety na krótką mete. Pierwszy wyjazd na tor i olej w lagach mi się zagotuje, i powrócę do punktu wyjścia.

Właśnie z tego powodu ten sposób odpada i chciałbym stworzyć wątek poświęcony "porządnym" metodom poprawienia fabryki. Jeśli ominąłem jakiś ciekawy wątek albo już taki istnieje to proszę o usunięcia oraz podesłanie mi linku :) .

Pomysł usztywnienia zawiasu w moim GS pojawił się, ponieważ CHYBA coś jest nie tak z moim widelcem i jestem w stanie naciskając na kierownice (zablokowanym przednim kołem) doprowadzić lagi do dobijania. Czy taka charakterystyka pracy zawieszenia jest oryginalna i prawidłowa czy też może z moim zawieszeniem jest coś nie tak ?

Wychodzę z założenia, że wszystko co robię w moto musi być solidnie wykonane, oraz mój GS ma w miarę dobrze radzić sobie na winklach. I tu wpadłem na pomysł:

- Zakupić nowe - twardsze sprężyny (tych samych rozmiarów -średnica zewnętrzna oraz wysokość co w GS, ale o mniejszej ilości zwojów). Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprężyny od Suzuki GSXR 600 k1 - z racji podobnego zawiasu (NIE up side down) co w GS. Tutaj pojawia się moja prośba o zweryfikowanie mojej teorii, czy ma ona jakikolwiek sens ? czy znajdę twardsze sprężyny o tych samych rozmiarach co GS ?
- Zalać minimalnie gęstszy olej - owszem małe ale zawsze dodatkowe usztywnienie zawiasu i musiał bym się baardzo postarać, aby zagotować go w lagach.

Te zabiegi powinny dać pożądany efekt - tylko powstaje pytanie czy nie za mocny ?

Prosił bym o zweryfikowanie teorii oraz napisanie konkretnych za i przeciw.

ajr - Pon 29 Lip, 2013

jeszcze jest 3 opcja o ile dobrze rozumiem... ale zerkniesz i sam ocenisz ;]
http://www.gstwin.com/making_fork_spacers.htm

simin - Pon 29 Lip, 2013

sprężyny progresywne to hasło dla Ciebie.
kempes - Pon 29 Lip, 2013

simin napisał/a:
sprężyny progresywne to hasło dla Ciebie.


http://www.forum.gs500.pl...yny+progresywne
http://www.forum.gs500.pl...yny+progresywne

I na tym można zamknąć temat, ale niech tymczasowo zostanie. Może w burzy mózgów powstanie jakieś nowe, innowacyjne rozwiązanie tylko dla forum GS'a :P .

Do autora.
Nie powinieneś pod naciskiem na postoju dobić zawieszenia. Być może pora wymienić sprężyny, albo poprzedni właściciel wlał zły olej (jeśli nie ty go wymieniałeś). Zmierz długość sprężyn i porównaj do danych serwisowych/nowych.

Chrupq - Pon 29 Lip, 2013
Temat postu: Re: Usztywnienie lagów.
Chilimaniak napisał/a:

Pomysł usztywnienia zawiasu w moim GS pojawił się, ponieważ CHYBA coś jest nie tak z moim widelcem i jestem w stanie naciskając na kierownice (zablokowanym przednim kołem) doprowadzić lagi do dobijania. Czy taka charakterystyka pracy zawieszenia jest oryginalna i prawidłowa czy też może z moim zawieszeniem jest coś nie tak?


Czy wymieniłeś uszczelniacze, nalałeś poprawną ilość oleju zalecanego przez producenta? Sprężyny są długości zgodnej z serwisówką?

Jeśli tak to raczej wszystko jest OK (nie próbowałem na siłę dobijać swoich lag w postoju więc nie jestem do końca pewien czy to zachowanie poprawne) i nie baw się w tuning, ew. zastosuj sprężyny progresywne. Zawieszenie można utwardzić jeśli będziesz doświadczonym riderem i będziesz wiedział że akurat to jest Ci do szczęścia potrzebne. Ile ważysz?

sezrg - Pon 29 Lip, 2013

koledzy moderatozy dali linki wiec zamykam temat

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group