.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Technika jazdy - Jak przyspieszać GSem - pytanie natury technicznej.

yezozwierz - Pon 27 Maj, 2013
Temat postu: Jak przyspieszać GSem - pytanie natury technicznej.
Posiadam GS500E, wersja odblokowana na 46KM, według katalogu powinien w około 6 sekund osiągać 100km/h. Mój model ma ponadto założoną większą zębatkę z tyłu więc liczyłem że będzie zbierał się nawet lepiej niż seria. Wiadomo ma już swoje lata (91r). No ale zapiałem telefon na bak z gps'em i aplikację do mierzenia i... Wyszło mi że 100km/h osiągam w 7,3s....... Nie mam doświadczenia jak powinien chodzić GS, to mój pierwszy motocykl, stąd byłem bardzo zaskoczony takim wynikiem, odczuwalnie wydawało mi się że trwa to krócej ;) Ktoś ma jakieś podpowiedzi jak przyspieszać, co robię źle? A może katalogowe wartości trzeba włożyć między bajki? Nie wiem czy mój gs jest słaby poprostu czy ja nie umiem jeździć :)
Ryder - Pon 27 Maj, 2013

Taki wynik to zapewne kwestia twojego startu :]
Trzeba poćwiczyć,nie nauczysz się tego w 1 niedzielę :rotfl:

lencol - Pon 27 Maj, 2013

Przełączaj bez sprzęgła biegi to zejdziesz poniżej 6s :hyhy: :rotfl:
yezozwierz - Pon 27 Maj, 2013

To może ktoś mi podpowie z jakich obrotów optymalnie ruszać, jak operować sprzegłem ;) ? W samochodach miałem to opanowane, ale tu dla mnie to nowosć jednak :P
danny - Pon 27 Maj, 2013

Poszukaj na Yt: http://www.youtube.com/watch?v=aq54mo7KBgw :P
Piotras_5 - Pon 27 Maj, 2013

Pojeździsz trochę to się nauczysz. Zaraz wpadnie jakiś "mądry" i Ci źle doradzi to będziesz się zbierał po glebie.

Pozdro & poćwicz trochę sam, wprawa przyjdzie z czasem. :)

Chrupq - Pon 27 Maj, 2013

yezozwierz napisał/a:
To może ktoś mi podpowie z jakich obrotów optymalnie ruszać, jak operować sprzegłem ;) ? W samochodach miałem to opanowane, ale tu dla mnie to nowosć jednak :P


Jest kilka technik przydatnych przy ostrej jeździe, m.in. zmienianie biegów bez sprzęgła:
http://www.youtube.com/watch?v=sZu4LyS_E_c

oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):

http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw

ale tak jak pisali poprzednicy - nic wcześnie i na siłę, bo będzie katastrofa.

Nozownik - Pon 27 Maj, 2013

Chrupq napisał/a:
Jest kilka technik przydatnych przy ostrej jeździe, m.in. zmienianie biegów bez sprzęgła:
http://www.youtube.com/watch?v=sZu4LyS_E_c


A tak pisząc na marginesie: w jakich przypadkach przydatna jest umiejętność zmiany biegów bez sprzęgła? Tylko do "bardziej dynamicznej" jazdy?

simin - Pon 27 Maj, 2013

może się też przydać jak np. przy parkingówce klamka sprzęgła się weźmie złamie, a trzeba gdzieś dojechać.
jacusb - Pon 27 Maj, 2013

Chrupq napisał/a:
oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):

http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw


Hmm, rozumiem przy starcie, ale dlaczego ten gość z filmu jak chce kogoś dynamicznie wyprzedzić to zamiast zrobić redukcję biegu pali sprzęgło?

Chrupq - Pon 27 Maj, 2013

Cytat:

A tak pisząc na marginesie: w jakich przypadkach przydatna jest umiejętność zmiany biegów bez sprzęgła? Tylko do "bardziej dynamicznej" jazdy?


Ponoć bezsprzęgłowe wrzucanie wyższych biegów oszczędza skrzynię i sprzęgło.

jacusb napisał/a:
Chrupq napisał/a:
oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):

http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw


Hmm, rozumiem przy starcie, ale dlaczego ten gość z filmu jak chce kogoś dynamicznie wyprzedzić to zamiast zrobić redukcję biegu pali sprzęgło?


sprzęgło motocyklowe działa trochę inaczej niż samochodowe :)

Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki :) Czasami takie operowanie sprzęgła na wyższych biegach będzie efektywniejsze/szybsze niż redukcja o dwa-trzy biegi w dół.

jacusb - Pon 27 Maj, 2013

Chrupq napisał/a:
Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki


W połowie filmu jest na 3 biegu i ma ok 5tys obrotów. Chce wyprzedzić i zamiast zredukować lub normalnie dodać gazu pali sprzęgło.

Chrupq - Pon 27 Maj, 2013

jacusb napisał/a:
Chrupq napisał/a:
Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki


W połowie filmu jest na 3 biegu i ma ok 5tys obrotów. Chce wyprzedzić i zamiast zredukować lub normalnie dodać gazu pali sprzęgło.


Z tego co mówił, to jego ninja największy moment/moc ma dużo wyżej. Redukcja biegu na 2 dała by mu jakieś 6tys obrotów, więc nadal cieńko z mocą (a czas na redukcję poświęcić trzeba).

midd - Pon 27 Maj, 2013

Cytat:
Wyszło mi że 100km/h osiągam w 7,3s


to tylko sekunda gorzej od tego co powinno być a to co powinno być jest mierzone w idealnych warunkach (np. bez wiatru) przez profesjonalnego motocyklistę który np. w momencie startu leży na baku.

wiec raczej wynik dobry i za dużo tu nie zdziałasz.

yezozwierz - Pon 27 Maj, 2013

No to koledzy mam jeszcze jedno pytanie.. Przy ok 160km/h wskazowka predkosciomierza zaczyna mi szalec - gora/dol , gora/dol.. Lata strasznie. Ale chyba jak odpuszcze gaz i zaczne hamowanie silnikiem to sie stabilizuje.. O co chodzi?
chaltier - Pon 27 Maj, 2013

linka do czyszczenia ewentualnie miejsce z simeringiem z którego idzie linka do obrotomierza.
yezozwierz - Pon 27 Maj, 2013

Ale to predkosciomierz! I on z kola idzie przedniego.. Nie ma to czegos wspolnego z jakas slaba trakcja czy.cos?
miro7005 - Czw 30 Maj, 2013

Jak ma być i juz. Mi też tak robi
pozdro :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group