|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Technika jazdy - Jak przyspieszać GSem - pytanie natury technicznej.
yezozwierz - Pon 27 Maj, 2013 Temat postu: Jak przyspieszać GSem - pytanie natury technicznej. Posiadam GS500E, wersja odblokowana na 46KM, według katalogu powinien w około 6 sekund osiągać 100km/h. Mój model ma ponadto założoną większą zębatkę z tyłu więc liczyłem że będzie zbierał się nawet lepiej niż seria. Wiadomo ma już swoje lata (91r). No ale zapiałem telefon na bak z gps'em i aplikację do mierzenia i... Wyszło mi że 100km/h osiągam w 7,3s....... Nie mam doświadczenia jak powinien chodzić GS, to mój pierwszy motocykl, stąd byłem bardzo zaskoczony takim wynikiem, odczuwalnie wydawało mi się że trwa to krócej Ktoś ma jakieś podpowiedzi jak przyspieszać, co robię źle? A może katalogowe wartości trzeba włożyć między bajki? Nie wiem czy mój gs jest słaby poprostu czy ja nie umiem jeździć
Ryder - Pon 27 Maj, 2013
Taki wynik to zapewne kwestia twojego startu
Trzeba poćwiczyć,nie nauczysz się tego w 1 niedzielę
lencol - Pon 27 Maj, 2013
Przełączaj bez sprzęgła biegi to zejdziesz poniżej 6s
yezozwierz - Pon 27 Maj, 2013
To może ktoś mi podpowie z jakich obrotów optymalnie ruszać, jak operować sprzegłem ? W samochodach miałem to opanowane, ale tu dla mnie to nowosć jednak
danny - Pon 27 Maj, 2013
Poszukaj na Yt: http://www.youtube.com/watch?v=aq54mo7KBgw
Piotras_5 - Pon 27 Maj, 2013
Pojeździsz trochę to się nauczysz. Zaraz wpadnie jakiś "mądry" i Ci źle doradzi to będziesz się zbierał po glebie.
Pozdro & poćwicz trochę sam, wprawa przyjdzie z czasem.
Chrupq - Pon 27 Maj, 2013
yezozwierz napisał/a: | To może ktoś mi podpowie z jakich obrotów optymalnie ruszać, jak operować sprzegłem ? W samochodach miałem to opanowane, ale tu dla mnie to nowosć jednak |
Jest kilka technik przydatnych przy ostrej jeździe, m.in. zmienianie biegów bez sprzęgła:
http://www.youtube.com/watch?v=sZu4LyS_E_c
oraz 'clutch feathering' (zdzieranie sprzęgła?):
http://www.youtube.com/watch?v=XDMivP58Smw
ale tak jak pisali poprzednicy - nic wcześnie i na siłę, bo będzie katastrofa.
Nozownik - Pon 27 Maj, 2013
A tak pisząc na marginesie: w jakich przypadkach przydatna jest umiejętność zmiany biegów bez sprzęgła? Tylko do "bardziej dynamicznej" jazdy?
simin - Pon 27 Maj, 2013
może się też przydać jak np. przy parkingówce klamka sprzęgła się weźmie złamie, a trzeba gdzieś dojechać.
jacusb - Pon 27 Maj, 2013
Hmm, rozumiem przy starcie, ale dlaczego ten gość z filmu jak chce kogoś dynamicznie wyprzedzić to zamiast zrobić redukcję biegu pali sprzęgło?
Chrupq - Pon 27 Maj, 2013
Cytat: |
A tak pisząc na marginesie: w jakich przypadkach przydatna jest umiejętność zmiany biegów bez sprzęgła? Tylko do "bardziej dynamicznej" jazdy?
|
Ponoć bezsprzęgłowe wrzucanie wyższych biegów oszczędza skrzynię i sprzęgło.
jacusb napisał/a: |
Hmm, rozumiem przy starcie, ale dlaczego ten gość z filmu jak chce kogoś dynamicznie wyprzedzić to zamiast zrobić redukcję biegu pali sprzęgło? |
sprzęgło motocyklowe działa trochę inaczej niż samochodowe
Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki Czasami takie operowanie sprzęgła na wyższych biegach będzie efektywniejsze/szybsze niż redukcja o dwa-trzy biegi w dół.
jacusb - Pon 27 Maj, 2013
Chrupq napisał/a: | Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki |
W połowie filmu jest na 3 biegu i ma ok 5tys obrotów. Chce wyprzedzić i zamiast zredukować lub normalnie dodać gazu pali sprzęgło.
Chrupq - Pon 27 Maj, 2013
jacusb napisał/a: | Chrupq napisał/a: | Jeśli dobrze pamiętam gość pokazywał technikę w kontekście jedynki |
W połowie filmu jest na 3 biegu i ma ok 5tys obrotów. Chce wyprzedzić i zamiast zredukować lub normalnie dodać gazu pali sprzęgło. |
Z tego co mówił, to jego ninja największy moment/moc ma dużo wyżej. Redukcja biegu na 2 dała by mu jakieś 6tys obrotów, więc nadal cieńko z mocą (a czas na redukcję poświęcić trzeba).
midd - Pon 27 Maj, 2013
Cytat: | Wyszło mi że 100km/h osiągam w 7,3s |
to tylko sekunda gorzej od tego co powinno być a to co powinno być jest mierzone w idealnych warunkach (np. bez wiatru) przez profesjonalnego motocyklistę który np. w momencie startu leży na baku.
wiec raczej wynik dobry i za dużo tu nie zdziałasz.
yezozwierz - Pon 27 Maj, 2013
No to koledzy mam jeszcze jedno pytanie.. Przy ok 160km/h wskazowka predkosciomierza zaczyna mi szalec - gora/dol , gora/dol.. Lata strasznie. Ale chyba jak odpuszcze gaz i zaczne hamowanie silnikiem to sie stabilizuje.. O co chodzi?
chaltier - Pon 27 Maj, 2013
linka do czyszczenia ewentualnie miejsce z simeringiem z którego idzie linka do obrotomierza.
yezozwierz - Pon 27 Maj, 2013
Ale to predkosciomierz! I on z kola idzie przedniego.. Nie ma to czegos wspolnego z jakas slaba trakcja czy.cos?
miro7005 - Czw 30 Maj, 2013
Jak ma być i juz. Mi też tak robi
pozdro
|
|