|
.:: Forum o Suzuki GS 500 ::. ...::::Suzuki - Way of Life::::... |
|
Mechanika - Olej do teleskopow
ziomekpk - Pon 19 Maj, 2008 Temat postu: Olej do teleskopow Witam. Panowie jaki ole do teleskopow, producent podaje tylko: olej do teleskopow SAE 10W,
ale nic nie mowi czy to ma byc minetalny czy syntetyczny, chce kupic castrola,ale nie wiem ktorego syntetyk czy mineral oba maja oznaczenia SAE 10W.
hubertgontarz - Pon 19 Maj, 2008
Wg mnie bez różnicy.
Najważniejsze żeby to był olej przeznaczony teleskopów.
Wlej 10W jeżeli uważasz że twardość jest ok.
Duża część osób uważa że zawieszenie jest za miękkie i wlewa 15W lub nawet 20W (nie ma się co dziwić, jak sprężyny GS-a w przednim zawieszeniu wyglądają jak wyjęte z długopisu).
raszek - Pon 19 Maj, 2008
niewiem jaki jest najlepszy powinien być 10W ja kupiłem MOTUL 15W polsyntetyk specjialny do teleskopów inni leja nawet20W wtedy jest twardsze zawieszenie(podobno nie testowałem) ale nie wymieniam bo potrzebuje wymienic uszczelniacze i kapturki a tych drugich nie moge nigdzie dostać. sprwdz czy ci sie lagi nie poca czy nie musisz wymieniac uszczelniaczy
ziomekpk - Pon 19 Maj, 2008
dzieki za info, a jak reszta uzytkownikow mysli mineralny cz syntetyk czy bez znaczenia
hubertgontarz - Pon 19 Maj, 2008
Raszek omijaj Suzuki (142 zł za kapturki).
ziomekpk - Pon 19 Maj, 2008
poci sie i to nie malo,teleskopy mam juz rozlozone juto jade po uszczelniacze i olej
raszek - Pon 19 Maj, 2008
własnie słyszałem że strasznie zdzieraja w SUZUKI
hubertgontarz - Pon 19 Maj, 2008
Jeżeli wymieniasz uszczelniacze i olej. Zamów w Larssonie.
Nie ma kapturków. Jeżeli masz je w stanie dobrym to nie wymieniaj ich.
raszek - Pon 19 Maj, 2008
chodzi mi oto ze jak juz robie to chciałem zrobić to dobrze bo kpurek na jednym teleskopie jest troche bardzo zniszczony delikatnie powiem chyba ze same kpturki dopasuje od innego moto
Inku - Pią 09 Sty, 2009
Kto z was jeździ na 20W??
Kupiłem Motula 15W i teraz się zastanawiam czy nie wymienić na 20W, bo chciałbym, żeby po winklach jeździł jak po sznurku. Nie chcę tylko plomb pogubić na dziurach.
Teraz mam fabryczny olej, pewnie 10W i jest za miękko, ale nigdy nie dobijało.
Leon84 - Pią 09 Sty, 2009
Ja w XJ nalałem i zawias zrobił się zbyt sztywny i wolny.
Moim zdaniem nie warto. Jak masz wypchany potrfel to możesz sie szarpnąc na progresy
Inku - Pią 09 Sty, 2009
Kurcze, czyli 20W odpada, choć jestem ciekaw jak to wygląda w GS500. Ktoś jeszcze jeździl na 20W? Progresy odpadają bo sprzedaję motocykl. Dzięki za odpowiedź.
str6 - Nie 11 Sty, 2009 Temat postu: ile oleju w lagach? do lag w suzuki po 92r wchodzi 377cm ł. Tyle wchodzi do jednej lagi czy do dwóch?Pytam bo nie wiem czy zamówić olej 1litr czy starczy 0,5 litra.
ghostrider - Nie 11 Sty, 2009 Temat postu: Re: ile oleju w lagach?
str6 napisał/a: | do lag w suzuki po 92r wchodzi 377cm ł. Tyle wchodzi do jednej lagi czy do dwóch?Pytam bo nie wiem czy zamówić olej 1litr czy starczy 0,5 litra. |
Do jednej lagi wchodzi 377cm3 Musisz kupić 1 litr
str6 - Nie 11 Sty, 2009
wielkie dzięki za info bo już miałem zamawiać 0.5 litra.pozdro
snovi - Pią 16 Sty, 2009
Ja jezdze na 20W i jestem zadowolony, niestety przy mojej wadze prawie 110kg jak mialem 10W to mi dobijal jak ostro hamowalem dlatego wlalem 20W i teraz jest idealnie.
metalbeast - Pią 16 Sty, 2009
Inku napisał/a: | Kurcze, czyli 20W odpada, = | '''
ja bym sie kłócił. Gs ma słabe tłumiki olejowe i nawet po zmianie z 10 na 15 wielka rzecz sie nie satała. jest troszke twardze (minimalnie)
snovi napisał/a: | niestety przy mojej wadze prawie 110kg jak mialem 10W to mi dobijal jak ostro hamowalem |
to ja waże 80 i jak mocno złapie na hamulec to też dobija.
Tłumienia kompresji to ten amor chyba nie ma żadnej
Inku - Sob 17 Sty, 2009
Dobra, już po ptokach, 15W zalany. Jak zalewaliście olej to sprawdzaliście jaki jest poziom od górnej krawędzi? Ja tego nie zrobiłem, bo nie mogłem znaleźć danych jaka odległość od górnej krawędzi tylko wlałem ok. 382-385ml i tyle . Oczywiście był problem z odkręceniem tłoczyska ale jakoś dało radę
Zawiecha jest zdecydowanie twardsza. Czekam tylko aż ten pieprzony śnieg stopnieje, żebym mógł przetestować zawiechę.
Metal, musisz mieć już wydojone sprężyny bo mi na starym oleju nigdy nie dobijał, tylko bujał za bardzo (miałem chyba fabryczny 10W). Szczerze mówiąc chyba nigdy nie udało mi się dobić przodu, nawet jak robiłem stoppie Ważę 86-89kg.
Leon84 - Sob 17 Sty, 2009
metalbeast napisał/a: | hamulec to też dobija |
Wypracowane sprężyny a nie wina oleju.
Rozejrzyj się za akcesoryjnymim springami.
Ja takie kupiłem do XJ i różnica w zachowaniu się zawiecha była kolosalna.
Moim zdaniem olej warto zmieniac co sezon bo to co się zlewa z zawiasu to jakaś breja a nie olej. Oleje jest tani i roboty na 2 piwka.
Inku ja zawsze wlewam odmierzoną ilośc oleju - zalecana w opstrukcji
Nie ma konieczności dokonywać jeszcze innych pomiarów skoro zalecana jest konkretna ilośc oleju podana w ml.
Zawais ma być szybki a na 20W go spowalniamy gdyż gęsty olej stawia zbyt wysokie opory przepływu. Nie do każdego zawieszenia można bezkarnie nalać olej duzo gęstrzy niż zalecany przez fabrykę. Takim przykałdem była wspominana wczesniej XJ do której nalałem 20W i zawiecho było fajne na szybkich prostych i na równiutkich łukach ale jak na zakręcie były nierówności to zawieszenie zachowywało się jak piłeczka i do utraty kontaktu koła z asfaltem dochodziło bardzo szybko.
Byc moze w GS nie dojdzie do takiego zachowania się zawieszenia. Wolę jednak tego nie sprawdzać na włąsnej skórze.
jscoolg - Czw 02 Kwi, 2009
Chciałbym wymienić olej w lagach. Motocykl jest z 2001 i nie wiem czy i kiedy był wymieniany. Czy powinienem także proaktywnie wymienić uszczelniacze (tak mi sugerowano) czy też wystarczy sam olej (uszczelniacze nie ciekną!)
Pozdrawiam
hubertgontarz - Czw 02 Kwi, 2009
W moim GS-ie na samym początku wymieniłem sam olej, zalałem olejem 15W, nie wymieniałem uszczelniaczy i lipa. Uszczelniacze długo nie pożyły.
Lepiej za jednym razem wymienić uszczelniacze, wtedy masz spokój na dłuższy czas.
Cieknąca laga to nic miłego, szczególnie po stronie zacisku hamulcowego.
Leon84 - Czw 02 Kwi, 2009
A ja nigdy jeszcze przy wymianie oleju w lagach ( robię to po każdym sezonie) nie wymieniałem uszczelniaczy bo nie było takiej konieczności.
snovi - Czw 02 Kwi, 2009
mi jak cieknie to odkręcam rurę teleskopu i obracam o mały kąt, zazwyczaj skutkuje
yogi136 - Czw 02 Kwi, 2009
Ja osobiście też nie wymieniałem uszczelniaczy, natomiast znajomy wymienił olej i uszczelniacze z tym, że jak on to nazwał wlał tuszkę więcej oleju niż trzeba było, żeby był twardszy , skończyło się to kolejną wymianą uszczelniaczy, z tym ze odlał nadmiar oleju żeby było jak serwisówka podaje
Kickboxer-K-1 - Sob 12 Mar, 2011 Temat postu: Uszczelniacze i olej do lag Witam , Chciałbym zapytac o dokładny wymiar uszczelniaczy do lag (Suzuki Gs 500 e 94r.) I gdzie można kupic takie uszczelniacze , i czy muszą być do niech kapturki czy tez nie koniecznie . pozdrawiam i dziękuje za pomoc
mr0zd - Nie 13 Mar, 2011
Uszczelniacze kupowałem w Larssonie
Bez kapturków, bo były w dobrym stanie
A wymiary nie są Ci potrzebne
sezrg - Nie 13 Mar, 2011
nie w tym miejscu ten temat
Grzechu16 - Nie 13 Mar, 2011
Uszczelniacze spokojnie możesz kupić w sklepie z częściami do motocykli. Przy wymianie jeżeli zniszczysz pierścień zabezpieczający również musisz go zakupić (nie ma go w zestawie z uszczelniaczem). Temat przenoszę.
Pawlus - Pon 14 Mar, 2011
Wymiary simerów to 37x49x8. Tylko pamiętaj, ze jak masz duże rysy na lagach to wymiana uszczelniaczy nie wiele Ci da, prawdopodobnie będzie dalej ciekło. Ja w połowie zeszłego sezonu wymieniałem uszczelniacze, kupiłem zestaw z kapturkami przeciwkurzowymi z larssona firmy tourmax, jakość ok, mozna polecić. Co nie znaczy że simery kupine w zwykłej hurtowni nie będa podobnej jakości
AdamSsS - Pon 14 Mar, 2011
Pawlus ale one są dwu wargowe czy jedno ?
Pawlus - Pon 14 Mar, 2011
jak widać:
ale takie też raczej w hurtowniach dostaniesz.
MacGyver - Pon 14 Mar, 2011
dwuwargowe są
AdamSsS - Pon 14 Mar, 2011
Dzięki .
Tomek Kulik - Wto 15 Mar, 2011
Piszemy łącznie - dwuwargowe. Czy Was rodzice do szkoły nie puszczali?
Co do pracy zawieszenia, to pozwolę sobie pomóc wiedzą. Otóż widelec w GS500 ma śladowe tłumienie dobicia. Ono jest, ale bardzo słabe. Zatem zmiana klasy lepkości oleju nie zmieni twardości zawieszenia, gdyż za to odpowiadają sprężyny i wspomniane tłumienie dobicia. Zmiana oleju na taki o większej lepkości jedynie zwiększa tłumienie odbicia, co powoduje niechęć do rozciągnięcia zawieszenia po pokonaniu przeszkody wypukłej.
Jeśli komuś dobija widelec, to niech sprawdzi napięcie wstępne sprężyn (o ile jest) i długość sprężyn wyjętych i nieobciążonych. Serwisówka podaje dopuszczalną minimalną swobodną długość sprężyny zawieszenia. Natomiast olej klasy 10W jest idealny nawet do agresywnej jazdy, o ile sprężyny trzymają parametry.
Powodzenia
|
|