.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Brak ładowania,przygasające światła,szalejące kierunkowskazy

Ryder - Pon 13 Maj, 2013
Temat postu: Brak ładowania,przygasające światła,szalejące kierunkowskazy
Witam
W tamtym roku przy pomiarze ładowania,było ono na poziomie 14,6V (na światłach).
W ostatnim czasie po trasie 150km akumulator wydawał się dziwnie słaby,podładowałem go i tak jeździłem.Zaczęły się problemy z kierunkowskazami (przy wyższych obrotach strasznie szybko migały),zmieniłem przerywacz na inny elektroniczny,nie dało to żadnej poprawy na wolnych obrotach jest ok,lekka przegazówka i kierunkowskazy zapie*** jak głupie :D
Akumulator wysiadał po ok 3 dniach,więc wstawiłem nowy z drugiego Suzuki,i ok kreci fajnie.
Wczoraj pojechałem do kolegi z forum sprawdzić ładowanie,no i niestety nie ma go.
Akumulator 12V,po odpaleniu napięcie delikatnie spada,co dziwne po włączeniu świateł mijania pojawia się ładowania na poziomie 12,3V(na wolnych,przy przegazówce spada i przygasają światła).
Sprawdzone zostało napięcie z alternatora i na 3 fazach jest takie samo w granicach 80-90V,na wyjściu z regulatora napięcie 11,8V,kolejna próba i chwilowo ładowanie było na poziomie 13,4V.
Zmiana regulatora nie pomogła,pomiary identyczne w obu przypadkach,dlatego regulator został wykluczony.Alternator daje prąd,regulator ok co jest?
Dzisiaj wybebeszyłem całą kostkę z bezpiecznikiem,z racji jej stanu zastąpiłem ją nową,zrobiłem pomiar ładownia i bez zmian. Żadnych stuków z silnika,które mogły by świadczyć o luźnych magnesach.
Nie mam pojęcia co to może być,kable styki popsikane kontaktem,zero rekcji.
Nie wiem czy to normalne,ale po ok 2-3min pracy silnika kable od alternatora od strony kranika robią się ciepłe :przestraszony:

misiorek - Pon 13 Maj, 2013

co do szybko migających kierunków, też tak mam...na początku, jak kupiłem Suzę, wkurzało mnie to, że migają wolno na wolnych obrotach, często bałem się że ktoś nie zauważy, że migam i popchnie mnie z tyłu;p dopiero później zauważyłem, że przy wzroście obrotów częstotliwość migania wzrasta
Ryder - Pon 13 Maj, 2013

Problem rozwiązany :D
Przyczyną cyrków była wiążka od regulatora,jakiś kabel robi zwarcie.Podłączyłem bezpośrednio regulator pod akumulator no i wyniki:
-wolne obroty 14,1V
-wolne obroty (światła) 14V
-obroty >3k 14,5V zarówno na światłach jak i bez :P
Zostało odszukać rozwalony kabel,i można śmigać :D

Djbomba88 - Czw 29 Cze, 2017

Ryder, mogę wiedzieć jak podłączyłeś bezpośrednio regulator pod aku? ;)
dymny - Pią 30 Cze, 2017

Djbomba88 napisał/a:
Ryder, mogę wiedzieć jak podłączyłeś bezpośrednio regulator pod aku? ;)


Witam kolege cichociemnego :cool:

Nie ma potrzeby kombinować z podłączeniem dodatkowych przewodów. Zeby sprawdzić "drożność instalacji" należy, przy wpiętym w motocykl regulatorze, przytknąć przewody multimetru (w pozycji DC do 20V) do minusowego przewodu regulatora i minusa akumulatora. Odczytać wskazania multimetru, otrzymana wartość to spadek napięcia na przewodzie minusowym instalacji (stare przewody, skorodowane połączenia, zaśniedziałe styki itp.). Tak samo zrobić z plusem.

A kolega Ryder pewni zrobił to tak:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group