.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.

alesklar - Nie 18 Maj, 2008
Temat postu: Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.
Witam.
Przedwczoraj wymieniałem olej i parę innych drobiazgów typu filtry i świece w swoim gsie. Wszystko poszło gładko i sprawnie. Następnego dnia zobaczyłem, że mam ślady oleju wokół przykrywki filtra (uszczelkę założyłem nową oczywiście). Postanowiłem dociągnąć śruby bo bałem się wcześniej zbyt mocno dokręcać, żeby nie urwać. No i tak dociągnąłem, że jedna szpilka urwana :zdegustowany:
Mam pytanie co teraz z tym fantem zrobić?? Czy szpilkę można wykręcić z bloku?? Czy jest tam ona na stałe i pozostaje tylko rozwiercanie i gwintowanie?? :przestraszony:

pootietang - Nie 18 Maj, 2008

szpilka jest wkręcona. w którym miejscu się urwała?? na wysokości pokrywy czy bloku?? ja pokrywy to powinieneś odkręcić bez większych problemów szczypcami morse'a ale jak na równi z blokiem to bez wiercenia się nie obejdzie.

alesklar - Nie 18 Maj, 2008

Sprawa wygląda tak jak na fotce - wygląda na to, że szpila urwała się gdzieś w połowie między pokrywką a blokiem.
Co to są szczypce morse'a?
Mozę ewentualnie dało by radę załapać nakrętkę i pyknąć migomatem a później wykręcić??

Breżniew - Nie 18 Maj, 2008

Możesz nakręcić nakrętkę i przyspawać do szpilki. Potem wykręcić. Można tez , jeśli starczy gwintu nakręcić dwie nakrętki wzajemnie kontrując i też da sie wykręcić. Nową szpilkę wkręć na klej niebieski loctite lub liqui molly.
Wyciek może być spowodowany tym ze pokrywka nie jest idealnie płaska. Weź papier ścierny , rozłóż na szkle i wyrównaj powierzchnie przylegania pokrywki.

pootietang - Nie 18 Maj, 2008

alesklar napisał/a:
Co to są szczypce morse'a?

takie szczypce z blokadą.

jak masz dostęp do migomatu to jak najbardziej przyspawanie nakrętki, dwóch nakrętek pewnie nie załapiesz na tym kawałku ale możesz spróbować. ( jeśli nie masz urządzenia przeciw przepięciom to przy spawaniu odłączyłbym regulator napięcia bo zazwyczaj nic się nie dzieje ale spotkałem sie że ECU silnika trzeba było w aucie po spawaniu wymienić)

alesklar - Nie 18 Maj, 2008

Właśnie skończyłem wszystko rozbierać i sprawa wygląda tak:
- szpilki zostało całkiem sporo ~10mm, więc dało się nakręcić 2 nakrętki ale niestety mimo tego nie dałem rady ruszyć szpilki
- próbowałem ją wykręcać wszystkimi narzędziami jakie miałem, m.in szczypcami morse'a(nie wiedziałem, że to się tak nazywa ;)) i też nie dałem rady bo wszystko się ślizgało :/

Jutro popchnę moto do warsztatu blacharskiego u mnie na ulicy, żeby mi przyspawali tą nakrętkę i spróbuję wykręcić.

Teraz mam jeszcze 2 pytania:
gdzie szukać nowej szpilki?? Da się to kupić?? Czy trzeba dorabiać??
oraz jak odłączyć wspomniany regulator napięcia - gdzie on jest??

Bardzo dziękuję za pomoc! :)

Majic - Nie 18 Maj, 2008

Regulator napięcia jest pod prawym plastikiem ( ten z boku z napisem GS500E ). Wygłada tak:

pootietang - Nie 18 Maj, 2008

psiknij wd40 lub czymś w tym stylu na szpilke i zostaw na jakiś czas(pewnie nic nie da ale warto spróbować wszystkiego). jak breżniew wspominał szpilka może być na klej więc możesz mając nakrętki puknąć kilka razy młotkiem w szpilkę (centralnie) nie za mocno oczywiście, może wtedy łatwiej puści.
alesklar - Nie 18 Maj, 2008

Psikałem i pukałem ale odstawiłem już moto na parking i nie męczę go dalej bo zaczął deszczyk padać. Spróbuję jutro a jak nie pójdzie to na spawanie do razu.
teraz mam tylko zagwozdkę gdzie kupić szpile :oczami: Czy jak bym nie mógł jej dostać to czy mogę przykręcić dekielek śrubą??

pootietang - Nie 18 Maj, 2008

szpilki w sklepach ze śrubami itp, castorama, leroy merlin. możesz na śrubę, szpilka jest po to żebyś nie musiał się męczyć z zachwycaniem śruby, poza tym podczas takiego delikatnego "manewrowania" pokrywą żeby wycelować śrubą w otwór może się uszczelka przemieścić czasem.
alesklar - Nie 18 Maj, 2008

No to w moim przypadku gdy mam jeszcze dwie szpilki i najpierw na nie załapię to ten problem znika i mogę przykręcać na śrubę :cool:
No dobra to napisze jutro co i jak wykombinowałem.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc - "pomógł" poszło dla każdego z Was :)

Kuraś - Nie 18 Maj, 2008

szpilka? kup gwint z metra i juz albo sam na gwintuj jakis pret albo utni lepek u sruby;)
Breżniew - Nie 18 Maj, 2008

Nie kupuj żadnej szpilki z metra. Materiał na nią jest za słaby. Urwiesz drugi raz ale w karterze.
Poszukaj lepiej śrub używanych w samochodach jako części silników. Twardość oznaczona jest na łebkach . Im większa cyfra, tym mocniejsza. Proponuję użyć 7 , 8,8 lub 11.
Na pewno nie 5,5. Potem zmierz długość i obetnij na wymiar.
W tym miejscu powinna być szpilka nie śruba. Częste odkręcanie śruby uszkodzi gwint w aluminiowym karterze. Dla tego wklejona i wkręcona jest stalowa szpilka której gwint jest dużo wytrzymalszy.

hubertgontarz - Nie 18 Maj, 2008

Zawsze zostaje telefon do ASO.
Oczywiście ceny kosmiczne.

Kuraś - Nie 18 Maj, 2008

a co za roznica czy z metra( tez idzie dostac 5'5 i 8'8 w metalowym) czy sruba 8'8 bez lepka? :wstyd:
alesklar - Sro 21 Maj, 2008

No wreszcie miałem czas, żeby się uporać z moim problemem :D
Po przyspawaniu nakrętki szpilka wyszła bez problemu więc kamień z serca.
Potem już tylko dorobiłem nową ze śruby, pojechałem do sklepu kupić klej, wkleiłem, odczekałem, poskładałem do kupy i zalałem olejem :D Sprzęt objechany i wszystko gra :ok:
Mam tylko jeszcze pytanie czy po tych wszystkich wymianach( olej filtr powietrza i oleju, świece) mógł mi się zwiększyć luz zaworowy bo jak dziś jechałem to mi strzeliło z tłumika i mam wrażenie że silnik jakoś tak bardziej stukał??

hubertgontarz - Sro 21 Maj, 2008

temat poruszany na forum.

Po wymianie filtra powietrza może się tak dziać. Zmienia się skład mieszanki paliwowo - powietrznej, w mieszance jest więcej powietrza, mamy wtedy bardziej ubogą mieszankę.

baniak86 - Wto 29 Gru, 2009

odświeżę nieco temat i dopiszę, że również urwałem ten magiczny gwint. W moim przypadku ( gs z 1991 r), po aplikacji WD-40, udało się odkręcić przy zastosowaniu dwóch śrubek (kontrując). Faktem jest, że zostało mi nieco więcej gwintu niż koledze. Z braku sklepu pod ręką doraźnie zastosowałem rozwiązanie polegające na wkręceniu zwykłej śruby w to miejsce. Nie ukrywam, że bardzo pomógł mi ten wątek, bo już zacząłem panikować, iż czeka mnie jakieś wiercenie. pozdrawiam
perkoz - Pią 26 Mar, 2010

zgadnijcie co się wczoraj wieczorem stalo... :kwasny: Tak zwane "ale uRRwał!" :D Jaką długość śruby/szpilki wkręcaliście?
baniak86 - Wto 30 Mar, 2010

ja dopasowałem długość do takiej jaką wykręciłem z bloku, bo u mnie urwała się przy samym łepku. Nie pamiętam jaka to dokładnie długość bo nie zmierzyłem.
alesklar - Pią 02 Kwi, 2010

Najlepiej wykręć inną szpilkę i zmierz i dorób taką samą.
Abaper - Pią 02 Kwi, 2010

perkoz napisał/a:
zgadnijcie co się wczoraj wieczorem stalo... :kwasny: Tak zwane "ale uRRwał!" :D Jaką długość śruby/szpilki wkręcaliście?


gwint długości 3,20 cm, a całość 3,27 cm ( bo na końcu jest taki mały fragment bez gwintu :) )


slush - Wto 06 Kwi, 2010

Miałem podobny problem, szpilka urwała się na zewnątrz, poza blokiem silnika, zostało jakieś 5mm gwinta, tylko jedną nakrętkę się dało wkręcić, więc pomysł z odkręceniem sposobem "na kontrę" nie wchodził w grę. Pozostało spawanie, albo klucz mors. Wystarczył mors, zaznaczam DOBRY, MARKOWY, nie z pchlego targu za 5pln. Dobra rada, jak się nie uprzesz i porządnie za to nie zabierzesz to nie odkręcisz, ale nic na tzw. "łapu capu", mocno, mocno złapać i powinno puścić, wszystkim borykającym się z tym problemem życzę powodzenia, a na koniec dodam tylko, że najważniejsze to się nie załamywać, głowa do góry, uda się :)
kruk - Pon 12 Kwi, 2010

Mnie też niestety spotkał motyw z tą cholerną szpilką. :] Gdzie najłatwiej takie coś kupić i jaki jest rozmiar tej szpilki? W Larssonie jest coś takiego , ale nie wiem czy będzie pasować.
matzec - Sob 17 Kwi, 2010

Witam
Przydarzyło mi się coś podobnego. Opiszę, jak poradziłem sobie z tym problemem. U mnie pozostały odcinek szpilki był długi, podobnie jak u alesklar. Na początku nie chciałem tego w ogóle ruszać, żeby przypadkiem nie ułamać jej głębiej. W końcu jednak się przemogłem ;) . Chciałem zastosować tę kontrę z dwóch nakrętek, ale nawet nie wiedziałem do końca na czym to ma polegać. Zrozumiałem, że należy nakręcić dwie nakrętki i następnie tą głębiej osadzoną chwycić i próbować całość odkręcić. Przy takich próbach zewnętrzna nakrętka odkręcała mi się bo kombinerki ją także chwytały.

A oto co ostatecznie zrobiłem. Nakrętkę nakręciłem na tyle mocno, że zaklinowała się na środkowym odcinku szpilki, który nie jest gwintowany. Drugą nakrętkę w ogóle zdjąłem. Następnie zaklinowaną nakrętkę chwyciłem kombinerkami i powoli delikatnie wykręcałem. Szpilka o dziwo wyszła w ten sposób bardzo łatwo. Dorobiłem nową szpilkę ucinając na wymiar śrubkę i szlifując końcówkę i wkręciłem ręką na miejsce uszkodzonej bez klejenia. Po złożeniu całości, zalaniu olejem i uruchomieniu silnika na ziemię wyciekły na początku 2 krople oleju, potem już nic. Teraz motocykl stygnie z podłożonym papierem, i okaże się, czy cieknie coś dalej czy nie. Mógł to być nawet olej, który znajdował się na silniku i rozgrzany skapnął, bo trochę tego pociekło wcześniej przy zdejmowaniu pokrywy.

Przy okazji chciałbym zadać pytanie, na wypadek gdyby musiał jeszcze to rozkładać. Czy można odkręcić pokrywę filtra bez spuszczania całego oleju? Ile oleju tam się będzie znajdowało?

kruk - Sob 17 Kwi, 2010

Heh, no ja jestem ciągle w trakcie walki. Dziś udało się wykręcić szpilkę. Trzeba było przyspawać nakrętkę, bo metoda z kontrowaniem się nie sprawdziła (było za mało gwintu na dwie nakrętki). Jutro może uda mi się dorobić szpilkę. Tylko właśnie zastanawiam się czy zwyczajnie ją wkręcić czy lepiej dodać jeszcze kleju. Boję się, że jak będzie przyklejona to przy ponownym (odpukać!) ułamaniu znów będzie problem z wyjęciem szpilki. Z kolei bez kleju może się okazać, że za każdym razem gdy będę odkręcał nakrętkę z pokrywy filtra, to będzie mi się wykręcać cała szpilka.
matzec - Sob 17 Kwi, 2010

kruk, to chyba nie powinno się zdarzyć. Sądzę, że nakrętka słabiej się "trzyma" szpilki niż szpilka silnika. Zwróć uwagę, że oryginalne szpilki nie są przyklejone. A gdyby jednak się wykręciła to możesz ją zawsze przykleić za 6000 km :)
msk1 - Nie 17 Paź, 2010

Witam, jeśli tak sytuacja juz wystąpiła, a olej nie kapie to czy można wogle odpalać motor, juz nie wspominam o jezdzie ?
matzec - Nie 17 Paź, 2010

Taka sytuacja czyli konkretnie co?
msk1 - Nie 17 Paź, 2010

konkretnie urwana szpilka od przykrywki oleju, dokładnie ta na samym dole
matzec - Nie 17 Paź, 2010

No więc domyślam się, że stało się to podczas wymiany oleju, także teraz masz silnik opróżniony z oleju, tak? Tego właśnie nie rozumiem.
msk1 - Nie 17 Paź, 2010

nie nie, cały czas kapało mi z przykrywki filtra oleju i zaczęło mnie to lekko irytować, wiec postanowiłem coś z tym zrobić dokręcając śrubę, każdy sie domyśla co nastąpiło dalej, po tym nieszczęśliwym dokręceniu olej przestał kapać, i moje pytanie brzmi na stepując co by sie stalą gdybym pojechał na pokrywie przykracanej dwiema śrubami? poniewaz musze jakos go do wiesc do warsztatu a mam do niego z parę km, a prowadzać go zajęło by mi to kilkanaście godzin
matzec - Nie 17 Paź, 2010

No to ja nie chcę nic podpowiadać bo nie mam żadnej fachowej wiedzy. Ale jeśli poziom oleju jest dobry to chyba nie ma przeciwwskazań żeby uruchomić silnik i może jakoś wolno pojechać, patrząc po drodze czy nic się tam nie rozpieprza ;)
msk1 - Nie 17 Paź, 2010

Gazo walem lekka przyglądając sie przykrywce , wyglądało to jak by chciała ja wypchnąć, wiec jest ryzyko
matzec - Nie 17 Paź, 2010

aha, no to nie wygląda to faktycznie zbyt optymistycznie... bo gdyby tak w czasie jazdy wypadła ta pokrywka to kaplica...
Kompost - Pon 18 Paź, 2010

Noo, wyłożyć się na plamie własnego oleju to byłby taki trochę... fail :)
kustyk - Czw 30 Gru, 2010

Witam jako nowicjusz zrobiłem to jak większość i też zerwałem śrubę :wstyd: ale co tam .
Wziąłem : Pilnik do metalu ,Wiertarkę , malutkie wiertło do metalu, ciut większe ,WKRĘTAK DO ŚRUB ...
A więc pilnikiem równamy śrubę by była prosta , następnie małe wierteł ko i wiercimy w miarę na środku i do około 1,5 cm według uznania tak by weszło kawałek ta część co jest w silniku nie bać się , bierzemy większe i do połowy tej odległości wiercimy ,następnie bierzemy wkrętak i wkręcamy go ręcznie jak ktoś nie ma takie cuś do trzymania wystarczy francuski klucz zeby chwycić końcówkę .Wkręcamy bez obaw wykretaka i jak on zaczyna się blokować prawidłowo jak się przyblokuje to śmiałym ruchem kręcimy by wkręcił się dalej co efektem mamy tego to ze pięknie wykręca sie nam szpilka z silnika jest to odwrotny gwint czyli śróbe wkręcamy a szpilka nam sie wykręca z silnika .... ....Coś nie jasne pisać na gg pomogę .. :cwaniak: Wykretak do śrub koszt około 3-9 zł czas operacji 10 min zaoszczędzone co najmniej 100zł ....

ls2jackson - Sro 12 Sty, 2011
Temat postu: urwana szpilka
jak z tego wybrnąć , urwana dolna szpilka od pokrywy filtra oleju

Bogatsi o nowe doświadczenia doradźcie mi najlepszą opcję

kempes - Sro 12 Sty, 2011

Spróbuj wykrętakiem.
yaszczi - Sro 12 Sty, 2011

ls2jackson, wykręć szpilkę (kombinerkami, szczypcami), dasz radę, jest dość długa i na szybko możesz wkręcić zwykłą śrubkę odpowiedniej długości.
Patryk89 - Sro 12 Sty, 2011

Możesz wkręcić 2 nakrętki i wykręcisz szpilkę bo jedna będzie kontrować drugą. Albo możesz dospawać nakrętkę na szpilkę i wykręcisz ją.
matzec - Sro 12 Sty, 2011

Byle ostrożnie podczas tego wykręcania, żeby nie ułamać blisko bloku silnika.
MacGyver - Sro 12 Sty, 2011

Nawet jak ułamiesz blisko silnika to da się spokojnie wykręcić tylko trzeba mieć na to sposób, ba mało tego nawet jak ułamie się niemal płasko z blokiem silnika to też jest do wykręcenia, trzeba spawarkę najlepiej migomat i podkładkę płaską ale z dużą"otoczką powierzchnią" przyspawać tą podkładkę do szpilki a dopiero do podkładki jakąś nakrętkę. Do samej nakrętki jak się spawa to może spaw być zbyt mały i nie utrzyma się, odpadnie nakrętka a z podkładką to co innego sprawdzone wielokrotnie.
kustyk - Czw 13 Sty, 2011

Przeczytaj sobie co ja napisałem wyżej i juz wszystko wiesz ...Jak nie to pisz na gg i ci powiem co i jak... :cool:
Simonek - Wto 19 Kwi, 2011

Witam.Tym razem ja z tym walczę Panowie ;) Ojj ten brak oporu przy wkręcaniu :zawstydzony: U mnie pozostaje chyba tylko dospawanie...
nonpr0 - Sro 20 Kwi, 2011

Mi się właśnie wczoraj skopał gwint i też jest wyraźny brak oporu przy dokręcaniu... Zauważyłem to przypadkiem na stacji, spadły dwie krople oleju. Będę musiał się chyba pobawić w wykręcenie, bo gwint jest dość lichy... Jakieś rady? Możliwe, że juz przy przykręcaniu dekielka przy zmianie oleju był słaby i podczas jazdy jeden zwój gwintu odczepił się... :niepewny:
jejardo - Sro 17 Sie, 2011

Stało mi się to samo, jutro będę się tym zajmował ale skorzystam i opowiem o czymś co zauważyłem podczas wymiany samego oleju.
Kupiłem moto w którym poziom oleju był niski... Niestety jako lamus nie wiedzialem ze sprawdza się na bagnecie przy odkręconym korku czyli poziom oleju był BARDZO NISKI.
Spuściłem olej, czekolada. Założyłem filtr, wtedy nastąpiło to nieszczęśliwe zerwanie szpilki, ale i tak zalałem silnik nowym olejem, gdyż wydawało mi się że dobrze się trzyma na dwóch i dojadę do swojej firmy gdzie mam trochę wiekszych narzędzi, spawarki itp.. (jeszcze wtedy nie przeczytałem tego wątku, teraz wiem że to nie trudne;))
Do rzeczy, wlałem nowy olej, zauwazylem ze dekiel puszcza wiec po odpaleniu, gdy zgasła kontrolka oleju po 4sec wyłączyłem sinik, zdemontowałem dekielek i co wypłyneło?? CZEKOLADA:/

Możliwe że to pozostałości po starym oleju? Tylko czy tak szybko przechodzi ten olej właśnie w to miejsce?

Kalafioro22 - Czw 25 Sie, 2011

No to przyznam sie że i mnie sie to niedawno przydarzyło jednak naprawa nie jest tak problematyczna jakby sie wydawało, mnie to zajeło ze 3 godz a dziś jak to pisze to sie śmieje!!Pozdro
RainmarvonBiela - Pon 12 Gru, 2011

Panowie odkrecając dzisia cewke zaplonową urwałe jedną ze śrub mocujących ją do ramy motocykla, cewka bez problemu trzyma sie na jednej śrubie , czy brak jednej z nich nie bedzie miało wpływu na działanie cewki czy służą one tylko do mocowania jej ?
MacGyver - Pon 12 Gru, 2011

Nie mają żadnego wpływu na działanie
lukkasz89 - Pon 27 Lut, 2012

spotkała mnie podobna sytuacja i obecnie sprawa wygląda tak:
- silnik zalany olejem
- nakrętka na jednej ze szpilek kreci się w kółko nie dając się ani nakręcić ani odkręcić
- próbowałem chwycić ją i odkręcając również odciągać od pokrywki lecz to nic nie pomaga.
Jak temu zaradzić?

RedShadow - Pon 27 Lut, 2012

Przez silnik zalany olejem mam rozumieć że wlany jest świeży olej?
lukkasz89 - Pon 27 Lut, 2012

tak wlany świeży....
założyłem dekielek wkręciłem śruby, zalałem olejem i odpaliłem na kilka minut. Stwierdziłem, że te śrubki od dekielka trzeba jeszcze dokręcić bo pojawiło się trochę oleju na deklu. Dwie poszły ładnie, trzecia z nich - kręcę kręcę i się nie dokręca.
Obecnie ani się nie dokręca ani nie odkręca...

AdamSsS - Pon 27 Lut, 2012

Nie pozostaje ci nic innego jak zlać olej , odkręcić dekiel , jak nie chce się odkręcić to spróbuj ją podważyć i odkręcać . Tylko mocno podważyć śrubokrętem lub chwycić w kombinerki , jak to nie pomoże to jest inna szybka metoda weź palnik o rozgrzej nakrętkę dobrze nagrzej i wtedy spróbuj ja podważyć i odkręcać . Tylko uważaj podgrzewając aby uszczelki nie stopić pod deklem .

jeżeli boisz się że jednak coś uszkodzisz to weź szlifierkę kątową załóż cienką tarczę do cięcia i przetnij nakrętkę . zdejmij dekiel i wymień szpilkę .

lukkasz89 - Pon 27 Lut, 2012

Co do zlania oleju. Odkręcać śrubę spustu, czy tylko odchylając dekielek filtra upuścić olej?
Rozgrzewać maszynę, czy na zimno niech wyleci co musi?
Gdzie znajdę najtaniej nową szpilkę? I czy ktoś dysponuje informacjami o typie szpilki? Fi, rodzaj gwintu itd, może wkręcić zwykłą śrubę?

AdamSsS - Pon 27 Lut, 2012

Przez dekiel to się nie zlewa tylko przez śrubę spustu oleju i nie musisz na ciepłym bo ci powypluwa olej przez nieszczelny dekiel , Może opisze ci co masz zrobić .

-Stawiasz moto na centralnej podstawce
-popuść śrubę spustu oleju ale nie odkręcaj jeszcze
- podstaw czysty pojemnik pod moto na olej
-odkręć śrubę od spustu i niech olej się zlewa
-odczekaj z 5 minut
-zabierz się za odkręcanie dekla
-odkręciłeś dekiel bierzesz się za wykręcenie szpilki
-po wykręceniu szpilki weź ją do sklepu "żelaznego " i poproś o taką szpilkę ( nie znam fi ani kalsy wytrzymałości )
-wkręć szpilkę załóż dekiel nalej oleju i po sprawie .


CO do twoich pytań :
- nie nie może być to śruba tylko szpilka o takiej samej długości
-na pozostałe są odpowiedzi w tym wątku a jak nie to są one w serwisówce dostępnej w innym wątku w dziale mechaniki .

( nie ma zbytnio czasu na szukanie więc sorki tyle musisz poszukać sam )

lukkasz89 - Pon 27 Lut, 2012

Ok dzięki, jutro będę działał.
Kat - Pon 27 Lut, 2012

Na pewno zerwałeś gwint na szpilce a nie w bloku silnika? Która to szpilka? Ta z samego dołu czy któraś z tych na górze? Bo jak ta na dole, to ona ma otwór przelotowy, można dać zwykłą śrubę o tej samej średnicy i nakrętkę z drugiej strony. Trzeba tylko zbadać długość. No i polecam zakup klucza dynamometrycznego :)
ziomek4000 - Wto 28 Lut, 2012

jak już mowa o kluczy dynamometrycznym to gdzie można znaleźć momenty dokręcenia poszczególnych śrub?
kempes - Wto 28 Lut, 2012

W serwisówce, albo w Haines'ie.
Kat - Wto 28 Lut, 2012

W instrukcji Haynesa znajdziesz większość, a w instrukcji fabrycznej wszystkie. Akurat szpilki przy filtrze będą mieć moment dokręcania 8-12 Nm
ziomek4000 - Wto 28 Lut, 2012

no to muszę kupić sobie drugi klucz bo ten co mam to ma momenty od 26 w górę
lukkasz89 - Wto 28 Lut, 2012

Kat napisał/a:
Na pewno zerwałeś gwint na szpilce a nie w bloku silnika? Która to szpilka? Ta z samego dołu czy któraś z tych na górze? Bo jak ta na dole, to ona ma otwór przelotowy, można dać zwykłą śrubę o tej samej średnicy i nakrętkę z drugiej strony. Trzeba tylko zbadać długość. No i polecam zakup klucza dynamometrycznego :)


Nie odpowiem Tobie na pytanie w którym miejscu się zerwała bo jeszcze nie wiem, a póki co nie potrafię tego ustalić.
Niestety to śruba na górze po prawej patrząc od przodu motocykla.

EDIT:
Zrobione. Był zniszczony gwint na śrubie i nakrętce, na co nie zwróciłem uwagi przy zakładaniu.
Nakrętka przyspawana, szpilka wykręcona, a nowa zrobiona ze śruby. Złożone i działa.
Dziękuję wszystkim za pomoc.

rollo - Wto 13 Mar, 2012

cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?

pozdrawiam
rollo

yaszczi - Wto 13 Mar, 2012

rollo napisał/a:
cześć,
mnie również udało się pięknie urwać szpilkę, ale teraz mam dziwną sytuacje, bo
szpilka którą ułamałem na gwint calowy, natomiast nakrętka od niej bez problemu
wchodzi na metryczną śrubę :O ktoś z was może spotkał się z czymś takim?

pozdrawiam
rollo


siemka kolego, z takimi tematami to na SB najlepiej uderzyć, najszybciej i najrozsądniej Tobie ktoś odpowie, pozdrawiam

RedShadow - Wto 13 Mar, 2012

:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Co za troll :hyhy:

whisper - Nie 03 Mar, 2013

A ja dziś wziąłem się za wymianę oleju. Wszystko szło dobrze do momentu dokręcania pokrywki filtra oleju, a wtedy... guess what? No właśnie, się ukręciło. Najpierw mi się zrobiło ciepło, a potem się deczko wkurzyłem. Specjalnie klucz dynamometryczny kupiłem żeby tych choler nie ukręcić, bom się naczytał że to powszechne. Widać jedna była z tych słabszych :(

Na szczęście metodą dwóch nakrętek udało się szpilkę wykręcić, tyle że teraz muszę nową kupić. W serwisie Suzuki takie rzeczy chyba mają?

Jeszcze mi do głowy wpadło, a może by tak wszystkie od razu wymienić?

blueboys16 - Nie 03 Mar, 2013

to chyba są zwykłe szpilki. więc do motoryzacyjnego idziesz i kupujesz ;]
KATANA - Nie 03 Mar, 2013

Pewnie że mają nr. oem szpilki 01421-0620A, ewentualnie jeszcze nakrętki nr. oem 08313-2006A.
MacGyver - Nie 03 Mar, 2013

Nad czym tu płakać? urwała się to trudno, w serwisie to pewnie będzie jak zawsze drogo a na pewno tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów)
zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie.
Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna.

whisper - Nie 03 Mar, 2013

Drogo? No ile oni mogą sobie za szpilkę policzyć? 5 złotych? 10?

Co do zwykłej śruby M6 to sam nie wiem. Nie ma przypadkiem jakichś wymagań co do twardości? Ktoś pisał, że miękkie śruby się nie nadają.

MacGyver - Nie 03 Mar, 2013

Jak zastosujesz śrubę twardości 10.8 to już w ASO takiej twardej szpilki nie dostaniesz.
johnny - Nie 03 Mar, 2013

MacGyver napisał/a:
tanią i bardzo skuteczną metodą będzie wkręcenie (najlepiej na klej do gwintów) zwyczajnej długiej śruby m6 i przycięcie jej na odpowiednią długość jak pozostałe dwie. Metoda w zasadzie bez kosztów a i na 100% skuteczna.

Potwierdzam, ja wymieniłem tym sposobem wszystkie 3 bo były tak miękkie (ze starości?) że się rozciągały przy dokręcaniu i zanim dynamo przepuściło - trrrach. Śruby zwykłym brzeszczotem docinałem, wkręcałem normalnie bez żadnego kleju i było git (nie wykręcały się przy kolejnej wymianie filtra). Twardość 8.8 chyba stosowałem, więcej nie potrzeba.

pppaprocki - Pią 18 Kwi, 2014

Sezon już rozpoczęty więc i ja postanowiłem wymienić olej i skończyłem jak większość wypowiadających się w tym temacie. Ukręciłem gwint na szpilce pod nakretka czego efektem był piękny bryzg oleju po odpaleniu i delikatnym odkręceniu manetki. Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem i chyba sobie "wypłukałem" już i tak przekręconą nakrętke. I na całe szczęście, że stało sie to na postoju, przed domem. Postanowiłem nie dokładać sobie problemów i zamówiłem szpilki i nakrętki korzystając z numerów podanych wyżej. Dzięki KATANA ;) , Tak dla wiadomości przeglądających ten temat - na obecną chwilę szpilka w Suzuki kosztuje niecałe 8 złotych natomiast nakrętka 9,5 złotego.
mocar - Pią 18 Kwi, 2014

Szybciej pojechać do sklepu ze śrubami i dobrać szpilkę, albo śrubę w której ucinamy "łepek" :)

Niestety mi też się to ostatnio przytrafiło... tyle że szpilka się urwała a nie tylko gwint i nie przykręcałem już pokrywy i nie zalewałem świeżym olejem.

pppaprocki napisał/a:
Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem
:przestraszony:
pppaprocki - Sob 19 Kwi, 2014

mocar napisał/a:
Niestety mi też się to ostatnio przytrafiło... tyle że szpilka się urwała a nie tylko gwint i nie przykręcałem już pokrywy i nie zalewałem świeżym olejem.

Może to zabrzmi głupio, ale nie poczułem żebym "przekręcił" nakrętkę, a starałem się dokręcać z wyczuciem. Dlatego skręciłem i zalałem.

mocar napisał/a:

pppaprocki napisał/a:
Z początku delikatnie ciekło i chcąc mieć dobry wgląd na dokładne miejsce przecieku potraktowałem obudowe karcherem
:przestraszony:


Jakbym napisał "obmyłem obudowe filtra" też by to tak strasznie brzmiało? Nie dałem full cisnienia pod uszczelke :D

Qbol - Pią 03 Cze, 2016

Ja też miałem dzisiaj to samo. Urwana dolna śruba. Dokupiłem nową w markecie budowlanym i ,,działa'' ;] zakręciłem zwykłymi zakrętkami a nie tymi z główką, bo ta się zakleszczyła z urwaną śrubą. Będę miał pewnie przed najbliższy czas stres w czasie jazdy czy czasem nie gubię oleju ^^

Zastanawiam się co stałby się wcześniej na skutek braku oleju: zatarłbym silnik czy włączyłaby się kontrolka?

Kuqi5 - Sro 23 Mar, 2022

alesklar napisał/a:
Sprawa wygląda tak jak na fotce - wygląda na to, że szpila urwała się gdzieś w połowie między pokrywką a blokiem.
Co to są szczypce morse'a?
Mozę ewentualnie dało by radę załapać nakrętkę i pyknąć migomatem a później wykręcić??



Pozwolę sobie odpowiedzieć dziś dla następnych, bo dokładnie to samo dziś zrobiłem… śruby wystawało na półtora nakrętki - wcale nie trzeba spawać, sam dziś szukałem innego rozwiązania bo pogoda piekna, a znajomych ze spawarka dorwać nie mogłem. Jak ktoś wyżej napisał - śruba jest wklejana, wiec wymyśliłem na szybko, ze metal pod temperatura się rozszerza, a klej tez puścić musi i wystarczyło śrubę nagrzać. (JAK KTOŚ STOSUJE TE METODĘ TO JIECH PAMIĘTA, ZE TAM JEST OLEJ LUB JEGO RESZTKI. ŁATWO SIĘ POPARZYĆ JAK KAPNIE)

Łapiecie palnik, Szweda/Żabkę jak zwał tak zwał. Nagrzać śrubę i szybko spróbować wykręcić Szwedem chociaz pół obrotu. Dalej już wkrętarka sobie dała rade.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group