.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Sprzęty użytkowników - Moje siostry Gosia i Wiesia

romanek151 - Pią 05 Kwi, 2013
Temat postu: Moje siostry Gosia i Wiesia
Gosia to młodsza siostra 5 lat zaadoptowana z Gdańska 23 września. Po przejściu w moje posiadanie wymieniłem płyny, kupiłem nowy przycisk startera (wcześniej posiadała wklejony biały bolec który kompromitował mnie przed ludźmi), świece, zamontowałem gmole, pochromowałem kolektory (do poprawki! zaufany zakład galwanizacyjny w którym chromowałem elementy do WSK odj.... lipę położył chrom bezpośrednio na stal bez podkładu miedziowo- niklowego skutkiem czego po rozgrzaniu chrom zaczął odpryskiwać ;/ ), pomalowałem wydech oraz dokonałem kilku prac kosmetycznych aby moto wyglądało w miarę przyzwoicie. Czeka mnie jeszcze zmiana kapcia i będę mógł śmiało i bezpiecznie zacząć nowy sezon.

Wiesia to starsza siostra wiek 43lata zaadoptowana w 2010r z Malborka. Była w stanie krytycznym lecz moja zajawka na majsterkowania i grzebanie się w smarach sprawiła że Wiesia wróciła do żywych i otrzymała nowy akt chrztu (czytaj została wpisana do rejestru zabytków i zarejestrowana w WK na żółtych papierach ;) Do pewnego momentu prowadziłem dziennik w którym wpisywałem godziny pracy i wydane $ ale później odszedłem od praktykowania tego zwyczaju. Jeździłem po bazarach staroci w celu kupna części a i listonosz się nanosił części zakupionych na alledrogo.pl Nie będę pisał co zostało zrobione w moto bo chyba szybciej by było napisać co nie zostało zrobione. Renowacja pochłonęła wiele godzin pracy i sporo $ śmiałbym nawet zaryzykować twierdzenie że prawie tyle co zakup GS-a. Najgorsza oraz najbardziej znienawidzona przeze mnie była "papierkologia" 3miesiace oczekiwania na wykonanie białej karty i opisu technicznego przez rzeczoznawce, kosztowny przegląd techniczny (całe szczęście że tylko 1 dożywotnio), oraz droga przez mękę w wydziale komunikacji (męką była niewiedza pana urzędnika, wszystko dobrze się skończyło bo zmieniłem okienko w którym zostałem obsłużony przez miłą i kompetentną Panią). Nagrodą za cały ten trud poświęcony renowacji są odwracające się głowy starszych i nie tylko starszych ludzi na ulicy, uznanie na zlotach i zaczepki ludzi którzy opowiadają że mieli taki motor. Absurdalnym i niedorzecznym jak dla mnie pytaniem jest "za ile sprzedam motocykl" na to pytanie odpowiadam sumą składającą się z kilku 0 ;) Jednym słowem a właściwie kilkoma WSK skazana jest u mnie na dożywocie.
Mam nadzieję że nie zanudziłem Was moim wpisem czekam na opinię, sugestie, etc






betasza - Pią 05 Kwi, 2013

Śliczne są!! Obie Damy eleganckie, miło oko zawiesić :) Mam podobny zestaw, tylko Wiesia trochę młodsza, ale na chodzie od młodości. Mam nadzieję, że będę umiała o nią zadbać tak jak Ty o swoją :padam:
kysa275 - Pią 05 Kwi, 2013

Też miałem podobny zestaw, tylko Gosie zastąpiła Hania :D no i Wiesie też mam młodszą :P
gluszek - Pią 05 Kwi, 2013

zazdroszczę kolektorów przy Gosi :) powiedz mi miałeś już zrobione czy robiłeś na własną rękę?
Bonzo - Pią 05 Kwi, 2013

Co Ty masz za fajny wydech w gąsiorze? :)
pawulon40 - Pią 05 Kwi, 2013

Witaj jesteś bardzo zdolnym facetem , obie śliczne szerokości i przyczepn :) ;) ości :moto:
romanek151 - Pią 05 Kwi, 2013

Bonzo napisał/a:
Co Ty masz za fajny wydech w gąsiorze? :)
Bonzo fajny to on dopiero będzie jak na razie jest zje... Tyle pracy co w włożyłem w jego wyszlifowanie a oni taką lipę odwalili położyli chrom bez podkładu miedzi i niklu. Wcześniej oddawałem kolanko do pochromowania to zrobili jak się należy. Będę oddawał na reklamację. Wrzucam kilka fotek z przygotowania, najgorsze były spawy i miejsca trudno dostępne.






Faktograf - Pią 05 Kwi, 2013

nono, sam jeden i dwie panie :D
MacGyver - Pią 05 Kwi, 2013

Wsk super wiem bo robię to na co dzień a Goska jak to Gośka ;)
Vankel - Pią 05 Kwi, 2013

No pogratulować sprzęcików i szacun za wkład w odbudowę Wiesi ;) Mojemu Simkowi by się też przydało odnowienie wizualne, bo z silnikiem przez 25 lat nie było i chyba nie ma co robić, po zimie za pierwszym kopem zdrowo odpalił :P
MacGyver - Pią 05 Kwi, 2013

quote="Vankel"] po zimie za pierwszym kopem zdrowo odpalił :P [/quote]

Nie możliwe bo zimę mamy nadal :)

Piotras_5 - Pią 05 Kwi, 2013

Może mieszka w jakiejś Italii czy coś ;)

Piękna sprawa, taka Wiesia to cudna. Uwielbiam takie akcje, jak ktoś bierze się za renowację starych modeli, wraca mi wiara w ludzi. ;)
A GąSka jaka jest, każdy widzi, ciekawy jestem jak na żywo wyglądają chromowane kolektory.
Raz jeszcze gratulacje zarówno cierpliwości jak i uporu!
Pozdro :)

Vankel - Sob 06 Kwi, 2013

MacGyver napisał/a:
Nie możliwe bo zimę mamy nadal :)

U mnie praktycznie zero śniegu, a było to w W. sobotę, a wtedy nawet słoneczko ładnie świeciło :)

Cytat:
Może mieszka w jakiejś Italii czy coś


Prawie pod samiućiki Taterkami :P

Kermit125 - Sob 06 Kwi, 2013

Zarówno GSka jak i WSKa bardzo ładne, aczkolwiek WSKę bym jeszcze trochę dopracował. Zapewne to złudzenie, ale przednie zawieszenie wydaje się być krzywe, Tylną zębatkę, dekielek i napinacze oddał bym do ocynku, opaskę wydechu w chrom, (rzecz gusty, tak też fajnie wygląda), łączenie baku powinno być zaszpachlowane tak jak to robili w fabryce, szparunki też są innego kształtu, ale to też kwestia gustu, no i najważniejsze - mocowanie tylnej lampy wraz z mocowaniem błotnika i samą lampą, pochodzą od nowszych modeli, oryginalna lampa to tzw. "telewizorek" :)
sebas_bdg - Sob 06 Kwi, 2013

Pogratulować motocykli :)

ile czasu poswieciłes na wyczyszczenie z rdzy całego wydechu?

mmada - Sob 06 Kwi, 2013

nie no gratuluje ładny garaż
romanek151 - Sob 06 Kwi, 2013

sebas_bdg napisał/a:
Pogratulować motocykli :)

ile czasu poswieciłes na wyczyszczenie z rdzy całego wydechu?

Dokładnie nie liczyłem czasu ale tak z 4 wieczory po 3h musiał być browarek bo z cierpliwością byłoby słabo. Kolektory nie były aż tak bardzo zapuszczone.

grzesiekyogi - Nie 07 Kwi, 2013

Fajne sprzęty, masz smykałkę trzeba przyznać ;)

Mam pytania odnośnie kolektorów
- co zrobiłeś z tłumkiem na czas chromowania (nie trzeba się go pozbyć do obróbki)?
- jaki jest orientacyjny koszt takiego zabiegu biorą pod uwagę czyszczenie do sreberka
we własnym zakresie?

Dzięki z góry za odp.
No i szerokości na obu sprzęcikach ;)

romanek151 - Nie 07 Kwi, 2013

Cytat:
Fajne sprzęty, masz smykałkę trzeba przyznać ;)

Mam pytania odnośnie kolektorów
- co zrobiłeś z tłumkiem na czas chromowania (nie trzeba się go pozbyć do obróbki)?
- jaki jest orientacyjny koszt takiego zabiegu biorą pod uwagę czyszczenie do sreberka
we własnym zakresie?

Dzięki z góry za odp.
No i szerokości na obu sprzęcikach ;)
Czyściłem kolektory do miejsca łączenia z tłumikiem zawiozłem całość. Koleś powiedział że nie może być w całości i przeciął w miejscu przejścia kolektorów w tłumik. Sapał że środek, cały nagar musi być wyczyszczony tudzież wypalony powiedziałem że jestem z daleka (40km) dopłacę i niech on to zrobi bo nie wiedziałem, sam przyznał że elegancko wyszlifowałem kolektory. Czekałem 3tyg i odje.ał taką manianę w pn jadę zareklamować. Przestroga dla wszystkich jak będziecie oddawali coś do chromowania zaznaczcie że chcecie na podkładzie miedzi i niklu!! Dla mnie wydawało się to oczywiste dla fachowców nie koniecznie :/ Najdroższe w chromowaniu jest samo przygotowanie pod chrom jak przygotujesz tak masz. Oddawałem już trochę rzeczy więc wiem o co chodzi. Jeśli zakład galwanizacyjny jest "na wysokim poziomie" sami poprawią twoje niedoróbki, po miedziowaniu zmatują powierzchnię powtórzą miedziowanie i tak do osiągnięcia zadowalającego efektu, za wszystko jednak trzeba zapłacić. Mnie skasowali grosze 60zł, ale wolałbym dać drugie tyle i się nie wq.wiać. Wcześniej oddawałem kilkanaście rzeczy m.in kolanko od tłumika wsk125 i wszystko było spoko.
MacGyver - Nie 07 Kwi, 2013

Galwanizernia nie dając miedzi na kolektorach wydechowych zrobiła bardzo dobrze w zasadzie prawidłowo bo gdyby po miedziowali kolektory to zaraz po nagrzaniu kolektorów cały chrom by odpadł.
Nigdy nie powinno miedziować się przed chromowaniem tłumików, kolanek i kolektorów a to z powodu wysokich temperatur jedynie co to te elementy powinny być poniklowane a dopiero pochromowane, zaś wszystkie inne elementy karoserii które są do chromowania po odpowiednim przygotowaniu powierzchnie powinny być najpierw niklowane później miedziowane a dopiero chromowane a nie inaczej.

romanek151 - Nie 07 Kwi, 2013

MacGyver to co zrobili źle? dlaczego po minucie od włączenia silnika chrom zaczął odpryskiwać? Coś musiało być nie halo. Co mam powiedzieć firmie która wykonywała tą usługę?
Kermit125 - Nie 07 Kwi, 2013

Według mnie kolektory wydechowe powinno oddawać się do chromowania technicznego a nie dekoracyjnego.
MacGyver - Nie 07 Kwi, 2013

Odpryskiwało dlatego że była warstwa miedzi której nie powinno być tak jak pisałem w poście wyżej, po za tym nie oszukujmy się taki chrom jest piękny ale na elementach typu kierownica ramki itp.. ale nie na kolektorach i to jeszcze w motocyklu który ma wysokie obroty a co za tym idzie kolektory nagrzewają się do czerwoności na nie chlapie woda błoto itp. a w takich warunkach to nie utrzyma się żaden chrom nawet techniczny.
romanek151 - Nie 07 Kwi, 2013

MacGyver napisał/a:
Odpryskiwało dlatego że była warstwa miedzi której nie powinno być tak jak pisałem w poście wyżej, po za tym nie oszukujmy się taki chrom jest piękny ale na elementach typu kierownica ramki itp.. ale nie na kolektorach i to jeszcze w motocyklu który ma wysokie obroty a co za tym idzie kolektory nagrzewają się do czerwoności na nie chlapie woda błoto itp. a w takich warunkach to nie utrzyma się żaden chrom nawet techniczny.
Sęk w tym że miedzi nie było był sam chrom. Wychodzi na to że nie mam po co jechać i reklamować usługi. Fachowcy z zakładu galwanizacyjnego powinni raczej wiedzieć jaki chrom techniczny czy dekoracyjny położyć na kolektory które siłą rzeczy nagrzewają się do wysokich temperatur. Oddając elementy wydechu do chromowania chciałem zaoszczędzić sobie corocznego malowania czarną farbą kolektorów chciałem zrobić to raz na zawsze. Nasuwają mi się tylko pytania czemu przed oddaniem koleś nie powiedział że bez sensu jest to robić bo chrom zejdzie (tłumaczę sobie to jego zarobkiem), czemu oddane wcześniej kolanko od WSK wyszło w tym samym zakładzie ok? Nic się nie dzieje poza odbarwieniem na fioletowo od temp oraz dlaczego przy tak wielu motocyklach typu chopper chrom nie odpada a też przecież jest wysoka temp? Czytałem gdzieś w necie że zbyt dokładne wyszlifowanie na efekt lustra stali może powodować odpadanie chromu a może przyczyna leży w paście polerskiej którą w etapie końcowym polerowałem kolektory. Jestem w kropce i nie wiem czy mam prawo ubiegania się o reklamację czy dać sobie spokój wyczyścić odpadający chrom i pomalować jak w oryginale czarną farbą odporną na wysokie temp.
MacGyver - Nie 07 Kwi, 2013

Skoro w tym samym zakładzie dawałeś kolanko od wski i nie odpadło a w Gsie odpada to ewidentnie coś sknocili, może nie poniklowali tylko walneli od razu chrom a to źle, samo polerowanie nie ma nic do rzeczy im lepiej wypolerowane tym lepszy efekt.

Reklamuj jak co w końcu zapłaciłeś za dość drogą usługę

kempes - Pon 08 Kwi, 2013

Może nie odtłuścili dokładnie powierzchni? Jak robiłem jawę to też taką sytuację miałem. Na pochromowany bak przykleiłem taśmę, żeby go pomalować i okazało się że chrom płatami odchodzi od zbiornika i zostaje na taśmie klejącej. Właściciel firmy stwierdził, że ktoś właśnie nie odtłuścił prawidłowo baku przed chromowaniem.
Kermit125 - Pon 08 Kwi, 2013

[quote="romanek151"]
MacGyver napisał/a:
Czytałem gdzieś w necie że zbyt dokładne wyszlifowanie na efekt lustra stali może powodować odpadanie chromu a może przyczyna leży w paście polerskiej którą w etapie końcowym polerowałem kolektory.


Pasta polerska pod chrom? Do tego nie używa się pasty. Myślisz, że ona nie jest tłusta?

MacGyver - Pon 08 Kwi, 2013

Źle zacytowałeś bo to słowa romanka151 ale odpowiem, używa się pasty ale nie polerskiej tylko pasty ścierne specjalnej do usuwania rys na metalu (my stosujemy szarą).
romanek151 - Pon 08 Kwi, 2013

W końcowym etapie szlifowania używałem pasty do polerowania metalu zanim oddałem do chromowania. Dwie przyczyny mogły być skutkiem odpadnięcia chromu tak jak pisał kempes nie odtłuścili lub nie położyli niklu pod chrom jak pisał MacGyver.
romanek151 - Sro 27 Lis, 2013
Temat postu: Oświetlenie kufra
Dawno mnie tu nie było ;) Może jednak powinienem napisać, że dawno nic nie napisałem bo jestem na forum po kilka razy w ciągu dnia:) Od ostatniego wpisu trochę popracowałem nad urodą i wnętrzem swoich "kobietek". U Wiesi wymieniłem siedzenie na oryginalne. Po rekonstrukcji blachy założyłem nowy pokrowiec. Założyłem też oryginalną tzn przeznaczoną dla tego modelu lampę tylną (telewizorek). Zamontowałem również bagażnik dedykowany temu modelowi. Wymieniłem olej i zimeringi w przednim zawieszeniu, dokonałem modyfikacji ładowania aku z prostownika selenowego na mostek diodowy. W czasie zimowej przerwy w planach mam jeszcze pochromowanie dźwigni hamulca nożnego, uchwytu stawiania na stopkę. W czasie sezonu byłem na paru zlotach pojazdów zabytkowych m.in w Starogardzie Gdańskim, Tucholi i w rodzinnym mieście Kwidzynie. Jeśli chodzi o młodszą Gosię to zakupiłem stelaż pod kufry od Pana Roberta oraz kufer Givi E55. Wybór kufra nie był przypadkowy zależało mi na dużej pojemności, fajnym wyglądzie, dobrej jakości i możliwości modyfikacji. W czasie użytkowania kufra doceniłem jakim jest dobrodziejstwem. Marzyło mi się aby atrapy świateł w kufrze były funkcjonalne i spełniały swoje podstawowe funkcje: poprawa bezpieczeństwa i wizualne. Zagłębiłem się w temat oświetlenia kufrów zamieszczony na forum. W teorii wydawało mi się to proste niestety elektronika nie jest moją mocną stronę :/ O pomoc poprosiłem kolegę z forum Studiego widziałem jego dokonania w takim samym kufrze u forumowiczki "Kusiaczka" Kolega zrobił kawał dobrej roboty polutował diody w elementy kloszy oraz wykonał płytkę która jest swoistym "centrum dowodzenia" Z tego miejsca chciałbym mu serdecznie podziękować bez jego pomocy na pewno by mi się to nie udało. Po otrzymaniu przesyłki od Studi-ego zabrałem się za robotę. Kupiłem przewód od CB radia, parę koszulek termokurczliwych, żywicę, gniazdo mikrofonowe 5pinowe (pomysł gniazdka wzorowałem na inwencji twórczej Yaszcziego). W czasie pracy pojawił się problem jakim była rurka stelaża w miejscu gdzie miało być gniazdo wtyczki wymagało to małej przeróbki. Poniżej zamieszczę kilka zdjęć jak to wyszło a pod koniec tygodnia wrzucę link z filmem jak to wygląda. Poza oświetleniem kufra wymieniłem olej i świece. Do końca roku w planach mam sprawdzenie luzów zaworowych i zreklamowania kolektorów do poprawy chrom.


















romanek151 - Nie 08 Gru, 2013

Wrzucam link do filmu jak to ładzia https://www.youtube.com/watch?v=K4G0vNRfHDk ;)
romanek151 - Pon 24 Mar, 2014

Czas na małe odświeżenie tematu. Moja Gosia od czasu ostatniego wpisu dostała w prezencie nowego kapcia na przód michelin pilot road 2, przyciemnianą owiewkę, filtr powietrza, wymieniony został olej i filtr, sprawdziłem jak ma się luz na zaworach trzeba było wymienić 1 płytkę na grubszą. Kolektory musiałem oczyścić z resztek chromu i pomalować farbą jak było na początku, reklamacja na usługę pochromowania została odrzucona :/ W planach jest wymiana napędu myślę o złotym DID a także ambitny plan z sedami. Poniżej kilka fotek.






romanek151 - Czw 04 Wrz, 2014
Temat postu: odświeżenie
Plan setów w końcu wykonany. Trochę musiałem się naczekać ale było warto. Mały szczegół a cieszy oko

po obydwu stronach widnieje napis GS 500.
Gosia na tle "Dożynkowej Słomorodzinki"
W niedzielę miałem okazję przejechać się na dziadka (dziadek ma 77lat!!) sprzęcie Kawasaki Vulcan 1500 po przesiadce z GS wrażenie jak z VW polo przesiadłbym się do amerykańskiego krążownika szos typu Ford F250 6.0.

a tu rodzinny wypad nad Wisłę z dziadkiem i kuzynem, kuzyn dosiada IŻ 350

romanek151 - Wto 27 Cze, 2017
Temat postu: czas na sprzedaż
Sprzedam Swoją Gs 500 lada dzień wrzucę link jeszcze nie wystawiłem

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group