.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Oświetlenie kufra Givi V46 1/2 homemade

yaszczi - Sob 23 Lut, 2013
Temat postu: Oświetlenie kufra Givi V46 1/2 homemade
Siemka,
Zaczęło się od kupna kufra Givi V46 razem z oryginalnym światłem stop.


Wygląda to tak na skuterze Yamaha X-max 250i:


W zestaw wchodzi stycznik do światła stop montowany na płycie i w kufrze. Także odpięcie kufra nie jest problematyczne. Problemem jest działanie tego stycznika. Przez wstrząsy kufra światło stopu raz działa raz nie. Zresztą dużo osób na to narzeka.
Stwierdziłem, że trzeba coś z tym zrobić i postanowiłem zamontować na płycie gniazdo, a z kufra wyprowadzić wtyczkę i będzie to spięte porządnie i łatwo będzie to odpiąć przy demontażu kufra z płyty.
Zabierając się do roboty wpadłem na pomysł, aby umieścić kierunkowskazy w kufrze.
Zastosowałem pomarańczową taśmę ledową wodoodporną tego typu (na białym podkładzie):

Montaż na plastikach od kufra za pomocą przejrzystego kleju na ciepło:







Ostatecznie dwa dolne paski skróciłem o jeden moduł taśmy (3 diody), ponieważ nie mieściło się to pod plastikami.
Światło stopu pozostało oryginalne Givi.






Do połączenia z instalacją w skuterze (później w motocyklu) nie użyłem żadnych sterowników. Podpinałem kierunkowskazy i stop z kufra bezpośrednio w instalacje w skuterze/motocyklu za pomocą gniazda i wtyczki mikrofonowej na 6 pinów (po dwa piny: "+" i "-" na każde "światło").


Na płycie Givi M5 w skuterze:

Na płycie Givi M3 na motocyklu:


Tak to wygląda na X-max'ie:




http://www.youtube.com/watch?v=xQeMIyyFO0g

Tak na Fazerze:





http://www.youtube.com/watch?v=vjFZ7zu0iyk

http://youtu.be/lkZWYBoLYsg?t=1m30s

"Kabelki" mam poprowadzone tak:
(klejone na klej na ciepło czarny - wszystko i tak jest w kufrze także zbytnio estetyką się nie martwiłem ;) )







wtyczkę wpinam w ciągu 2s w gniazdo na płycie, także zdjęcie kufra trwa 4 sekundy


Okablowanie przykryte "homemade" wyściółką:

MacGyver - Sob 23 Lut, 2013

Świetna robota, pewnie zrobione prze siebie daje dużo satysfakcji :ok:
yaszczi - Sob 23 Lut, 2013

dzięki :) satysfakcja ogromna ;)
studi - Sob 23 Lut, 2013

Też przerobiłem swoje na dwa kolory, jak się zrobi sezon i wyprowadzę moto to nagram filmik jak teraz wygląda, fajnie, że tyle osób się interesuje poprawą widoczności poprzez takie usprawnienia.
yaszczi - Sob 23 Lut, 2013

żółte czy pomarańczowe zastosowałeś ?
studi - Sob 23 Lut, 2013

Cytat:
żółte czy pomarańczowe zastosowałeś ?

Diody są żółte, więc po przejściu przez czerwone szkło daje wrażenie pomarańczowego.

yaszczi - Sob 23 Lut, 2013

czekam na filmik, na żywo w Skoju zobaczę i podotykam :P

studi napisał/a:
fajnie, że tyle osób się interesuje poprawą widoczności poprzez takie usprawnienia.

Ogromne poprawienie widoczności w przypadku kufra centralnego, który zasłania stop i kierunki kierowcom tirów (lub innych pojazdów gdzie kierowca siedzi wyżej) którzy jadą bezpośrednio za nami.

studi - Sob 23 Lut, 2013

spoko, przez zimę zrobiłem wreszcie przednie stroboskopy, zostało tylko do gmoli przymocować, to Ci ślinka poleci ;)

I znowu będzie nowa inspiracja dla wszystkich co by można jeszcze w moto dorobić

yaszczi - Sob 23 Lut, 2013

no na bank będzie to kolejna inspiracja :)
Machu - Sob 23 Lut, 2013

Jak połączyć te wszystkie pomysły to na święta będzie jak znalazł :D
danny - Sob 23 Lut, 2013

Rozumiem ze wszystkie materialy kupowane na allegro?
yaszczi - Sob 23 Lut, 2013

w sklepie stacjonarnym w Poznaniu obok mojej pracy http://www.mitronik.pl/

ODDZ. NR.I
ul. Siemiradzkiego 10
60-764 Poznań

Diody na kierunki, przewody, wtyczka, gniazdo jakieś 50 zł wyszło maksymalnie. Lutownicę i spoiwo miałem.

danny - Sob 23 Lut, 2013

Hehe, to sie nazywa dokladna odpowiedz :D
dymny - Sob 23 Lut, 2013
Temat postu: Re: Oświetlenie kufra Givi V46 1/2 homemade
yaszczi napisał/a:

Stwierdziłem, że trzeba coś z tym zrobić i postanowiłem zamontować na płycie gniazdo, a z kufra wyprowadzić wtyczkę i będzie to spięte porządnie i łatwo będzie to odpiąć przy demontażu kufra z płyty.


Świetna robota! :ok: i świetny manual. ;)
Mógłbyś jeszcze wrzucić fotkę jak ta wtyczka wygląda na kufrze tzn. od wewnątrz i zewnątrz.
Rozumiem, że do płyty jest normalnie przykręcona nakrętką na stałe, a interesuje mnie jak to wygląda w kufrze? :niepewny:

yaszczi - Sob 23 Lut, 2013

Gniazdo na płycie ma też zaślepkę w razie jazdy bez kufra. Zrobię foty niebawem pokazujące wszystko podłączone w kufrze itp ;)
rymek - Sob 23 Lut, 2013

Fajnie to wszystko wyszło :D pomysł z tą wtyczką naprawdę genialny :D naprawdę dobra robota :)
yaszczi - Nie 24 Lut, 2013

Dzięki, pomysł z wtyczką nie mój, bo ogólnie stosowany. Chociaż z 6-pinową się nigdzie nie spotkałem ;)
simin - Nie 24 Lut, 2013

yaszczi - jak prowadziłeś kable do porywy? Zrobiłeś złącze a'la oryginalny stop, czy po prostu puściłeś je przy zawiasie?

Będę musiał pokombinować jak zamontować wtyczkę bezpośrednio przy stelażu z zamkami. Myślałem wcześniej nad wyprowadzeniem kabla z kufra i podpięciem pod siedzeniem, ale Twoje rozwiązanie 100% lepsze i wygodniejsze! :)

studi - Nie 24 Lut, 2013

simin, co do wyprowadzenia kabla, to ja u siebie mam wyprowadzone z tyłu kufra na dnie w postaci właśnie podobnej złączki tyle, że 5 pinowej, tak samo przerabiałem kufer kusiczkowi, więc ew. odezwij się do niego to ci pokaże jak to jest zrobione.

Nigdy nie miałem oryginalnego oświetlenia w kufrze więc nie miałem tego miejsca pod styk oryginalnego stopu wycinanego, poza tym w GS'e miałem stelaże fivestars a tam nie ma tego styku i może właśnie dla tego nie zdecydowałem się na złącze w tym miejscu co Yaszczi. Z tego samego powodu złącze mam zainstalowane odwrotnie, tzn. część gwintowana jest w kufrze a ta idąca od moto jest wtyczką, jest to o tyle wygodniejsze rozwiązanie, że mając cały kufer zapakowany, nie muszę go otwierać i wszystkiego wyjmować aby rozpiąć złączkę.

Co do prowadzenia kabli to sam miałem kiedyś V46 a w nim zdejmuje się cała wierzchnia część z kufra (jest wymienialna np. na lakierowaną w kolorzez moto) i kable prowadzisz do tyłu między tą pokrywą a właściwą górną skorupą właśnie, chyba, że zrobisz sobie jakieś styki między górą i dołem, niestety nie pokażę Ci już tego bo nie mam już V46, pod tym względem E460, E360 czy E52 lepiej się nadają bo wszystko instalowane jest na dolnej skorupie.

simin - Nie 24 Lut, 2013

studi, dzięki za info.

Myślałem że mając tak zamontowane ja yaszczi dokręcanie złączki nie jest konieczne. Jeśli gniazdo i wtyczka są zamontowane na stałe nie ma chyba potrzeby dokręcania i odkręcania co chwilę.

Odnośnie Twojego montowania:

Mając stelaż five stars pewnie zrezygnowałeś z płyty na rzecz zamków. Czy zamocowałeś jakoś gniazdo sztywno na stelażu, czy masz po prostu wyprowadzony kabelek który podłączasz do kufra?

Kiedy pozbyłeś się V46? Jaki kufer masz teraz? :)

studi - Nie 24 Lut, 2013

simin napisał/a:
Kiedy pozbyłeś się V46? Jaki kufer masz teraz?

simin napisał/a:
Mając stelaż five stars pewnie zrezygnowałeś z płyty na rzecz zamków

Kufra V46 pozbyłem się na klika dni przed IV zlotem, po prostu ominąłem dużą dziurę przednim kołem, ale zahaczyłem tylnym (jeszcze na GS'e) i dobicie zawieszenia było tak duże, że po prostu wypięło mi kufer z zamków i przeciągnąłem go na kablach po asfalcie jakieś 100m. Przy czym przez okres 4 lat jak używałem GS'a był to jedyny przypadek, nawet podczas paciaków jakie opisywałem na forum kufer się nie wypinał, więc przeciążenie musiał być znaczne, co ciekawe kufer był praktycznie pusty w tym czasie, a felga nie uległa uszkodzeniu.

Cała górna połowa była poorana więc za połowę ceny kufra sprzedałem go, potem załatwiłem jeszcze tej osobie fabrycznie nową górną połowę i sobie zrobiła sprawny kufer.

Obecnie mam E52 czyli MAXIA II

Co do odpinania i przypinania kufra bez dokręcania to słabo to widzę, chyba, że mocowanie po stronie kufra jest dość elastyczne, a to dla tego, że końcówka ma ok. 1 cm głębokości i gdy zapinasz kufer to jest ona pod kątem więc przy sztywnym połączeniu mogą być duże naprężenia jeśli nie było by to elastyczne.

simin napisał/a:
Czy zamocowałeś jakoś gniazdo sztywno na stelażu, czy masz po prostu wyprowadzony kabelek który podłączasz do kufra?

Zarówno wcześniej na GS'e gdzie nie miałem płyty jak i obecnie na DL'u gdzie pod centralkę stosuje się płytę uniwersalną przykręcaną wprost do oryginalnej platformy bagażowej nie montowałem na stałe gniazda, co więcej w uniwersalnej mimo, że oryginał GIVI nie ma miejsca na podłączenie oryginalnych styków od stopu. Po prostu z za kanapy wystaje mi kawałek kabelka z wtyczką, którą wkładam od spodu w kufer w jego jakby dolnym rogu.

mocar - Nie 24 Lut, 2013

yaszczi, zdecydowanie dobra robota :ok: W przyszłym tygodniu będę zaczynał zabawę z kappa k53 i do tej pory myślałem gdzie zrobić tę złączke. Teraz już wiem :)
ziomek4000 - Nie 24 Lut, 2013

ja gniazda zamontowałem w innych miejscach.


na stopie są 2 piny a na kierunkach złącze 5 pin (wykorzystane 4 piny). dodatkowo zrobione jest tak że w płycie pod kufrem mam dodatkowy stop i gdy nie mam założonego kufra to wpinam kabel w gniazdo w płycie i nadal mam dodatkowy stop.

studi - Nie 24 Lut, 2013

No to zapraszam konkurencyjnie do mojego opisu przerabiania kuferków http://forum.gs500.pl/vie...p=165468#165468
GSadmirer - Nie 24 Lut, 2013

yaszczi jak zakupie swojego v46, to się nie zdziw, że do Ciebie przyjadę po tą lutownice, rady i z 4 pakiem browara :]
Piter - Nie 24 Lut, 2013

yaszczi super pomysł i wykonanie , dałeś mi pomysł na zimowe wieczory :D
yaszczi - Nie 24 Lut, 2013

W przyszły weekend wkleję fotki jak mam poprowadzone przewody w kufrze.
Służę pomocą ;)

Exodus - Pon 25 Lut, 2013

Pewnie też się skuszę kiedyś na dodatkowe oświetlenie.. Jak będzie niepogoda w trakcie sezonu..


GSadmirer napisał/a:
jak zakupie swojego v46

Polecam tanie V46 :)

yaszczi - Pon 25 Lut, 2013

no cena V46 poszła ostro w górę. Ja zeszłej zimy dokładnie 16.01.2012 w motobagaz.pl kupowałem za 550zł, a teraz 770zł...
Exodus - Pon 25 Lut, 2013

Dlatego właśnie planuję wycieczkę do naszych sąsiadów w celu zakupienia tego kufra.. Im więcej osób by było chętnych do zakupu tym taniej by wyszło za transport i cena by się zbliżyła dość znacząco do tej Twojej yaszczi..
dymny - Pią 12 Kwi, 2013

Na fali popularności tuningu kufrów podepnę się pod temat yaszczi`ego (żeby nie mnożyć wątków) i przedstawiam banalny sposób zwiekszenia widoczność i co za tym idzie bezpieczeństwa, a mianowicie montaż odblasku.

Standardowo wiekszość kufrów ma poprzykręcane czerwone plastiki, które jednak nie mają właściwości odbijających światło.
Do modyfikacji kufra potrzebujemy zakupić taśmę odblaskową (przenaczoną głównie do okejenia konturu naczepy TIRa ;) ).
Na allegro metr taśmy firmy "Reflexite" kosztuje ~8zl+wysyłka lub jak któś chce się szarpnąć to "3M" ~13zl/mb.

Wykręcamy standardowe plastiki (w moim przypadku kufer Kappa K961), odrysowujemy wzór, wycinamy kształt, przyklejamy taśmę i przykręcamy szkło. Gotowe :)
Reasumując naklejki są naklejone na kufer, a na to przykręcona standardowa szybka.
Trochę to zmniejsza właściwości odbijające, bo szybka trochę rozprasza światło, ale i tak jest nieporównywalnie lepiej niż bez tych odblasków.

Efekt przed i po. Wynik końcowy jest co najmniej zadowalający ;)

Exodus - Czw 09 Maj, 2013

Zabieram się za swoje dzieło oświetlenia i mam pytanie: czy istnieje możliwość zrobienia świateł pozycyjnych i stopu na jednych diodach bez sterownika (słabsze/mocniejsze światło)? A jeśli nie to czy jest to jakiś skomplikowany układ? Nie celuję w aż taki wypas jak to studi zrobił.. :)

Aktualnie planuję coś takiego:


żółte kierunki (żółte LEDy), biały stop/pozycja (czerwone LEDy)


Ewentualnie pozostaje też opcja zrobienia pozycji na środku i lekko przyciemnić przykładowo diody.. Ale to trochę za dużo kombinowania i najchętniej był zrobił to 2w1..

studi - Czw 09 Maj, 2013

Exodus napisał/a:
Nie celuję w aż taki wypas jak to studi zrobił..

Zaglądnij do mojego tematu ale na dalsze strony, są tam dużo prostsze układy które tak naprawdę można zrobić na pająka. Niestety nie da się tego zrobić bez sterowania.
Zamiast diod można użyć np. stabilizatora na 9V w obwodzie pozycji.

Proponuję aby mod wydzielił do osobnego tematu/projektu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group