.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Cisnienie oleju???

blizniak83 - Pią 02 Maj, 2008
Temat postu: Cisnienie oleju???
Pytanie jest nastepujace - jak sprawdzic cisnienie oleju w motocyklu??? Co moze byc konsekwencja niskiego cisnienia oleju? I ostatnie - w momencie jak wylaczam motocykl - kontrolka olejowa - czerwona zapala sie niemalze jednoczesnie z wylaczeniem zaplonu - jakis czas temu mialem tak ze musialem chwilke odczekac zanim sie wlaczyla - jakies 2-3 sekundy - i to niby oznaczalo ze jest dobre cisnienie - teraz mam problem gdyz zapala sie ona bardzo szybko - czy moze oznaczac to cos zlego czy moze niepotrzebnie sie martwie???
Breżniew - Pią 02 Maj, 2008

Żeby sprawdzić ciśnienie trzeba w miejsce korka ( na klucz 17)znajdującego się poniżej pokrywki impulsatorów wkręcic manometr. Cisnienie powinno byc w granicach 2-5 barów przy temperaturze oleju 60*C i lepkości oleju 10W40. Pomiar wykonuje sie przy 3000 obr/min.
Przyczyna niskiego cisnienia moze byc poza zużyciem silnika- rozwodniony benzyna olej , zbyt niska jego lepkosć , wysoka temperatura oleju. Dla tego warto lać olej 10W50,15W50, 10W60 do silników chłodzonych powietrzem.

vector2 - Sro 16 Cze, 2010

no to muszę sprawdzić ciśnienie
SeBoL - Pią 13 Sie, 2010

aby nie zakładać nowego tematu podbijam ten

Problem wygląda następująco:
po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka ciśnienia oleju.
przerobiliśmy wszystkie możliwe schematy jakie pojawiły się na forum + przepłukałem też wszystkie kanaliki systemu olejenia. Myślałem, że przyczyną może być pompa oleju. Kupiłem nową. Zamontowałem. Kontrolka gaśnie gdy Suzi wkręca się powyżej 6tys obrotów. Co może być przyczyną? W poniedziałek rozbieramy silnik na części, czego można szukać, co mogło zawieść?

Ktoś jest w stanie pomóc? :padam:

zonk1 - Pią 13 Sie, 2010

Może coś z olejem masz nie tak?
SeBoL - Pią 13 Sie, 2010

zonk1 napisał/a:
Może coś z olejem masz nie tak?

...


jeśli przyczyną byłyby zawór obejściowy albo luzy w łożyskowaniu wałków rozrządu lub gniazdach popychacza o jakich kosztach mowa? ktoś się orientuję?

Zechowany - Pon 23 Sie, 2010

Jesli powyzej 6 tysiecy gasnie to na moje oko albo oleju jest za malo ale to chyba mozna wykluczyc, albo smok jest zawalony sprawdzil bym tez filtr oleju. W ekstremalnym przypadku czulnik walnal lub gestosc oleju jet nie odpowiednia. Jak widac przyczyn moze byc kilka, Sprawdz na spokojnie wszystko pokolei. Walki rozrzadu nie maja tutaj az takiego znaczenia pozatym gdyby byl problem z lozyskowaniem trzaskaly by niemilosiernie odrazu bys to zauwazyl.
SeBoL - Wto 24 Sie, 2010

Zechowany napisał/a:
Jesli powyzej 6 tysiecy gasnie to na moje oko albo oleju jest za malo ale to chyba mozna wykluczyc, albo smok jest zawalony sprawdzil bym tez filtr oleju.
wrzucę nowy filtr i dam znać czy coś się zmieniło

Zechowany napisał/a:
W ekstremalnym przypadku czulnik walnal lub gestosc oleju jet nie odpowiednia.
Sprawdzałem już na innym czujniku, to samo... olej 10w40 - Motul - nówka!

Zechowany napisał/a:
Walki rozrzadu nie maja tutaj az takiego znaczenia pozatym gdyby byl problem z lozyskowaniem trzaskaly by niemilosiernie odrazu bys to zauwazyl.
no właśnie nie stuka... i tu jest pies pogrzebany :/

od dziś silnik jest rozbierany, więc póki co sprawdzę z tym filtrem, chociaż nie wydaje mi się aby było to aż tak banalne

Bieniek - Nie 03 Kwi, 2011
Temat postu: przegrzanie silnika?
cześć. mam taki problem. Pojeździłem dzisiaj w nocy troszkę, z 40 km mozę nawinałem i wystąpił taki myk w mojej suzi. Gdy jechałem zapaliła się czerwona kontrolka oleju a motocykl tracił moc!! Zjechałem na chodnik, poczekałem chwile, obejrzałem czy mi olej gdzies nie cieknie, odpaliłem normalnie i ruszyłem dalej. Później pojeździłem z 40 min i to samo. jadę 6 biegiem, dokręcałem do 5000 rpm i uuuuu, moc spada, kontrolka czerwona od oleju się pali i stop! I nie odpaliłem motocykla przez dobre 25 min, dopiero poźniej jak mnie kumpel ściągnął do garażu moto odpaliło bez problemu. W czym tkwi problem? czy jest to coś o co powinienem się martwić? Czy po prostu silnik mi się przegrzewa od nie umiejętnej zmiany biegów?! nie wiem :(
cortex - Nie 03 Kwi, 2011

silnik napewno sie nie przegrzewa. jak kontrolka sie zapal to oznacza ze niema cisnienia oleju
studi - Nie 03 Kwi, 2011

Sprawdź poziom oleju bo brak ciśnienia może być spowodowany brakiem oleju, kiedy ostatnio był wymieniany, czy razem z filtrem, problem może też być w zapchanych kanałach olejowych, smoku lub pompie olejowej więc trochę do sprawdzenia jest.

Generalnie wszystko wskazuje, że coś zaburza przepływ oleju w silniku.

Była by opcja problemu z czujnikiem ciśnienia oleju, gdyby nie to, że przy okazji następuje strata mocy.

Bieniek - Nie 03 Kwi, 2011

olej wraz z filtrem był wymieniany jakiś miesiąc temu. Jak mam to sprawdzić? Rozebrać?
hertz - Nie 03 Kwi, 2011

do ,,sebol''a , jak rozkręcałeś silnik, to przy skręcaniu może nie zakładałeś uszczelki pod misę olejową ? Miałem ten sam problem i po założeniu wszystko było ok .
mr0zd - Nie 03 Kwi, 2011

A poziom oleju sprawdziłeś?
SeBoL - Sro 06 Kwi, 2011

@ hertz - było dokładnie tak jak mówisz, z tym, że była tam uszczelka ale z silikonu od poprzedniej właścicielki... widocznie jakiś mechanik chciał się jej przypodobać ale nie miał pojęcia o tym co robi :)

@ Bieniek - powodami dla których na wysokich obrotach może być za małe ciśnienie oleju mogą być:
- pompa oleju - "skrzydełka" które go pompują mogą być już wyrobione
- kanaliki odpowiedzialne za prawidłowe rozchodzenie się oleju po silniku mogą być pozapychane jakimiś brudami
- smok może nie nadążać w zasysaniu oleju = zasyfiony tak jak w przypadku kanaliku

gacek778 - Wto 14 Cze, 2011

Niestety muszę odświeżyć temat.
Wczoraj dałem się przejechać kumplowi moim gsem i odrazu zaliczył glebe (na trawie jadąc bardzo powoli). Na motocyklu nie ma śladu poza złamaną klamką sprzęgła, którą wymieniłem ale........
Po odpaleniu moto zauważyłem że kontrolka świeci się cały czas na czerwono (odrazu rzecz jasna w zgasiłem). Sprawdzałem to wczoraj jak był gorący i teraz jak zimny - to samo.
Dotąd jak tylko zapalałem suzi gasła odrazu.
Dodam że poziom oleju jest w normie.


Czy ktoś ma jakiś pomysł co się stało?

kempes - Wto 14 Cze, 2011

Może po prostu kabelek od czujnika się urwał, odłączył, itp.?
MacGyver - Wto 14 Cze, 2011

Możliwe że jakiś paproch był w oleju i mógł przytkać któryś kanał od pompy olejowej miałem tak w kiedyś w kawasaki, rezultat był taki że kontrolka świeciła bo zbyt mało oleju dopływało do pompy.
gacek778 - Sro 15 Cze, 2011

Uff pogrzebałem w czeluściach starych forumowych tematów, pokombinowałem i dałem radę. Dzięki za pomoc.
Poprostu pompa się zapowietrzyła.

matwierch - Czw 10 Lis, 2011

Witam niestety muszę odświeżyć temat
wujek przyjechał do mnie gs-em ze sierpca dał mi się przejechać i w rezultacie złamałem klamkę sprzegła i gs został u mnie. Stoi w garażu.
Pewnego dnia chciałem go przepalić podchodze oczywiscie sannie no i odpalił
powoli zwalniam ssanie patrze kontrolka oleju sie pali caly czas , odrazu zgasilem gs-a
dodam tylko ze sprawdzalem olej i jest stan.
macie jakieś propozycję? jednak jestem ciemny w tych sprawach wiec proszę o jasnośc ;d ;d;d

lencol - Czw 10 Lis, 2011

Brak ciśnienia na pompie oleju - zapowietrzenie bądź pompa zajechana lub któryś kanał pompy zatkany. Jeżeli się samo nie odpowietrzy to spuść i nalej :)
matwierch - Czw 10 Lis, 2011

powie mi ktos jak odpowietrzyć pompę?
i wyczyścić te kanały pompy?

[ Dodano: Pią 11 Lis, 2011 ]
ok dzieki wszystkim
Gs działa tak jak powinienn ;D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group