.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - uszczelniacz za przednia zebatka

ziomekpk - Nie 27 Kwi, 2008
Temat postu: uszczelniacz za przednia zebatka
Panowie musze wymienic uszczelniacze za przednia zebatka lancucha napedowego, za trzpieniem od sprzegla i za trzpieniem od zmiany biegow,powiedzcie mi czy musze sposcic olej i czy moge tak po prostu wyciagnac trzpien od sprzegla czy musze zrobic jakis znak w jakiej pozycji jest czy jakas blokade?
Sc0uT - Pon 28 Kwi, 2008

Poloz moto na jakiejs oponie starej od auta, tak, zeby lezalo na boku i wtedy wymien.
ziomekpk - Pon 28 Kwi, 2008

Wkleje kilka fotek moze to lepiej wyjasni o co mi chodzi.
[img]http://www.bikepics.com/pictures/1269870/[/img] na tym zdjeciu pokazane sa 3 uszczelniacze ktore chce wymienic.
http://www.bikepics.com/pictures/1269847/
wydaje mi sie ze za przednia zebatka sa 2 uszczelniacze jeden na zewnatrz silnnika tak jak widac na zdjeciu i drugi od wewnatrz silnika i wydaje mi sie ze ten drugi uszczelniacz ma kolznierz i nie jest mozliwe wymienienie go bez rozpolowienienia silnika,nie jestem pewien na 100% wymienial ktos juz te uszczelniacz i moze podzielic sie doswiadczeniami?jak tak jest to moge wymienic tylko jeden ten od zewnatrz i miec nadzieje ze nie bedzie lecial olej

http://www.bikepics.com/pictures/1269860/
na tym zdjeciu pokazany jest trzpien od sprzegla i teraz mam pytanko czy moge go wyciagnac tak po prostu czy musze zrobic jakis znak w jakim polozeniu jest i w takim samy m go wlorzyc czy nie ma to znaczenia

Breżniew - Wto 29 Kwi, 2008

Na wałku zdawczym sa 2 uszczelniacze. Wymieniasz tylko ten od strony zebatki.
Wyciek oleju z pod walka zdawczego jest spowodowany uszkodzeniem własnie tego simmeringu. Jest to simmering o wymiarach 32x62x7 cena 50,25 PLN
Dodatkowo warto wymienić pozostałe simmery.
Uszczelniacz popychacza sprzęgła 6x34x10 cena 26,-PLN
Uszczelniacz wałka dźwigni zmiany biegów 12x22x9 cena 21,-PLN
Ceny simmeringow pochodza z serwisu Suzuki ponieważ mimo szczerych chęci nie znajdziesz takich nigdzie indziej. Te z hurtowni będą za szerokie lub za wąskie , a sprzęgłowego o tym wymiarze na pewno nie dostaniesz.

Popychacz sprzęgła wyjmujesz bez problemu. jest to krotki, gładki pręt. Po wymianie simmeringu smarujesz go olejem i wkładasz z powrotem.

ziomekpk - Czw 01 Maj, 2008

Dzieki za odp,mysle ze w sobote zabiore sie za to,pozdro
Plaster - Czw 01 Maj, 2008

ja tez musze wymienic te wszystkie trzy simmeringi bo olej podczas jazdy zaczynal chlapac juz na felge i opone. moja wina bo wzlekalem z tym dlugo i dalem dupy bo przekreslilem swoj wypad na majowke za tydzien :evil: w dodatku przyjdzie mi czekac na czesci wiec postoj na 2,3 tygodnie murowany :cry: :cry: dzisiaj zdemontowalem dekiel udalo mi sie wyciagnac tylko uszczelnienie popychacza sprzegla z tymi dwoma pozostalymi mam problem a nie chce zrobic glupstwa :? moze ktos napisze jak to zrobic :?:
Breżniew - Czw 01 Maj, 2008

Suzuki nie przewiduje wymiany tych simmerów bez rozpołowienia karteru ale dla chcącego nic trudnego. stare po prostu trzeba wydłubać bez uszkodzenia samego gniazda w silniku. potem posmarować nowy simmer olejem by łatwiej wszedł na wałek i gniazdo i za pomoca dopasowanej do średnicy zewnętrznej simmeringu rurki/tulejki, wbić go w blok silnika. Po montażu powinien byc na równo z powierzchnia silnika.
Naturalnie przed rozbiórka trzeba wszystko dokładnie wymyć np karcherem ,nafta czy benzyna i pędzelkiem. czystość to podstawa.
Pamiętaj by posmarować wałek zdawczy smarem MoS w miejscu osadzenia zębatki by nie chodziła na sucho.

Plaster - Czw 01 Maj, 2008

aha to takie buty. a jeszcze mam takie pytanko Brezniew na tym walku zdawczym jest osadzona jakas tulejka czy aby wydlubac simmering trzeba ja zdjac czy nie ma takiej mozliwosci?
Breżniew - Czw 01 Maj, 2008

Tulejka jest wciśnięta na prasie wiec tak jej nie ruszysz.
ziomekpk - Wto 06 Maj, 2008

Wymieniłem dzisiaj simmeringi,bułka z masłem,cieżko było je wydłubać śrubokrętem,więc nawierciłem malutkim wiertłem dziurkę w simmernigu i wręciłem w otwór śrubkę,chwyciłem łepek jej kombinerkami zaciskowymi i pociągnąłem,wyszły beż problemu,a nowe nabiłem używając starych simmeringów.pamiętajcie żeby oczyścić tulejkę na wałku i przesmarować.pozdrawiam
Plaster - Sob 10 Maj, 2008

nareszcie dostalem simmeringi :rotfl: :rotfl: dzis wieczorem je zamontowalem przy okazji wymienilem uszczelke pokrywy alternatora(cholernie ciezko schodzila stara fabryczna uszcz) jutro zrobie probna jazde i mam nadzieje ze wszystko bedzie ok :oczami:
Yarccom - Nie 11 Maj, 2008

ja dalej czekam na swój :kwasny:
Yarccom - Sro 14 Maj, 2008

i znowu dzwoniłem i dalej nie ma ma byc w pn czyli 14 dni od zamówienia :zdegustowany:

no nie moge jeszcze głupia gumka sprawi że z wyjazdu nici bedą :kwasny:

raszek - Nie 18 Maj, 2008

witam ludziska a napiszcie mi prosze gdzie kupiliscie swoje simmeringi i ile kosztowały bo tez potrzebuje wymienic
Yarccom - Nie 18 Maj, 2008

ja zamówiłem w szczecinie w suzuki tylko ten od popychacza
cena 25 zł
czas oczekiwania nieznany miało być 3- dni jest juz 14 :kwasny:

Kuraś - Nie 18 Maj, 2008

ja nie wiem czy to jakies specjalne ale simeringi w kazdy sklepie z lozyskami itp sie kupi i to o wiele tansze..i bez czekania. sprawdzaliscie wogole w takich sklepach czy tylko po salonach jezdzicie?
Yarccom - Pon 19 Maj, 2008

Kuraś, widać że nie wymieniałes
rozmiar jest tak charakterystyczny że babka z wielkiej hurtowni w zach pom powiedziała że ma szans by takie dostać u nich :niepewny:

ale podoba mi sie twój tok myślenia ... ;)

Sc0uT - Pon 19 Maj, 2008

Jezeli czekasz tak dlugo, to zamow gdzie indziej. Przeciez nie placiles zaliczki. A jak zamowisz gdzie indziej i bedzie szybciej, to tamtych olej jak juz beda mieli. Ja jak zamawiam jakies czesci, jak na sklepie nie maja, to czekam 1-2dni i juz jest.
Yarccom - Pon 19 Maj, 2008

no juz zamowione tym razem w Schwedt czyli u zachodnich sąsiadów
dzisiaj zamówienie w środe rano o 9 juz moge odbierac

a tu najgorsze jest to że przy zamówieniu to niby tylko 3-4 dni ale najgorsze jest to przekladanie no jeszcze 2, w pn juz bedzie, jeszcze nie mamy ale w srode kolejna dostawai tak wyszło
co ciekawe podzwonilem dzisiaj po salonach i wszedzie na dzień dobry że czekanie max 3-4 dni :]

Sc0uT - Pon 19 Maj, 2008

To zalezy jak im lezy ;) ja nie raz cos potrzebowalem od zaraz i dzownilem doslownie kilkadziesiat min przed zamknieciem i chlopaki jesczze zdarzyli zamowienie zlozyc i czesc na drugi dzien po poludniu juuz byla...
dudek3300 - Pon 19 Maj, 2008

Witam, ponizej zamieszczam zdjecie na ktorym czerwonym kółkiem zaznaczylem miejsce w ktorym wycieka mi olej, pojawia sie on w malej ilosci i po przejechaniu kilku ładnych kilometrow. Dodatkowo lancuch jest notorycznie mokry wiec wyciek jest rowniez na lancuch. Czy te objawy oznaczaja ze mam do wymiany te uszczelniacze o ktorych mowa w temacie?

link: http://img108.mytextgraph...-4aka6lfct.jpeg


Breżniew - Pon 19 Maj, 2008

Zdejmij pokrywę zębatki i sprawdź. Pewnie puszcza simmering na wałku zdawczym i chlapie olejem po korpusie silnika.
Grzechu16 - Pon 19 Maj, 2008

hmm chyba mam to samo ścieka mi tak po boku silnika. będę to musiał zbadać.
Kuraś - Pon 19 Maj, 2008

Yarccom nie wymienialem bo czekam dopiero na gs'a :wstyd: ale wiele razy mialem do kupienia na prawde trudno dostepne (w oczach innych z mojego forum simmeringow do tylniego zawieszenia-wiarze bardziej oplacalo sie przetoczyc na wiekszy o mm wymiar niz dostac ten simer.) a ja wszedlem do jednego sklepu (dobrze wyposazony) i odrazu mi dal. moze tu rzeczywiscie jest ciezko.
jak mozecie to napiscie mi tutaj oznaczenia czy wymiary tego simmera i specjalnie pojade sie zapytac czy jest dostepny :zdziwko: :hyhy:

Breżniew - Pon 19 Maj, 2008

Wymiary masz podane na stronce wczesniej. życze powodzenia w poszukiwaniach. tylko pamiętaj ze nie mogą być szersze lub węższe. ;)
Yarccom - Pon 19 Maj, 2008

Cytat:
Uszczelniacz popychacza sprzęgła 6x34x7

Kuraś - Pon 19 Maj, 2008

ok sptyam sie o wszystkie 3 ;) bo z rana robie sobie okienka na lekcjach :zawstydzony: :hyhy:
raszek - Pon 19 Maj, 2008

http://pphu-motor.pl/skle...roducts_id=3273
Kuraś - Wto 20 Maj, 2008

bylem w 2sklepach i jak Breżniew napisal sa ale albo szersze albo wezsze..jednak to nie takie proste :P ale przynajmniej sobie pojezdzilem :D
Yarccom - Sro 21 Maj, 2008

przyszedł w końcu
zrobione
juz nie cieknie ;)

bardth - Sob 05 Lip, 2008

Mam pytanie czy walek na ktory mocuje sie zebatke moze miec luzy??W moim przypadku sa luzy i boje sie zeby podczas jazdy nie zablokowala sie skrzynia.
Sc0uT - Nie 06 Lip, 2008

Wałek nie moze miec luzow i raczej nie ma. Pewnie zalozyle zebtake i ruszales nia. Luz jest pomiedzy walkiem, a zebatka ;) To normalne, nie boj nic ;]
bardth - Pon 07 Lip, 2008

dzieki wielkie bo juz sie balem ze cos bedzie z lozyskiem, a nie potrzebuje juz wiecej wydatkow w tym sezonie:)
Inku - Nie 25 Sty, 2009

A ja chciałem zamówić simmering popychacza sprzęgła w Suzuki w Pozaniu. Koszt 48zł albo 52zł teraz nie pamiętam :zdziwko: Chyba zamówię w Szczecinie albo w Warszawie :zdegustowany:


Edit:

No, właśnie dzwoniłem do Krakowa. Koszt simmera - 28zł :) Przy okazji obsługa bardzo w porządku (w przeciwieństwie do obsł. w Poznaniu).

Hedoni - Sob 25 Kwi, 2009

Breżniew napisał/a:
Wymiary masz podane na stronce wczesniej. życze powodzenia w poszukiwaniach. tylko pamiętaj ze nie mogą być szersze lub węższe. ;)


Głupie pytanie, dlaczego nie mogą być węższe? Jeżeli średnica wew jest ok. to olej chyba nie będzie wypływał?

Breżniew - Nie 26 Kwi, 2009

Szerszy nie zmieści się w gnieździe, a węższych niema poza tym od wałka dźwigni zmiany biegów. Oryginał ma jeszcze dodatkowa wargę zgarniającą brud. Widziałeś te simmeringi na żywo? :P
Hedoni - Wto 28 Kwi, 2009

hmm, oryginalny jaki miałem na wałku dźwigni biegów to 12(wewn) 22(zewn) 9(szer), z dodatkową wargą zgarniającą,
za 3 PLN kupiłem ostatnio simering 12 22 7, też z wargą zgarniającą, więc skoro nie widać różnicy(chyba), to po co przepłacać?
tym bardziej że dostałem simera od ręki, a na oryginalny musiałbym czekać,

Breżniew - Wto 28 Kwi, 2009

Spróbuj dobrać resztę.Nie do dostania poza serwisem jest ten od popychacza sprzęgła. Od wałka zdawczego niestety sa dostępne , tylko za szerokie.
Hedoni - Sro 29 Kwi, 2009

Jak na razie reszta jest u mnie OK. ciekło tylko z tego na wałku dźwigni biegów,
Kwestią dla mnie istotną jest to, czy po założeniu węższego simera w tym miejscu nie będzie problemów z wyciekami.

Lemon - Pią 26 Cze, 2009

pytanko.. w ASO w poznaniu poinformowali mnie że do Gsa* mają 6x34x10 (a nie x7 jak wspominacie) to ten sam czy kolesiowi sie cos poje**ło? :looka:


*simmer od popychacza of kors

kicek - Sob 27 Cze, 2009

kupiłem caly komplet i jeszcze nia założyłem to po południu pomierzę i wstawie rozmiary
Lemon - Nie 28 Cze, 2009

Cytat:
i wstawie rozmiary


:)

kicek - Nie 28 Cze, 2009

hej toć już podesłałem wymiary :)
Ale niech będzie jeszcze raz:
ten na wałku zdawczym: śr.wew.32mm, śr.zew.62mm, grubość 7mm (32x62x7)
ten na popychaczy sprzęgła: śr. wew.6mm, śr.zew.34mm, grubość 10mm (6x34x10)
ten na biegach: śr.wew.12mm, śr.zew.22mm, grubość 9mm (12x22x9)

Lemon - Nie 28 Cze, 2009

kicek napisał/a:
hej toć już podesłałem wymiary

wiem, poprzedni post pisany ante
ale przyda sie potomnym ;)

bongoso - Pon 31 Sie, 2009

Jeśli są jeszcze zainteresowani to znalazłem stronkę gdzie oferowany jest uszczelniacz walka zdawczego za ok. 10 zł. Z rozmowy ze sprzedawcą wynikło że oryginalnie przeznaczony jest do jakiegoś modelu Piaggio, czyli w GS-ie tez powinien zadziałać. Jedyny minus to, że sklep jest w Krakowie, a oficjalnie nie prowadzą sprzedaży wysyłkowej.

http://www.uszczelniacze.pl/

manolo - Czw 17 Wrz, 2009

Mam takie pytanie, próbuje wymienić uszczelniacz popychacza sprzęgła. Jednak najpierw trzeba zdjąć srebrną blaszkę(22). Tylko, że tam gdzie są śruby mam bolce które blokują obrót śruby(zaznaczone). Jak zdjąć tą blaszkę?


Lemon - Czw 17 Wrz, 2009

manolo napisał/a:
Jak zdjąć tą blaszkę?

ja popukałem mloteczkiem i odgiąłem tą zagieta blaszke :)

jak wyjmiesz popychacz, simmering wyjmij kluczem imbusowym.. włóż tym krotszym ramieniem i jak dzwignie, do góry. wyskoczy od razu :)

manolo - Pon 21 Wrz, 2009

Zamysł był podobny, ale jako początkujący mechanik motocyklowy nie chciałem czegoś zepsuć:)
Wielkie dzięki

[ Dodano: Pon 21 Wrz, 2009 ]
wymieniłem uszczelniacz popychacza, ale dalej jest wyciek :( między popychaczem a uszczelką. Wczoraj na odpalonym silniku wyjąłem popychacz i olej poleciał jakby kran otworzyć, nie wiem czy tak powinno być. Pomocy bo ostatnie słoneczne weekendy mi uciekają :(

Lemon - Pon 21 Wrz, 2009

manolo napisał/a:
Wczoraj na odpalonym silniku wyjąłem popychacz i olej poleciał jakby kran otworzyć,

nie no serio? :rotfl:

Podkopnik - Pon 21 Wrz, 2009

manolo napisał/a:
Wczoraj na odpalonym silniku wyjąłem popychacz i olej poleciał jakby kran otworzyć, nie wiem czy tak powinno być.


To normalne ze jak stworzysz dziure w pracujacym silniku przez wyjecie popychacza to zacznie leciec olej :) Jest ok

manolo - Pon 21 Wrz, 2009

kumam:) ale pomimo wymiany uszczelki dalej cieknie.
Podkopnik - Pon 21 Wrz, 2009

manolo napisał/a:
ale pomimo wymiany uszczelki dalej cieknie.


Cieknie z tego simeringa czy moze z dwoch pozostałych wałka zdawczego i skrzyni biegów???
Nie uszkodziles gniazda simeringu przy calej operacji lub nowego simera???
Moze sam popychacz jest skrzywiony czy cos.

manolo - Pon 21 Wrz, 2009

pozostałe simmery są szczelne, gniazda ani uszczelki na pewno nie uszkodziłem, popychacz wygląda dobrze...
gregor2904 - Nie 27 Wrz, 2009

ziomekpk napisał/a:
Wymieniłem dzisiaj simmeringi,bułka z masłem,cieżko było je wydłubać śrubokrętem,więc nawierciłem malutkim wiertłem dziurkę w simmernigu i wręciłem w otwór śrubkę,chwyciłem łepek jej kombinerkami zaciskowymi i pociągnąłem,wyszły beż problemu,a nowe nabiłem używając starych simmeringów.pamiętajcie żeby oczyścić tulejkę na wałku i przesmarować.pozdrawiam




Witam chcialbym sie dowiedziec gdzie mozna dostac simmerig od popychacza? prosze o jakies namiary!!

bongoso - Czw 01 Paź, 2009

Uszczelniacz popychacza tylko w Suzuki lub InterMotors. Koszt 21 zł.
grzes87 - Sob 20 Mar, 2010
Temat postu: odswiezam temat
mam taki problem:
moto jest po servisie wiosennym ale ojej nie byl wyminiany (zaledwie 3kkm na nim zrobione) a ja grzebalem pod pokrywa z lewej strony silnika by ja wyczyscic i nadmiar smaru lecacego z lancucha. wczoraj pierwszy raz latalem na moto (40km) w tym sezonie i zauwazylem wyciek spod tej pokrywy
mianowicie tak to wyglada pod:
i teraz mam pytanie co to ?? wyglada jak olej silnikowy, ale z drugiej strony smaruje lancuch olejem przekladniiowym. z kolei nie kapie mi non stop tylko jak jade i zmieniam biegi a jak moto stoi to jest okey. wiec co to moze byc ?? ?patrzac na fotki w przyblizeniu mozan zauwazyc olej pod popychaczem sprzegla na tym srebrnym kolku czy to tak powinno byc ??
prosze o rade co i jak

Lemon - Sob 20 Mar, 2010

tak, to simmer popychacza. wymień go bo pewnie już zużyty.
było o tym powyżej wiec na pewno nie bedziesz miał problemów- czas wykonania-15min :)

grzes87 - Sob 20 Mar, 2010

Lemon, a mozesz mi poweidziec jak sie tam dostac ?? sa 2 sruby ale co z lancuchem ??
Lemon - Sob 20 Mar, 2010

Ńajpierw sciagasz blokade zębatki.. (to 'coś' z dwoma dziurkami posrodku zebatki.. odginasz delikatnie na boki by wyszło z rowka na wałku i wyjmujesz.)
Ściągasz zębatkę razem z łańcuchem i wyjmujesz ją, łancuch opada sobie w dół.
odkręcasz śruby trzymające tą blaszkę i jestes juz przy simmerze :)
Wyjmujesz popychacz, podwazasz imbusem i wyjmujesz, smarujesz nową delikatnie na brzegach olejem i wciskasz delikatnie w otwór. zakładasz blaszke, popychacz, potem wkladasz żębatkę w łańcuch i nakładasz całość na wałek zmiany biegów

grzes87 - Sob 20 Mar, 2010

Lemon, dzieki bardzo :) widze ze to robota dla mnie i nie trzeba jechac do servisu
Lemon - Sob 20 Mar, 2010

grzes87 napisał/a:
nie trzeba jechac do servisu

bynajmniej :)

Raszek1 - Sob 17 Kwi, 2010
Temat postu: Simeringi
Witam wszystkich dopiero się zarejestrowałem na tym forum a widzę że to był błąd bo ciekawe informacje i porady się tu znajdują.
Pisze odnośnie tych uszczelniaczy, wyczytałem już ze ten simering od popychacza sprzęgła da się łatwo wymienić bez rozbierania silnika.
Interesuje mnie czy tak samo łatwo da się wymienić simering spod wałka zdawczego i od trzpienia zmiany biegów...czy niestety trzeba rozpoławiać silnik :(

Będę bardzo wdzięczny za tą informacje...
I jeszcze odnośnie zakupu nieoryginalnych uszczelek, jaka jest różnica w cenie??

Breżniew - Nie 18 Kwi, 2010

Przeczytaj temat od początku. Już wszystko było opisane łącznie z wymiarami simmeringow.
Wicio88 - Pon 19 Kwi, 2010

A ja mam takie pytanie bo w temacie o tym nie było. ten simmer od biegów to mam wydłubać, ale nie ruszając tego wąłka co wchodzi do skrzyni tego do zmiany biegów. Może głupie pytanie ale nie mam pojecia na ten temat.
przemek_posp - Czw 29 Kwi, 2010

Mam takie pytanie: czy mogę założyć simmering wałka dźwigni zmiany biegów o wymiarach 12x22x7, bo mam możliwość nabycia takowego simmeringa w cenie max 5 zł
Z góry dzięki za odpowiedź

huh - Wto 11 Maj, 2010

znalazlem simmering od walka zdawczego:

http://www.e-lozyska.com/...at=48&partia=33
(A 32x62x7/6 NBR 11228 Corteco ) niby te same oznaczenia cona oryginale ale nie ma zdjecia niestety a cena to niecale 8 zl:d

biernus - Nie 23 Maj, 2010

Odświeżam temat... chciałbym wymienić simmery w mojej suzi.
HUH: czy wiesz na 100% czy ten simmer ze sklepu, który podałeś pasuje do naszych GSów?

Rozumiem ze na 2 pozostałe tylko serwis?

hubertgontarz - Pon 24 Maj, 2010

szukaj takich wymiarów:
"Na wałku zdawczym sa 2 uszczelniacze. Wymieniasz tylko ten od strony zebatki.
Wyciek oleju z pod walka zdawczego jest spowodowany uszkodzeniem własnie tego simmeringu. Jest to simmering o wymiarach 32x62x7 cena 50,25 PLN
Dodatkowo warto wymienić pozostałe simmery.
Uszczelniacz popychacza sprzęgła 6x34x10 cena 26,-PLN
Uszczelniacz wałka dźwigni zmiany biegów 12x22x9 cena 21,-PLN
Ceny simmeringow pochodza z serwisu Suzuki ponieważ mimo szczerych chęci nie znajdziesz takich nigdzie indziej. Te z hurtowni będą za szerokie lub za wąskie , a sprzęgłowego o tym wymiarze na pewno nie dostaniesz." źródło: Breżniew.

biernus - Sro 26 Maj, 2010

Panowie update cen. ASO Suzuki

ten na wałku zdawczym: śr.wew.32mm, śr.zew.62mm, grubość 7mm (32x62x7) - 58zł
ten na popychaczy sprzęgła: śr. wew.6mm, śr.zew.34mm, grubość 10mm - 31zł
(6x34x10)
ten na biegach: śr.wew.12mm, śr.zew.22mm, grubość 9mm (12x22x9) - 25zł

A tak wyglada corteco na zdawczy za kilka pln.





A tutaj z jakiegoś hiszpańskiego forum linki wyglad simmerów:
tutaj


A tutaj nowy simmer w moim suzuki - nawet pod kolor lakieru ;D


biernus - Sob 29 Maj, 2010

Update: simmer na popychacz sprzęgła nie do kupienia na rynku - tylko serwis.
patrykg88 - Pon 31 Maj, 2010

Witam

znalazłem simmering na wałek dźwigni zmiany biegów, tylko że jest węższy od oryginalnego, o 2 mm. Zamiast wymiaru 12x22x9 ma wymiar 12x22x7 i kosztuje niecałe 2zł ;p
tutaj link do stronki http://www.stamar.home.pl...id&sid=4efb0f4f

więc mam pytanko czy może być ten simmering, czy nie da rady?

pozdrawiam

biernus - Pon 31 Maj, 2010

Ja mysle ze spokojnie moze byc taki.
Podobnie ten na ZDAWCZY. Mysle ze zamiast 32x62x7 spokojnie spasuje 32x62x10 (czyli o 2mm grubszy).

patrykg88 - Pon 31 Maj, 2010

sprawdzał ktoś to w praktyce, czy będę pierwszy?? :)
huh - Pon 31 Maj, 2010

zastanawia mnei tylko jedno, bo te simery sa przeznaczone do sprzetu agd, myslicie ze wytrzymaja z temperatura i olejem?
biernus - Pon 31 Maj, 2010

Trzeba sie po prostu przekonać ;D
patrykg88 - Pon 31 Maj, 2010

Znalazłem simeringi o identycznych wymiarach jak te oryginalne
WAŁEK ZDAWCZY - SIMERING 32X62X7 BA NBR -12,87 /szt.SIMERING WAŁEK DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW - SIMERING 12X22X9 RST NBR -4,20 /szt.ceny netto

tutaj macie link do stronki skąd można to zamówić
www.centrumlozysk.pl

tylko nie ma tego simeringu na popychacz sprzęgła,


i te simeringi są od firmy zajmującej się sprzedażą łożysk i simeringów do samochodów, więc raczej napewno są one odporne na olej i na temperaturę... Więc po co przepłacać za simeringi z serwisu, skoro można kupić dużo taniej :)

patrykg88 - Pon 31 Maj, 2010

Także porównując ceny z serwisu -> simering na wałek zdawczy kosztuje tam 58zł + ten na wałek dźwigni zmiany biegów za 25zł, to już robi się 83zł + wysyłka....
A kupując tutaj z netu mamy obydwa simeringi za niecałe 21zł + wysyłka... Także ceny z serwisu pozostawię może lepiej -bez komentarza- zamówię te simeringi, zrobię foto i dam znać jak się sprawują :)


pozdrawiam

biernus - Pon 31 Maj, 2010

No jasne. Popieram. Kwota, którą można zaryzykować. A jak porobisz fajne zdjęcia i opiszesz za jakiś czas jak się spisują - to będzie dla "potomnych".
biernus - Pią 04 Cze, 2010

Szanowni Państwo ;D

2 simmery wymienione.
Zdawczy - corteco
Popychacz - oryginalny suzuki kupiony w ASO



Jak na razie po 50km suchutko ;D

Sama wymiana jest po prostu śmieszna i nawet osoba bez zdolności "manulanych" sobie poradzi.

huh - Pon 14 Cze, 2010

biernus gdzie kupiles corteco na walek? bo na tym centrum lozysk nie da sie dogadac. Nikt nie odp
biernus - Pon 14 Cze, 2010

http://www.e-lozyska.com/...artia=33&kat=48

Tutaj kupilem. Fakt na maila nie odpisuja ale zamowienie zrealizowali bardzo szybko.
Jak na razie po ~150km wszystko sie "trzyma" nic nie cieknie.

rolnikov - Pon 28 Cze, 2010

Hej, GS'a mam od 200 km ;) wszytsko bylo spoko. tylko ostatnio po 30km wycieczce zobaczylem czarny olej w okolicach klamki zmiany biegow. w czasie wycieczki pare razy mialem tak że na światłach nie mogłem wrzucic jedynki z luzu, czemu towarzyszył dźwięk typowy dla zmiany - tzn slychac bylo zazebiajace sie kola ale jakby nie mogly sie spasowac, bo bieg nie wchodzil. Po ponownym wysprzegleniu, bylo juz chyba ok. chyba bo zdarzalo mi sie najpierw na 2jke wrzucic by potem zejsc na 1dynke.

Jak zajrzałem pod spod silnika to ciezko mi powiedziec gdzie cieknie :/ ale spora czesc lewej strony byla zabrudzona.
Wydaje mi sie ze zaobserwowalem tez spadek poziomu oleju - czy w skrzyni jest ten sam olej co w silniku?
Na 8 zdjeciu zaznaczylem gdzie widac olej, na 9tym rowniez zaznaczylem - trzpien od klamki biegow na ktorym jest go sporo - tzn miedzy trzpieniem a klamka dookola wewnatrz.

Niestety w warunkach akademickich nie mam szansy na chwile obecna zdjąc pokrywy zeby cokolwiek zobaczyc wewnątrz.

Zdjecia:
http://home.elka.pw.edu.pl/~roracz/wyciek/zdjecia/

demondemidi - Pon 28 Cze, 2010

albo uszczelniacz walka zdawczego albo uszczelniacz popychacza sprzegła... chyba oba da rade wymienic bez rozbierania silnika (nie jestem pewny), w każdym razie pikuś, mi wylewa jak mam olej na poziomie max, jak spadnie troszke nizej to juz jest ok :)
rolnikov - Pon 28 Cze, 2010

hmm no tak, w calym tym temacie wlasnie o tych uszczelniaczach mowa dlatego tu napisalem - mam nadzieje że to to - chociaż nie jestem pewien czy olej w tym miejscu wlasnie może być tym spowodowany.

Albo mam to samo co Ty, bo tak naprawde oleju mialem zalene pod korek ;/ sporo spuściłem tak że na bagnecie "F" było zakryte , więc i tak sporo ponad ten prawdziwy full, teraz po tym wycieku mam poniżej F, tuż ponad końca płaskiego odcinka. Powycieram go i będę obserwował, może sie uspokoi.

A czy z jedynką miewacie podobne sytuacje?

demondemidi - Pon 28 Cze, 2010

Nie synchronizowana skrzynia sie tym charakteryzuje, w przypadku gdy nie chce wskoczyc bieg wystarczy przewaznie puscic sprzeglo i wcisnac jeszcze raz, jesli to nie pomaga to trzeba lekko ruszyc moto w przod lub w tyl (zeby skrzyni musza sie odpowiednio ustawic), albo mozliwe ze masz zle naciagnieta linke sprzegla i nie wysprzegla do konca, klamka na koncu powinna miec ok 1-2cm luzu, jak ma wiecej to podciagnij linke.
xonradx - Nie 11 Lip, 2010

demondemidi napisał/a:
albo uszczelniacz walka zdawczego albo uszczelniacz popychacza sprzegła... chyba oba da rade wymienic bez rozbierania silnika (nie jestem pewny), w każdym razie pikuś, mi wylewa jak mam olej na poziomie max, jak spadnie troszke nizej to juz jest ok :)


witam
już ktoś o tym pisał
jest to możliwe sam zmieniałem ten od popychacza sprzęgła bez problemów
simmer od popychacza znalazłem w firmie z lublina sokół wystarczy wpisać w google sokół centrum motocyklowe cena ok 32 złotych a nigdzie indziej go nie znajdziesz
pozdrawiam

biernus - Pon 12 Lip, 2010

Ludzie... poczytajcie kilka postow wyzej gdzie jest opisane
- ze DA sie wymienic
- ze MOZNA kupic zamienniki
wymiana prosta, lekka i przyjemna, trwa 10minut (najdluzej chyba odkrecenie i skrecenie dekla)
takze jak cieknie to do dziela...

mrc - Pon 02 Sie, 2010

Simmeringi wymienione! :) Od popychacza i od biegów. Oryginały po ok. 20zł w serwisie. Zdawczy (Corteco) jeszcze nie przyszedł, ale ten co jest nie cieknie więc zostawię, a nowy położę sobie na półce jak przyjdzie.

Parę słów - wcale nie jest to takie proste!! Niestety ale dość trudno jest wyciągnąć simmering od popychacza (musiałem wziąć spory imbus i naprawdę mocno go pociągnąć - mniejszy imbus się wygiął i wyskoczył), nie mówiąc już o tym od dźwigni zmiany biegów - przy tym musiałem się już napracować i rozwaliłem go mocno :) Przydała się mocna penseta, śrubokręt, kombinerki i jeszcze jednego imbusa pogiąłem żeby zrobić haczyk.

Moto było na centralce, oleju troszeczkę pociekło ale bardzo mało i powolutku także spokojnie wcisnąłem nowe na miejsce starych bez pośpiechu (bałem się, że mi chluśnie olejem jak nie położę MOTOCYKLA na boku, ale nic takiego się nie stało).

patrykg88 - Wto 03 Sie, 2010

witam

simmeringi wymienione, popychacz sprzęgła - oryginał z serwisu, bo nigdzie nie szło dostać zamiennika, a pozostałe dwa z centrumłożysk.pl

Przejechałem już ponad 2 tys. km i nic nie cieknie, także jestem zadowolony w 100% ze zakupu.

pozdrawiam

kempes - Pon 20 Wrz, 2010

Muszę wymienić uszczelniacz popychacza sprzęgła. Pojechałem do ASO w Olsztynie i tam powiedzieli mi, że nie zajmują się ani motocyklami, ani częściami do nich... Najbliższe ASO, gdzie mogę kupić ten simer jest w Gdańsku (~150km), więc lipa. Czy ktoś z was nie orientuje się, które ASO zgodziłoby się wysłać mi ten uszczelniacz pocztą (ewentualnie proszę o jakiś kontakt do nich)?

W sklepie z uszczelniaczmi do samochodów zaproponowano mi uszczelniacz w rozmiarze 6x22x7 (za całe 2,5zł :D ) i dorobienie tulejki na wymiar 33, tylko czy to zda egzamin? Wolałbym kupić oryginalny element i nie bawić się w takie kombinowanie, ale jeżeli się nie da....

biernus - Pon 20 Wrz, 2010

kempes napisał/a:
Muszę wymienić uszczelniacz popychacza sprzęgła. Pojechałem do ASO w Olsztynie i tam powiedzieli mi, że nie zajmują się ani motocyklami, ani częściami do nich... Najbliższe ASO, gdzie mogę kupić ten simer jest w Gdańsku (~150km), więc lipa. Czy ktoś z was nie orientuje się, które ASO zgodziłoby się wysłać mi ten uszczelniacz pocztą (ewentualnie proszę o jakiś kontakt do nich)?

W sklepie z uszczelniaczmi do samochodów zaproponowano mi uszczelniacz w rozmiarze 6x22x7 (za całe 2,5zł :D ) i dorobienie tulejki na wymiar 33, tylko czy to zda egzamin? Wolałbym kupić oryginalny element i nie bawić się w takie kombinowanie, ale jeżeli się nie da....


Lepiej zagadac z kims z forum kto podjedzie kupi i wysle poczta... ASO jesli wysle (niektore wysylaja) to kurierem. Koszt nieadekwatny do wartosci simmera ;D

kempes - Pon 20 Wrz, 2010

biernus napisał/a:
Lepiej zagadac z kims z forum kto podjedzie kupi i wysle poczta... ASO jesli wysle (niektore wysylaja) to kurierem. Koszt nieadekwatny do wartosci simmera ;D


Myślałem nad tym, ale nie chciałbym nikomu zawracać głowy. Chyba, że znajdzie się jakiś życzliwy osobnik, który poda mi swą pomocną dłoń w tym trudnym momencie. :P Oczywiście z nieukrytą radością odwdzięczyłbym się przy najbliższej okazji :)

[Edit.] Po problemie. Udało mi się zamówić ten uszczelniacz. Mam nadzieję, że będzie ok.

BociekPL - Sob 29 Paź, 2011

hejak - przeczytałem ten temat i fakt wypier*a*a mi olej z pod popychacza sprzęgła i chyba teraz też ten zdawczy puszcza olej. a rodzi mi się też pytanie czy z pod tego wałka zmiany biegów też mogło by wybijać olej ?
patrykg88 - Nie 30 Paź, 2011

pewnie ze tak zalecane jest wymienic wszystkie 3 uszczelniacze. Wymien 3 za jednym zamachem i bedziesz mial spokoj.

pozdro

BociekPL - Czw 10 Lis, 2011

w oryginalnym uszczelniaczu wałka zdawczego jest(chyba) taka blaszka, wymieniałem uszczelniacz ale nie na oryginalny tylko zamiennik i w nim nie ma tej blaszki. to źle ?
Chrupq - Pon 12 Mar, 2012

Odkopię temat, wygląda na to, że czeka mnie wymiana simmeringów wałka zdawczego i popychacza sprzęgła. Przed lekturą wątku lekko oczyściłem bebechy pod osłoną przedniej zębatki i nagrałem krótki film z dodatkowym pytaniem o uszczelkę, bo nie mam pojęcia czy ona też może przyczyniać się w jakimkolwiek stopniu do wycieku.

http://www.youtube.com/watch?v=Uv4LAg0HgUA

Jak myślicie, bawić się w odpalanie rozbebeszonego moto, czy nawet nie sprawdzać i przy okazji wymienić tą uszczelkę od lewego dekla? Przed czyszczeniem całość była równo oblepiona tłustym piachem i kurzem.

Jutro czeka mnie dzwonienie w poszukiwaniu uszczelek, bo ani na stronie Larssona ani Intermotors jakoś nie mogę dokopać się do odpowiednich podstron sklepu.

Mam do was pytanie - da się jakoś sprawdzić czy simmering ośki od biegów jest do wymiany? U mnie wygląda dość dobrze, raczej nie ma żadnego luzu.

Przed wymianą simeringów będę musiał całość dokładnie obmyć i zastanawiam się co będzie lepsze nafta, wd40 czy może coś innego? Nafta/wd40 nie poniszczą mi uszczelek?

Kat - Pon 12 Mar, 2012

Odpalenie w takim stanie jak jest to całkiem dobry pomysł, jak wszystko jest czyste to będziesz miał pewność skąd kapie. Chociaż i tak powinno się wszystkie simeringi wymieniać razem. Uszczelkę pod deklem możesz obejrzeć przy okazji jak będziesz spuszczać olej. Uszczelkę wałka zdawczego i dźwigni biegów kupisz w sklepie z łożyskami, link gdzieś w tym temacie, popychacz sprzęgła tylko w ASO, i sam ten pręcik możesz przy pracy śmiało wyjąć, on się na niczym nie trzyma.
wolf - Pon 12 Mar, 2012

Śmiało ściągnij zębatkę i odpal, olej po rozgrzaniu robi się rzadszy, tylko nie odkręcaj blaszki zabezpieczającej simmery. Podejrzewam, że z uszczelniacza popychacza sprzęgła będzie kapać. Jeśli nikt nie skręcał dekielka na starą uszczelkę, to nie powinno się tam nic dziać...
Chrupq - Sob 17 Mar, 2012

wolfcbr napisał/a:
Śmiało ściągnij zębatkę i odpal, olej po rozgrzaniu robi się rzadszy, tylko nie odkręcaj blaszki zabezpieczającej simmery. Podejrzewam, że z uszczelniacza popychacza sprzęgła będzie kapać. Jeśli nikt nie skręcał dekielka na starą uszczelkę, to nie powinno się tam nic dziać...


Dzisiaj rano wymieniłem sobie simeringi tego popychacza sprzęgła i wałka zdawczego. Pogoda dzis dopisywała, a że ostatnio wymieniałem też uszczelniacze i olej w lagach to postanowiłem zrobić jazdę próbną.

Zrobiłem sobie jakieś 20 km rundkę, wróciłem do domu zobaczyć co i jak no i lagi super. Simeringi też się wydawały git (zero oleju), po obiedzie zadowolony ze swoich umiejętności naprawczych postanowiłem wykorzystać ładną pogodę i jeszcze trochę polatać. Nakręciłem jakieś dodatkowe 40-50km, wjechałem do garażu, a tam patrze i zacieki oleju w tym samym miejscu co kiedyś. Jak tylko ostygnie silnik to zdejmę pokrywę zębatki i zobaczę skąd ten olej cieknie. Zaciek jest bardziej z przodu, więc możliwe, że to faktycznie ta uszczelka lewego dekla gdzieś olej popuszcza - wątpię aby simering biegów pluł olejem do przodu, choć z drugiej strony podczas hamowania mogłoby wypluty olej rozmazywać w przednią stronę silnika.

Ten lewy dekielek to od alternatora (nie chcę kupić nie tej uszczelki co trzeba...)?

wolf - Sob 17 Mar, 2012

Cytat:
Ten lewy dekielek to od alternatora (nie chcę kupić nie tej uszczelki co trzeba...)?


Zgadza się.

Worek - Sob 24 Mar, 2012

Postanowiłem ponownie odświeżyć temat bo niestety wczoraj zauważyłem drobny wyciek oleju spod silnika mojego GS'a... Wyciek wystąpił przy zaznaczonej na zdjęciu śrubce (możliwe że jakaś uszczelka poszła) tylko przy dość mocnym nagrzaniu silnika i w dość małym stopniu ale wolałbym od razu się za to zabrać. Prosiłbym o pomoc w diagnozie , co to może być... Z góry dzięki za pomoc :)
Bzdryk - Sob 24 Mar, 2012

Witaj ;) Wyciek masz z "miski olejowej" jest tam uszczelka na całości... może być to poprostu obluzowana śrubka i dlatego leci nią, a może poprostu uszczelka ma dość... Od środka wygląda to tak:

wiec może gdzieś tam coś puszcza... Straszny wyciek to to nie jest i za wiele silnikowi nie robi, jedynie po czasie braki w oleju :P Ale jak jest możliwość to lepiej to zrobić dla własnego spokoju :)

bilder - Pon 26 Mar, 2012

Witam,
Dzięki temu wątkowi bez problemu udało mi się kupić wszystkie uszczelniacze, na dźwignie zmiany biegów i wałek zdawczy (za zębatką ) za śmieszne pieniądze po 3 zł kupiłem zamienniki;) ale niestety nigdzie nie ma tego uszczelniacza na popychacz sprzęgła i zamówiłem u dilera;/ cena 32zł masakra;/ Teraz będę się brał za wymianę ;)

Worek - Wto 27 Mar, 2012

Bzdryk,
wielki dzięki za pomoc :)
niestety chyba wina jest uszczelki bo śrubka wydaje się być dobrze dokręcona

marianos - Czw 05 Kwi, 2012

Witam chicał bym odświeżyć temat ponieważ zauważyłem wyciek z popychacza sprzęgła zamówiłem orginalny przysłali mi coś takiego wyjełem ten stary i trochę się różni ok tego nowego zdiecie --> i nie wiem czy to jest to co mam wymienić czy jeszcze może ten nowy simering co go dostałm jest za tym.....

[ Dodano: Czw 05 Kwi, 2012 ]
Witam chicał bym odświeżyć temat ponieważ zauważyłem wyciek z popychacza sprzęgła zamówiłem orginalny przysłali mi coś takiego wyjełem ten stary i trochę się różni ok tego nowego zdiecie --> i nie wiem czy to jest to co mam wymienić czy jeszcze może ten nowy simering co go dostałm jest za tym.....



zdięcia:
http://imageshack.us/phot...0120405667.jpg/
http://imageshack.us/phot...0120405670.jpg/
http://imageshack.us/phot...0120405668.jpg/

Kat - Czw 05 Kwi, 2012

Ciekawy patent z tą białą tulejka dookoła :) Wygląda na to że ktoś zastosował taki manewr żeby wsadzić typowy tani uszczelniacz w miejsce oryginalnego dostępnego tylko w ASO za ciężkie pieniądze. Innego uszczelniacza tam nie ma, ten co kopiłeś jest dobry.
kempes - Pią 06 Kwi, 2012

Jest dokładnie tak jak pisze Kat. Kiedyś myślałem, że też mam walnięty ten uszczelniacz (na szczęście jest ok) i też myślałem nad taką tulejką. Ten uszczelniacz, który masz kosztuje ~2 zł, a z ASO ~35+wysyłka. Załóż prawidłowy, ale tulejkę sobie zostaw ;) .
szampan - Sro 11 Kwi, 2012

No to teraz mnie dopadło.

Wymieniłem te trzy simmeringi, choć nie bez problemow.
Okazało się, że uszczelka przy wałku zdawczym nadal cieknie, i w dodatku po wymianie cieknie mocniej, właściwie to spływa.

Sprawdziłem odrazu po wymianie, na uruchomionym silniku bez założonej zebatki, ale z przykręconą blaszką (to ma jakieś znaczenie?)

Jakieś pomysły czym to może być spowodowane? Wewnętrzna uszczelka na wałku może być przyczyną? Da się ją dokupić i wymienić bez rozbierania silnika?

Nie wiem, czy coś spierniczyłem, czy mam pecha..

Chrupq - Sro 11 Kwi, 2012

szampan napisał/a:
No to teraz mnie dopadło.

Wymieniłem te trzy simmeringi, choć nie bez problemow.
Okazało się, że uszczelka przy wałku zdawczym nadal cieknie, i w dodatku po wymianie cieknie mocniej, właściwie to spływa.

Sprawdziłem odrazu po wymianie, na uruchomionym silniku bez założonej zebatki, ale z przykręconą blaszką (to ma jakieś znaczenie?)

Jakieś pomysły czym to może być spowodowane? Wewnętrzna uszczelka na wałku może być przyczyną? Da się ją dokupić i wymienić bez rozbierania silnika?

Nie wiem, czy coś spierniczyłem, czy mam pecha..


Wiem, że może to zabrzmi irracjonalnie, ale kiedy ostatnio zmieniałeś olej?

U mnie wymieniłem dwa simmeringi (wałka zdawczego i popychacza sprzęgła) i dalej sobie ciekło (słabiej niż przed wymianą ale zawsze coś). Gdy wymieniłem olej to przestało :szok: (choć z drugiej strony po wymianie oleju jeszcze nie wchodziłem na wysokie obroty tzn +5.5tys wiec może dlatego :P ).

A może masz okaleczone gniazdo w którym siedzi simmering?

szampan - Sro 11 Kwi, 2012

Cieknie przy wałku, a nie na zewnątrz, czyli gniazdo chyba jest ok.
Olej ma 2 lata, ale za duzo nie jeździł, myślę że to nie to.

Stawiam na tą drugą uszczelke, w srodku, może ktoś soś o niej wie, albo ma inne pomysły.

Kat - Sro 11 Kwi, 2012

Możesz mieć tez wyrobiony wałek w miejscu styku z simeringiem, żeby się pozbyć przecieku musiał byś dać simering minimalnie w innym miejscu np o milimetr głębiej lub płycej. Możesz tez spróbować założyć dwa cieńsze lub jeden grubszy niz jest nominalnie. Następna opcja to skrócenie o 1-2mm sprężynkę po wewnętrznej stronie simeringa. I zmień olej, bo to tez może byc przyczyna. A jaki masz teraz stan na bagnecie?
ziomek4000 - Czw 19 Kwi, 2012

masakra z cenami tych uszczelniaczy. 2 sztuki udało mi się dostać w sklepie z uszczelniaczami. średnice takie same jedynie grubość niewiele się różni. łączny koszt 13zł. jednak ten od popychacza sprzęgła to tylko serwis i cena prawie 40zł. kogoś zdrowo popieprzyło.
maruder07 - Czw 19 Kwi, 2012

Ja wczoraj kupiłem uszczelniacze w ASO Białystok i ceny są następujące:

Zębatka zdawcza;
1. 63zł
2.47zł
popychacz sprzęgła - 38zł
Oring pod czujnik od biegów - 12zł

Trochę drogo :kwasny: ale co mi tam, najważniejsze by nic nie ciekło i GSa chodziła jak strzała. :) W końcu nikt nie mówił że motocykle to tanie hobby.

ziomek4000 - Czw 19 Kwi, 2012

za oring 12zł? byś poszedł do pierwszego lepszego motoryzacyjnego i za 1zł byś dostał.
bilder - Pon 23 Kwi, 2012

maruder07, Szczerze widzę, że nie masz co z kkasą robić. 1. 63zł
2.47zł ja te dwa kupiłem za jakies 6-7zł i też mi nie cieknie.
I nie czuję, że mój gs na zamienniku jest gorszy od tego z ASO.
Ale to sprawa indywidualna każdego co robi ze swoimi pieniędzorami;)

A co do tej tulejki to też jest myśl ;) a czy kolega marianos, mógłby podać wymiary uszczelniacza i tej tulejki???

maruder07 - Wto 24 Kwi, 2012

bilder napisał/a:
maruder07, Szczerze widzę, że nie masz co z kkasą robić. 1. 63zł
2.47zł ja te dwa kupiłem za jakies 6-7zł i też mi nie cieknie.


Leniwy jestem, nie chciało mi się biegać i szukać, dopasowywać odpowiednich części, uszczelek po sklepach a to by trochę zajęło mego czasu którego za wiele nie mam. A wiem że pod popychacz sprzęgła bym i tak nie dostał jej. Wiec skoro zamówiłem tam jedną to i resztę też wziąłem. A po za tym nie chciał bym mieć tego samego problemu co kolega szampan który dopasował niby odpowiednią a mu pociekła! Wolałem wydać więcej niż później znów się bawić, i tu akurat złotówki nie maja nic do rzeczy. Jak byłem młody (i głupi) to na kobietach więcej kasy przepuściłem niż teraz na GSie.

kepa4 - Wto 08 Maj, 2012

A ja mam pytanie.
Kilka stron wcześniej ktoś pytał, czy uszczelniacz na biegach zamiast 12x22x9 może być 12x22x7
Niestety czytając temat dalej nie znalazłem na to odpowiedzi, a sam teraz muszę wymienić te uszczelniacze i podobnie mam możliwość nabycia tego cieńszego. Nie wiem tylko, czy to zdaje egzamin, czy jednak szukać fabrycznych wymiarów

lencol - Wto 08 Maj, 2012

Nie wydaje mi się by 2mm na grubości robiły jakąś różnicę w uszczelnieniu. Po prostu o te 2 mm głębiej Ci wejdzie ;)
Chrupq - Wto 08 Maj, 2012

lencol napisał/a:
Nie wydaje mi się by 2mm na grubości robiły jakąś różnicę w uszczelnieniu. Po prostu o te 2 mm głębiej Ci wejdzie ;)


a może jakiś oringa grubości ~2mm wstawić przed simeringiem?

wasyl622 - Wto 08 Maj, 2012

dodam cos od siebie miałem ten sam problem uszczelniacz niestety kródno dostępny ja załozylem cos w stylu oringa tylko ze na długosc dłuszy i wlozylem go w ten metalowy otwór tak ze wystawał i z jednej strony od strony silnika i od strony zebatki i to uszczelnio jesli cos takiego potrzebujesz moge ci wysłac dodam że ja na tym zrobiłem już 2500 km i jest gt nic nie leje bo idealnie pasuje i do preta i tez do obudowy metalowej
kepa4 - Sro 16 Maj, 2012

Uszczelniacze wymienione. Póki co przejechałem ~60km i jest sucho, mam nadzieję, że tak zostanie.
Gdyby komuś przydała się to info, to w Częstochowie w Suzuki uszczelniacz na popychacz sprzęgła kosztuje 33zł.

Kat - Nie 01 Lip, 2012

Jakoś tak wyszło że musiałem drugi raz wymieniać uszczelniacz na wałku zdawczym. Podejrzewam że wałek w miejscu w którym jest uszczelniacz jest już wytartym, więc teraz obciąłem sprężynkę o kilka mm żeby było ciaśniej. Dodatkowo wepchnąłem go 2mm głębiej żeby pracował w innym miejscu. Po przejechaniu ok 300 km wszystko jest ok. Jak by kogoś interesowało to mam fotki oryginalnego uszczelniacza suzuki i corteco, oba jak widać ze śladami demontażu :)

http://img.photobucket.co...ukigs500051.jpg
http://img.photobucket.co...ukigs500050.jpg
http://img.photobucket.co...ukigs500049.jpg

claudii - Wto 02 Paź, 2012

nie polecam sklepu http://www.e-lozyska.com/

Kupiłam uszczelniacze zapłaciłam i czekam i czekam, w końcu napisałam maila co z moim zamówieniem to mi napisali że takich nie maja i mogą mi dać mniejsze, to odpisałam że nie dziękuję proszę o zwrot pieniążków. 3 dzień cisza, ani maila ani zwrotu kasy :/

bilder - Wto 02 Paź, 2012

claudii, A w Olsztynie nie ma żadnego sklepu z częściami do samochodów, maszyn rolniczych czy też samochodów ciężarowych, gwarantuje, że w takim sklepie zamienniki oryginalnych uszczelniaczy znajdziesz, tak jak i ja znalazłem ;) A mieszkam prawie przy Ukrainie :D
kempes - Wto 02 Paź, 2012

Claudii ten uszczelniacz znajdziesz w sklepie "hurtownia uszczelniaczy technicznych" na ul. Stalowej.
claudii - Czw 21 Mar, 2013

Cytat:
W sklepie z uszczelniaczmi do samochodów zaproponowano mi uszczelniacz w rozmiarze 6x22x7 (za całe 2,5zł :D ) i dorobienie tulejki na wymiar 33


czy taką tulejkę kupię w sklepie czy muszę kombinować? z czego ona jest robiona?

KATANA - Czw 21 Mar, 2013

Kupić taką zamienną tulejkę "na wymiar" będzie ciężko. Nie jest większym problemem dorobić tulejkę, ale zważywszy na jej warunki pracy tzn. współpracuje z uszczelniaczem, to jej powierzchnia musi posiadać odpowiednią klasę gładkości, inaczej dojdzie do uszkodzenia wewnętrznej wargi uszczelniaczy przez powierzchniowe nierówności/zadziory- co spowoduje nieszczelność, i olej będzie się sączył na zewnątrz. Muszą być wykonane wszystkie elementy konstrukcyjne, jakie posiada tulejka oryginalna. Tulejka oryginalna na pewno jest poddana obróbce cieplnej, celem jej utwardzenia, aby nie dochodziło do jej szybszego zużycia w postaci wytarcia czy to w miejscu styku tulejki z uszczelniaczem, czy też na styku tulejki z wałkiem zdawczym.
kenzoo - Pią 06 Wrz, 2013

update cen uszczelniaczy

centrumlozysk.pl

SIMERING 32X62X7 BA NBR - 19,21zł
SIMERING 12X22X9 RST NBR - 9,35zł > okazało się, że przysłali 12X22X7, w sumie ok, tylko glębiej wszedł

ASO w Częstochowie / Wrocławiu

- wałka zdawczego (32x62x7) 09283-32015 66zł / 66zł
- popychacza sprzęgła (6x34x10) 09285-06011 36zł / 33zł
- dźwigni zmiany biegów (12x22x9) 09285-12002 28zł / 26zł

do tego:
laska popychacza/ popychacz sprzęgła 23111-24A01 55zł / 53zł
blaszka trzymajaca uszczelniacze popychacza i wałka 23117-44102 30zł / 28zł

BociekPL - Pią 06 Wrz, 2013

ja jak zmieniałem to ciekło mi z wałka zdawczego i popychacza sprzęgła a dobry miałem od biegów, wymieniłem wszystkie 3 co okazało się błędem, teraz mam dobre od wałka i popychacza a od biegów cieknie :/ wstawiałem jakieś zamienniki ale teraz zainwestuje w oryginał :P pozdro
kenzoo - Pią 06 Wrz, 2013

na 6. stronie tego tematu kolega patrykg88 chwalił sobie te z centrumlozysk.pl. Oczywiście cena wzrosła ale i tak opłaca się wypróbować biorąc pod uwagę ceny z ASO. Nawet oddali mi część kasy za przesyłkę, bo naliczyli mi więcej, a wyszło mniej i oddali różnicę. Także z obsługi jestem zadowolony :)

update

no i już po montażu, a wspomogłem się takim narzędziem - poszło gładko



jest to ściągacz do simeringów, kosztował mnie po znajomości 10 zł, normalnie ok.15zł

autko - Sob 11 Sty, 2014

Mam takie pytanie podchwytliwe- czy wymieniajac simering/uszczelniacz za zebatka zdawcza ( 09283-32015 ) nie trzeba sie zajac tez drugim, wewnetrznym uszczelniaczem: 09282-32002 ?

W sensie- w razie wymiany tylko simeringu a pozostawieniu tego glebszego uszczelnienia mozna sie spodziewac duzych problemow/szybszego puszczania oleju czy tym podobnych?

Dodatkowo- czy jak kupie o szerokosci 10mm to bedzie bardzo zle (w sensie czy przez te 2mm roznicy bedzie o cos zawadzac itp)?

Podkopnik - Nie 12 Sty, 2014

Kup lepiej taki wymiar jak ma być. 2 mm to bardzo dużo nie będzie ci pasowal
autko - Pon 13 Sty, 2014

ok- zamowilem takie jak w temacie wymienione zamienniki. Zakladam, ze ten wew. uszczelniacz moze zostac stary- dobrze rozumuje?
kenzoo - Pon 13 Sty, 2014

Mnie się wydaję, że 10mm na wałku zdawczym byłoby ok. Miejsce na to jest i nic by nie zawadzało. Problem jednak pojawia się przy montażu tej blaszki bo jednak jest różnica tych 3mm. No ale wyprawa do castoramy czy metalowego i za jakieś drobne znalezione na ulicy można kupić podkładkę, i umiejscowić ją na uszczelniaczu od popychacza, i docisnąć blaszką. Tylko nie wiem czy standardowe śrubki są na tyle długie, ale w razie czego zawsze można dokupić.

Ogólnie mam w planach coś takiego zrobić, bo mimo wymiany na ten z centrumłożysk- cieknie. Teraz kupiłem jakiś za 4zł w rozm. 32X62X10, podkładka też już jest i akurat ma 3mm grubości. Jak będę przy moto kiedyś to założę i zobaczymy jak się będzie sprawowało.

Mordkaaa - Sro 08 Lut, 2017

Troche odkopuje, ale dziś ogarnąłem troche Gsa i zająłem się wyciekiem oleju, zlokalizowalem wadliwy simmering. jest on przy dźwigni zmiany biegów. Czy taki bedzie pasował ? Gs94r http://www.wemoto.pl/bike...shaft_oil_seal/ ?

Jest w necie jego wymiar ?

KATANA - Sro 08 Lut, 2017

To co podają na zdjęciu, to nie jest uszczelniacz wałka wybieraka biegów. Uszczelniacz który cię interesuje ma wymiary 12X22X9.
Julita - Wto 22 Cze, 2021

Dzień dobry! Dziękuję za przyjęcie do forum. Jestem Świeżakiem GS 500 ze Szczecina. Witam się tutaj, ponieważ od razu chcę wyrazić swoją wdzięczność za ten wątek. Ukoił on moje nerwy, wlał spokój w duszę i pozwolił zrozumieć, co się dzieje z olejem w mojej staruszce i w końcu wyczillować, na spokojnie podzwonić i poszukać simmeringów. Kobieto, do rzeczy.
Podsumowanie tego, co się dowiedziałam z wątku i kilku rozmów (piszę dla kolejnych, którym nie będzie się chciało czytać, żeby "nie podpinali się" z tym samym pytaniem:
jeśli masz wyciek oleju spod dźwigni sprzęgła, leje się na nóżkę, po śrubie, zdejmij tę małą pokrywę, zobacz, co się dzieje w środku (motocykl może stać, u mnie oparty o ścianę), wyczyść wszystko, załóż pokrywę i przejedź się, po wystygnięciu znów odkręć i sprawdź, gdzie znów jest olej - łatwiej zlokalizujesz, który to simmering. U mnie stwierdzono uszczelniacz zębatki wałka zdawczego (i tu uwaga! na wałku zdawczym są dwa uszczelniacze różniące się tylko grubością, chcesz wymienić ten o wymiarach 32x62x7, bez demontażu silnika) i uszczelniacz wałka dźwigni zmiany biegów (wymiary 12x22x9). W temacie simmeringu popychacza sprzęgła doświadczeni piszą, żeby od razu też wymienić ;) wymiary: 6x34x10
Na chwilę obecną zamierzam jeszcze parę kilometrów przejechać i sprawdzić, czy wstępna diagnoza była właściwa.
Obecny stan i wnioski z poszukiwań simmeringów:
USZCZELNIACZ ZĘBATKI ZDAWCZEJ SUZUKI 32X62X7 oryginalny [OEM: 0928332015] 57,85 (motogar)
zamiennik: ERIKS 32X62X7 ok. 10 zł (centrumłożysk)
USZCZELNIACZ WAŁKA DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW 12x22x9 oryginalny - brak, wyszedł z produkcji (motogar)
zamiennik: ERIKS 12x22x9 dostępny, ma być w czwartek, wtedy poznam cenę i zaktualizuję
Uszczelniacz Popychacza Sprzęgła 6x34x10 oryginalny[OEM: 0928506011 30,49 (motogar, tylko www, nie potwierdzone telefonicznie, ale w przypadku pozostałych części info na stronie aktualne i rzetelne)
zamiennik: ERIKS 6x34x10 35,78 (centrum łożysk)
Mam nadzieję, że komuś się przysłużyłam :)
Jeśli ktoś doświadczony rzuci okiem i ewentualne błędy wytknie, będę wdzięczna.
Zaraz będę dzwonić po szczecińskich sklepach i punktach motocyklowych, może cudem łatwiej trafią potrzebne części w moje rączki. Jeśli ktoś ma sprawdzone źródło w Szczecinie, może mi podpowie?
A, i jeszcze ten ERIKS. Spotkaliście się z producentem? Guma w/w uszczelniaczy podobno BTR, czyli do pracy w olejach i w temp do 100 stopni. Nie chcę żyłować, ale jeśli nie ma wyboru w przypadku simmeringu wałka sprzęgła...

BociekPL - Wto 22 Cze, 2021

Zębatki zdawczej i zmiany biegów kupisz w każdej hurtowni łożysk. Koszt to kilka pln. W internecie pokazuje mi 3 hurtownie w Szczecinie. Zębatki zdawczej tylko w aso lup sklepie posiadającym części aso. Jak kupiłem w aso, ale w szczecinie jest sklepmoto46.pl i oni maja części oem - koszt takiego uszczelniacza to coś ponad 3dyszki. https://sklepmoto46.pl/suzuki/diagram/show/10072/125625/015-clutch
ziomek4000 - Sro 30 Cze, 2021

W Szczecinie to chyba nie znajdziesz lepiej wyposażonego sklepu z uszczelnieniami niż Oring na ul Kalenickiej (Kijewo).

Jakby była potrzebna jakaś pomoc przy GS to wal śmiało. Ostatnio kupiłem drugiego GS w życiu który ma służyć do nauki jazdy i jako pierwsze moto dla dziewczyny.

Julita - Sro 30 Cze, 2021
Temat postu: Zrobione
Może na około, ale zamówiłam uszczelniacze we wspomnianej powyżej hurtowni w Bielsku-Białej. Dzwoniłam do Oringa - nie mieli uszczelniacza na wałek dźwigni zmiany biegów, w ASO szczecińskim była możliwość zamówienia oryginałów. W Moto-combo była możliwość zamówienia oryginałów. Ale w dniu, w którym chciałam je zamówić najlepszym dla mnie wyborem była wysyłka z tamtej hurtowni. Zbieram doświadczenie, może tfu tfu następnym razem uda się na miejscu, chociaż na razie wymieniony uszczelniacz zębatki działa, dziś wyruszam w dalszą trasę i wszystko wyjdzie w praniu. Ostatnie oględziny skończyły się właśnie tym, że wymieniliśmy tylko ten jeden uszczelniacz. Na wałek dźwigni będzie w zapasie, a jak się sprawdzą, to na zaś kupię zapas.
Dzięki za wszelkie wsparcie.
Przede mną "długa" droga do Paczyna, trzymajcie kciuki, może do zobaczenia na trasie - wypatrujcie pyrzyckich rejestracji ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group