.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Tuning i akcesoria - Klatka do GS500

komandosek - Nie 24 Cze, 2012
Temat postu: Klatka do GS500
Cześć!
Chciałbym zrobić klatkę do mojego gs500. Mniej wiecej mam wyobrazenie jak to powinno wyglądać, jednak z miłą chęcią obejrzał bym jak ktoś sobie z tym poradził.

pozdrawiam
komandosek

Grzechu16 - Nie 24 Cze, 2012

Wydaje mi się, że niestety nikt na forum nie ma/miał klatki w GSie...
grzesiek4535 - Nie 24 Cze, 2012

Jakiej klatki ?
Grzechu16 - Nie 24 Cze, 2012

grzesiek4535 napisał/a:
Jakiej klatki ?

Na silnik: http://imageshack.us/phot...54/0636yp7.jpg/

danielson - Pon 25 Cze, 2012

Jeśli chodzi ci o klatkę do stuntu to nie. Ale mam w swoim gmole co wygladaja jak klatka. Przy lekkiej glebie lub obaleniu moto zeby nic się nie stalo. Masz tu fote :

Niestety dokladniejszego nie mam. Jesli cos takiego cie interesuje to moge ci porobic dokladniejsze zdjecia.

kempes - Pon 25 Cze, 2012

Jeśli koledze komandosek chodzi o gmole to proponuję, żeby użył szukajki bo jest już kilka tematów jak wykonać, zamontować gmole.
Grzechu16 - Pon 25 Cze, 2012

Wydaje mi się, że jeśli chce coś stuntować to klatka zapewnia lepszą ochronę niż gmole i właśnie o to koledze chodzi.
Machu - Pon 25 Cze, 2012

Grzechu16 napisał/a:
Wydaje mi się, że jeśli chce coś stuntować to klatka zapewnia lepszą ochronę niż gmole i właśnie o to koledze chodzi.

Pytanie jaki to ma związek z GS'em :)

komandosek - Pon 25 Cze, 2012

Mam gmole na silnik, mam również zgrabną klatkę na lampe i zegary - małą by nie urwać ogranicznika skrętu.
Zwykłymi gmolami haczę o ziemię.

Chcę taką, małą i wysoko zamontowaną klatkę by chronić wszystko co powyżej silnika. Do motogymkhany, do zwykłej jazdy. Tak, zgadza się, klatka na silnik(gmole) chroni przede wszystkim silnik, chce coś co zapewni lepszą ochronę.
http://www.youtube.com/watch?v=Z8FnJGY9Pdw

yaszczi - Pon 25 Cze, 2012

taka klatka ochroni moto

widziałem jeszcze takie osłony na zegary

jest tez opcja ochrony kierownika :rotfl: ;)


komandosek - Pon 25 Cze, 2012

dzięki, interesuje mnie tylko taka klatka, którą opisałem powyzej.
Grzechu16 - Pon 25 Cze, 2012

yaszczi Ty nadworny kawalarzu :D :D :D
yaszczi - Pon 25 Cze, 2012

komandosek, sory to takie moje głupie żarty ;)

Grzechu16, :hyhy:

komandosek - Sob 21 Lip, 2012

Tak wyszło ze trafił mi się nowy motocykl i nie będę już zamęczał gsa. Mam jednak w nim parę fajnych patentów.

Nie mam klatki na silnik ....mam za to bardzo sprytną klatkę chroniącą lampę i zegary.
Jest tak mała ze spełniając swoją funkcję nie zwiększa przy okazji ryzyka wyłamania ogranicznika skrętu. Ogranicza też mozliwość wyłamania cliponów i wygięcia nimi baku bo rozprasza siłę uderzenia. Sprawdzałem, świetnie działa. Nie będę jej zdejmował by wziąć pomiary. Jesli ktoś jednak byłby zainteresowany by zrobić podobną, zapraszam do mnie, mogę dokładnie pokazać.

http://honda.pl/upload/fu...3---dsc4034.jpg

[ Dodano: Sob 21 Lip, 2012 ]
W sumie, znam miejsce gdzie można by taką dorobić, chętny sam musiał by się dogadać. To plasikowe to handbary, nie klatka.

komandosek - Sob 22 Wrz, 2012

I co, na prawde nikt nie jest chętny by dorobić sobie mini klatkę na lampę i zegary??? przecież to tak fajny patent

Tak sie prezentuje podczas jazdy :
http://www.youtube.com/watch?v=gXrEr_apItk

na tym filmiku widać od 40 sekundy http://www.youtube.com/watch?v=XmTk9YKcnGY

maruder07 - Sob 22 Wrz, 2012

Dobre, dobre, fajnie że pojawił się taki temat na forum. :) Sam zastanawiam się nad zespawaniem jakiegoś o rurowania do GSa by go przygotować na przyszły sezon do nauki jazdy po torze. Gmole to mim zdaniem za mała ochrona, pitrzebuję czegoś takiego jak yaszczi, podrzucił w pierwszym zdjęciu. Teraz zastanawiam się jak to zrobić. I ten patent ochrony kiery i zegarów to nie jest głupi pomysł. Zdjęcia dokładniejsze tylko by się przydały bo sam filmik nie za wiele pokazuje.

A nawet jak już mi się znudzi latanie po torach i uznam że dobrze po winklach śmigam to i tak nie zdejmę ich. Postawie to moto swojej przyszłej narzyczonej, GSa jak znalazł pod naukę jazdy przez kobietę. :hyhy: ja tam w miarę umiem jeździć ale nie każdy to potrafi zawłaszcza jeśli się jest kobietą. :P

komandosek - Sob 22 Wrz, 2012

Zdjęcie jest na poscie powyżej. Poszukam innych, może się znajdą
lomax - Sob 22 Wrz, 2012

komandosek a ile taka przyjemność kosztuje?

PS. I jak wygląda sprawa jeśli się ma kierownicę tego typu?

komandosek - Sob 22 Wrz, 2012

Nie wiem. Myślę że nie powinno więcej jak ze 100zł.
Nie zajmuję się robieniem gmoli. We wrocławiu mógłbym wskazać serwis motocyklowy który się tym zajmuje i to tyle.

[ Dodano: Sob 22 Wrz, 2012 ]
Kierownica a co za tym idzie rodzaj półki nie powinien mieć znaczenia. Klatka jest przypięta na 4 śrubach sciskających lagi. W wolnej chwili porobię kilka fotek i wrzucę na forum.

lomax - Sob 22 Wrz, 2012

komandosek napisał/a:
W wolnej chwili porobię kilka fotek i wrzucę na forum.

Fajnie, bardzo jestem ciekawy jak to wygląda, moim zdaniem bardzo fajny patent :oczami:

tholin85 - Nie 23 Wrz, 2012

zajebista sprawa z moto gymkhana
Też czeka za zdjęciami bo jestem zainteresowany sposobem zamocowania handbary'a

komandosek - Pon 24 Wrz, 2012

Cześć!

Zdjęcia klatki i handbarów :

1. http://postimage.org/image/a5k41z0th/
2. http://postimage.org/image/xnqsb3njf/e38a86ad/
3. http://postimage.org/image/3mm2zfdjp/dcfa7362/
4. http://postimage.org/image/rshqyvfun/3ac6e583/
5. http://postimage.org/image/gap9s0sb9/f7fd2ed5/
6. http://postimage.org/image/gap9s0sb9/f7fd2ed5/
7. http://postimage.org/image/f9ly3s5id/5724ea50/
8. http://postimage.org/image/cte5q2j8l/36924674/

Motocyklem zaliczyłem gdzies tak 20metrowego szlifa, wszystkie straty widoczne na powyższych zdjęciach.
Lewa klamka pochodzi z zzr600 - pasuje i ma regulacje.
Zamiast regulacji napięcia wstepnego sprężyn mam wstawione zawory samochodowe. Koszt przeróbki to całe 3zł. Pompuje zawieszenia tak na 1,5 bara i mam jakość amortyzacji rodem z Ohlinsa. :)

austin - Wto 25 Wrz, 2012

komandosek napisał/a:

Zamiast regulacji napięcia wstepnego sprężyn mam wstawione zawory samochodowe. Koszt przeróbki to całe 3zł. Pompuje zawieszenia tak na 1,5 bara i mam jakość amortyzacji rodem z Ohlinsa. :)


Masz moze fotki jak to wyglada i gdzie zamontowałes :)

komandosek - Czw 27 Wrz, 2012

Widać trochę na 6tym zdjęciu.

Tu masz temat mojego kolegi ktory wzorował się na tym pomyśle :
http://cb500.pl/viewtopic.php?f=7&t=5329

austin - Czw 27 Wrz, 2012

komandosek napisał/a:
Widać trochę na 6tym zdjęciu.

Tu masz temat mojego kolegi ktory wzorował się na tym pomyśle :
http://cb500.pl/viewtopic.php?f=7&t=5329


Czyli mówić ze działa :) moze i ja spróbuję bo moto jest rozebrane i w remoncie :)

komandosek - Czw 27 Wrz, 2012

działa. Ja wkręciłem długie, gumowe wentyle w miejsce regulacji wstępnego napięcia. Nie wiem czy i na ile takie rozwiązanie skróci żywot uszczelniaczy, mi mija pół roku i dalej trzyma, test trwa :P A zawieszenia nie oszczędzam
sziwu - Czw 27 Wrz, 2012

komandosek, bardzo ciekawy pomysł. Normalnie nie wpadł bym na tego typu rozwiązanie ;) Zastanawiam się tylko czy nie ma problemu z uszczelniaczami? Nie wywala oleju czy coś? Są jakieś efekty uboczne takiego zabiegu przynajmniej na chwilę obecną? :niepewny:
komandosek - Czw 27 Wrz, 2012

to pomysł mojego znajomego, nie mój. Na chwilę obecną nie ma żadnych problemów ani żadnych niepożądanych skutków ubocznych.
tholin85 - Pią 28 Wrz, 2012

komandosek napisał/a:
...
Lewa klamka pochodzi z zzr600 - pasuje i ma regulacje.
...... :)

Pasuje sam klamka czy trzeba kupić z uchwytem?

komandosek - Sob 29 Wrz, 2012

nie wiem, ja założyłem całość. raczej nie. Cała klamka(wraz z uchwytem) kosztowała szalone 30zł
komandosek - Czw 29 Maj, 2014

Można powiedzieć, że test pompowanego zawieszenia zakończony.
Lagi zaczęły się pocić po ponad 2 latach, co wydaje się całkiem niezłym wynikiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group